Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lutego 2017, 11:20

autor: Krzysztof Sobiepan

Titanfall 2 nie spełnił oczekiwań wydawcy

Dyrektor finansowy Electronic Arts potwierdza, że gra Titanfall 2 nie osiągnęła oczekiwanego poziomu sprzedaży. Prezes EA zaznacza jednak, że nie zamierza wywieszać białej flagi i liczy na długoterminowy zwrot inwestycji.

Przekonania wielu graczy znalazły potwierdzenie. Podczas niedawnego spotkania z inwestorami dyrektor finansowy firmy Electronic Arts – Blake Jorgensen – przyznał, że strzelanka Titanfall 2 sprzedała się w mniejszej liczbie kopii niż zakładał wydawca. Nie podzielił się konkretnymi liczbami, ale jest to pierwszy raz, kiedy oficjalny przedstawiciel wypowiada się o grze w ten sposób.

Głos w sprawie zabrał także prezes EA - Andrew Wilson. Zapytany o przyczyny gorszych od spodziewanych wyników przypominał, że Battlefield 4 także miał wolny start, ale w swoim czasie sprzedaż przekroczyła milion kopii. Wilson podkreślił doskonałe relacje z deweloperem produkcji – studiem Respawn Entertainment – który zapewnia grze długotrwałe wsparcie oraz dba o rozwój społeczności tytułu. Zaznaczył też, że Titanfall 2 jest jednym z najlepszych produktów w największym segmencie gier (strzelanki online – red.) na nowych konsolach i to jego wysoka jakość będzie motorem dalszej sprzedaży.

Tytuł borykał się z problemami zupełnie niezależnymi od jakości samego produktu. - Titanfall 2 nie spełnił oczekiwań wydawcy - wiadomość - 2017-02-03
Tytuł borykał się z problemami zupełnie niezależnymi od jakości samego produktu.

Przypomnijmy, że eksperci od początku nie trzymali kciuków za kontynuację marki Titanfall. Swego czasu firma analityczna Cowen and Company dość ostro obniżyła swoje prognozy sprzedaży, co motywowała zabójczą dla gry datą premiery – znajdującą się między młotem Battlefielda 1 a kowadłem Call of Duty: Infinite Warfare. Przewidywania najwyraźniej musiały się potwierdzić, ponieważ Electronic Arts dość szybko zdecydowało się na akcje promocyjne pokroju redukcji ceny czy darmowych weekendów z trybem multiplayer.

Mimo biznesowych problemów, sama gra zebrała wysokie oceny i trzeba jej przyznać jedno – wartość zakupu stale rośnie, chociaż koszt pozostaje ten sam. Electronic Arts zdecydowało się bowiem na serię darmowych dodatków do produkcji, zamiast popularnej w innych tytułach płatnej przepustki sezonowej. 3 grudnia udostępniono rozszerzenie Renegat z Miasta Aniołów, zawierające kolejną mapę, broń i po jednej umiejętności dla każdego robota. Następna aktualizacja ma zaś dodać do rozgrywki nowy tryb – Szybki Szturm – polegający na błyskawicznej eliminacji wrogich pilotów w jednominutowych rundach. W tym samym DLC zagoszczą także trzy niewidziane wcześniej mapy: Stosy, Polana oraz arena Kolumny, przeznaczona do walki w trybie Koloseum. Zupełnie oddzielnie zapowiedziano także marcowy powrót terenu Kolonia – odświeżonej mapy z pierwszej części gry.

Firma Electronic Arts wydaje się przybierać co do Titanfalla 2 strategię żółwia z popularnej bajki dla dzieci o zwierzęcym wyścigu. Być może sprzedaż nie była tak szybka jak w przypadku „zajęcy” – liczących na największe wzięcie podczas pierwszych tygodni po premierze – ale metodyczne dbanie o społeczność gry i zapewnianie użytkownikom powodów do powrotów może przynieść produkcji długoterminowy zysk.