Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 17 września 2016, 15:02

autor: Adrian Werner

Pokemon GO straciło 79% płacących graczy, ale i tak masakruje mobilną konkurencję

Najnowsze analizy pokazują, że Pokemon GO straciło 79% płacących graczy, ale i tak kompletnie dominuje na rynku mobilnym, zostawiając konkurencję daleko w tyle.

Sagi o kondycji Pokemon GO ciąg dalszy. Firma analityczna Slice Intelligence właśnie opublikowała analizę obecnej sytuacji gry. Dowiedzieliśmy się z niej, że od 15 lipca produkcja straciła 79% płacących użytkowników. Jednocześnie jednak analitycy podkreślają, że mimo to radzi sobie wyśmienicie.

Utrata prawie 80% płacących graczy może wydawać się straszna, ale pracownicy Slice Intelligence zwracają uwagę na fakt, że pierwsze tygodnie gry na rynku były ewenementem o gigantycznym zasięgu. Pokemon GO samodzielnie dwukrotnie zwiększyło przychody z mikropłatności na całym rynku mobilnym. Tak wielka popularność nie mogła się jednak utrzymać. Osoby, które jedynie chciały tylko sprawdzić ten tytuł w końcu odeszły, ale grupa, która pozostała wciąż jest bardzo duża i przede wszystkim bardzo dużo wydaje.

Udział przychodów na mobilnym rynku free-to-play. Źródło: Slice Intelligence

W sierpniu Pokemon GO odpowiadało aż za 28% procent przychodów całego mobilnego rynku free-to-play. To sześć razy więcej niż pozycja numer dwa, czyli Candy Crush Saga. Produkcja studia Niantic zarobiła w ubiegły miesięcy więcej niż sześć kolejnych tytułów (Candy Crush Saga, Candy Crush Soda Saga, Game of War, Mobile Strike, Clash of Clans i Clash Royale) razem wziętych.

Ponadto, Slice Intelligence podkreśla, że w wrześniu co trzeci grający w Pokemon GO wydaje prawdziwe pieniądze na mikropłatności. Tak wysoki odsetek płacących graczy zdarza się bardzo rzadko. Co więcej, wśród graczy mobilnych korzystających z mikropłatności co czwarty zrobił to w tej grze.

Sukces Pokemon GO znajduje także przełożenie na sprzedaż fizycznych produktów związanych z tą marką. W sierpniu sprzedaż zabawek wzrosła o 233% w porównaniu z analogicznym miesiącem w roku ubiegłym. Ponadto wielu graczy postanawia wypróbować klasyczne odsłony cyklu. Rezultat tego jest taki, że w ubiegłym miesiącu, w porównaniu z sierpniem 2015 r. sprzedaż konsoli przenośnej 2DS wzrosła w USA aż o 500%, a 3DS o 83%.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej