Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 8 listopada 2016, 14:56

autor: Draug

Wieści ze świata (Starbreeze, Robinson: The Journey, YouTube, Fallout 4, Skyrim SE, DICE) 8/11/2016

Dziś piszemy o starcie programu wydawniczego Starbreeze IndieLabs studia Starbreeze, premierze Robinson: The Journey, wsparciu dla technologii HDR na YouTube, wsparciu dla modów w grze Fallout 4 na PS4, finalnej wersji patcha 1.1 do Skyrim Special Edition oraz o odejściu Patricka Bacha ze studia DICE. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Starbreeze Studios wydawcą gier niezależnych w IndieLabs

Rozwijające się ostatnio dynamicznie Starbreeze Studios ujawniło kolejną „działkę”, na której zamierza spróbować swoich sił – jako wydawca gier niezależnych poprzez powołany właśnie do życia program Starbreeze IndieLabs. Firma oferuje indie deweloperom partnerstwo, w ramach którego gwarantuje pomoc w promowaniu gier i wprowadzaniu ich na rynek (ale bez przejmowania pełnych praw do nich), w zamian oczekując części przychodu ze sprzedaży.

Pierwszym tytułem objętym programem IndieLabs jest AntiSphere od chorwackich studiów Soap Interactive i Lion Game Lion. Będzie to sieciowa gra akcji 2D z widokiem top-down, w której graczom przyjdzie zmagać się na niewielkich arenach, pilotując szybkie i uzbrojone stateczki. Produkcja powstaje z myślą o pecetach oraz niesprecyzowanych jeszcze konsolach.

Wieści ze świata (Starbreeze, Robinson: The Journey, YouTube, Fallout 4, Skyrim SE, DICE) 8/11/2016 - ilustracja #1

Robinson: The Journey – premiera gry Cryteka na PS VR

Studio Crytek wypuściło kolejną produkcję stworzoną z myślą o technologii wirtualnej przeczywistości – mowa o grze Robinson: The Journey, powstałej ekskluzywnie dla konsoli PlayStation 4 i gogli PlayStation VR. Jest to pierwszoosobowa przygodówka, w której jako chłopiec imieniem Robin eksplorujemy tajemniczą, zamieszkaną przez dinozaury planetę, gdzie rozbił się nasz statek kosmiczny. W pierwszych recenzjach tytuł otrzymuje wysokie oceny, przede wszystkim za piękną grafikę, intrygujące realia i przyzwoitą długość (jak na doświadczenie VR – w innym wypadku ok. 5 godzin to niewiele, zwłaszcza w przypadku produktu kosztującego 249 zł).

YouTube ze wsparciem dla technologii HDR

Wraz ze zbliżającym się debiutem konsoli PlayStation 4 Pro (który nastąpi pojutrze), w serwisie YouTube wprowadzono wsparcie dla HDR. Od teraz każdy użytkownik może bez trudu umieścić na stronie film wykonany z użyciem tej technologii (szczegółowe informacje na ten temat znajdują się tutaj). Żeby cieszyć się wyższym kontrastem i bardziej żywą paletą barw, trzeba oczywiście dysponować wyświetlaczem obsługującym HDR.

„Symulowane” porównanie SDR i HDR (źródło: YouTube). - Wieści ze świata (Starbreeze, Robinson: The Journey, YouTube, Fallout 4, Skyrim SE, DICE) 8/11/2016 - wiadomość - 2016-11-08
„Symulowane” porównanie SDR i HDR (źródło: YouTube).

Fallout 4 na PS4 ze wsparciem dla modów

Studio Bethesda dostarczyło wreszcie długo oczekiwane wsparcie dla modów dla gry Fallout 4 w wersji na PlayStation 4. Creation Kit został odpowiednio zaktualizowany, by obsługiwać konsolę firmy Sony. Trzeba jednak pamiętać, że modyfikacje na tej platformie sprzętowej będą mocno ograniczone w porównaniu z PC i XOne, jako że nie pozwala się na niej na stosowanie jakichkolwiek zewnętrznych zasobów, które nie zostały zawarte w grze przez deweloperów.

Wieści ze świata (Starbreeze, Robinson: The Journey, YouTube, Fallout 4, Skyrim SE, DICE) 8/11/2016 - ilustracja #4

Skyrim Special Edition – patch 1.1 skończony

Studio Bethesda ukończyło prace nad patchem 1.1 do gry The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition, o którym pisaliśmy w piątek, i wypuściło go na wszystkich platformach sprzętowych (mógł nie pojawić się jeszcze na konsolach, ale powinien stać się dostępny dzisiaj). Przypomnijmy, że łatka rozwiązuje problem ze skompresowanym udźwiękowieniem, poprawia wydajność i optymalizację oraz naprawia kilka co poważniejszych błędów. Pełną listę zmian znajdziecie tutaj.

Patrick Bach opuszcza studio DICE

Serwis PlayStation LifeStyle donosi, że po prawie 15 latach pracy, ze studiem DICE rozstał się Patrick Bach – general manager firmy, odgrywający istotną rolę w dotychczasowym rozwoju serii Battlefield. Przyczyny odejścia dewelopera – i jego plany na przyszłość – nie są jasne, ale mówi się, że powodowała nim chęć spędzenia większej ilości czasu z rodziną.

Wieści ze świata (Starbreeze, Robinson: The Journey, YouTube, Fallout 4, Skyrim SE, DICE) 8/11/2016 - ilustracja #5

Galeria obrazków

Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…

Galeria filmów

…jak również najnowsze filmy z gier:

Wieści ze świata (Starbreeze, Robinson: The Journey, YouTube, Fallout 4, Skyrim SE, DICE) 8/11/2016 - ilustracja #6

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.