Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 września 2017, 10:25

Skullgirls z milionem sprzedanych egzemplarzy na Steamie

Mike Zaimont, jeden z twórców dwuwymairowej bijatyki Skullgirls, pochwalił się na Twitterze, że na samym tylko Steamie gra sprzedała się w milionie kopii. Warto zaznaczyć, że tytuł wyszedł również na konsolach starej i nowej generacji oraz urządzeniach mobilnych.

Ekipa Skullgirls ma powody do świętowania. - Skullgirls z milionem sprzedanych egzemplarzy na Steamie - wiadomość - 2017-09-05
Ekipa Skullgirls ma powody do świętowania.
SKULLGIRLS W SKRÓCIE:
  • Producent: Revarge Games/Lab Zero Games;
  • Wydawca: Autumn Games/Marvelous AQL;
  • Gatunek: bijatyka 2D;
  • Platformy docelowe: PC, PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita, Xbox 360, Android, iOS;
  • 3 września sprzedaż tytułu tylko na komputerach osobistych przekroczyła milion egzemplarzy.

Kojarzycie grę Skullgirls? To sfinansowana po części przez społeczność IndieGoGo nietypowa bijatyka 2D od niezależnego studia Revarge Games. Zwróciła ona na siebie uwagę części graczy interesującą oprawą graficzną oraz ciekawymi trybami, jak chociażby starcia 1v3. Tytuł pierwotnie ukazał się w 2012 roku na konsolach PlayStation 3 oraz Xboksie 360, rok później zadebiutował na PC. W międzyczasie studio Revarge Games przeistoczyło się w Lab Zero Games, które nadal pracowało nad rozwojem Skullgirls. Dzięki wysiłkom deweloperów tytuł pojawił się w wersji rozszerzonej, zatytułowanej Skullgirls Encore, na PlayStation 4 oraz PlayStation Vita, a także na urządzeniach mobilnych. Wysiłki skupione na wsieraniu gry zaprocentowały. Jak poinformował na Twitterze jeden z deweloperów pracujących w Lab Zero Games, Mike Zaimont, do 3 września bieżącego roku na samym tylko Steamie Skullgirls rozeszło się w milionie egzemplarzy.

Źródło: Twitter - Skullgirls z milionem sprzedanych egzemplarzy na Steamie - wiadomość - 2017-09-05
Źródło: Twitter

Choć osiągnięcie tego wyniku zajęło ponad cztery lata, to i tak liczba ta może robić wrażenie. Nie tylko dlatego, że chodzi o tytuł niezależny i dość niszowy. Bardziej jest to kwestia tego, że mowa wyłącznie o sprzedaży na PC. Jeśli dodamy do tego egzemplarze, które rozeszły się na konsolach oraz urządzeniach mobilnych, wynik z pewnością będzie dużo bardziej okazały.

Oprawa graficzna w Skullgirls może się podobać. - Skullgirls z milionem sprzedanych egzemplarzy na Steamie - wiadomość - 2017-09-05
Oprawa graficzna w Skullgirls może się podobać.

Co złożyło się na sukces Skullgirls? Sądząc po ocenach, zarówno graczy na Steamie oraz krytyków na Metacritic, jest to bardzo solidna i satysfakcjonująca produkcja z dobrym systemem walki oraz ciekawymi, różnorodnymi postaciami. Ponadto tytuł jest stale aktualizowany i balansowany (ostatni patch wyszedł w czerwcu bieżącego roku), dzięki czemu pozostaje świeży. Warto jeszcze dodać, że Skullgirls ma stosunkowo niski próg wejścia. Początkujący nie powinni mieć problemów z opanowaniem mechanizmów, a weteranom gatunku do gustu powinny przypaść rozbudowane mechaniki.

Skullgirls z milionem sprzedanych egzemplarzy na Steamie - ilustracja #4

W Skullgirls gracz przenoszą się do niezwykłego świata Canopy Kingdom, który za sprawą taejmniczego artefaktu – Skull Hearts – pogrążony jest w konflikcie. Spełnia on bowiem życzenia młodych kobiet, lecz robi to w sposób przewrotny, na przykład pokój osiągany jest poprzez wojnę. Ponadto korzystanie ze Skull Hearts ma swoją cenę – wszystkie nieczyste dusze, które ośmieliły zwrócić się do niego z prośbą, zostaną zmienione w prawdziwe maszyny do zabijania, tytułowe Skullgirls.

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej