Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 maja 2017, 10:35

Projektant Civilization V dołącza do Paradox Interactive. Co dalej z At the Gates?

Jon Shafer, główny projektant gry Sid Meier's Civilization V, dołączył do wewnętrznego studia firmy Paradox Interactive. Mimo tego ma nadal pracować nad swoim wcześniejszym projektem, strategią At the Gates.

Paradox Interactive to absolutna potęga w gatunku złożonych, wymagających gier strategicznych. Pomimo swojej pozycji w branży firma postanowiła po raz kolejny wzmocnić swe szeregi i właśnie ogłosiła, że do wewnętrznego studia dołączył Jon Shafer – główny projektant świetnie przyjętego Sid Meier’s Civilization V. Nie wiemy jeszcze, przy jakim projekcie ma pracować amerykański deweloper, ale Paradox Interactive już rozpoczęło rekrutację programistów do kierowanego przez niego zespołu.

Czy pracując w Paradox Interactive Shafer stworzy taki hit, jak Civilization V? - Projektant Civilization V dołącza do Paradox Interactive. Co dalej z At the Gates? - wiadomość - 2017-05-13
Czy pracując w Paradox Interactive Shafer stworzy taki hit, jak Civilization V?
Projektant Civilization V dołącza do Paradox Interactive. Co dalej z At the Gates? - ilustracja #2

Największym osiągnięciem Jona Shafera jest bez wątpienia Civilization V. Amerykański deweloper zaczął swoją przygodę z serią od trzeciej części, do której tworzył mody. Przy okazji „czwórki” został zatrudniony w studiu Firaxis i pomagał w pracach nad dwoma dodatkami do gry. Podczas prac nad Civilization V objął stanowisko głównego projektanta. Po premierze opuścił Firaxis i na dwa lata dołączył do studia Stardock, a następnie założył własny zespół, wraz z którym tworzy do teraz At the Gates.

Ta informacja nie ucieszy jednak wszystkich graczy. Osoby, które zainwestowały w At The Gates – debiutancki tytuł założonego przez Shafera studia Conifer Games, który w 2013 roku zebrał na Kickstarterze 106 tysięcy dolarów – już wcześniej miały powody do obaw co do przyszłości tej produkcji. Deweloper zapowiedział jednak, że nie porzucił gry i pomimo zatrudnienia w Paradoksie ma zamiar nadal nad nią pracować. Jednocześnie obiecał fanom, którzy wsparli At the Gates, że mimo długiego milczenia z jego strony – wywołanego najpierw problemami zdrowotnymi, a następnie twórczym wypaleniem – od teraz mogą się oni spodziewać cotygodniowych aktualizacji na temat rozwoju produkcji. Paradox Interactive zgodziło się na podział czasu Shafera pomiędzy pracę w nowym zespole a kontynuację wcześniejszego projektu, zaznaczając, że obowiązki te będą kompletnie od siebie oddzielone i niezależne.

Shafer obiecuje, że prace nad At the Gates będą kontynuowane, jednak dotychczasowy rozwój projektu nie napawa optymizmem. - Projektant Civilization V dołącza do Paradox Interactive. Co dalej z At the Gates? - wiadomość - 2017-05-13
Shafer obiecuje, że prace nad At the Gates będą kontynuowane, jednak dotychczasowy rozwój projektu nie napawa optymizmem.

At the Gates zostało ufundowane na początku 2013 roku, zbierając na Kickstarterze 106 tysięcy dolarów. Tytuł ma być turową strategią, osadzoną w czasach schyłku Imperium Rzymskiego, w której pokierujemy barbarzyńskim plemieniem. Początkowo premiera gry została wyznaczona na czerwiec 2014 roku, ale od tamtego czasu ograniczona komunikacja ze strony deweloperów sprawiła, że wielu fanów przestała wierzyć w powodzenie projektu. Dołączenie Shafera do Paradox Interactive zapewne nie poprawi sytuacji.

  1. Oficjalna strona internetowa firmy Paradox Interactive
  2. Oficjalna strona internetowa gry At the Gates

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej