Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 19 stycznia 2017, 12:35

autor: Adrian Werner

Super Mario Run trafi na Androida w marcu

Firma Nintendo poinformowała, że popularna mobilna platformówka Super Mario Run trafi na system Android w marcu tego roku, czyli około trzy miesiące po debiucie na iOS-ie.

Użytkownicy systemu iOS już od grudnia cieszą się grą Super Mario Run, czyli pierwszą mobilną odsłoną najpopularniejszego cyklu platformówek w historii. Teraz wreszcie dowiedzieliśmy się, kiedy do zabawy będą mogli dołączyć posiadacze urządzeń z Androidem. Okazuje się, że gra trafi do dystrybucji w serwisie Google Play w marcu tego roku. Konkretna data ujawniona zostanie w późniejszym terminie.

Mario wbiegnie na Google Play za dwa miesiące. - Super Mario Run trafi na Androida w marcu - wiadomość - 2017-01-19
Mario wbiegnie na Google Play za dwa miesiące.
SUPER MARIO RUN W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Nintendo
  2. Gatunek: platformówka
  3. Platformy: iOS, AND
  4. Data premiery: 15 grudnia 2016 r. (iOS) / marzec 2017 r. (AND)

Fakt, że wersja na Androida jest już blisko nie jest specjalnym zaskoczeniem, gdyż pod koniec zeszłego roku w Google Play pojawiła się opcja tzw. rejestracji wstępnej dla Super Mario Run. Dzięki niej gracz zostanie powiadomiony o premierze, gdy tylko ona nastąpi. Sugerowało to, że nie będziemy musieli długo czekać.

Przypomnijmy, że Super Mario Run zadebiutowało na iOS-ie 15 grudnia. Gra okazała się sporym sukcesem i w ciągu pierwszych czterech dni pobrano ją ponad 40 milionów razy, a przychody przekroczyły 21 mln dolarów. Warto przypomnieć, że produkcja dostępna jest do pobrania za darmo, ale w takiej formie oferuje jedynie demo. Resztę zawartości odblokowujemy za pomocą jednorazowej mikropłatności.

Taki model jest bardzo dobry dla tradycyjnych graczy, ale mógł zaszkodzić perspektywom finansowym projektu. Do końca zeszłego roku gra została pobrana bowiem 90 mln razy, ale jedynie 3% użytkowników zdecydowało się na zapłacenie za pełną wersję. W rezultacie po dwóch tygodniach na rynku przychody wyniosły 30 milionów dolarów.

Oczywiście, taka kwota i tak jest imponująca, a koszty produkcji Super Mario Run raczej nie były wysokie. Całkiem możliwe więc, że firma Nintendo jest bardzo zadowolona z wyników gry, zwłaszcza, że po premierze na Androida na pewno ulegną one sporemu zwiększeniu.

Warto jednak zastanowić się, jaki to będzie miało wpływ na dalsze plany mobilne firmy. Kilka godzin temu zapowiedziano bowiem mobilne Fire Emblem Heroes, które będzie pozycją free-to-play. Gra jest już na tak zaawansowanym etapie produkcji, że decyzję o modelu biznesowym najpewniej podjęto na długo przed premierą Super Mario Run. Nintendo zapewne jednak z dużą uwagą przeanalizuje wyniki obu tytułów i bez wątpienia uzyskane wnioski będą miały konkretne skutki dla przyszłych projektów firmy.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Recenzja gry Super Mario Run - bardzo dobra, ale krótka

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej