Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość kompendia 12 grudnia 2017, 12:10

autor: Vergil

Beyond Good & Evil 2 – kompendium wiedzy [Aktualizacja #1: Wiadomości zza kulis]

Niniejszy artykuł stanowi kompendium wiedzy na temat Beyond Good & Evil 2 – kolejnej odsłony kultowego cyklu przygodowych gier akcji, nad którym pieczę sprawuje firma Ubisoft. Jego treść będzie uzupełniana o najważniejsze informacje i materiały zarówno przed, jak i po premierze opisywanego tytułu.

Beyond Good & Evil 2 – kompendium wiedzy - Beyond Good & Evil 2 – kompendium wiedzy [Aktualizacja #1: Wiadomości zza kulis] - wiadomość - 2017-12-12
Beyond Good & Evil 2 – kompendium wiedzy
Spis treści:

1. Fabuła

2. Rozgrywka (2.1. Kreacja postaci, 2.2. Świat gry i eksploracja, 2.3. Zadania)

3. Technikalia

4. Ciekawostki

6. Multimedia (6.1. Materiały wideo)

Aktualizacja #1 [Wiadomości zza kulis]: (1. Fabuła, 3. Technikalia, 4. Ciekawostki, 5. Space Monkey Program)

Beyond Good & Evil 2 to druga odsłona zapoczątkowanego w 2003 roku cyklu przygodowych gier akcji. Pieczę nad produkcją sprawuje wewnętrzne studio firmy Ubisoft, dowodzone przez Michela Ancela – projektanta, któremu gracze zawdzięczają między innymi stworzenie serii Rayman. Opisywany tytuł zmierza na komputery osobiste, a także na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One, a jego premiera odbędzie się najszybciej w 2018 roku. Pomimo że do momentu, w którym omawiana pozycja trafi na sklepowe półki, minie jeszcze trochę czasu, już teraz wiemy całkiem sporo na temat tego, co będzie miała do zaoferowania.

1. Fabuła

Twórcy Beyond Good & Evil 2 zaprezentują graczom oryginalną wizję przyszłości, w której mocarstwa pokroju Indii oraz Chin rozpoczną masową produkcję hybryd ludzi i zwierząt – ich zadaniem będzie niewolnicza praca na nowo odkrytych planetach i przygotowanie gruntu pod ich zasiedlenie. Z uwagi na fakt, że istoty te będą się wywodzić z rozmaitych kręgów kulturowych, wznoszone przez nie miasta i osady szybko zaczną zdradzać wpływy z różnych zakątków błękitnej planety – niemniej, zmiany społeczne i ekonomiczne doprowadzą na przykład do powstania zupełnie nowych religii. Jednym z takich „nowych światów” będzie System 3, czyli układ planetarny, który szybko stanie się swego rodzaju centrum kosmicznego handlu, a także miejscem, w którym nielegalny biznes i piractwo będą kwitnąć w najlepsze. Gracz trafi w sam środek tego tygla, a to, w którą stronę skieruje karierę swojego wirtualnego alter ego, ma zależeć wyłącznie od niego.

Akcja gry będzie się toczyć na dwieście lat przed wydarzeniami przedstawionymi w pierwszej części serii. Deweloperzy przekonują, że prowadzony przez nas bohater lub bohaterka spotka na swojej drodze zarówno niektóre postacie znane z pierwowzoru, jak i ich dalszych lub bliższych przodków. Inna sprawa, że nikt nie powiedział, jak długo mogą żyć wyżej wspomniane hybrydy ludzi i zwierząt, a że jedną z nich był znany z „jedynki” Pey’j… cóż, pole do interpretacji zapewnień twórców jest bardzo szerokie.

Pomimo że twórcy zamierzają sprawić, by gracze kreowali własne historie, tradycyjna opowieść będzie obecna w Beyond Good & Evil 2. Choć na ten moment nie wiemy zbyt wiele na jej temat, autorzy przekonują, że całość będzie mieć emocjonalny charakter i obfitować w wyraźnie zarysowane postacie. Jest to o tyle ważne, że nic nie będzie stało na przeszkodzie, by grać offline, w stylu przywodzącym na myśl pierwsze Beyond Good & Evil (nawet jeśli deweloperzy będą nas zachęcać do zabawy z innymi).

W Beyond Good & Evil 2 wykreujemy od podstaw własnego bohatera. Knox to przykład tego, jak mógłby wyglądać nasz protagonista. - Beyond Good & Evil 2 – kompendium wiedzy [Aktualizacja #1: Wiadomości zza kulis] - wiadomość - 2017-12-12
W Beyond Good & Evil 2 wykreujemy od podstaw własnego bohatera. Knox to przykład tego, jak mógłby wyglądać nasz protagonista.

2. Rozgrywka

2.1. Kreacja postaci

Inaczej niż miało to miejsce w przypadku pierwszego Beyond Good & Evil, najnowsze dzieło Michela Ancela i jego ekipy pozwoli graczom na stworzenie od podstaw własnego bohatera. Co ciekawe, zdecydujemy nie tylko o jego płci, lecz także o wyglądzie i przynależności „rasowej” - nic nie będzie stało na przeszkodzie, by poprowadzić do boju „czystego” człowieka, aczkolwiek równie dobrze będzie można się wcielić w jedną z hybryd. Protagonista ma rozpocząć swoją przygodę na samym dole drabiny społecznej – na życie będzie zarabiał na przykład… roznosząc pizzę; niemniej, szybko zacznie się wspinać po jej szczeblach, pozyskując sojuszników, a także stając się coraz bardziej rozpoznawalną osobistością w Systemie 3.

2.2. Świat gry i eksploracja

Beyond Good & Evil 2 odda w nasze ręce olbrzymi, otwarty świat, którego konstrukcję najłatwiej opisać słowami deweloperów określających omawianą pozycję mianem „GTA w kosmosie”. Naszą bazę wypadową ma stanowić gigantyczny okręt (mierzący czterysta metrów długości!) dryfujący w przestrzeni międzyplanetarnej. To właśnie tutaj będziemy prowadzić rozmowy z naszymi towarzyszami podróży i członkami załogi, a także składować mniejsze statki, za sterami których będziemy podróżować w czasie rzeczywistym pomiędzy planetami i ich księżycami oraz przechowywać pojazdy umożliwiające przemieszczanie się po ich powierzchni.

A skoro mowa o planetach i księżycach – na świat stworzony przez Michela Ancela i spółkę na potrzeby Beyond Good & Evil 2 będą się składać ciała niebieskie podlegające prawom fizyki, których rozmiary mają dodatkowo odpowiadać swoim rzeczywistym odpowiednikom. Jeśli więc ujrzymy na własne oczy zachód słońca, nie będzie to jedynie wizualny smaczek, a efekt ruchu obiegowego planety wokół gwiazdy; podobnie mają się mieć sprawy z zaćmieniami słońca lub jednego z księżyców, a także chociażby z uderzeniami meteorytów, które nie spalą się w atmosferze i dotrą do powierzchni, często wyrządzając przy tym niemałe szkody.

Miasto i górujący nad nim posąg hinduskiego boga Ganeshy stały się niejako symbolem Beyond Good & Evil 2. - Beyond Good & Evil 2 – kompendium wiedzy [Aktualizacja #1: Wiadomości zza kulis] - wiadomość - 2017-12-12
Miasto i górujący nad nim posąg hinduskiego boga Ganeshy stały się niejako symbolem Beyond Good & Evil 2.

Świat ma sprawiać wrażenie żywego, a mieszkańcy poszczególnych ciał niebieskich mają reagować na wydarzenia, jakie będą miały na nich miejsce. O meteorytach nie wspomnieliśmy przypadkowo – takowe będą bowiem zawierać cenne surowce, co sprawi, że w miejsce uderzenia jednego z nich szybko zacznie ściągać miejscowa ludność napędzana chęcią łatwego wzbogacenia się.

2.3. Zadania

No Man’s Sky udowodniło, że monstrualne rozmiary świata nie wystarczą, by przyciągnąć graczy do ekranu na dłużej. Michel Ancel doskonale zdaje sobie z tego sprawę i wygląda na to, że jego zespół nie powtórzy błędów studia Hello Games. Dlatego też na powierzchni poszczególnych ciał niebieskich znajdziemy zarówno tętniące życiem metropolie, jak i mniejsze osady, a także prawdziwe zatrzęsienie interesujących miejsc potencjalnie skrywających warte poznania sekrety.

Autorzy wykorzystali w tym celu technologię generowania proceduralnego – na szczęście zadania, jakie będą nam zlecać napotkane postacie neutralne, mają być tworzone od podstaw przez projektantów. Co więcej, poszczególne questy będą się cechować nie tylko różnorodnością, ale i nieliniowością, co przełoży się na możliwość ich realizacji na rozmaite, niekiedy diametralnie różne sposoby. Cel przyświecający autorom jest prosty – ich zdaniem gracze będą tutaj „tworzyć własne sposoby na zabawę”.

3. Technikalia

W trakcie pierwszej transmisji na żywo autorzy podzielili się z graczami konkretnymi informacjami na temat technologii stojącej za omawianą grą. Zaprezentowano na przykład sposób, w jaki powstają poszczególne hybrydy, których modele są tworzone wręcz w ilościach hurtowych, dzięki podatności na modyfikacje. Autorzy mogą w czasie rzeczywistym zmieniać ich wzrost, budowę twarzy i ciała, a nawet przynależność gatunkową. Podobnie mają się sprawy ze statkami złożonymi z wielu różnych modułów.

Na ten moment nie wiemy absolutnie nic na temat wymagań sprzętowych pecetowej wersji gry oraz tego, w jaki sposób zostanie przez nią wykorzystana dodatkowa moc obliczeniowa PlayStation 4 Pro i Xboksa One X, czyli potężniejszych wersji konsol Sony i Microsoftu. Twórcy nabrali wody w usta, toteż nie pozostaje nam nic innego, jak czekać na moment, w którym zostaną ujawnione jakieś konkretne informacje.

Antygrawitacyjny motocykl to doskonały przykład tego, z jakich pojazdów zrobimy użytek, przemieszczając się powierzchni planet i księżyców. - Beyond Good & Evil 2 – kompendium wiedzy [Aktualizacja #1: Wiadomości zza kulis] - wiadomość - 2017-12-12
Antygrawitacyjny motocykl to doskonały przykład tego, z jakich pojazdów zrobimy użytek, przemieszczając się powierzchni planet i księżyców.

4. Ciekawostki

  • Dlaczego na Beyond Good & Evil 2 musieliśmy czekać aż kilkanaście lat? Michel Ancel przekonuje, że ze stworzeniem tej produkcji wtrzymywał się do momentu, w którym technologia „nadąży” za jego niebywale ambitną wizją. Twórcy pracowali także nad autorskim silnikiem, który miał urzeczywistnić ich plany.
  • Zwiastun Beyond Good & Evil 2, który mogliśmy zobaczyć w trakcie targów E3 2017, obfitował w Easter Eggi. Wśród najciekawszych pojawiają się: plakat z małym Pey'jem, reklama Garażu Mammago i Starkos, hybryda człowieka i rekina (wyglądająca niczym Rufus) oraz Mdisk.

5. Space Monkey Program

Space Monkey Program istnieje od czerwca 2017 roku. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy inicjatywę wsparło osiemnaście tysięcy graczy z całego świata – wśród nich prym wiodą przede wszystkim miłośnicy otwartych światów, a także fani RPG-ów i przygodowych gier akcji. Co ciekawe, połowa członków programu ukończyła pierwsze Beyond Good & Evil ponad dwukrotnie, z kolei szesnaście krajów ma tylko jednego reprezentanta.

Autorzy wcielają w życie wybrane sugestie fanów, co udowodnili w trakcie pierwszej transmisji na żywo. Deweloperzy pokazali podwodne środowisko, kosmiczny posterunek i jedną z hybryd, dla której podstawą były istoty znane z mitologii egipskiej; wszystkie te koncepcje opracowali członkowie Space Monkey Program, a kolejne miesiące powinny przynieść więcej „dowodów” na to, że ekipa Michela Ancela nie rzuca słów na wiatr.

Jeśli więc macie jakieś pomysły na temat zawartości Beyond Good & Evil 2, śmiało możecie dołączyć do Space Monkey Program, dzięki któremu możecie dzielić się z deweloperami swoją wizją. Kto wie, może Wasze koncepcje spodobają się twórcom na tyle, że w tej czy innej formie pojawią się w opisywanym tytule?

6. Multimedia

6.1. Materiały wideo

Informacja pojawiła sie pierwotnie 14 września 2017, 10:21.