Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 września 2017, 13:57

autor: Bartosz Świątek

Raport „Kondycja Polskiej Branży Gier ’17” udostępniony

Krakowski Park Technologiczny zamieścił na swojej stronie internetowej drugą edycję raportu „Kondycja Polskiej Branży Gier”. Dokument stanowi najbardziej kompletne źródło wiedzy na temat kondycji rodzimej branży gier.

Raport „Kondycja Polskiej Branży Gier’17” udostępniony - ilustracja #1

Raport zawiera szereg ważnych danych rynkowych i jest znacznie bardziej rozbudowany i szczegółowy od opublikowanej w 2015 roku, pierwszej edycji, której stanowi kontynuację.

„Dokument kompleksowo przedstawia wartość poszczególnych elementów polskiego rynku gier zestawiając ją z globalnymi danymi. W tym roku wnikliwą analizę poszczególnych segmentów dodatkowo uzupełniliśmy o informacje na temat najbardziej wyrazistych trendów ubiegłego roku – rozwoju i perspektyw technologii VR/AR oraz sportów elektronicznych. Zebrane informacje komentuje 40 specjalistów z branży” – mówi Michał Bobrowski, członek Zarządu GRY-Online S.A. i pomysłodawca raportu.

Udział procentowy wartości rynku gier w danym kraju w stosunku do PKB tego kraju - Raport „Kondycja Polskiej Branży Gier’17” udostępniony - wiadomość - 2017-09-11
Udział procentowy wartości rynku gier w danym kraju w stosunku do PKB tego kraju

Twórcy dokumentu przyjrzeli się również kondycji polskich producentów gier. Na jego potrzeby przeanalizowano wyniki badań Polish Gamedev 2017, a dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem Indie Games Polska, możliwe było także przedstawienie charakterystyki polskich studiów tworzących mniejsze, niezależne gry. Dane udostępnione przez Advisory Group TEST Human Resources oraz Stowarzyszenie Polskie Gry przedstawiają z kolei informację o wysokości wynagrodzeń, jakie oferują swoim pracownikom rodzimi deweloperzy.

Wartość polskiego rynku gier w roku 2016 i prognoza na rok 2019 - Raport „Kondycja Polskiej Branży Gier’17” udostępniony - wiadomość - 2017-09-11
Wartość polskiego rynku gier w roku 2016 i prognoza na rok 2019

„Kondycja Polskiej Branży Gier’17” analizuje również badania Polish Gamers Research, z których wyłania się charakterystyka polskiego konsumenta gier wideo – od wieku, przez kwestie społeczne, preferowane platformy, lubiane gatunki i tytuły, a nawet najczęściej wybierane metody płatności. Badania tego typu były w naszym kraju prowadzone po raz trzeci – za ich wykonanie odpowiadają Krakowski Park Technologiczny, Grupa Onet S.A. oraz GRY-Online S.A.

„Dzięki ciągłości badań realizowanych od 2014 roku mamy możliwość śledzenia zmian i trendów wśród polskich graczy” - zauważa współautorka raportu Patrycja Rodzińska, Head of Paid Products Department w Grupie Onet.

Liczba graczy wśród polskich internautów - Raport „Kondycja Polskiej Branży Gier’17” udostępniony - wiadomość - 2017-09-11
Liczba graczy wśród polskich internautów

Rolę koordynatora prac nad raportem pełnił Krakowski Park Technologiczny. Powstanie dokumentu było możliwe dzięki zaangażowaniu wszystkich wymienionych podmiotów i organizacji, ale też Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwa Rozwoju, Agencji Rozwoju Przemysłu oraz Creative Europe Desk Polska, które sfinansowały projekt. Za metodologię prac badawczych odpowiada dr Seweryn Rudnicki z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

„Mamy nadzieję, że sporządzony dokument stanie się mapą: z jednej strony dla instytucji państwowych, które dedykują środki polskim producentom, z drugiej strony dla firm z zagranicy, które zastanawiają się nad inwestycją w polskie firmy” – podkreśla Anna Krampus-Sepielak, współautorka oraz koordynator projektu ze strony Krakowskiego Parku Technologicznego.

Z treścią raportu „Kondycja Polskiej Branży Gier’17” można się zapoznać na stronie internetowej KPT.

  1. Raport „Kondycja Branży Gier’15”
  2. Raport „Kondycja Branży Gier’17”
  3. Krakowski Park Technologiczny