Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 czerwca 2017, 11:03

Playerunknown's Battlegrounds wygenerowało 100 milionów dolarów przychodu

Studio Bluehole poinformowało, że ich najnowsze dzieło, Playerunkown’s Battlegrounds, wygenerowało już 100 milionów dolarów przychodu. Według danych, codziennie gracze uczestniczą w ponad 100 tysiącach meczów.

Playerunkown’s Battlegrounds, czyli strzelanina sieciowa oparta na trybie „battle royale”, stworzona we współpracy południowokoreańskiego studia Bluehole z moderem Brendanem „PlayerUnknown” Greenem, zadebiutowała na rynku w ramach Wczesnego Dostępu 23 marca bieżącego roku. Gra bardzo szybko stała się ogromnym sukcesem. Od momentu premiery nieprzerwanie zajmuje ona czołowe miejsce na liście bestsellerów platformy Steam. W ubiegły piątek informowaliśmy, że w trzy miesiące Playerunkown’s Battlegrounds rozeszło się już w 4 milionach kopii. Jak przekłada się to na dokładny wynik finansowy? Studio Bluehole pochwaliło się tymi oraz kilkoma innymi danymi (via Blue’s News).

Playerunkown’s Battlegrounds radzi sobie na rynku doskonale. Nic nie wskazuje na to, by koniec tryumfalnego pochodu tej gry miał wkrótce nastąpić. - Playerunknown's Battlegrounds wygenerowało 100 milionów dolarów przychodu - wiadomość - 2017-06-27
Playerunkown’s Battlegrounds radzi sobie na rynku doskonale. Nic nie wskazuje na to, by koniec tryumfalnego pochodu tej gry miał wkrótce nastąpić.

4 miliony sprzedanych egzemplarzy Playerunkown’s Battlegrounds oznaczają dla studia Bluehole przychód w wysokości 100 milionów dolarów (przypomnijmy, że w zaledwie 3 dni po debiucie gra zarobiła 11 milionów dolarów). Wynik ten robi całkiem spore wrażenie, zważywszy na to, że tytuł dostępny jest na razie wyłącznie na PC (planowana wersja na Xboksa One ma pojawić się jeszcze w tym roku) i wciąż znajduje się w Early Access.

Playerunkown’s Battlegrounds największą popularność zyskało w USA. W kraju tym mieszka 24% wszystkich odbiorców najnowszego dzieła studia Bluehole. 19% pochodzi z Chin, po 6% z Niemiec i Rosji, a 4% z Wielkiej Brytanii. Tytuł doskonale radzi sobie również w Korei Południowej oraz Japonii. Państwa te nie znajdują się w czołówce, jeśli chodzi o ilość graczy Playerunkown’s Battlegrounds (odpowiednio 5,5% oraz 4,3% globalnej bazy), lecz gdy spojrzymy na wyniki procentowe przez pryzmat całkowitej liczby mieszkańców, tamtejszą sprzedaż nowej produkcji studia Bluehole możemy określić jako ogromny sukces.

Popularność na Steamie przekłada się na popularność na Twitchu. / Źródło: pvplive.net - Playerunknown's Battlegrounds wygenerowało 100 milionów dolarów przychodu - wiadomość - 2017-06-27
Popularność na Steamie przekłada się na popularność na Twitchu. / Źródło: pvplive.net

Według danych Steam Charts, przez ostatni miesiąc w Playerunkown’s Battlegrounds grało jednocześnie średnio ponad 133 tysiące osób. W najgorętszych okresach w tym samym momencie tytuł miało uruchomionych prawie 260 tysięcy graczy. Jak zdradziło studio Bluehole, dziennie rozgrywanych jest ponad 100 tysięcy meczów. Przekłada się to na popularność produkcji na platformie Twitch. Playerunkown’s Battlegrounds zajmuje stałe miejsce w czołowej szóstce najchętniej oglądanych gier. W szczytowych momentach transmisje z rozgrywki z najnowszego dzieła studia Bluehole śledzi nawet 350 tysięcy osób. 15% wszystkich użytkowników Twitcha (ponad 120 tysięcy widzów) ogląda mecze Playerunkown’s Battlegrounds codziennie.

Na razie nic nie wskazuje na to, by sprzedaż Playerunkown’s Battlegrounds miała w najbliższym czasie wyhamować. Co więcej, nadchodzące aktualizacje, które mają dodać między innymi nowe mapy, mechanikę wspinania się oraz tryb zombie, mogą jeszcze nadać jej rozpędu. Zatem chyba tylko kwestią czasu jest to, czy podane powyżej dane, już mogące budzić respekt, zostaną znacznie powiększone. Pozostaje tylko czekać, aż studio Bluehole pochwali się kolejnym kamieniem milowym, jaki osiągnęło jego najnowsze dzieło.

Nie wiadomo na razie, kiedy dokładnie Playerunkown's Battlegrounds wyjdzie z fazy Wczesnego Dostępu. Najprawdopodobniej nastąpi to w drugiej połowie 2017 roku.

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej