Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 stycznia 2017, 16:22

autor: Łukasz Mitka

Podsumowanie roku z World of Tanks oraz CS:GO na Unreal Engine 4 – Sieciowe Wieści (04/01/2017)

Dzisiaj piszemy o Counter-Strike: Global Offensive na Unreal Engine 4, upamiętnieniu Carrie Fisher w grze Elite: Dangerous, a także nadchodzących zmianach w Armored Warfare. Nie zabrakło też podsumowania World of Tanks.

Witamy w kolejnej odsłonie Sieciowych Wieści, w której piszemy m.in. o nowym patchu 0.19 w Armored Warfare i upamiętnieniu Carrie Fisher w Elite: Dangerous oraz podsumowujemy rok 2016 w World of Tanks.

CS:GO na silniku Unreal Engine 4?

W sieci pojawił się filmik, który narobił sporo zamieszania wśród graczy Counter-Strike: Global Offensive. Mowa tutaj o kompilacji najciekawszych akcji z gry, których zresztą wiele na YouTubie. Co więc sprawiło, że materiał zdobył takie zainteresowanie? Wykorzystanie silnika Unreal Engine 4.

CS-a napędza Source – autorski silnik graficzny Valve Corporation, wykorzystany w takich tytułach, jak Dark Messiah of Might and Magic, Half-Life 2 czy Portal. Engine ten jest już dość leciwy, gdyż premierę miał w 2004 roku, zaś jego następca, Source 2, pojawił się na razie tylko w jednej grze – Dota 2. Stąd zdziwienie wielu graczy, którzy byli zaskoczeni, że ich ulubiony shooter może wyglądać tak zjawiskowo. Ale to nie takie proste…

Sam montaż filmiku wymagał od autora sporo pracy. Fuze, bo tak brzmi pseudonim reżysera, do stworzenia materiału wykorzystał takie narzędzia, jak HLAE (swobodna kamera w grze), Blender (program do modelingu) oraz Adobe After Effects. Wszystko to zostało wrzucone do UE4 i w ten sposób powstał Counter-Strike: Global Offensive na widowiskowym silniku.

Elite: Dangerous upamiętni Carrie Fisher

Podsumowanie roku z World of Tanks oraz CS:GO na Unreal Engine 4 – Sieciowe Wieści (04/01/2017) - ilustracja #1

Rok 2016 był, delikatnie mówiąc, parszywy. Podczas tych 366 dni pożegnaliśmy wiele znanych osób. Jedną z nich była aktorka Carrie Fisher, znana fanom Gwiezdnych wojen jako odtwórczyni roli księżniczki Lei Organy.

By upamiętnić Carrie Fisher, studio Frontier Developments, odpowiedzialne za tytuł Elite: Dangerous, w najbliższej aktualizacji stworzy nową placówkę o nazwie Fisher’s Rest, stanowiącą hołd dla zmarłej aktorki. Plany te potwierdził Michael Brookes, główny producent gry.

Nowa lokacja pojawi się wraz z najbliższym patchem, który będzie nosił numer 2.3 i wypuszczony zostanie na początku tego roku.

World of Tanks – podsumowanie roku

Na forum studia Wargaming, które stworzyło najbardziej znaną grę MMO o czołgach World of Tanks, pojawił się wpis podsumowujący rok działalności i rozwoju gry. Trzeba przyznać, że przyniósł on sporo zmian w tytule.

W trakcie 2016 roku WG wypuściło aż 4 duże patche do swojej gry – od 0.9.14 po 0.9.17, zaś każdy z nich wniósł powiew świeżości do tytułu.

Łata 9.14 to patch, w którym została poprawiona fizyka czołgów oraz zmieniona platforma dźwiękowa. Sprawiło to, że silniki wreszcie przyjemnie mruczały, a działa huczały aż się trzęsły szyby w oknach. Dodatkowo swoje lokalizacje gry otrzymali Ukraińcy, Białorusini i Kazachowie.

Dzięki 0.9.15 można było wreszcie grać w World of Tanks bez konieczności instalowania multum modów. Dodano bowiem rozbudowane statystyki, dzięki czemu gracze mogli na bieżąco patrzeć na swoje postępy. Największą zmianą była wymiana niemieckiego niszczyciela czołgów Waffenträger auf. E 100 na Grille 15; dla wielu graczy było to pożegnanie z legendą. Prócz tego zrezygnowano z nowego trybu rozgrywki „Bitwa do ostatniego”, w którym nagrodą był legendarny T-22 średni. Sam pojazd również został na nowo zbalansowany, tracąc większość swoich zalet.

Patch 0.9.16 to kontynuacja „dobrej zmiany”, jaką zapoczątkowano w 9.15. Wprowadzono panel sumarycznych statystyk działań gracza: sumę obrażeń zadanych, zablokowanych przez pancerz i zadanych przez sojuszników z pomocą gracza. Dodatkowo dodano mnóstwo nowych opcji, które wcześniej dostępne były tylko dzięki instalacji modów. Największą zmianą natomiast było wprowadzenie nowego systemu wykrywania i renderowania pojazdów, co kompletnie zmieniło taktykę gry na czołgach lekkich.

Łata 0.9.17, która jest aktualną wersją gry, to przypieczętowanie zmian w grze. Wprowadzono nowe drzewko ze szwedzkimi czołgami (dwie gałęzie) oraz poprawiono prawie wszystkie pojazdy premium wyższych poziomów. Dzięki temu stały się one bardziej grywalne i dają więcej przyjemności (oraz korzyści) z gry.

Podsumowując – to był rok wielu zmian w World of Tanks. Przemian, które wyszły grze na plus. Najciekawsze jest to, że według deweloperów to dopiero początek nowej ery czołgów…

Wielkie zmiany w Armored Warfare

Armored Warfare, tytuł należący do studia My.com, czekają niedługo wielkie zmiany. Wszystko to z powodu najnowszej łaty 0.19, która ma się pojawić w lutym 2017.

Przede wszystkim patch 0.19 wprowadzi do gry tzw. Balans 2.0 – zmianę większości występujących w Armored Warfare mechanizmów, której celem jest poprawa wszystkich aspektów rozgrywki. Sama lista jest dosyć obszerna, więc po szczegóły zapraszamy pod ten link. W skrócie można powiedzieć, że każdy element gry zostanie zmieniony lub poprawiony. Tyczy się to np. punktów życia i amunicji, zmian w mechanice i systemie płatności oraz ekonomii gry. Kolejną ciekawostką jest dodanie mapy globalnych operacji, dwóch nowych misji PvE oraz szeregu pojazdów, które wypełnią luki w drzewach technologicznych.

Według twórców patch 0.19 będzie największą aktualizacją Armored Warfare. Jeżeli chcecie zapoznać się z pełnymi zmianami w pojazdach, zapraszamy pod ten link.

Jurassic World Survivor w produkcji

W sieci pojawiła się ostatnio informacja o nowej grze na licencji Parku JurajskiegoJurassic World Survivor, która jest tworzona, prawdopodobnie, przez studio Perfect World Entertainment – twórców takich tytułów, jak Perfect World International, Neverwinter czy Star Trek Online.

Na razie ujawniono informację o rejestracji domeny http://jurassicworldsurvivor.com/ (obecnie jeszcze nieaktywnej) oraz kilka screenów (poniżej), które rzekomo pochodzą z procesu produkcji gry.

Pozostaje czekać na dalsze informacje.

Podsumowanie roku z World of Tanks oraz CS:GO na Unreal Engine 4 – Sieciowe Wieści (04/01/2017) - ilustracja #2
Podsumowanie roku z World of Tanks oraz CS:GO na Unreal Engine 4 – Sieciowe Wieści (04/01/2017) - ilustracja #3
Podsumowanie roku z World of Tanks oraz CS:GO na Unreal Engine 4 – Sieciowe Wieści (04/01/2017) - ilustracja #4