Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 21 stycznia 2018, 13:10

autor: Ender

Telltale Games przesiada się na silnik Unity?

Studio Telltale Games poszukuje specjalistów doświadczonych w pracy z silnikiem Unity. Oznacza to najpewniej, że po wielu latach wykorzystywania autorskiej technologii, twórcy w kolejnych projektach będą polegać na sprawdzonych rozwiązaniach technicznych używanych przez wielu deweloperów.

Jak zauważył jeden z użytkowników forum ResetERA, Telltale Games poszukuje obecnie inżynierów, mających szerokie doświadczenie w pracy z popularnym silnikiem Unity, którzy zajęliby dwa stanowiska związane z opracowaniem narzędzi programistycznych oraz elementów rozgrywki w kolejnych projektach firmy. Jest to o tyle ważne, że od początków swojego istnienia Telltale polegało na autorskim trójwymiarowym silniku o nazwie Telltale Tool, stworzonym z myślą o przygodówkach point-and-click. Na przestrzeni lat był on powoli rozwijany i dostosowywany do współpracy z nowymi platformami sprzętowymi, ale technologicznie odbiegał od tego, co oferowała konkurencja. Stało się to jasne zwłaszcza w ostatnim czasie. Wykorzystanie Unity może okazać się dla twórców ratunkiem, ułatwiającym i przyspieszającym proces produkcji gier. Jest to niezbędne zwłaszcza po tym, gdy w ubiegłym roku deweloper zdecydował się na poważne cięcia w zatrudnieniu.

Studio korzysta ze swojego autorskiego silnika od 2004 roku - Telltale Games przesiada się na silnik Unity? - wiadomość - 2018-01-22
Studio korzysta ze swojego autorskiego silnika od 2004 roku

Przypomnijmy, że korzystając z opracowanych przez siebie technologii, deweloper wypuścił na rynek w sumie kilkanaście epizodycznych produkcji. Fani nie byli jednak zadowoleni z technicznej strony tych gier, zwracając uwagę na liczne bugi oraz problemy z wydajnością. Często narzekano również na mimikę oraz animacje ruchu postaci, które były nienaturalne i toporne. Do 2016 roku Telltale Tool nie wspierało nawet technik symulujących grawitację i fizykę obiektów. Wszystkie interakcje trójwymiarowych modeli z otoczeniem były więc ręcznie animowane, co znacząco wydłużało pracę deweloperów. Jeżeli dodamy do tego problemy z optymalizacją działania na wielu różnych platformach sprzętowych, nie powinno dziwić to, że studio chce pozbyć się balastu, jakim jest jego własny silnik. Unity Engine w sprawnych rękach jest znacznie lepszym rozwiązaniem dla gatunku gier, w którym specjalizuje się Telltale. Świetnym dowodem na to może być na przykład Life Is Strange: Before the Storm, stworzone przez studio Deck Nine.

  1. Oficjalna strona studia Telltale Games
Telltale Games przesiada się na silnik Unity? - ilustracja #2

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.