Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 września 2016, 11:13

Premiera Death Stranding przed 2019 rokiem?

Hideo Kojima w trakcie imprezy Tokyo Game Show 2016 zdradził garść informacji na temat Death Stranding. Nowa produkcja ojca serii Metal Gear ma zadebiutować przed 2019 rokiem i zaoferuje wcześniej niespotykany tryb kooperacji.

Death Stranding w skrócie:
  • producent: Kojima Productions
  • wydawca: Sony Interactive Entertainment
  • gatunek: gra akcji z otwartym światem
  • platformy sprzętowe: PS4
  • data premiery: 2018 rok (?)
  • inne: pierwsza produkcja Hideo Kojimy po rozstaniu z Konami; nietypowy tryb sieciowy/kooperacji;

Trzy miesiące temu, w trakcie tegorocznej edycji targów E3, Hideo Kojima zapowiedział swój pierwszy projekt po odejściu z Konami – Death Stranding. Niedługo później japoński twórca zdradził, że gra jest wciąż na bardzo wczesnym etapie produkcji, przy okazji podając kilka enigmatycznych informacji na jej temat. Kolejne i niewiele konkretniejsze deklaracje pojawiły się przy okazji niedawnej imprezy Tokyo Game Show 2016. Kojima jednoznacznie określił przynależność gatunkową Death Stranding, które będzie grą akcji z otwartym światem. Co więcej, legendarny deweloper wypowiedział się również na temat daty premiery produkcji. Według serwisu IGN Japończyk zapowiedział wydanie gry przed igrzyskami olimpijskimi w Tokyo w 2020 roku. Dodał, że tytuł pojawi się na rynku przed nadejściem czasów, w których została osadzona akcja filmu anime Akira. Innymi słowy, premiera DS ma nastąpić jeszcze przed 2019 rokiem.

W nowej roli Norman Reedus pokaże się z nieco innej strony niż w nieumarłym serialu. - Premiera Death Stranding przed 2019 rokiem? - wiadomość - 2016-09-19
W nowej roli Norman Reedus pokaże się z nieco innej strony niż w nieumarłym serialu.

Kojima wspomniał też o trybie kooperacji, mającym różnić się od wszystkiego, co mogliśmy dotąd zobaczyć w grach. Na szczęście nie oznacza to, że będziemy zmuszeni do wspólnego przechodzenia Death Stranding – tytuł będzie „w pełni grywalny w trybie single player”. Kojima ujawnił też, że grze pojawi się żeńska bohaterka (aczkolwiek wciąż trwa kompletowanie obsady aktorskiej), a Norman Reedus jako główna postać zaprezentuje inne oblicze od tego, które znają fani serialu Żywe trupy. Obok Kojimy na scenie TGS 2016 pojawił się też Yoji Shinkawa, odpowiedzialny za projekty postaci, a obaj zapewnili, że studio wybrało już silnik gry. Nie podano jego nazwy, ale zapewniono, że jest to „dobrze znany silnik innej firmy”. Shinkawa stwierdził też, że bardzo chętnie zobaczyłby mechy w Death Stranding, co potwierdza wcześniejsze przypuszczenia o osadzeniu akcji gry w przyszłości.

Tyle na temat Death Stranding, wypada jednak wspomnieć o komentarzu Kojimy odnośnie zapowiedzianego przez Konami Metal Gear Survive. Zapytany przez fanów, ojciec serii Metal Gear jednoznacznie zaprzeczył, jakoby to on był pomysłodawcą gry. Jego zdaniem, MG to przede wszystkim polityka oraz wywiad i nie wyobraża sobie, jak do tego schematu wpasować zombie:

”To [Metal Gear Survive – przyp. autora] jest zupełnie niepowiązane ze mną. To tylko moje zdanie, ale Metal [Gear] jest o Szpiegostwie i Polityce. Zombie nie bardzo do tego pasują, nieprawdaż? Cóż, ale to tylko moje zdanie”.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej