Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 17 października 2017, 22:19

autor: Vergil

Electronic Arts zamyka Visceral Games - gra Star Wars do przeróbki

Niczym grom z jasnego nieba gruchnęła wiadomość, że studio Visceral Games, znane przede wszystkim dzięki trylogii Dead Space, zostało zamknięte przez Electronic Arts. Przygotowywany przez tę ekipę projekt osadzony w uniwersum Gwiezdnych wojen, nad którym pieczę sprawowała Amy Hennig, trafi pod skrzydła zespołu EA Canada, gdzie przejdzie gruntowne przeróbki.

Visceral Games przeniknęło do świadomości graczy przede wszystkim dzięki udanej trylogii Dead Space. Studio miało na swoim koncie również ciepło przyjęte Dante’s Inferno czy choćby Battlefield Hardline, a przez ostatnie lata pracowało nad projektem osadzonym w uniwersum Gwiezdnych wojen, pod komendą Amy Hennig, która zasiliła jego szeregi po opuszczeniu Naughty Dog. Dlaczego piszemy o tym zespole w czasie przeszłym? Ano dlatego, że firma Electronic Arts podjęła decyzję o jego zamknięciu, o czym Patrick Söderlund poinformował za pośrednictwem jej oficjalnego blogu. Wyżej wspomniana „gwiezdnowojenna” produkcja została natomiast przekazana w ręce deweloperów z EA Worldwide Studios, którym będzie przewodzić ekipa EA Vancouver.

Pomimo że oprawa graficzna gwiezdnowojennego dzieła Visceral Games prezentowała najwyższą jakość, w ogólnym rozrachunku produkcja nie spełniła oczekiwań Electronic Arts. Na szczęście firma postanowiła dać jej jeszcze jedną szansę. - Electronic Arts zmienia plany dotyczące Gwiezdnych wojen od Visceral Games - wiadomość - 2017-10-17
Pomimo że oprawa graficzna gwiezdnowojennego dzieła Visceral Games prezentowała najwyższą jakość, w ogólnym rozrachunku produkcja nie spełniła oczekiwań Electronic Arts. Na szczęście firma postanowiła dać jej jeszcze jedną szansę.

Dlaczego wydawca zdecydował się na tak radykalny krok? Cóż, jak można wyczytać w oficjalnym komunikacie, pozycja tworzona przez Visceral Games zwyczajnie nie spełniała oczekiwań. Autorzy zbyt mocno skoncentrowali się bowiem na dostarczeniu gry przygodowej, której motorem miałaby być fabuła, co sprawiło, że opracowany przez nich model rozgrywki był zbyt liniowy – zwrócili na to uwagę gracze, którym przekazano do testów wczesny prototyp. Chcąc dostarczyć możliwie najbardziej różnorodną produkcję, która nie ograniczałaby roli gracza, a także planując stworzyć tytuł oferujący wystarczającą „głębię” i należycie wykorzystujący możliwości technologii Frostbite, autorzy zostali zmuszeni do przemodelowania stojącej za nim koncepcji. Należy jeszcze odnotować, że konieczność wprowadzenia zmian sprawiła, iż wydawca opóźnił premierę tej wciąż enigmatycznej produkcji (wszak do tej pory dowiadywaliśmy się o niej głównie z przecieków, takich jak choćby ten dotyczący głównego bohatera), którą pierwotnie planowano na rok fiskalny 2019 – w bliżej nieokreślonej przyszłości mamy poznać nowe okienko wydawnicze.

O ile sam projekt tworzony wcześniej przez Visceral Games otrzymał od Electronic Arts drugą szansę, o tyle samo studio nie podzieliło niestety jego losu – Soderlund przekonuje jednak, że Electronic Arts dokłada wszelkich starań, by jak największa liczba pracujących tam deweloperów znalazła posadę w innych studiach znajdujących się pod jej skrzydłami. Jako ciekawostkę należy dodać, że aktualnie nie wiadomo, co dalej z Amy Hennig – zapewne w niedalekiej przyszłości dowiemy się, czy „matka” trzech pierwszych odsłon cyklu Uncharted nadal jest zaangażowana w ten projekt.

Electronic Arts zmienia plany dotyczące Gwiezdnych wojen od Visceral Games - ilustracja #2

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.