Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 kwietnia 2017, 16:45

autor: Kamil Zwijacz

Playerunknown's Battlegrounds z milionem sprzedanych egzemplarzy

Playerunknown's Battlegrounds to kolejny wielki hit ze Steam Early Access. W ciągu szesnastu dni od momentu premiery produkcję studia Bluehole zakupiło ponad milion osób.

Rano informowaliśmy, że dostępna od kilku tygodni w ramach Steam Early Access gra Playerunknown's Battlegrounds po raz trzeci z rzędu trafiła na pierwsze miejsce listy najlepiej sprzedających się produkcji na Steamie. Studio Bluehole poinformowało, że w ciągu pierwszych szesnastu dni obecności na rynku produkcja rozeszła się w ponad milionie egzemplarzy. Tytuł zanotował też konkretny wynik, jeżeli chodzi o liczbę osób grających w tym samym czasie – jak na razie rekord wynosi 89 tysięcy graczy.

Deweloper podzielił się również informacjami związanymi z popularnością swojego hitu w serwisie Twitch. Codziennie rozgrywkę transmitują ponad 2 tysiące osób, co przełożyło się na 39 841 streamów od momentu premiery i 5 168 180 minut transmisji. W szczytowym momencie materiały oglądało ponad 150 tysięcy osób jednocześnie.

To dopiero początek życia Playerunknown's Battlegrounds, ale gra już odniosła wielki sukces. - Playerunknown's Battlegrounds z milionem sprzedanych egzemplarzy - wiadomość - 2017-04-11
To dopiero początek życia Playerunknown's Battlegrounds, ale gra już odniosła wielki sukces.
Playerunknown's Battlegrounds w skrócie:
  1. sieciowa strzelanka typu Battle Royale;
  2. ukazał się we wczesnym dostępie 23 marca bieżącego roku;
  3. w szesnaście dni sprzedano ponad milion egzemplarzy.

Przy okazji przypominamy też, że całkiem niedawno dowiedzieliśmy się, że produkcja zarobiła 11 milionów dolarów. Wtedy była jednak mowa o ponad 300 tysiącach sprzedanych egzemplarzy. Wychodzi na to, że obecnie kwota jest już trzy razy większa.

Playerunknown's Battlegrounds dołączyło więc do grona gier z wczesnego dostępu, które osiągnęły niemały sukces. Kupowanie nieukończonych produkcji nikogo już nie dziwi; często sprzedają się one lepiej niż pełne wersje. Wystarczy wspomnieć chociażby o 5,5 miliona egzemplarzy ARK: Survival Evolved, 3,5 miliona kopii Rust czy niedawnym hicie w postaci Conan Exiles.