Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

DirectX Najnowsze wiadomości i informacje

Star Citizen porzuci DirectX na rzecz Vulkana

Movis, 20 marca 2017, 08:36

Kolejna zmiana w procesie produkcji ogromnego symulatora kosmicznego Star Citizen. Microsoftowska technologia DirectX zostanie zastąpiona przez Vulkan, najnowsze API od twórców OpenGL.

Serious Sam 4 wciąż powstaje. Seria bez wsparcia DirectX9

Entelarmer, 13 lutego 2017, 11:43

Studio Croteam zapowiedziało rezygnację ze wsparcia bibliotek DirectX9 w grach z serii Serious Sam na rzecz technologii Vulkan. Zmiana będzie jedną z wielu nowości, które odświeżą pierwsze trzy odsłony. Ponadto zapewniono, że wciąż trwają prace nad czwartą częścią cyklu.

Twórcy DirectX i OpenGL szykują odpowiedź na AMD Mantle

Draug, 26 lutego 2014, 09:00

Wygląda na to, że w technologiach DirectX i OpenGL wkrótce zostaną wprowadzone innowacje, które przełożą się na znaczny skok wydajności w grach. Tym samym najwyraźniej szykuje się odpowiedź na „rewolucję”, jakiej od paru miesięcy próbuje dokonać firma AMD dzięki Mantle.

Battlefield 4 z obsługą Mantle nawet o 45% szybszy niż z DirectX

Sarge, 7 stycznia 2014, 10:50

Firma AMD ogłosiła w czasie konferencji na targach CES, że Battlefield 4 z obsługą Mantle będzie działał nawet o 45% szybciej niż na tym samym komputerze z najnowszymi bibliotekami DirectX. Patch wprowadzający obsługę Mantle w strzelaninie studia EA DICE zostanie udostępniony w tym miesiącu.

DirectX 11.2 dostępny będzie wyłącznie na Windows 8.1 oraz XONE

moir, 27 czerwca 2013, 22:31

Amerykański koncern Microsoft ujawnił szczegóły dotyczące bibliotek DirectX 11.2. Ich najnowsza wersja ma być wyposażona w technologie tiled resources, która umożliwiać będzie kartom grafiki korzystanie z zasobów systemowej pamięci RAM.

AMD nie liczy na pojawienie się DirectX 12

Ender, 6 kwietnia 2013, 20:30

Wiceszef działu sprzedaży AMD stwierdził, że jego firma nie spodziewa się, by w przewidywalnej przyszłości Microsoft zdecydował się na udostępnienie bibliotek DirectX 12. Tak więc, poza dotychczasowymi wersjami DirectX, kolejne generacje kart graficznych AMD będą wspierać także zupełnie nowe technologie.

Microsoft nie planuje przyszłych wersji narzędzi XNA, nie będzie wycofywał się z DirectX

eLCeBe, 3 lutego 2013, 16:40

XNA, zbiór narzędzi do tworzenia gier przeznaczonych dla systemu Windows, konsoli Xbox 360 i urządzeń mobilnych opartych o Windows Phone, nie będzie dalej rozwijane. Podobny los nie ma spotkać DirectX.