Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość kompendia 17 października 2018, 12:19

autor: Vergil

Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12

Niniejsze kompendium wiedzy poświęcone jest grze akcji z otwartym światem pod tytułem Red Dead Redemption II. Za jej produkcję odpowiada Rockstar Games – autorzy nie tylko poprzednich odsłon cyklu, lecz również bijącej rekordy popularności serii Grand Theft Auto. Tekst będzie uzupełniany o najbardziej interesujące informacje i materiały zarówno przed, jak i po premierze tego tytułu.

Red Dead Redemption II – kompendium wiedzy - Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - wiadomość - 2018-10-17
Red Dead Redemption II – kompendium wiedzy
Spis treści:
  • 1. Fabuła;
  • 2. Świat gry;
  • 3. Mechanika (3.1. Eksploracja; 3.2. Zadania i aktywności; 3.3. Walka i uzbrojenie);
  • 4. Multiplayer;
  • 5. Technikalia;
  • 6. Ciekawostki;
  • 7. Preorderowe bonusy i zawartość wszystkich edycji;
  • 8. Multimedia (8.1. Materiały wideo; 8.2. Zrzuty ekranu).

Red Dead Redemption II jest dziełem zespołu Rockstar Games – deweloperzy znani są przede wszystkim dzięki serii Grand Theft Auto oraz posprzednim grom z cyklu: Red Dead Revolver i Red Dead Redemption. Zgodnie z oficjalnymi zapowiedziami, premiera omawianego tytułu nastąpi 26 października 2018 roku. Gra zostanie wydana na PlayStation 4 oraz Xboksa One – na ten moment nie wiadomo, czy ukaże się również na komputerach osobistych.

Aktualizacja #12 [Arsenał, długość gry, embargo na recenzje]: Informacje na temat udostępnionego przez twórców arsenału znajdziecie w sekcji 3.3. Walka i uzbrojenie. Sekcja 1. Fabuła została zaktualizowana o konkrety na temat długości gry. Poza tym w sekcji 6. Ciekawostki czekają wieści zza kulis oraz data zniesienia embarga na recenzje.

Aktualizacja #11 [Lista osiągnięć i rozmiar instalacji]: Informacje na temat osiągnięć czekających na zdobycie w Red Dead Redemption II znajdziecie w sekcji 6. Ciekawostki. Sekcję 5. Technikalia zaktualizowano natomiast o konkrety na temat tego, ile miejsca produkcja zajmie na dyskach naszych konsol. Poza tym w sekcji 7. Preorderowe bonusy i zawartość wszystkich edycji wymieniamy dodatki, które przez trzydzieści dni od ich debiutu będą dostępne wyłącznie dla użytkowników wersji na PlayStation 4.

Aktualizacja #10 [Drugi gameplay i szczegóły na temat wersji na Xboksa One X]: W sekcji 8. Multimedia czeka na Was drugi gameplay prezentujący bogactwo aktywności czekających na Dzikim Zachodzie. Poza tym sekcję 5. Technikalia zaktualizowano o konkrety na temat tego, w jaki sposób gra wykorzysta możliwości Xboksa One X. Jako ciekawostkę należy potraktować doniesienia o zawartości mapy, czekające w sekcji 2. Świat gry.

Aktualizacja #9 [Widok FPP, ulepszony tryb DeadEye, wysoka brutalność i wrażenia z przedpremierowego pokazu]: Z kompendium ostatecznie usunięto spekulacje. Poza tym w sekcji 3. Mechanika czekają informacje o widoku, z jakiego będziemy obserwować akcję, a w sekcji 3.3. Walka i uzbrojenie – informacje o ulepszonym trybie DeadEye i wysokiej brutalności. Zachęcamy również do zapoznania się z wrażeniami Jakuba, który po dwóch godzinach spędzonych z grywalną wersją gry nazwał ją „monumentalną”. Kuba pisze między innymi o głębi będącej cechą charakterystyczną świata przedstawionego, a także o „absurdalnych” możliwościach personalizacji nie tylko wyglądu głównego bohatera, lecz także niemal każdego elementu wyposażenia. W tekście przeczytacie też o złożonych interakcjach z postaciami neutralnymi, na których czele stoi John Marston – członek gangu Dutcha van der Lindego.

Aktualizacja #8 [Grafiki z bohaterami, opis lokacji i tryb multiplayer]: W sekcji 1. Fabuła czeka informacja o grafikach prezentujących najważniejszych bohaterów opowieści (z Johnem Marstonem na czele). Opisy interesujących lokacji znajdziecie natomiast w sekcji 2. Świat gry, z kolei sekcję 4. Multiplayer zaktualizowano o pierwsze konkrety na temat wieloosobowego wariantu rozgrywki.

Aktualizacja #7 [Preorderowe bonusy i zawartość wszystkich edycji]: W nowej sekcji 7. Preorderowe bonusy i zawartość wszystkich edycji znajdziecie informacje o poszczególnych wersjach gry, a także o dodatkach przygotowanych z myślą o graczach zamawiających Red Dead Redemption II przed premierą.

Aktualizacja #6 [Nowe informacje na temat fabuły, świata gry i rozgrywki]: Kompendium doczekało się kompleksowej aktualizacji, która objęła wszystkie sekcje; usunęliśmy również większość spekulacji opartych na analizie pierwszych materiałów promocyjnych.

Aktualizacja #5 [Przecieki nt. rozgrywki i trybu multiplayer]: Do sieci wyciekły informacje na temat rozgrywki pochodzące z dokumentacji projektowej, do której dotarła redakcja serwisu Trusted Reviews. Poszczególne doniesienia znajdziecie w sekcjach: 2. Fabuła, 3.1. Eksploracja, 3.2. Zadania i aktywności, 3.3. Walka i uzbrojenie, 4. Multiplayer.

Aktualizacja #4 [Oficjalna data premiery]: Wcześniejsze doniesienia o dacie premiery Red Dead Redemption II niestety okazały się fałszywe. Rockstar Games ujawniło bowiem, że produkcja zadebiutuje dopiero 26 października 2018 roku. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest chęć wprowadzenia dodatkowych szlifów – autorzy mają jednak nadzieję, że kiedy gra trafi już na sklepowe półki, fani jednogłośnie stwierdzą, że warto było tyle na nią czekać. Chcąc nieco udobruchać miłośników serii, deweloperzy udostępnili paczkę świeżych zrzutów ekranu, którą znajdziecie w naszej wiadomości.

Aktualizacja #3 [Pogłoski o dacie premiery]: Deweloperzy wciąż nie kwapią się do tego, by ujawnić datę premiery Red Dead Redemption II. Pewnych wskazówek udzieliły jednak sklepy internetowe przyjmujące preordery na ten tytuł. Na łamach meksykańskiego Amazonu można było na przykład wyczytać, że gra zadebiutuje 12 lipca bieżącego roku. Nieco bardziej optymistycznych informacji dostarczyła natomiast duńska sieć sklepów Coolshop, wedle której produkcja miałaby trafić do sprzedaży ponad miesiąc wcześniej, bo 8 czerwca. Kto ma rację bądź kto jest bliżej prawdy? Być może dowiemy się o tym 7 lutego, kiedy to odbędzie się spotkanie inwestorów firmy Take-Two Interactive, czyli wydawcy omawianej gry.

Aktualizacja #2 [Fabuła i nowy zwiastun]: Pierwsze konkrety na temat opowiedzianej w grze historii czekają w sekcji 2. Fabuła. Świeży zwiastun gry znajdziecie natomiast w sekcji 7.1. Materiały wideo.

Aktualizacja #1 [Opóźnienie premiery]: Smutna wiadomość dla wszystkich, którzy nie mogą się doczekać ponownej wizyty na Dzikim Zachodzie. Studio Rockstar Games oficjalnie poinformowało, że premiera Red Dead Redemption II została opóźniona – tytuł ma trafić na sklepowe półki wiosną 2018 roku. Twórcy tłumaczą się, że najzwyczajniej w świecie potrzebowali więcej czasu, niż początkowo zakładali, by dostarczyć graczom „najlepsze możliwe doświadczenie”. Na otarcie łez opublikowano kilka nowych screenshotów, jakie czekają na Was w sekcji 7.2. Zrzuty ekranu.

1. Fabuła

Akcja Red Dead Redemption II zostanie osadzona w czasach poprzedzających wydarzenia opowiedziane w pierwszej części serii, a dokładnie – w roku 1899, kiedy to gang Dutcha van der Lindego (znany z Red Dead Revolver) jeszcze poczynał sobie w najlepsze. Gdy jednak napad w mieście Blackwater skończył się fiaskiem, przestępcy zostali zmuszeni do ucieczki przed depczącymi im po piętach stróżami prawa i łowcami nagród. Od tej pory nie pozostało im nic innego, jak rozpocząć prawdziwą walkę o przetrwanie w niegościnnym świecie.

Takim problemom będzie musiał stawić czoła nowy główny bohater, czyli Arthur Morgan – typ spod ciemnej gwiazdy, który zostanie postawiony przed koniecznością dokonania wyboru pomiędzy ideałami a lojalnością wobec ludzi, z którymi się wychowywał. Wśród członków gangu Van der Lindego nie zabraknie oczywiście samego Johna Marstona – bohater, którego doskonale znamy z pierwszego Red Dead Redemption, będzie jednak młodszy i nieco mniej doświadczony przez życie. [Aktualizacja #8]: Możemy go zobaczyć na jednej z grafik opublikowanych na nieco ponad miesiąc przed premierą gry, na których przedstawiono najważniejszych bohaterów opowieści. Oprócz niego widnieje na nich choćby Dutch van der Linde czy Bill Williamson. Obrazki czekają na Was pod tym adresem.

Podejmowane przez nas decyzje, nasza reputacja w danym regionie, a nawet takie błahostki jak to, z kim ucinamy sobie pogawędki, będą mieć wpływ na przebieg opowieści, determinując stosunek postaci neutralnych do protagonisty. Co ciekawe, powaga naszych postępków także będzie mieć znaczenie – wszak za rozbój w saloonie czy chodzenie po ulicy z wyciągniętym gnatem nikt nie będzie nas ścigał równie intensywnie, jak za masowe morderstwa.

Różne będą też relacje z innymi członkami gangu, z którymi będziemy dzielić obóz – naszą bazę wypadową. Spotkamy tam między innymi Seana McGuire’a urozmaicającego posiedzenia przy ognisku swoimi historyjkami czy Pearsona – obozowego kucharza; nie zabraknie też znanego z Red Dead Redemption Billa Williamsona. Interakcje, w jakie będą wchodzić ze sobą te postacie, mają zależeć od ich indywidualnych poczynań i osiągnięć.

Inna sprawa, że klimat, jaki będzie tam panował, ma zależeć od sytuacji, w jakiej znajdą się gangsterzy – dostatek żywności i pieniędzy stworzy okazję do tańca i hulanki, jednak kiedy spiżarnia zacznie świecić pustkami, morale zespołu znacząco spadnie. Na szczęście nie tylko my będziemy musieli dbać o zapasy – kiedy czegoś zacznie brakować, nasi koledzy także chętnie (lub wręcz przeciwnie) wyruszą na poszukiwania, w zależności od roli, w jakiej zostaną obsadzeni (ale przecież ktoś musi prać brudne ubrania, nosić wodę czy rąbać drewno).

[Aktualizacja #12]: Niedługo przed premierą Red Dead Redemption II autorzy zdradzili, że produkcja powinna zapewnić około sześćdziesiąt godzin zabawy. Bardzo możliwe, że chodzi tu wyłącznie o misje fabularne, a nie wszystkie zajęcia, jakich podejmie się Arthur Morgan w trakcie swoich wojaży.

Obecność kowbojów potwierdzona. Koni również. I trawy – w Red Dead Redemption II będzie dużo trawy. - Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - wiadomość - 2018-10-17
Obecność kowbojów potwierdzona. Koni również. I trawy – w Red Dead Redemption II będzie dużo trawy.

2. Świat gry

Red Dead Redemption II po raz kolejny zabierze nas w podróż na Dziki Zachód. Ponownie przyjdzie nam zwiedzić malowniczą prerię, skaliste tereny górskie, pokryte siecią rzek doliny, czy wreszcie gęsto zalesione obszary oraz miasta. których mieszkańcy będą żyć własnym życiem – podczas gdy jedni będą siedzieć bezczynnie i wpatrywać się w ruch uliczny, inni będą ciężko pracować, choćby sprzedając towary w przydrożnych sklepach, które zamkną przed zapadnięciem zmroku. Wrażenie obcowania z żywymi postaciami mają stwarzać ich odmienne reakcje na nasze poczynania – przykładowo, jeśli już na pierwszy rzut oka będziemy wyglądać na człowieka wyjętego spod prawa, nawet okradany przez nas rybak może paść przed nami na kolana, błagając o łaskę; z drugiej strony odważniejsza osoba, w którą wymierzymy rewolwerem, może błyskawicznie sięgnąć do kabury i odesłać nas na tamten świat.

[Aktualizacja #8]: Poniżej znajdziecie spis kilku przykładowych lokacji czekających na odwiedzenie. Stylizowane na pocztówki grafiki zobaczycie natomiast tutaj.

  1. Valentine – ulokowane w regionie Heartlands miasteczko, któremu sławę przyniosły aukcje bydła, przyciągające tak handlarzy i farmerów, jak i rozmaitych awanturników;
  2. Annesburg – osada zamieszkiwana przez żyjących w biedzie górników, dostarczająca węgiel miejscowościom położonym nieopodal rzeki Lannahechee;
  3. Saint Denis – miasto ulokowane na szlaku handlowym, co przyciąga do niego zarówno biznesmenów, żeglarzy i robotników, jak i wszelkiej maści żebraków czy typów spod ciemnej gwiazdy;
  4. Mount Hagen – malowniczy szczyt w łańcuchu górskim Grizzlies w Amabrino, sąsiadujący z przełęczą pozwalającą pokonać zachodnią część gór. Rozpościera się z niego wspaniały widok na jezioro Isabella oraz dolinę rzeki Beartooth Beck;
  5. Rhodes – miasteczko targane rozmaitymi problemami, z których najważniejsze to wszechobecna korupcja oraz konflikt pomiędzy Braithwaite'ami i Grayami, czyli zwaśnionymi rodzinami plantatorów;
  6. Strawberry – osada drwali, którą nowy burmistrz zamierza przemienić w ośrodek dla bogatych turystów (co nie podoba się jej mieszkańcom);
  7. Pagras – położona na bagnach Bayou Nwa, odosobiona wioska, której mieszkańcy trudnią się rybołóstwem i służą podróżnikom jako przewodnicy.

[Aktualizacja #10]: W tym momencie warto wspomnieć o nieoficjalnych doniesieniach, wedle których w grze miałaby się znaleźć cała mapa z pierwszego Red Dead Redemption, solidnie rozbudowana o niewidziane wcześniej miejsca. Wydaje się to o tyle prawdopodobne, że dwa lata temu do sieci wyciekła grafika rzekomo przedstawiająca obszar, jaki zostanie nam oddany do dyspozycji – zawarto na niej lokacje, które przemierzaliśmy w skórze Johna Marstona.

3. Mechanika

Red Dead Redemption II powstawało przez osiem lat, gdyż twórcy mierzyli naprawdę wysoko, próbując wyprzedzić nie tylko konkurencję, lecz przede wszystkim – samych siebie. Z tego też względu dołożyli starań, by własnoręcznie zaprojektować możliwie najbardziej szczegółowy i interaktywny świat.

[Aktualizacja #9]: Zacznijmy od tego, że w Red Dead Redemption II akcję będziemy obserwować nie tylko z perspektywy trzeciej osoby, jak miało to miejsce w poprzedniej części serii. Podobnie jak w Grand Theft Auto V twórcy postanowili oddać w ręce graczy możliwość przełączenia się również na widok z oczu bohatera (FPP), a poza tym nic nie będzie stało na przeszkodzie, by oglądać wydarzenia z „kinowych”, mniej lub bardziej widowiskowych ujęć.

3.1. Eksploracja

Red Dead Redemption II będzie grą z otwartym światem, wpasowując się tym samym w specyfikę tytułów Rockstara. Przepastną piaskownicę będziemy zwiedzać zarówno na piechotę, jak i na grzbiecie wierzchowca, z którym Arthur nawiąże swoistą więź – jeśli uda mu się zdobyć jego zaufanie, zwierzę nie wpadnie w panikę przy spotkaniu z agresywnym drapieżnikiem lub w trakcie strzelaniny; nie bez znaczenia pozostanie fakt, że to właśnie ono będzie dźwigać większość naszego wyposażenia. Wszystko to ma sprawić, że jego ewentualna utrata może naprawdę nas zaboleć. Inna sprawa, że wierzchowce będą reprezentować odmienne gatunki, które zostaną zróżnicowane pod względem zachowania (choćby w stresujących sytuacjach) czy sposobów, na jakie poradzą sobie w trudnym terenie lub na przykład w trakcie pokonywania rzek.

Jako ciekawostkę należy dodać, że pozostawionego samemu sobie konia będzie można do siebie przywołać, aczkolwiek nie z każdego miejsca – autorzy nałożą na nas ograniczenia, dzięki którym nasz wierzchowiec nie będzie Płotką z trzeciego Wiedźmina, podróżującą za Geraltem przez morza i oceany.

Red Dead Redemption II zaprezentuje malownicze, zróżnicowane krajobrazy. - Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - wiadomość - 2018-10-17
Red Dead Redemption II zaprezentuje malownicze, zróżnicowane krajobrazy.

3.2. Zadania i aktywności

Wzorem Red Dead Redemption, druga odsłona serii zaoferuje całą masę zadań i aktywności – wszak nie bez powodu do marki przypięto łatkę „GTA na Dzikim Zachodzie”. Nim przejdziemy do ich omówienia, warto zaznaczyć, że dostęp do nich ma zależeć od wielu czynników; poza reputacją Morgana mowa między innymi o porze dnia. Inna sprawa, że twórcy zamierzają zatrzeć granicę pomiędzy zadaniami głównymi i pobocznymi, prezentując je wszystkie w formie okazji stwarzanych dla Artura na niemal każdym kroku.

Oprócz zadań fabularnych i rozmaitych zdarzeń losowych, które stały się znakiem rozpoznawczym oryginału, a także tak zwanych Strangers – postaci o wyraźnie zarysowanej i ciekawej osobowości, które będą mieć dla nas rozmaite zlecenia – w grze powinny pojawić się motywy wypasania bydła, szukania skarbów, a także zbierania ziół i złota.

Obecność zwierząt (od gryzoni, przez mniejsze i większe drapieżniki, po bizony czy niedźwiedzie) stworzy okazję do polowań, na które trzeba będzie odpowiednio się przygotować. Owszem, nic nie stanie na przeszkodzie, by wybrać się na łowy z bronią palną, jednak kule mogą poważnie uszkodzić zdobycz, co obniży jej wartość; z tego względu lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z łuku. Co ciekawe, ze sprzedażą zdobytych w ten sposób dóbr trzeba będzie się pospieszyć, gdyż truchła upolowanych zwierząt po jakimś czasie mogą zacząć… gnić.

Osobną kwestią będą napady na banki, przed którymi, wzorem skoków z Grand Theft Auto V, opracujemy dokładny plan działania, najlepiej zawczasu przygotowując się na ewentualne niespodzianki.

3.3. Walka i uzbrojenie

No dobrze, ale człowiek bez broni na Dzikim Zachodzie, to jak… żołnierz bez karabinu? Porównania zostawmy w spokoju i zajmijmy się „narzędziami pracy”, jakie wykorzystamy w trakcie naszych wojaży na Dzikim Zachodzie.

[Aktualizacja #12]: Mowa o ponad pięćdziesięciu rodzajach broni, wśród których pojawią się nie tylko rewolwery, karabiny i strzelby, lecz także łuki czy choćby noże do rzucania. Co ciekawe, będą one podatne na modyfikacje – zmienimy ich wygląd, dostosujemy amunicję, dodamy do nich rozmaite akcesoria, a nawet wygrawerujemy na nich pożądany wzór. Warto będzie pamiętać o dbaniu o swój sprzęt, który ma wymagać czyszczenia, dokonywania napraw czy oliwienia; jeśli o tym zapomnimy, broń może nas zawieść w najmniej oczekiwanym momencie.

Twórcy dołożyli starań, by oddany w nasze ręce arsenał prezentował się możliwie najbardziej realistycznie. Mimo wszystko w niektórych miejscach musieli przytemperować swoje „symulacyjne” zapędy, ze względu na konieczność balansowania na cienkiej granicy pomiędzy realizmem i dobrą zabawą (wszak przeładowywanie niektórych giwer z epoki trwało wieki, co na dłuższą metę mogłoby okazać się męczące dla graczy).

[Aktualizacja #9]: W grze pojawi się znany z pierwszego Red Dead Redemption tryb Dead Eyejego uruchomienie spowolni czas, a my będziemy mogli zaznaczyć kilka celów przeznaczonych do błyskawicznej, automatycznej eliminacji. Przeszedł on jednak gruntowne zmiany, gdyż ową umiejętność Arthura będzie można ulepszyć. Dzięki temu protagonista dostrzeże słabe punkty wrogów (jak choćby serca), co ułatwi mu ich eliminację. Ponadto imponująco wykonane zabójstwa będą prezentowane przy pomocy efektownych animacji, a otwierając ogień bez celowania, zobaczymy bohatera strzelającego niczym bohater filmowych westernów – trzymając wciśnięty spust i odciągając kurek rewolweru grzbietem drugiej dłoni. Poza tym w każdej chwili będzie można oddać strzał ostrzegawczy (wciskając służący do tego przycisk na krzyżaku pada), odstraszając dziką zwierzynę lub zwracając na siebie uwagę postaci neutralnych. Na koniec należy odnotować, że przygoda będzie brutalna – Morgan będzie mógł „rozsadzać” głowy adwersarzy (choćby przy użyciu strzelby) i odstrzeliwać im kończyny.

4. Multiplayer

Te bizony wyglądają smakowicie… zdjęta z nich skóra też może okazać się przydatna. - Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - wiadomość - 2018-10-17
Te bizony wyglądają smakowicie… zdjęta z nich skóra też może okazać się przydatna.

W Red Dead Redemption II pojawi się rozbudowany tryb multiplayer. Podstawę ma stanowić „ogromny, klimatyczny świat Dzikiego Zachodu”.

[Aktualizacja #8]: Moduł zatytułowany Red Dead Online nie będzie dostępny w dniu premiery – dopiero w listopadzie ma się ukazać jego otwarta beta. Powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że będzie on korzystał ze świata oraz mechanizmów obecnych w trybie dla samotników, a twórcy chcą najpierw pozwolić graczom na zapoznanie się z uniwersum i zasadami, jakimi rządzi się zabawa. W rozmowie z serwisem IGN Josh Needleman, czyli starszy producent w Rockstar North, ujawnił, że jego ekipa zamierza „połącząć rozgrywkę, narrację i tryby w spójną tematyczną całość”, podobnie jak miało to miejsce w GTA Online po wydaniu aktualizacji Heists. Co ciekawe, znajdą się w nim elementy sieciowe oryginalnego Red Dead Redemption, choć obecnie nie ujawniono konkretów na ten temat.

Red Dead Online zadebiutuje po premierze gry w formie otwartej bety. - Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - wiadomość - 2018-10-17
Red Dead Online zadebiutuje po premierze gry w formie otwartej bety.

5. Technikalia

Przygoda na Dzikim Zachodzie będzie naprawdę piękna. Rewelacyjnie prezentuje się zarówno smagana wiatrem roślinność, jak i realistycznie animowane zwierzęta (na czele z doskonale zaprojektowanymi końmi), a także efekty pogodowe i zaawansowany system oświetlenia – możemy chyba liczyć na jedne z najbardziej urzekających zachodów słońca w grach wideo.

Osobna wzmianka należy się efektowi slow-motion, który będzie aktywowany w momentach, jakie gracz chciałby uwiecznić na zrzucie ekranu (w trakcie eksploracji, strzelanin lub wykonywania zadań); gra ma samodzielnie je rozpoznawać, by dzięki temu spotęgować wrażenie „filmowości”. Odrobinę miejsca warto poświęcić również kwestii HUD-a, gdyż twórcy zamierzają nam pozwolić na jego dostosowanie do indywidualnych preferencji. Nic nie będzie stało na przeszkodzie, by, chcąc na przykład zwiększyć imersję, zrezygnować z minimapy czy choćby celownika.

[Aktualizacja #10]: Red Dead Redemption II wykorzysta możliwości Xboksa One X. Na mocniejszej wersji konsoli Microsoftu produkcja będzie działać w natywnej rozdzielczości 4K. Poza tym tytuł obsłuży technologię HDR (podobnie jak na PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro), czyli obraz o zakresie jasności, którą można porównać do tej, jaką jest w stanie dostrzec ludzkie oko.

[Aktualizacja #11]: Produkcja zajmie na dysku konsoli 50 GB. Zważywszy na fakt, że mowa o grze z otwartym światem, owa wartość nie spędza snu z powiek. Warto dodać, że w dniu premiery trzeba będzie pobrać łatkę ważącą około 3 GB.

6. Ciekawostki

  • Red Dead Redemption II nie jest drugą, a trzecią odsłoną cyklu Red Dead. Protoplastę dla Red Dead Redemption stanowiło bowiem Red Dead Revolver, wydane na PlayStation 2 i Xboksa w 2004 roku. Produkcja nie była jednak grą z otwartym światem, a zręcznościową strzelaniną TPP, w której wcielaliśmy się w Reda Harlowa, mszczącego się na przestępcach odpowiedzialnych za śmierć jego ojca – Nate'a. W 2016 roku tytuł doczekał się wydanej na PlayStation 4 reedycji, która może pochwalić się przede wszystkim nieco ładniejszą grafiką (rozdzielczość 1080p, dodatkowe efekty), animacją trzymającą stałe 60 klatek na sekundę oraz obsługą trofeów i funkcjonalności związanych z nagrywaniem materiałów wideo i robieniem zrzutów ekranu.
  • [Aktualizacja #11]: Spis osiągnięć w Red Dead Redemption II znajdziecie pod tym adresem. Wygląda na to, że zdobycie ich wszystkich nie będzie łatwe, gdyż ma wymagać między innymi wykonania każdej opcjonalnej misji honorowej, zebrania siedemdziesięciu złotych medali w zadaniach fabularnych, czy choćby przeżycia trzech dni z nagrodą za naszą głowę w wysokości 250 dolarów; o tym, jak duża będzie to suma, niech świadczy fakt, że jedno z trofeów otrzymamy po zrabowaniu właśnie takiej kwoty. Poza tym gracze chcący pochwalić się kompletem pucharów będą musieli wziąć udział w licznych minigrach, zabawić się w poszukiwaczy skarbów, udzielać pomocy potrzebującym czy choćby robić użytek z systemu craftingu. Nie bez znaczenia pozostaje również konieczność zagłębienia się w tryb multiplayer, czyli Red Dead Online.
  • [Aktualizacja #12]: W przedpremierowym wywiadzie Dan Houser z Rockstar Games zdradził, że autorzy Red Dead Redemption II kilkukrotnie pracowali po sto godzin tygodniowo, co oczywiście wzbudziło kontrowersje. Sprawę postanowili jednak wyjaśnić redaktorzy serwisu Kotaku, którzy kontaktowali się z firmą. Jak się okazuje, Houser nie mówił o wszystkich pracownikach Rockstara, a jedynie o sobie samym oraz trzech innych osobach (Mike Unsworth, Rupert Humphries, Lazlow Jones), którzy przywykli do intensywnej pracy na finiszu produkcji.
  • [Aktualizacja #12]: 17 października serwis Metacritic ujawnił, że embargo na recenzje Red Dead Redemption II mija 25 października o 13:05 polskiego czasu, a więc na dzień przed debiutem omawianego tytułu.
  • A tak będzie prezentować się okładka Red Dead Redemption II:
Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - ilustracja #6

7. Preorderowe bonusy i zawartość wszystkich edycji

Preorderowe dodatki

Gracze, którzy złożą zamówienie przedpremierowe na Red Dead Redemption II (niezależnie od wybranej edycji), otrzymają:

  1. Ardeńskiego konia bojowego, który lepiej poradzi sobie ze stresem w trakcie wymiany ognia z przeciwnikami;
  2. Niezbędnik bandyty, czyli zestaw zawierający elementy pomagające w przetrwaniu w niegościnnym świecie; mowa między innymi o przedmiotach uzupełniających zdrowie i ładujących pasek Dead Eye.

Zamawiając grę w sklepie Microsoftu lub PlayStation Store, zdobędziemy dodatkowo:

  1. Gotówkę do trybu fabularnego, dzięki której Morgan będzie mógł zakupić broń, amunicję, jedzenie i przydatne elementy wyposażenia już na początku przygody;
  2. Mapę skarbów (aczkolwiek w tym wypadku z zamówieniem należy się wyrobić przed 31 lipca);
  3. Wirtualną gotówkę do wykorzystania w GTA: Online, której ilość zależy od wersji, którą kupimy w przedsprzedaży; zamówienie Edycji Standardowej zapewni 500 000 dolarów, Edycji Specjalnej - 1 000 000 dolarów, z kolei Edycji Definitywnej - 2 000 000 dolarów.
Ardeńskiemu koniowi bojowemu niestraszna żadna zawierucha. - Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - wiadomość - 2018-10-17
Ardeńskiemu koniowi bojowemu niestraszna żadna zawierucha.

Specjalne dodatki dla posiadaczy PlayStation 4

[Aktualizacja #11]: Do Red Dead Redemption II trafią cztery bonusowe przedmioty, które przez trzydzieści dni od ich debiutu będą dostępne tylko dla posiadaczy PlayStation 4. Po pierwsze, mowa o wełniano-skórzanym stroju Grizzlies Outlaw Outfit, którego użyjemy zarówno w trybie fabularnym, jak i podczas multiplayerowej zabawy. Poza tym po pierwszym zalogowaniu się do Red Dead Online dostaniemy szybkiego konia rasy arabskiej, siodło ze skóry aligatora (zapewniające bonusy do wytrzymałości i punktów życia wierzchowca), a także grawerowany stalowy rewolwer.

Widoczne powyżej dobra początkowo będą dostępne jedynie dla posiadaczy wersji na PlayStation 4. - Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - wiadomość - 2018-10-17
Widoczne powyżej dobra początkowo będą dostępne jedynie dla posiadaczy wersji na PlayStation 4.

Zawartość poszczególnych edycji gry

Edycja standardowa

Fizyczny lub cyfrowy egzemplarz gry, który można zdobyć w cenie od 239 złotych do około 259 złotych.

Edycja Specjalna

Wyceniona na około 350 zł edycja, która oprócz samej gry zawiera (poza ewentualnymi bonusami otrzymanymi za zamówienie przedpremierowe) następujące dodatki:

  1. Mapę świata (dostępną wyłącznie w wersji fizycznej);
  2. Kryjówkę gangu oraz misję z napadem na bank;
  3. Wyposażonego w specjalne siodło konia pełnej krwi angielskiej, o wyjątkowej prędkości;
  4. Talizman ze szponu orła oraz łuskę iguany, dzięki którym zwiększymy świadomość otoczenia Morgana i zmniejszymy obrażenia przyjmowane przez niego podczas jazdy konno;
  5. Ulepszenie statystyk postaci, premie gotówkowe podczas napadów i sprzedaży upolowanych zwierząt oraz zniżki na zakupy;
  6. Strój rewolwerowca z Nuevo Paraiso, zawierający kapelusz kowbojski, indygowy płaszcz, dżinsowe czapsy oraz skórzane buty i rękawice;
  7. Dodatkowe uzbrojenie dla Morgana, czyli pistolet Volcanic, strzelbę tłokową i lekki sztucer Lancaster.
Dołączanej do Edycji Specjalnej Red Dead Redemption II mapy świata gry próżno szukać w jej cyfrowej wersji. - Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - wiadomość - 2018-10-17
Dołączanej do Edycji Specjalnej Red Dead Redemption II mapy świata gry próżno szukać w jej cyfrowej wersji.

Edycja Definitywna

Poza wyżej wymienionymi dodatkami z Edycji Specjalnej oraz ewentualnymi bonusami za zamówienie przedpremierowe, wyceniona na około 400 złotych Edycja Definitywna zawiera:

  1. Stalowe pudełko (niedostępne w wersji cyfrowej);
  2. Strój łowcy nagród (długi ciemny płaszcz, kamizelka i złoty zegarek na łańcuszku) i strój twardziela z Copperhead (brązowa skórzana kamizelka podbita futrem i dwubarwne rękawice);
  3. Bezpłatny dostęp do wystroju obozu o tematyce "przetrwanie", dzięki któremu spersonalizujemy swoją siedzibę w trybie Online;
  4. Bezpłatny dostęp do trzech giwer oferowanych przez rusznikarzy tak w kampanii fabularnej, jak i w trybie multiplayer; mowa o pistolecie Volcanic, sztucerze Lancaster i strzelbie tłokowej;
  5. Premie, dzięki którym szybciej zdobędziemy dwudziestą piątą rangę w trybie multiplayer.
Kupując pudełkową wersję Edycji Definitywnej Red Dead Redemption II, możecie liczyć na zdobycie ekskluzywnego steelbooka. - Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - wiadomość - 2018-10-17
Kupując pudełkową wersję Edycji Definitywnej Red Dead Redemption II, możecie liczyć na zdobycie ekskluzywnego steelbooka.

Zestaw kolekcjonerski

Za około 400 zł można także nabyć specjalny Zestaw Kolekcjonerski będący zbiorem fizycznych gadżetów stworzonych z myślą o kolekcjonerach; nie znajdziemy w nim ani samej gry, ani cyfrowych bonusów. Pudełko zawiera bowiem:

  1. Zamykany na klucz, metalowy kufer;
  2. Kolekcjonerską monetę zdobioną złotem i wyposażoną w magnesowy uchwyt, okraszoną wizerunkiem bizona, pięknym krajobrazem i grawerowaną tabliczką opisującą historię tego zagrożonego gatunku;
  3. Dwustronne puzzle (sto elementów) z logo Rockstar Games po jednej stronie i motywem portu z Saint Denis z drugiej;
  4. Bandanę;
  5. Mapę skarbów wydrukowaną na postarzanym papierze;
  6. Zestaw przypinek w kształcie dostępnego w grze arsenału;
  7. Karty do gry z wizerunkami gangu Van Der Lindego;
  8. Stupięćdziesięciostronicową replikę katalogów, które znajdziemy w sklepach w świecie gry (Wheeler, Rawson and Co.);
  9. Dwanaście kart kolekcjonerskich przedstawiających bohaterów Red Dead Redemption II czy choćby środki lokomocji.
Zestaw widoczny na powyższym obrazku to nie lada gratka dla kolekcjonerów. Niestety nie znajdziemy w nim ani samej gry, ani też cyfrowych dodatków. - Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - wiadomość - 2018-10-17
Zestaw widoczny na powyższym obrazku to nie lada gratka dla kolekcjonerów. Niestety nie znajdziemy w nim ani samej gry, ani też cyfrowych dodatków.

8. Multimedia

8.1. Materiały wideo

8.2. Zrzuty ekranu

Po więcej zrzutów ekranu zapraszamy do naszej galerii.

Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - ilustracja #12
Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - ilustracja #13
Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - ilustracja #14
Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - ilustracja #15
Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - ilustracja #16
Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, multiplayer) - Akt. #12 - ilustracja #17

 

Informacja pojawiła sie pierwotnie 3 listopada 2016, 17:44.

Red Dead Redemption II

Red Dead Redemption II