Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lutego 2017, 10:35

Civilization VI sprzedane w 1,5 miliona egzemplarzy

Civilization VI najszybciej sprzedającą się odsłoną cyklu. Według ostatniego raportu finansowego opublikowanego przez firmę Take-Two Interactive, w ręce graczy trafiło ponad 1,5 miliona egzemplarzy tytułu. Poinformowano również, że wszystkie gry z serii sprzedały się w 40 milionach sztuk.

Sid Meier's Civilization VI bez wątpienia była jednym z tytułów, które cieszyły się największą popularnością pod koniec ubiegłego roku. Najnowsza odsłona popularnej strategii turowej od studia Firaxis Games przez kilka tygodni po premierze zajmowała pierwsze miejsce na liście bestsellerów na platformie Steam. W miesiąc udało się sprzedać prawie milion egzemplarzy gry. Według opublikowanego wczoraj raportu finansowego firmy Take-Two Interactive (właściciela 2K Games, czyli wydawcy serii Civilization), do końca grudnia 2016 roku szósta część kultowego cyklu rozeszła się w nakładzie ponad 1,5 miliona sztuk (serwis Steam Spy wskazuje obecnie niemal 1,7 miliona), co czyni ją najszybciej sprzedającą się Cywilizacją w historii. Osiągnięcie to robi wrażenie, zważywszy na to, że tytuł pojawił się ekskluzywnie na PC.

Losy swoich cywilizacji na barkach dźwiga całe mnóstwo graczy - Civilization VI sprzedane w 1,5 miliona egzemplarzy - wiadomość - 2017-02-08
Losy swoich cywilizacji na barkach dźwiga całe mnóstwo graczy

W rekordowym czasie Civilization VI pobiła wynik sprzedaży ostatniego spin-offu serii, Sid Meier's Civilization: Beyond Earth, który aby trafić do 1,5 miliona odbiorców potrzebował ponad dwóch lat. Dodatkowo, jak możemy wyczytać z raportu Take-Two, wszystkie odsłony cyklu stworzonego przez Sida Meiera rozeszły się w prawie 40 milionach egzemplarzy.

Na tak duży sukces szóstej Cywilizacji złożyło się kilka czynników. Jeszcze przed premierą była ona laureatką licznych nagród. Została ona bardzo ciepło przyjęta zarówno przez graczy, jak i krytyków, chwalących przede wszystkim zmiany w rozgrywce, która okazała się bardziej rozbudowana i urozmaicona w stosunku do tej znanej chociażby z poprzedniczki. Produkcja jest również intensywnie wspierana łatkami oraz dodatkami, zarówno darmowymi, jak i płatnymi. Między innymi w grudniu pojawiło się DLC wprowadzające do tytułu Polskę.

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej