Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

motion capture - newsy i ciekawostki

Oto sekret doskonałych dialogów w Baldur's Gate 3
Oto sekret doskonałych dialogów w Baldur's Gate 3

Michał Ciężadlik, 28 sierpnia 2023, 16:29

Jeśli zastanawialiście się, dlaczego dialogi w Baldur’s Gate 3 prezentują się tak autentycznie, to odpowiedź można podsumować w trzech słowach: dbałość o szczegóły.

Callisto Protocol postraszy nas bardziej dzięki Sony
Callisto Protocol postraszy nas bardziej dzięki Sony

Adrian Werner, 17 listopada 2022, 11:44

Dowiedzieliśmy się, że w pracach nad animacjami w The Callisto Protocol pomagali eksperci z należącej do firmy Sony grupy Visual Arts Services.

Odtwórca Franklina z GTA 5 był bliski rezygnacji z roli
Odtwórca Franklina z GTA 5 był bliski rezygnacji z roli

Michał Zegar, 13 kwietnia 2022, 15:35

Shawn Fonteno, odtwórca Franklina w GTA V, opisał w swojej książce sytuację, przez którą niemal zrezygnował z roli. Reżyser gry znalazł jednak niecodzienny sposób, by odwieść go od tej decyzji.

Pamiętacie twarze z RDR 2? W GTA 6 będą lepsze; T2 przejmuje Dynamixyz
Pamiętacie twarze z RDR 2? W GTA 6 będą lepsze; T2 przejmuje Dynamixyz

Hubert Śledziewski, 1 lipca 2021, 18:35

Take-Two Interactive ogłosiło przejęcie firmy Dynamixyz, która specjalizuje się w tworzeniu animacji twarzy. Efekty jej prac widzieliśmy w Red Dead Redemption 2 i NBA 2K21, a teraz niemal na pewno zobaczymy także w GTA 6.

Wariat z Apex Legends; zobacz, jak nagrywano jego śmieszne animacje
Wariat z Apex Legends; zobacz, jak nagrywano jego śmieszne animacje

Michał Ciężadlik, 28 maja 2021, 15:34

W sieci pojawiło się zakulisowe nagranie przedstawiające proces motion capture Octane’a - postaci z Apex Legends. Jak sami możecie zobaczyć, nagrywanie animacji tego bohatera było niesamowicie zabawne.

Sony użyje AI, by stworzyć realistyczne twarze w grach na PS5
Sony użyje AI, by stworzyć realistyczne twarze w grach na PS5

Przemysław Dygas, 26 kwietnia 2021, 15:59

Sony pracuje nad nowym samodzielnie uczącym się AI. Ma ono pomóc w tworzeniu realistycznej mimiki.

Nowa jakość w grach - twórca Last of Us 2 o systemie animacji twarzy
Nowa jakość w grach - twórca Last of Us 2 o systemie animacji twarzy

Bartosz Świątek, 22 czerwca 2020, 10:48

Roger Clark – aktor znany z Red Dead Redemption 2 – skomplementował animacje twarzy w The Last of Us: Part II. Dzięki odpowiedzi dewelopera ze studia Naughty Dog dowiedzieliśmy się, że ważną rolę w tej kwestii odgrywa system opracowany przez animatora Keitha Paciello. Pozwala on automatycznie dopasowywać animacje do emocji odczuwanych przez postacie.

Twórcy Kingdom Come: Deliverance pokazują zdjęcia z mocapu kolejnej gry
Twórcy Kingdom Come: Deliverance pokazują zdjęcia z mocapu kolejnej gry

Miłosz Szubert, 7 kwietnia 2020, 09:50

Studio Warhorse, znane z popularnego RPG-a Kingdom Come: Deliverance, opublikowało na Twitterze post, w którym prezentuje nowe miecze do sesji motion capture. Widać na nich również osobę, która w nich uczestniczyła, co może oznaczać, że przechwytywanie ruchów do nowej gry Czechów już trwa.

Nakręcono ostatnią scenę The Last of Us Part 2
Nakręcono ostatnią scenę The Last of Us Part 2

Miłosz Szubert, 17 kwietnia 2019, 10:50

Ostatnia scena The Last of Us: Part II została nakręcona – taką informację podał na Twitterze Neil Druckmann, czyli wiceprezes i dyrektor kreatywny w studiu Naughty Dog. Data premiery tytułu wciąż jednak nie jest znana.

Star Citizen z „rewolucyjnym” systemem animacji twarzy postaci

Michał Kułakowski, 26 sierpnia 2017, 18:25

Deweloperzy sandboksowego kosmicznego symulatora Star Citizen przedstawili swój „rewolucyjny” system animacji. Korzystając z głosu gracza i materiału wideo, dostarczonego przez kamerę internetową, będzie on mógł w czasie rzeczywistym zapewnić realistyczną mimikę twarzy i ust naszych postaci.

Wieści ze świata (Shenmue III, White Heaven, Sorcery! 3, Code of Princess, Tabletopia) 29/3/2016
Wieści ze świata (Shenmue III, White Heaven, Sorcery! 3, Code of Princess, Tabletopia) 29/3/2016

Krzysztof Mysiak, 29 marca 2016, 14:45

Dziś piszemy o nowych screenach i sesji motion-capture do Shenmue III, horrorze FPP White Heaven, terminie premiery paragrafówki Sorcery! 3 na PC, możliwym wydaniu na Steamie beat ‘em upa Code of Princess z 3DS-a i o debiucie w Early Access gry Tabletopia. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - poświęcono 16 godzin na nagranie scen seksu
Wiedźmin 3: Dziki Gon - poświęcono 16 godzin na nagranie scen seksu

Kamil Zwijacz, 29 stycznia 2015, 10:38

Twórcy gry Wiedźmin 3: Dziki Gon poświęcili szesnaście godzin sesji mo-cap na nagranie scen seksu. Naturalnie nie przełoży się to na taki sam czas scen miłosnych podczas zabawy, ale pierwsze tego typu fragmenty ujrzymy już po kilkunastu sekundach po rozpoczęciu rozgrywki.

Half-Life 3 nie jest tworzony przez problemy z motion capture?
Half-Life 3 nie jest tworzony przez problemy z motion capture?

Marcin Skierski, 16 sierpnia 2013, 13:45

Jeden z aktorów dubbingowych donosi, że firma Valve ma pewne problemy z technologią motion capture, przez co długo oczekiwana gra Half-Life 3 nie może powstać. Twórcy nie skomentowali tych informacji.

Zaprezentowano Facial Motion Capture System - technikę odwzorowującą mimikę twarzy
Zaprezentowano Facial Motion Capture System - technikę odwzorowującą mimikę twarzy

Kamil Zwijacz, 10 maja 2013, 14:58

Egipska firma Motion Capture Systems Developers zaprezentowała swoje rozwiązanie dotyczące odwzorowywania mimiki twarzy - Facial Motion Capture System.

Zobacz pokaz wirtualnej rzeczywistości na bazie Unreal Engine

Grzegorz Ferenc, 8 października 2012, 14:00

W sieci pojawiło się nagranie ukazujące możliwości pełnego odwzorowania ruchów postaci z wykorzystaniem silnika Unreal Engine, a także oprzyrządowania VR. Zostało ono pokazane na konferencji dla specjalistów od nawigacji satelitarnej, która odbyła się w amerykańskim mieście Nashville w dniach 17-21 września.

Metal Gear Solid 5 ukaże się latem przyszłego roku?
Metal Gear Solid 5 ukaże się latem przyszłego roku?

Michał Kowalski, 22 sierpnia 2012, 10:50

Aktor biorący udział w sesjach motion-capture zdradził, że Metal Gear Solid 5 najprawdopodobniej ukaże się w przyszłym roku. Studio Kojima Productions nie podało oficjalnych informacji na temat daty premiery nowego tytułu.

Scenariusz Beyond: Two Souls zajmuje 2000 stron
Scenariusz Beyond: Two Souls zajmuje 2000 stron

Łukasz Szliselman, 16 sierpnia 2012, 14:49

Na temat Beyond: Two Souls wypowiedział się David Cage, szef pracującego nad grą studia Quantic Dream, które wcześniej stworzyło m.in. Heavy Rain. Oprócz imponującej długości scenariusza Cage pochwalił się wykorzystaniem w grze technologii performance capture rejestrującej jednocześnie ruch, mimikę i głos aktorów.

Zdjęcie z sesji mocap do nowej gry twórców serii Call of Duty: Modern Warfare

Aleksander Kaczmarek, 5 stycznia 2012, 15:15

Założone przez byłych szefów Infinity Ward studio Respawn Entertainment od jakiegoś czasu pracuje już nad nowym, niezapowiedzianym dotąd projektem. Produkcja owiana jest tajemnicą, ale uważnym internautom udało się dostrzec na stronie dewelopera zdjęcie, które najprawdopodobniej pochodzi z sesji motion capture do powstającej gry.