Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 maja 2017, 11:15

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano A-Train Classic, czyli strategię ekonomiczną studia Artdink

Japoński zespół Artdink zapowiedział A-Train Classic, czyli strategię ekonomiczną, która stanowić będzie powrót do korzeni cyklu.

 

A-TRAIN CLASSIC W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Artdink
  2. Wydawca: Degica
  3. Gatunek: strategia ekonomiczna
  4. Platforma: PC
  5. Data premiery: 2017 r.

Japońskie studio Artdink poinformowało, że pracuje nad A-Train Classic, czyli nową odsłoną cyklu strategii ekonomicznych traktujących o zarządzaniu transportem we współczesnych metropoliach. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety i ukaże się w tym roku, choć na razie autorzy nie są w stanie podać dokładniejszej daty premiery. Za wydanie wersji anglojęzycznej odpowiadać ma firma Degica.

Przed ostatnich kilkanaście lat główne gry z cyklu oferowały trójwymiarową oprawę graficzną i swobodną kamerę. Wielu fanów cyklu tęskni jednak za starymi izometrycznymi odsłonami. To właśnie z myślą o nich powstaje A-Train Classic. Produkcja nie jest do końca nową pozycją. Przy jej tworzeniu jako fundamenty posłużyło A-Train 3D: City Simulator, wydane w 2015 roku na Nintendo 3DS. Autorzy zaczerpnęli z tego tytułu sporo elementów graficznych, ale solidnie je podrasowali, dodali nowy interfejs, a potem wykorzystali to wszystko do opracowania tytułu bardziej rozbudowanego niż to, co mogliśmy znaleźć na konsoli przenośnej.

Zapowiedziano A-Train Classic, czyli strategię ekonomiczną studia Artdink - ilustracja #1

W A-Train Classic wcielimy się w prezesa firmy zajmującej się organizowaniem transportu miejskiego. Gracze będą musieli m.in. konstruować pociągi i autobusy, kłaść tory, planować połączenia oraz kupować różne nieruchomości, takie jak hotele, stadiony czy fabryki. Nasze obowiązki nie ograniczą się tylko do samych metropolii i obejmą również pobliskie miasteczka oraz wioski.

Gracz będzie miał jedynie pośredni wpływ na rozwój miasta. Mieszkańcy i prowadzone przez nich biznesy mają dynamicznie reagować na nasze decyzje, prowadząc często do zaskakujących rezultatów, z których wiele będzie generowało nam nowe problemy do rozwiązania.

Jak na strategię ekonomiczną przystało, ostatecznie wszystko rozbijać się ma o finanse. Konieczne będzie znalezienie odpowiedniej równowagi między inwestycjami i przychodami, a dodatkową głębię rozgrywki zapewni giełda, na której sprzedawane będą akcje naszej spółki.

  1. Oficjalna strona studia Artdink
  2. Oficjalna strona firmy Degica

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej