Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 czerwca 2017, 14:08

autor: Łukasz Mitka

Nadciągają rajdy w Pokemon GO - Sieciowe Wieści (30/06/2017)

Witamy w kolejnej odsłonie Sieciowych Wieści, w której piszemy o rajdach w Pokemon GO, przypuszczalnej nowej postaci w Overwatch (Doomfist), optymalizacji Path of Exile, problemie z botami w Master X Master oraz testach aktualizacji 9.19.1 do World of Tanks. Zapraszamy!

Pokemon GO – nowa aktualizacja wprowadza rajdy

Twórcy Pokemon GO, mobilnej gry RPG, wykorzystującej technologię rzeczywistości rozszerzonej, nie dają zapomnieć fanom o swoim tytule. Mimo że gra ma najlepsze momenty już dawno za sobą, Niantic ciągle wprowadza nowe elementy do rozgrywki. Tym razem studio przygotowało dla graczy rajdy, czyli grupowe walki z potężnym przeciwnikiem. Jeżeli Wasza postać osiągnęła 35. poziom doświadczenia, to wraz z innymi trenerami (maksymalnie 20 osób) możecie wybrać się pod konkretny Gym w Waszym mieście, aby walczyć z jednym, silnym Pokemonem. W nagrodę gracze mogą złapać pokonanego stworka oraz otrzymają specjalne przedmioty i monety.

Doomfist kolejną postacią w Overwatch?

Plotki na temat tajemniczego Doomfista w Overwatch nie milkną. Sytuacji nie łagodzi zresztą samo studio Blizzard, które ciągle podsuwa fanom gry kolejne wskazówki i ślady prowadzące do rozwiązania zagadki. Stąd też społeczność tytułu bezustannie skupia się na nowej postaci, która od pewnego czasu jest sygnowana jako kolejny grywalny heros.

Ostatnio temat znowu znalazł się na ustach wszystkich graczy, a to za sprawą serwera testowego, na którym sprawdzana jest kolejna łatka do gry. Łatka, którą w plikach tekstowych studio opisuje jako „Overwatch - 1.13.0.0 Doomfist / Summer Games”. Czy świadczy to o tym, że Doomfist zadebiutuje już w następnej aktualizacji gry, która planowana jest na okres wakacji? O tym przekonamy się już niedługo.

Path of Exile zyska lepszą optymalizację

Gry multiplayer mają to do siebie, że nie zawsze zachowują pełną stabilność podczas rozgrywki. Objawia się to w postaci latencji, których powodami są zazwyczaj zbyt wolne połączenie internetowe, mało wydajny serwer lub przeciążony zadaniami lokalny komputer. Wydawca Path of Exile postanowił wyjść problemom z lagami naprzeciw i przygotowuje aktualizację, która ma pomóc w optymalizacji gry.

Mowa tutaj o łacie 3.0.0, która zawita na serwery beta-testów już niedługo. Wraz z nią gra znacząco zyska na płynności, a to przez zwiększenie wydajności zużycia procesora oraz karty graficznej w Waszym komputerze. Dzięki temu na ekranie gracz będzie mógł zobaczyć znacznie więcej efektów związanych z czarami czy umiejętnościami, nie tracąc przy tym płynności gry. Jak widać na załączonym filmiku, różnica jest ogromna.

Problem botów w Master x Master

Master x Master, hybrydowa gra MMO, łącząca typowe dla gatunku MOBA pojedynki PvP z rozbudowanym, fabularnym trybem PvE, zawitała niedawno na rynku i z miejsca zainteresowała fanów gatunku. Niestety gracze szybko zauważyli, że gra niekoniecznie jest tak popularna, jak chwalą się tym twórcy. W sieci pojawił się screen z rozgrywki na którym widać, że niektórymi graczami w obu drużynach może kierować sztuczna inteligencja. Świadczyć o tym mogą wybory umiejętności, które są bardzo podobne u większości członków drużyn. Na uwagę zasługują także same nicki graczy, których schemat jest podejrzanie zbliżony.

Głos w sprawie zabrali twórcy gry, studio NCsoft. W specjalnym oświadczeniu wyjaśnili oni, że screen pochodzi z pierwszych walk danego gracza, nazwanych bitwami symulacyjnymi. Mają one za zadanie wprowadzić użytkowników w arkany gry oraz nauczyć podstaw rozgrywki. W trybie tym do drużyny mogą zostać dobrane postacie kierowane sztuczną inteligencją ze względu na niewystarczającą ilość graczy w kolejce.

Samo rozwiązanie problemu niedoboru graczy za pomocą botów nie jest niczym nowym. Z podobnego schematu skorzystali chociażby twórcy gry Paladins. Nie zmienia to faktu, że boty nie powinny być uwzględniane w danych na temat popularności tytułu.

Wystartował serwer testowy łaty 9.19.1 w World of Tanks

Serwer testowy World of Tanks łaty 9.19.1 został uruchomiony 22 czerwca. Zawiera sporo poprawek i nowej zawartości, która powinna pozytywnie wpłynąć na rozgrywkę. Tym razem twórcy skupili się głównie na dopracowywaniu tych elementów gry, o których najwięcej mówiło się po wprowadzeniu aktualizacji 9.18. Przede wszystkim poprawie ma ulec mechanizm doboru drużyn – działa samobieżne ponownie mogą być brane do plutonów, zaś sam system od teraz uwzględnia też typy pojazdów podczas tworzenia drużyn. Do gry został także zaimplementowany nowy samouczek.

Pełna lista zmian dostępna jest pod tym linkiem.