Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 września 2016, 12:09

autor: Janusz Guzowski

SOMA znalazła ponad 450 tysięcy nabywców

Ekipa studia Frictional Games poinformowała, że ich ostatni tytuł – utrzymany w stylistyce science-fiction horror SOMA – znalazła blisko pół miliona nabywców. Tym samym koszty produkcji zwróciły się z nawiązką, co jeszcze pół roku temu nie było takie pewne.

Deweloperzy z niezależnego szwedzkiego studia Frictional Games poinformowali na swoim oficjalnym blogu, że gra SOMA znalazła ponad 450 tysięcy nabywców. Tytuł został wydany rok temu na komputerach osobistych i konsolach PlayStation 4, jednak to edycja pecetowa w dużej mierze odpowiada za sukces sprzedażowy. Redaktorzy portalu Dark Side Of Gaming, opierając się na danych udostępnianych przez stronę internetową SteamSpy, ustalili, że na Steamie grę zakupiło 251 tysięcy osób, co stanowi blisko 56% całkowitego wyniku. Produkcja jest ponadto dostępna w serwisie GOG.com, zatem w pozostałej części należy jeszcze uwzględnić ten udział, jednak w tym wypadku nie dysponujemy konkretnymi liczbami.

SOMA straszy w ponad 450 tysiącach domów. - SOMA znalazła ponad 450 tysięcy nabywców - wiadomość - 2016-09-24
SOMA straszy w ponad 450 tysiącach domów.

Jednocześnie poinformowano, że koszty produkcji się zwróciły, a tytuł zaczął przynosić dochody. Jeszcze pół roku temu nie było to takie oczywiste. Informowaliśmy wówczas, że SOMA rozeszła się w nakładzie 250 tysięcy kopii, co jednak nie wystarczyło na pokrycie zainwestowanych środków. Stworzenie gry pochłonęło bowiem dziesięć razy więcej pieniędzy niż wcześniejszy tytuł studia Frictional Games – Amnesia: The Dark Descent. Jak podsumowali ten wątek deweloperzy:

Mimo rozdmuchanego budżetu i zmniejszonego popytu, po roku udało nam się odrobić wszystkie zainwestowane środki. Co więcej, zarobiliśmy dużo więcej, niż tylko na pokrycie kosztów produkcji! Projekt okazał się dużym sukcesem, dzięki czemu możemy w dalszym ciągu tworzyć gry o podobnej skali i jakości, co SOMA. W gruncie rzeczy celujemy nawet w coś większego.

Obecnie ekipa studia Frictional Games pracuje nad dwiema niezapowiedzianymi jeszcze produkcjami.

SOMA to ukazany z perspektywy pierwszej osoby survival horror utrzymany w stylistyce science-fiction. Akcja gry toczy się w tajnym ośrodku badawczym, gdzie w wyniku nieudanego eksperymentu kontrolę przejęły posiadające ludzkie cechy maszyny, co skończyło się eksterminacją większości załogi. Zadaniem gracza jest ucieczka z niebezpiecznego kompleksu.