Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 lipca 2017, 12:10

Dystrybucja cyfrowa w czerwcu - League of Legends, GTA V oraz Honour of Kings na szczycie

Grupa analityczna SuperData opublikowała raport dotyczący dystrybucji cyfrowej gier w czerwcu bieżącego roku. Według danych, tytułem przynoszącym największe zyski na PC kolejny miesiąc z rzędu zostało League of Legends. Na konsolach pozycję lidera zajęło GTA V. Na rynku mobilnym natomiast króluje Honor of Kings.

Grupa analityczna SuperData, która regularnie raczy nas interesującymi danymi ze świata elektronicznej rozrywki, opublikowała raport dotyczący kondycji rynku cyfrowej dystrybucji na wszystkich platformach w czerwcu bieżącego roku. Według podanych informacji, ogólnie wzrósł on o 12% w porównaniu z tym samym miesiącem w 2016 roku i wygenerował przychód oscylujący wokół 8 miliardów dolarów. Największy, bo dziewięcioprocentowy skok zaliczyły gry mobilne. Na drugim miejscu w tym zestawieniu znalazły się produkcje MMO działające w modelu free-to-play (wzrost o 15%). Dalsze miejsca zajęły tytuły konsolowe (więcej o 12%) oraz MMO pay-to-play (skok o 6%). Wszystkie tendencje z ubiegłego miesiąca zostały zatem zachowane. Dotyczy to również pecetów, na których sprzedaż elektroniczna jako jedyna spadała – o 16% w porównaniu z ubiegłorocznym czerwcem. Najprawdopodobniej jest to związane z ogromnym sukcesem premiery gry Overwatch, czyli sieciowej strzelaniny drużynowej od studia Blizzard. W maju i czerwcu tego roku na rynku nie pojawił się żaden tytuł, który mógłby choć zbliżyć się do wyniku tej produkcji, dlatego też ogólne wyniki dystrybucji cyfrowej na komputerach osobistych są słabsze niż w tym samym okresie w 2016 roku.

Dzięki ostatnim aktualizacjom GTA V jest najlepiej zarabiającą grą w dystrybucji cyfrowej na konsolach. - Dystrybucja cyfrowa w czerwcu - League of Legends, GTA V oraz Honour of Kings na szczycie - wiadomość - 2017-07-25
Dzięki ostatnim aktualizacjom GTA V jest najlepiej zarabiającą grą w dystrybucji cyfrowej na konsolach.

Jeśli chodzi o wyniki finansowe konkretnych gier w dystrybucji cyfrowej, największe przychody na PC w czerwcu przyniosło League of Legends. Raczej nie jest to zaskoczenie – tytuł ten zajmuje pozycję lidera na tym rynku już od dłuższego czasu. Na konsolach królowało Grand Theft Auto V, które zastąpiło na tym miejscu produkcję FIFA 17. Jak zauważyli analitycy z SuperData, ponowny wzrost popularności tego już prawie czteroletniego tytułu może być związany z najnowszą aktualizacją do GTA Online, noszącą nazwę Dozbrojenie. W końcu, na rynku mobilnym pozycję lidera zajął tytuł Honour of Kings. Ta niezwykle popularna w Chinach MOBA wygenerowała w czerwcu przychód w wysokości 150 milionów dolarów.

Gry przynoszące największy przychód w dystrybucji cyfrowej w czerwcu 2017 roku. / Źródło: SuperData - Dystrybucja cyfrowa w czerwcu - League of Legends, GTA V oraz Honour of Kings na szczycie - wiadomość - 2017-07-25
Gry przynoszące największy przychód w dystrybucji cyfrowej w czerwcu 2017 roku. / Źródło: SuperData

Z dodatkowych ciekawostek przytoczonych przez firmę SuperData - Tekken 7, czyli kolejna odsłona kultowej serii bijatyk, rozeszła się tylko w formie cyfrowej na PC oraz konsolach w 200 tysiącach egzemplarzy. Przebojem wbiła się tym samym do pierwszej dziesiątki omawianego zestawienia, przynajmniej jeśli chodzi o platformy Sony i Microsoftu. Lekki wzrost, niepozwalający jednak na awans na liście, zaliczyła Dota 2. Według analityków, ten skok przychodów jest związany z akcją crowdfoundingową, mającą na celu zebranie puli nagród, jaka będzie czekała na finalistów turnieju The International. Warto przypomnieć, że już osiągnęła ona rekordową wartość, a pieniądze nadal spływają. Skokiem popularności może pochwalić się również Pokemon GO. Najprawdopodobniej jest to konsekwencja ostatnich aktualizacji – chociażby wprowadzenia rajdów oraz eventów urodzinowych.

Warto jeszcze zwrócić na chwilę uwagę na jedną kwestię, o której poinformowała firma SuperData (via Gamesindustry.biz). Otóż według specjalistów zatrudnionych przez tę grupę analityczną, jeszcze w tym roku przychód z samych tylko DLC, mikropłatności itp. sięgnie 4 miliardów dolarów. Już teraz trzy czwarte przychodów z elektronicznej sprzedaży tytułów największych gigantów branży, takich jak Ubisoft, Electronic Arts czy Activision Blizzard, stanowi zawartość dodatkowa. W samym tylko Overwatchu do maja bieżącego roku gracze konsolowi wydali na skrzynki, zawierające skórki do postaci i inne kosmetyczne elementy, 61 milionów dolarów.

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej