Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 listopada 2016, 20:18

autor: Patryk Batko

Nowy zwiastun gry i problemy techniczne Dishonored 2 na PC

Zła passa Bethesda Softworks trwa nadal. Po wielu usterkach w The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition, przyszedł czas na Dishonored 2. Pierwsze wrażenia graczy nie napawają optymizmem.

Już za dwa dni światową premierę będzie miała gra Dishonored 2 od dewelopera Arkane Studios, a z każdą chwilą niepewność graczy co do jakości produktu wydanego przez Bethesda Softworks rośnie. Zaledwie kilka godzin temu informowaliśmy o łatce ważącej 9 GB, której należy spodziewać się podczas instalacji gry na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4. Teraz, dzięki użytkownikowi Dmax3901 z forum NeoGAF, wiemy o problemach z optymalizacją gry na platformie PC.

Dishonored 2 to kontynuacja dobrze przyjętej gry z 2012 roku, osadzonej w fantastycznym, wiktoriańsko-industrialnym mieście. Tym razem wcielimy się w Corvo Attano oraz Emily Kaldwin, a naszym zadaniem będzie przywrócenie na tron prawowitej cesarzowej za pomocą wielu zabójczych umiejętności.

Nasze starania mogą jednak zostać przerwane przez niespodziewane błędy. We wspomnianym wyżej wątku na NeoGAF, użytkownik, który uzyskał dostęp do gry przed premierą, opisał swoje problemy. Używając wydajnego peceta wyposażonego w kartę graficzną Radeon R9 290, procesor i5 4690K oraz 16 GB pamięci RAM – spełniającego wymagania gry – Dmax3901 zauważył spore spadki wyświetlanych klatek na sekundę. Problemom nie zaradziło obniżenie jakości grafiki ani ponowna instalacja sterowników. W najgorszym momencie oprogramowanie do wyświetlania liczby klatek na sekundę – w tym wypadku FRAPS – pokazywało zaledwie 13 fps. Spadki są bardzo charakterystyczne dla lokacji w sali tronowej oraz na otwartej przestrzeni.

Panorama Dunwall i zaledwie 13 klatek wyświetlanych na sekundę - Nowy zwiastun gry i problemy techniczne Dishonored 2 na PC - wiadomość - 2016-11-10
Panorama Dunwall i zaledwie 13 klatek wyświetlanych na sekundę

Na ten moment nie są znane przyczyny tak złej optymalizacji. Niektórzy użytkownicy NeoGAF, jak i forum Reddit, wskazują na użyty przez dewelopera silnik, czyli zmodyfikowany id Tech 6, znany jako Void Engine. Według komentujących, silnik id Tech może mieć problemy na kartach graficznych od AMD. Pozostaje mieć nadzieję na szybką łatkę.

Oliwy do ognia dolewa podtrzymywana przez wydawcę Bethesda Softworks polityka dotycząca kopii recenzenckich. Przypomnijmy, że minęły zaledwie dwa tygodnie od wydania The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition, które również cierpiało na wiele problemów technicznych w dniu premiery.