Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 18 grudnia 2016, 10:35

autor: Adrian Werner

Na iOS i Androida zmierza sześć pierwszych odsłon serii Mega Man

Firma Capcom zapowiedziała, że w przyszłym roku wyda na urządzenia mobilne konwersje sześciu pierwszych odsłon kultowego platformówkowego cyklu Mega Man.

Mamy dobre wieści dla fanów oldskulowych platformówek. Firma Capcom zapowiedziała właśnie, że zamierza w przyszłym roku skonwertować na urządzenia mobilne wszystkie 8-bitowe odsłony kultowego cyklu Mega Man.

Plany obejmują sześć gier, wydanych pierwotnie na konsolę NES – Mega Man z 1987 roku, Mega Man 2 (1988 r.), Mega Man 3 (1990 r.), Mega Man 4 (1991 r.), Mega Man 5 (1992 r.) oraz wydany w 1993 r. Mega Man 6. Premiera zaplanowana została na 6 stycznia przyszłego roku, w wersjach na systemy mobilne iOS i Android. Data ta na razie dotyczy jedynie Japonii, ale Capcom zazwyczaj nie każe nam długo czekać na wersje anglojęzyczne swoich produkcji.

Nie wiemy na razie, czy gry dostępne będą oddzielnie, czy też może cała szóstka ukaże się jako jedna kolekcja. Ta druga opcja została wykorzystana przez firmę Capcom w zeszłym roku, gdy wypuściła na pecety i konsole Mega Man Legacy Collection, zawierające te same sześć pozycji. Nie wiadomo jednak, czy na rynku mobilnym będzie tak samo.

Warto wspomnieć, że to nie będzie pierwsza wizyta Mega Mana na smarftonach i tabletach. Poprzednie nie były jednak udane. Mobilne Mega Man 2 działało na emulatorze, Mega Man X było mocno okrojone, a dostępne tylko w Azji Rockman X-Over okazało się wielkim nieporozumieniem. Pozostaje mieć nadzieję, że tym razem Capcom przyłoży się bardziej.

Liczymy, że konwersje będą dobre, gdyż te sześć gier to prawdziwe klasyki swojego gatunku. W produkcjach tych zadaniem gracza jest eksplorowanie obszernych map, zbieranie przedmiotów oraz unikanie pułapek i przeszkód. Wszystkie te produkcje kładą nacisk na walkę z różnorodnymi przeciwnikami, w czym pomaga zamontowane na jednej z rąk bohatera potężne działo. Wraz z postępami w kampaniach bohater zdobywa kolejne zdolności, przydatne w dalszych przygodach. Nie brzmi to oryginalnie, ale cała magia kryje się w sposobie realizacji tych pomysłów, która sprawiła, że te sześć produkcji było potem kopiowane przez niezliczonych naśladowców.

Oficjalna strona firmy Capcom

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej