Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 stycznia 2017, 09:33

Torment: Tides of Numenera - z plików gry zniknęło dwóch towarzyszy

Jak wynika z informacji zawartych w plikach gry Torment: Tides of Numenera, w ostatecznej wersji produkcji może zabraknąć dwóch towarzyszy: Ooma oraz Riastrada. Usunięcia tych postaci nie potwierdziło na razie studio inXile Entertainment.

Na nieco ponad miesiąc przed premierą Torment: Tides of Numenera – jednego z najbardziej wyczekiwanych tytułów RPG tego roku – z forum inXile Entertainment dochodzą niepokojące wieści. Z informacji znalezionych w plikach gry wynika, że w ostatecznej wersji znajdzie się dwóch towarzyszy mniej, niż wcześniej zapowiadano. Jeśli doniesienia są prawdziwe – a jest to całkiem prawdopodobne – w produkcji nie zobaczymy postaci Ooma oraz Riastrada.

Nikogo nie powinno dziwić, że część zawartości mogła zostać usunięta z tak dużego, złożonego projektu. Szkoda tylko, że tą zawartością może się okazać jeden z najciekawszych towarzyszy. - Torment: Tides of Numenera - z plików gry zniknęło dwóch towarzyszy - wiadomość - 2017-01-25
Nikogo nie powinno dziwić, że część zawartości mogła zostać usunięta z tak dużego, złożonego projektu. Szkoda tylko, że tą zawartością może się okazać jeden z najciekawszych towarzyszy.

Graczy śledzących prace inXile Entertainment szczególnie zabolałoby wycięcie z gry pierwszego z nich (wcześniej znanego jako „The Toy”): Oom miał być dziwaczną breją o zmiennym kształcie, pełniącą rolę naszego zwierzątka. Uczyłoby się ono różnych zachowań w zależności od tego, czy gracz chwali je lub karci za poszczególne działania. Niestety, obecnie w plikach Torment: Tides of Numenera nie ma po nim śladu. Oczywiście, usuwanie pewnej części zawartości jest często nieuniknione w procesie tworzenia gry tak rozbudowanej i skomplikowanej jak ta. Graczom nie podoba się jednak fakt, że wycinając ze swej produkcji Ooma, deweloperzy złamaliby jedną z obietnic z kampanii na Kickstarterze – towarzysz ten miał być bowiem nagrodą za zebranie dwóch milionów dolarów.

Warto przy tym pamiętać, że nie jest to informacja oficjalnie potwierdzona przez twórców, a jedynie przypuszczenia z forum inXile Entertainment. Coś jednak najwidoczniej jest na rzeczy, skoro deweloperzy do tej pory (temat został założony niemal dwa tygodnie temu) nie zdementowali tych pogłosek i nie odpowiadają na pytania o Ooma i Riastrada na Twitterze.

Oczywiście trudno sobie wyobrazić, by wycięcie dwóch towarzyszy miało w znaczący sposób zaniżyć walory nadchodzącego Torment: Tides of Numenera. Jak możecie przeczytać w opublikowanej przedwczoraj zapowiedzi, gra na miesiąc przed premierą pomimo rozmaitych błędów i niedociągnięć prezentuje się fenomenalnie: niesamowity, dziwaczny świat bez przerwy urzeka i zaskakuje, historia jest złożona i inteligentna, a wybory w duży sposób wpływają na fabułę. Fani ambitnych RPG mają więc dobry powód, by z niecierpliwością wyczekiwać 28 lutego.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Torment: Tides of Numenera
  2. Torment: Tides of Numenera tuż przed premierą – trzy blaski i trzy rysy na diamencie

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej