Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość kompendia 16 maja 2018, 12:55

autor: Vergil

Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, tryby multiplayer) - Akt. #5

Niniejsze kompendium wiedzy poświęcone jest grze akcji z otwartym światem pod tytułem Red Dead Redemption II. Za jej produkcję odpowiada Rockstar Games – autorzy nie tylko poprzednich odsłon cyklu, lecz również bijącej rekordy popularności serii Grand Theft Auto. Tekst będzie uzupełniany o najbardziej interesujące informacje i materiały zarówno przed, jak i po premierze tego tytułu.

Red Dead Redemption II – kompendium wiedzy - Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, tryby multiplayer) - Akt. #5 - wiadomość - 2018-05-16
Red Dead Redemption II – kompendium wiedzy
Spis treści:
  • 1. Świat gry
  • 2. Fabuła
  • 3. Mechanika (3.1. Eksploracja; 3.2. Zadania i aktywności; 3.3. Walka i uzbrojenie)
  • 4. Multiplayer
  • 5. Technikalia
  • 6. Ciekawostki
  • 7. Multimedia (7.1. Materiały wideo; 7.2. Zrzuty ekranu)

Red Dead Redemption II jest dziełem zespołu Rockstar Games – deweloperzy znani są przede wszystkim dzięki serii Grand Theft Auto oraz poprzednim grom z cyklu: Red Dead Revolver i Red Dead Redemption. Zgodnie z oficjalnymi zapowiedziami, premiera omawianego tytułu nastąpi 26 października 2018 roku. Gra zostanie wydana na PlayStation 4 oraz Xboksa One – na ten moment nie wiadomo, czy ukaże się również na komputerach osobistych.

Aktualizacja #6 [Nowe informacje na temat fabuły, świata gry i rozgrywki]: Kompendium doczekało się kompleksowej aktualizacji, która objęła wszystkie sekcje; usunęliśmy również większość spekulacji opartych na analizie pierwszych materiałów promocyjnych.

Aktualizacja #5 [Przecieki nt. rozgrywki i trybu multiplayer]: Do sieci wyciekły informacje na temat rozgrywki pochodzące z dokumentacji projektowej, do której dotarła redakcja serwisu Trusted Reviews. Poszczególne doniesienia znajdziecie w sekcjach: 2. Fabuła, 3.1. Eksploracja, 3.2. Zadania i aktywności, 3.3. Walka i uzbrojenie, 4. Multiplayer.

Aktualizacja #4 [Oficjalna data premiery]: Wcześniejsze doniesienia o dacie premiery Red Dead Redemption II niestety okazały się fałszywe. Rockstar Games ujawniło bowiem, że produkcja zadebiutuje dopiero 26 października 2018 roku. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest chęć wprowadzenia dodatkowych szlifów – autorzy mają jednak nadzieję, że kiedy gra trafi już na sklepowe półki, fani jednogłośnie stwierdzą, że warto było tyle na nią czekać. Chcąc nieco udobruchać miłośników serii, deweloperzy udostępnili paczkę świeżych zrzutów ekranu, którą znajdziecie w naszej wiadomości.

Aktualizacja #3 [Pogłoski o dacie premiery]: Deweloperzy wciąż nie kwapią się do tego, by ujawnić datę premiery Red Dead Redemption II. Pewnych wskazówek udzieliły jednak sklepy internetowe przyjmujące preordery na ten tytuł. Na łamach meksykańskiego Amazonu można było na przykład wyczytać, że gra zadebiutuje 12 lipca bieżącego roku. Nieco bardziej optymistycznych informacji dostarczyła natomiast duńska sieć sklepów Coolshop, wedle której produkcja miałaby trafić do sprzedaży ponad miesiąc wcześniej, bo 8 czerwca. Kto ma rację bądź kto jest bliżej prawdy? Być może dowiemy się o tym 7 lutego, kiedy to odbędzie się spotkanie inwestorów firmy Take-Two Interactive, czyli wydawcy omawianej gry.

Aktualizacja #2 [Fabuła i nowy zwiastun]: Pierwsze konkrety na temat opowiedzianej w grze historii czekają w sekcji 2. Fabuła. Świeży zwiastun gry znajdziecie natomiast w sekcji 7.1. Materiały wideo.

Aktualizacja #1 [Opóźnienie premiery]: Smutna wiadomość dla wszystkich, którzy nie mogą się doczekać ponownej wizyty na Dzikim Zachodzie. Studio Rockstar Games oficjalnie poinformowało, że premiera Red Dead Redemption II została opóźniona – tytuł ma trafić na sklepowe półki wiosną 2018 roku. Twórcy tłumaczą się, że najzwyczajniej w świecie potrzebowali więcej czasu, niż początkowo zakładali, by dostarczyć graczom „najlepsze możliwe doświadczenie”. Na otarcie łez opublikowano kilka nowych screenshotów, jakie czekają na Was w sekcji 7.2. Zrzuty ekranu.

1. Fabuła

Akcja Red Dead Redemption II zostanie osadzona w czasach poprzedzających wydarzenia opowiedziane w pierwszej części serii, a dokładnie – w roku 1899, kiedy to gang Dutcha van der Lindego (znany z Red Dead Revolver) jeszcze poczynał sobie w najlepsze. Gdy jednak napad w mieście Blackwater skończył się fiaskiem, przestępcy zostali zmuszeni do ucieczki przed depczącymi im po piętach stróżami prawa i łowcami nagród. Od tej pory nie pozostało im nic innego, jak rozpocząć prawdziwą walkę o przetrwanie w niegościnnym świecie.

Takim problemom będzie musiał stawić czoła nowy główny bohater, czyli Arthur Morgan – typ spod ciemnej gwiazdy, który zostanie postawiony przed koniecznością dokonania wyboru pomiędzy ideałami a lojalnością wobec ludzi, z którymi się wychowywał. Wśród członków gangu Van der Lindego nie zabraknie oczywiście samego Johna Marstona – bohater, którego doskonale znamy z pierwszego Red Dead Redemption, będzie jednak młodszy i nieco mniej doświadczony przez życie.

Podejmowane przez nas decyzje, nasza reputacja w danym regionie, a nawet takie błahostki jak to, z kim ucinamy sobie pogawędki, będą mieć wpływ na przebieg opowieści, determinując stosunek postaci neutralnych do protagonisty. Co ciekawe, powaga naszych postępków także będzie mieć znaczenie – wszak za rozbój w saloonie czy chodzenie po ulicy z wyciągniętym gnatem nikt nie będzie nas ścigał równie intensywnie, jak za masowe morderstwa.

Różne będą też relacje z innymi członkami gangu, z którymi będziemy dzielić obóz – naszą bazę wypadową. Spotkamy tam między innymi Seana McGuire’a urozmaicającego posiedzenia przy ognisku swoimi historyjkami czy Pearsona – obozowego kucharza; nie zabraknie też znanego z Red Dead Redemption Billa Williamsona. Interakcje, w jakie będą wchodzić ze sobą te postacie, mają zależeć od ich indywidualnych poczynań i osiągnięć.

Inna sprawa, że klimat, jaki będzie tam panował, ma zależeć od sytuacji, w jakiej znajdą się gangsterzy – dostatek żywności i pieniędzy stworzy okazję do tańca i hulanki, jednak kiedy spiżarnia zacznie świecić pustkami, morale zespołu znacząco spadnie. Na szczęście nie tylko my będziemy musieli dbać o zapasy – kiedy czegoś zacznie brakować, nasi koledzy także chętnie (lub wręcz przeciwnie) wyruszą na poszukiwania, w zależności od roli, w jakiej zostaną obsadzeni (ale przecież ktoś musi prać brudne ubrania, nosić wodę czy rąbać drewno).

Obecność kowbojów potwierdzona. Koni również. I trawy – w Red Dead Redemption II będzie dużo trawy. - Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, tryby multiplayer) - Akt. #5 - wiadomość - 2018-05-16
Obecność kowbojów potwierdzona. Koni również. I trawy – w Red Dead Redemption II będzie dużo trawy.

2. Świat gry

Red Dead Redemption II po raz kolejny zabierze nas w podróż na Dziki Zachód. Ponownie przyjdzie nam zwiedzić malowniczą prerię, skaliste tereny górskie, pokryte siecią rzek doliny, czy wreszcie gęsto zalesione obszary oraz miasta, których mieszkańcy będą żyć własnym życiem – podczas gdy jedni będą siedzieć bezczynnie i wpatrywać się w ruch uliczny, inni będą ciężko pracować, choćby sprzedając towary w przydrożnych sklepach, które zamkną przed zapadnięciem zmroku. Wrażenie obcowania z żywymi postaciami mają stwarzać ich odmienne reakcje na nasze poczynania – przykładowo, jeśli już na pierwszy rzut oka będziemy wyglądać na człowieka wyjętego spod prawa, nawet okradany przez nas rybak może paść przed nami na kolana, błagając o łaskę; z drugiej strony odważniejsza osoba, w którą wymierzymy rewolwerem, może błyskawicznie sięgnąć do kabury i odesłać nas na tamten świat.

Mapa, która jakiś czas temu wyciekła do sieci. Czy w Red Dead Redemption II zwiedzimy historyczne wcielenie New Bordeaux? - Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, tryby multiplayer) - Akt. #5 - wiadomość - 2018-05-16
Mapa, która jakiś czas temu wyciekła do sieci. Czy w Red Dead Redemption II zwiedzimy historyczne wcielenie New Bordeaux?

[Spekulacje] Choć twórcy jeszcze nie wskazali dokładnie, gdzie zostanie umiejscowiona akcja gry, pewne wskazówki na ten temat dostarcza trzeci zwiastun opublikowany przez Rockstar Games. Pojawiają się w nim takie lokacje, jak Cornwall, Van Horn, Valentine oraz Annesburg, które można dojrzeć na widocznej powyżej mapie. Grafika wyciekła do sieci jakiś czas temu, rzekomo wprost z siedziby głównej Rockstara, a ujrzała światło dzienne dzięki jednemu z użytkowników forum NeoGaf o pseudonimie Mideon. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że jej autentyczność potwierdził redaktor serwisu TechRadar, powołując się na zaufane, wiarygodne źródło – podobno jest to swoista „ściąga”, stworzona z myślą o pracujących nad grą artystach i programistach. Wynika z niej, że wzorem Grand Theft Auto V, czerpiącego garściami ze świata stworzonego na potrzeby Grand Theft Auto: San Andreas, Red Dead Redemption II zaoferuje nam rozbudowaną wizję „piaskownicy”, jaką mogliśmy zwiedzać w poprzedniej części serii. Pojawia się na niej choćby doskonale nam znane miasto Blackwater wraz z okalającymi je terenami – świat może jednak zostać znacznie bardziej rozbudowany na wschód. Co ciekawe, na południowym wschodzie widoczne jest miasto New Bordeaux, czyli miejsce akcji trzeciej odsłony cyklu Mafia, a także „bayou”.

3. Mechanika

Red Dead Redemption II powstawało przez osiem lat, gdyż twórcy mierzyli naprawdę wysoko, próbując wyprzedzić nie tylko konkurencję, lecz przede wszystkim – samych siebie. Z tego też względu dołożyli starań, by własnoręcznie zaprojektować możliwie najbardziej szczegółowy i interaktywny świat.

3.1. Eksploracja

Red Dead Redemption II będzie grą z otwartym światem, wpasowując się tym samym w specyfikę tytułów Rockstara. Przepastną piaskownicę będziemy zwiedzać zarówno na piechotę, jak i na grzbiecie wierzchowca, z którym Arthur nawiąże swoistą więź – jeśli uda mu się zdobyć jego zaufanie, zwierzę nie wpadnie w panikę przy spotkaniu z agresywnym drapieżnikiem lub w trakcie strzelaniny; nie bez znaczenia pozostanie fakt, że to właśnie ono będzie dźwigać większość naszego wyposażenia. Wszystko to ma sprawić, że jego ewentualna utrata może naprawdę nas zaboleć. Inna sprawa, że wierzchowce będą reprezentować odmienne gatunki, które zostaną zróżnicowane pod względem zachowania (choćby w stresujących sytuacjach) czy sposobów, na jakie poradzą sobie w trudnym terenie lub na przykład w trakcie pokonywania rzek.

Jako ciekawostkę należy dodać, że pozostawionego samemu sobie konia będzie można do siebie przywołać, aczkolwiek nie z każdego miejsca – autorzy nałożą na nas ograniczenia, dzięki którym nasz wierzchowiec nie będzie Płotką z trzeciego Wiedźmina, podróżującą za Geraltem przez morza i oceany.

Red Dead Redemption II zaprezentuje malownicze, zróżnicowane krajobrazy. - Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, tryby multiplayer) - Akt. #5 - wiadomość - 2018-05-16
Red Dead Redemption II zaprezentuje malownicze, zróżnicowane krajobrazy.

3.2. Zadania i aktywności

Wzorem Red Dead Redemption, druga odsłona serii zaoferuje całą masę zadań i aktywności – wszak nie bez powodu do marki przypięto łatkę „GTA na Dzikim Zachodzie”. Nim przejdziemy do ich omówienia, warto zaznaczyć, że dostęp do nich ma zależeć od wielu czynników; poza reputacją Morgana mowa między innymi o porze dnia. Inna sprawa, że twórcy zamierzają zatrzeć granicę pomiędzy zadaniami głównymi i pobocznymi, prezentując je wszystkie w formie okazji stwarzanych dla Artura na niemal każdym kroku.

Oprócz zadań fabularnych i rozmaitych zdarzeń losowych, które stały się znakiem rozpoznawczym oryginału, a także tak zwanych Strangers – postaci o wyraźnie zarysowanej i ciekawej osobowości, które będą mieć dla nas rozmaite zlecenia – w grze powinny pojawić się motywy wypasania bydła, szukania skarbów, a także zbierania ziół i złota.

Obecność zwierząt (od gryzoni, przez mniejsze i większe drapieżniki, po gustujące w padlinie sępy oraz bizony czy niedźwiedzie) stworzy okazję do polowań, na które trzeba będzie odpowiednio się przygotować. Owszem, nic nie stanie na przeszkodzie, by wybrać się na łowy z bronią palną, jednak kule mogą poważnie uszkodzić zdobycz, co obniży jej wartość; z tego względu lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z łuku. Co ciekawe, ze sprzedażą zdobytych w ten sposób dóbr trzeba będzie się pospieszyć, gdyż truchła upolowanych zwierząt po jakimś czasie mogą zacząć… gnić.

Osobną kwestią będą napady na banki, przed którymi, wzorem skoków z Grand Theft Auto V, opracujemy dokładny plan działania, najlepiej zawczasu przygotowując się na ewentualne niespodzianki.

3.3. Walka i uzbrojenie

No dobrze, ale człowiek bez broni na Dzikim Zachodzie, to jak… żołnierz bez karabinu? Porównania zostawmy w spokoju i zajmijmy się „narzędziami pracy”, jakie wykorzystamy w trakcie naszych wojaży na Dzikim Zachodzie. Po pierwsze – rewolwery, stanowiące nieodłączny rekwizyt każdego szanującego się westernu. Po drugie, zrobimy użytek ze strzelb, dzierżonych przez widocznych na zwiastunach kowbojów. Po trzecie, możemy chyba liczyć na powrót lassa, które posłuży nam choćby do łapania żywcem naszych ofiar czy ujarzmiania dzikich wierzchowców.

Twórcy dołożyli starań, by oddany w nasze ręce arsenał prezentował się możliwie najbardziej realistycznie. Mimo wszystko w niektórych miejscach musieli przytemperować swoje „symulacyjne” zapędy, ze względu na konieczność balansowania na cienkiej granicy pomiędzy realizmem i dobrą zabawą (wszak przeładowywanie niektórych giwer z epoki trwało wieki, co na dłuższą metę mogłoby okazać się męczące dla graczy).

W grze pojawi się tryb Dead Eye, aktywowany po naładowaniu specjalnego paska – jego uruchomienie spowolni czas, a my będziemy mogli zaznaczyć kilka celów przeznaczonych do błyskawicznej, automatycznej eliminacji. Poza tym powinny powrócic rozgrywane w samo południe pojedynki, w trakcie których przyjdzie nam wykazać się zarówno refleksem, jak i doskonałą celnością.

[Spekulacje] Osobną kwestią pozostaje perspektywa, z jakiej będziemy obserwować akcję – po sukcesie trybu FPP w Grand Theft Auto V autorzy najpewniej zdecydują się na jego implementację również w Red Dead Redemption II.

4. Multiplayer

Te bizony wyglądają smakowicie… zdjęta z nich skóra też może okazać się przydatna. - Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, tryby multiplayer) - Akt. #5 - wiadomość - 2018-05-16
Te bizony wyglądają smakowicie… zdjęta z nich skóra też może okazać się przydatna.

W Red Dead Redemption II pojawi się rozbudowany tryb multiplayer, co zostało potwierdzone przez twórców. Podstawę ma stanowić „ogromny, klimatyczny świat Dzikiego Zachodu”. W grze znajdziemy warianty rozgrywki opracowane z myślą o rywalizacji.

[Spekulacje] We wspomnianej wcześniej dokumentacji projektowej można znaleźć wzmianki o trzech trybach sieciowych. Pierwszym z nich ma być podobno Revive & Survive, w którym gracze będą musieli koncentrować się nie tylko na eliminacji przeciwników, ale i na wskrzeszaniu sojuszników; pikanterii całej sprawie doda fakt, że na drugą z wymienionych czynności nie będą mieć zbyt wiele czasu. Drugi wariant rozgrywki to Money Grab, gdzie będziemy zdobywać i odstawiać do bazy worki z tytułowymi pieniędzmi. Nie zabraknie tu również trybu Battle Royale, aczkolwiek deweloperzy poskąpili nam konkretów na temat dokładnych zasad, jakimi będzie się rządził.

5. Technikalia

Na ten moment nie wiadomo zbyt wiele na temat technologii, w oparciu o którą będzie działać Red Dead Redemption II. Opublikowane materiały sugerują, że tytuł wykorzysta silnik graficzny Grand Theft Auto V, który zostanie odpowiednio podrasowany. Jeśli jednak twórcom uda się utrzymać jakość grafiki ze zwiastunów, przygoda na Dzikim Zachodzie może być naprawdę piękna. Rewelacyjnie prezentuje się zarówno smagana wiatrem roślinność, jak i realistycznie animowane zwierzęta (na czele z doskonale zaprojektowanymi końmi), a także efekty pogodowe i zaawansowany system oświetlenia – możemy chyba liczyć na jedne z najbardziej urzekających zachodów słońca w grach wideo.

Osobna wzmianka należy się efektowi slow-motion, który będzie aktywowany w momentach, jakie gracz chciałby uwiecznić na zrzucie ekranu (w trakcie eksploracji, strzelanin lub wykonywania zadań); gra ma samodzielnie je rozpoznawać, by dzięki temu spotęgować wrażenie „filmowości”. Odrobinę miejsca warto poświęcić również kwestii HUD-a, gdyż twórcy zamierzają nam pozwolić na jego dostosowanie do indywidualnych preferencji. Nic nie będzie stało na przeszkodzie, by, chcąc na przykład zwiększyć imersję, zrezygnować z minimapy czy choćby celownika.

6. Ciekawostki

  • Red Dead Redemption II nie jest drugą, a trzecią odsłoną cyklu Red Dead. Protoplastę dla Red Dead Redemption stanowiło bowiem Red Dead Revolver, wydane na PlayStation 2 i Xboksa w 2004 roku. Produkcja nie była jednak grą z otwartym światem, a zręcznościową strzelaniną TPP, w której wcielaliśmy się w Reda Harlowa, mszczącego się na przestępcach odpowiedzialnych za śmierć jego ojca – Nate'a. W 2016 roku tytuł doczekał się wydanej na PlayStation 4 reedycji, która może pochwalić się przede wszystkim nieco ładniejszą grafiką (rozdzielczość 1080p, dodatkowe efekty), animacją trzymającą stałe 60 klatek na sekundę oraz obsługą trofeów i funkcjonalności związanych z nagrywaniem materiałów wideo i robieniem zrzutów ekranu.
  • A tak będzie prezentować się okładka Red Dead Redemption II:
Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, tryby multiplayer) - Akt. #5 - ilustracja #6

7. Multimedia

7.1. Materiały wideo

7.2. Zrzuty ekranu

Po więcej zrzutów ekranu zapraszamy do naszej galerii.

Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, tryby multiplayer) - Akt. #5 - ilustracja #7
Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, tryby multiplayer) - Akt. #5 - ilustracja #8
Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, tryby multiplayer) - Akt. #5 - ilustracja #9
Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, tryby multiplayer) - Akt. #5 - ilustracja #10
Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, tryby multiplayer) - Akt. #5 - ilustracja #11
Wszystko o Red Dead Redemption 2 (data premiery, gameplay, tryby multiplayer) - Akt. #5 - ilustracja #12

 

Informacja pojawiła sie pierwotnie 3 listopada 2016, 17:44.