Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 grudnia 2016, 10:42

autor: Krzysztof Sobiepan

Twórcy Evolve pracują nad nową grą

Deweloper Turtle Rock Studios pracuje nad nowym kooperacyjnym FPS-em pod skrzydłami Perfect World Entertainment – wydawcy Star Trek Online, Blacklight Retribution i Neverwinter. W udzielonym wywiadzie członkowie studia wypowiedzieli się na temat swojej koncepcji, wspomnieli też o Evolve i procesie produkcji w firmie.

Perfect World Entertainment w skrócie:
  • Rok założenia: 2008;
  • Siedziba: Redwood City (CA, USA);
  • Spółka nadrzędna: Beijing Perfect World (Pekin, Chiny);
  • specjalizacja: komputerowe tytuły F2P;
  • Wydane gry: Blacklight Retribution, Star Trek Online, Neverwinter, Perfect World International, RaiderZ.

Gra Evolve, choć zawierała parę interesujących idei, nie przyjęła się za dobrze na rynku. Po przejściu na model free-to-play w lecie tego roku zyskała wprawdzie trochę nowych graczy, lecz nawet ten krok nie pozwolił na kontynuowanie prac nad tytułem, które zakończono w październiku na życzenie wydawcy gry – 2K Games. Odpowiedzialne za produkcję studio Turtle Rock, znane też z Left 4 Dead, zostało więc zwolnione ze swoich obowiązków i może zająć się innymi projektami. W ostatnim wywiadzie dla serwisu gamesindustry.biz członkowie zespołu wypowiadają się na temat planów na przyszłość i kolaboracji z nowym wydawcą – Perfect World Entertainment.

O nowym projekcie wiadomo niewiele, ale ma być mrocznie. - Twórcy Evolve pracują nad nową grą - wiadomość - 2016-12-15
O nowym projekcie wiadomo niewiele, ale ma być mrocznie.

Współzałożyciel firmy – Phil Robb – zapewnił fanów, że choć kolejna gra Turtle Rock osadzona jest w zupełnie nowym uniwersum i nie będzie miała nic wspólnego z poprzednimi tytułami, to deweloper nadal skupi się na zapewnieniu intensywnej kooperacyjnej rozgrywki FPS, z której słynie studio. W podobnych słowach utrzymana była też wypowiedź dyrektora Turtle Rock – Steve’a Goldsteina:

Mogę powiedzieć, że zdecydowanie wrócimy z tą grą do naszych korzeni, czyli akcji pełnej unikalnych momentów i nacisku na strzelanie w kooperacji. Będziecie mogli postrzelać do grup przeciwników, ale nie spodziewajcie się hord zombi, czy czegoś postapokaliptycznego. Zdradzę jedynie, że gra zostanie utrzymana w klimacie dark fantasy.

Duża część wywiadu skupia się jednak na rozpamiętywaniu przeszłości studia. Wedle Goldsteina, w przypadku Evolve, twórcy nie mogli reagować na informacje zwrotne od graczy tak szybko, jak by tego chcieli. Było to prawdopodobnie jednym z powodów przejścia na model darmowy z mikropłatnościami, który teoretycznie miałby przyśpieszyć proces wydawania aktualizacji, balansowania itp. Podejście do produkcji gier jako usług jest zdaniem dyrektora sposobem na szybsze oddanie tytułów w ręce zainteresowanych i stałe dopasowywanie ich do oczekiwań społeczności, a pięcioletnia praca nad grą i „wepchnięcie jej do pudełka” kłóci się z procesami produkcji w studiu. Współpraca z Perfect World Entertainment wydaje się więc dobrana dobrze, ponieważ wydawca ten skupia się dokładnie na takim modelu publikacji i pozwala producentom na znaczne rozwijanie swoich tytułów.

Nowy projekt studia Turtle Rock ma wykorzystać silnik Unreal 4 i zostanie udostępniony najszybciej w 2018 roku.