Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

kulisy produkcji Najnowsze wiadomości i informacje 2

Nad Assassin's Creed nadal pracuje niemal tysiąc deweloperów

Jakub Mirowski, 18 grudnia 2017, 09:21

W rozmowie z serwisem VentureBeat dyrektor artystyczny Assassin's Creed Origins, Raphael Lacoste, ujawnił, że nad rozwojem serii nadal pracuje około 800-900 osób w różnych studiach Ubisoftu.

Death Stranding ma już grywalną wersję

Entelarmer, 9 grudnia 2017, 09:25

W trakcie imprezy PlayStation Expierience Mark Cerny z firmy Sony zdradził, że miał okazję zagrać we wczesną wersję Death Stranding. Według niego wczorajszy zwiastun engimatycznej produkcji Hideo Kojimy można zrozumieć dopiero po 4 lub 5 godzinach obcowania z tytułem.

Rozdmuchane kontrowersje, czyli warunki pracy w CD Projekt RED w nowym świetle

Vergil, 5 grudnia 2017, 17:51

O tym, jakie warunki pracy panują w studiu CD Projekt RED, postanowiła się przekonać youtuberka Madqueen, która przepytała kilkudziesięciu pracowników firmy. Na podstawie ich wypowiedzi można wysnuć wniosek, że kontrowersje, jakie narastają wokół rodzimego zespołu, są rozdmuchane – co zresztą potwierdza jeden z jej informatorów.

Dlaczego EA zrezygnowało z gry Visceral Games? Bo nie mogło na niej zarobić

Góral, 29 listopada 2017, 17:15

Dyrektor finansowy koncernu Electronic Arts wypowiedział się na temat anulowanej gry z uniwersum Gwiezdnych wojen od nieistniejącego już studia Visceral Games. Firma zrezygnowała z niej, bo nie był to materiał, który wygeneruje duże zyski.

Spadek cen akcji CD Projekt RED po doniesieniach o problemach Cyberpunka

AlexB, 14 listopada 2017, 17:20

Giełda zareagowała na ostatnie doniesienia dotyczące problemów wewnątrz studia CD Projekt RED. Akcje twórców Wiedźmina spadły o ponad 10% w porównaniu z piątkowym zamknięciem.

Byli pracownicy Visceral Games o zamknięciu studia i sprzedaży Dead Space 2

AlexB, 18 października 2017, 10:55

Zach Wilson, jeden z byłych pracowników zamkniętego niedawno Visceral Games, podzielił się pewnymi liczbami dotyczącymi Dead Space 2. Scott Warner, również niegdyś zatrudniony w studiu, zdradził natomiast swoje przemyślenia dotyczące tego, czy aby na pewno za wynikłą wczoraj sytuację powinniśmy winić wyłącznie EA.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - CD Projekt RED zrobiło z Geralta snowboardzistę

Góral, 9 października 2017, 18:40

W jednym z odcinków dokumentu na temat serii Wiedźmin przygotowanego przez Noclip zdradzono, że studio CD Projekt RED zrobiło z Geralta... snowboardzistę.

„Wolimy zjeść potłuczone szkło, niż zabrać się za sequel” - mówi scenarzysta gry Spec Ops: The Line

godrikus, 4 października 2017, 19:25

Jedna z osób stojących za grą Spec Ops: The Line krótko i treściwie wypowiedziała się na temat szans na kontynuację tej bardzo ciekawej pod względem fabularnym strzelanki w pustynnych klimatach.

Szef Slightly Mad Studios o Electronic Arts - "to korporacyjne potwory"

Jakub Mirowski, 21 września 2017, 10:40

Ian Bell, szef Slightly Mad Studios, zespołu odpowiedzialnego m.in. za cykl Project CARS, ujawnił podczas streamu, że jego firma kilka lat temu znalazła się na krawędzi upadku, gdy miała stworzyć Need for Speed: Shift 3. Oskarżył przy tym Electronic Arts o próbę zniszczenia studia.

Designerskie różnice między Wschodem a Zachodem okiem Jordana Amaro

Movis, 7 września 2017, 12:51

Serwis Glixel przeprowadził rozmowę z Jordanem Amaro – jednym z dwóch zachodnich designerów, którzy pracują obecnie w studiu Nintendo w Kioto. Francuz z niejednego gamingowego pieca chleb jadł i w obszernym wywiadzie podzielił się swoim zdaniem na temat różnic między zachodnim a japońskim podejściem do gier.

Mount & Blade II: Bannerlord - twórcy ogłoszą datę premiery, „kiedy gra będzie gotowa”

AlexB, 18 sierpnia 2017, 10:25

Studio TaleWorlds Entertainment zapowiedziało, że w najbliższym czasie nie ogłosi oficjalnej daty premiery Mount & Blade II: Bannerlord. Tłumaczą to faktem, że takowa po prostu nie istnieje, a deweloperzy chcą mieć pewność, że tytuł będzie maksymalnie dopracowany.

Tales from the Borderlands - reżyser gry o komercyjnym zawodzie i kłopotach z produkcją

AlexB, 10 sierpnia 2017, 10:45

Nick Herman, jeden z reżyserów gry Tales from the Borderlands od Telltale Games, zdradził, że tytuł okazał się dla studia komercyjnym zawodem. Niesatysfakcjonujące wyniki w sklepach negatywnie odbiły się na procesie produkcyjnym końcowych epizodów.

Kulisy produkcji Uncharted: Zaginione Dziedzictwo na nowym materiale

Jakub Mirowski, 4 sierpnia 2017, 11:04

Studio Naughty Dog podzieliło się z fanami materiałem przedstawiającym kulisy produkcji gry Uncharted: Zaginione Dziedzictwo. Wideo skupia się przede wszystkim na bohaterkach oraz ich motywacjach.

Friday the 13th: The Game sprzedało się w liczbie 1,8 miliona kopii

luckie, 3 sierpnia 2017, 09:21

Choć pod względem technicznym Friday the 13th: The Game wciąż pozostawia sporo do życzenia, gra znalazła już ponad 1,8 miliona nabywców. Twórcy wykorzystują zarobione w ten sposób pieniądze do naprawy produkcji i rozszerzenia jej zawartości.

Kulisy prac nad kampanią w Star Wars: Battlefront II

Jakub Mirowski, 16 lipca 2017, 10:12

Firma Electronic Arts udostępniła zakulisowy materiał z gry Star Wars: Battlefront II, skupiający się na kampanii dla pojedynczego gracza, za którą odpowiada studio Motive.

CD Projekt RED zapłaciło 35 tys. złotych za licencję na Wiedźmina

luckie, 31 maja 2017, 13:24

Studio CD Projekt RED zapłaciło Andrzejowi Sapkowskiemu 35 tysięcy złotych za licencję na Wiedźmina. Choć wówczas mogło się to wydawać niemałą kwotą za markę praktycznie nieznaną na Zachodzie, to grosze w porównaniu z zyskami, jakie gry z serii przynoszą dziś.

Quantum Break zaczęło żywot jako Alan Wake 2

Adrian Werner, 27 maja 2017, 09:06

W niedawnym wywiadzie Sam Lake ze studia Remedy Entertainment zdradził, że Quantum Break rozpoczęło żywot jako Alan Wake 2. Wydawca gry, czyli firma Microsoft, chciał jednak marki na własność, dlatego deweloperzy zdecydowali się opracować coś nowego.

Metropolis zapłaciło 15 tys. zł za prawa do stworzenia gry Wiedźmin [news zaktualizowany]

Adrian Werner, 26 maja 2017, 11:26

Adrian Chmielarz zdradził, że w latach 90. ubiegłego wieku nieistniejące już studio Metropolis zapłaciło Andrzejowi Sapkowskiemu 15 tysięcy złotych za licencję na wyprodukowanie gry Wiedźmin. [Aktualizacja: okazało się, że to tylko orientacyjna kwota]

Star Citizen - zebrano 148 mln dolarów; nad grą pracuje ponad 400 osób

Góral, 30 kwietnia 2017, 12:07

Studio Cloud Imperium Games ujawniło, że obecnie nad grą Star Citizen pracuje 428 osób. Tak duży zespół udało się zbudować dzięki pieniądzom przekazywanym przez graczy, którzy wpłacili już ponad 148 milionów dolarów.

Oryginalny X-COM został anulowany i powstawał w tajemnicy

Vergil, 27 kwietnia 2017, 19:50

Julian Gollop podzielił się z graczami informacjami na temat dość pokrętnych ścieżek, jakimi pierwszy X-COM podążał na sklepowe półki. Projekt został anulowany przez inwestora i przez bardzo długi czas powstawał w tajemnicy… o czym nie wiedział nawet Gollop.

Resident Evil 8 już w planach Capcomu

Entelarmer, 14 kwietnia 2017, 10:10

Firma Capcom opublikowała materiał o powstaniu gry Resident Evil VII: Biohazard. Przy okazji Jun Takeuchi zdradził co nieco na temat przyszłości serii, zapewniając o chęci jej dalszego rozwoju. Firma zamierza również odegrać ważną rolę w procesie ewolucji gatunku survival horror.

Andrzej Sapkowski nie wierzył w sukces gry Wiedźmin

Arantasar, 24 marca 2017, 17:25

Andrzej Sapkowski w rozmowie z serwisem Eurogamer przyznał, że w momencie podpisywania umowy ze studiem CD Projekt nie wierzył w sukces elektronicznej adaptacji. Zdradził też, że w związku z tym nie angażował się w prace nad projektem. Zastrzegł przy tym, że gra stoi na bardzo wysokim poziomie, a on sam nie ma nic przeciwko graczom. Zasugerował również, że powstaną kolejne teksty osadzone w świecie wiedźmina.

Mass Effect: Andromeda debiutuje w USA

Góral, 21 marca 2017, 08:33

Dziś w USA zadebiutowała wyczekiwana gra Mass Effect: Andromeda. Ukaże się ona w Polsce na konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz PC-tach w najbliższy czwartek. Przy okazji wyszedł nowy patch, a ponadto na światło dzienne wypłynęły kontrowersje związane z kulisami produkcji tego tytułu.

Zobacz, jak powstawało The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Góral, 14 marca 2017, 18:56

Firma Nintendo wypuściła trzyodcinkowy dokument, w którym deweloperzy opowiadają o procesie powstawania jednej z najlepszych gier w historii - The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Conan Exiles uratowało FunCom. Studio ujawnia plany rozwoju gry

Entelarmer, 7 marca 2017, 09:30

Studio FunCom zdradziło garść informacji na temat planów rozwoju gry Conan Exiles w trakcie konferencji GDC 2017. Ponadto w rozmowie z serwisem Endgadget ujawniono, że udany debiut wczesnej wersji survivalowego sandboksa w świecie Conana Barbarzyńcy zapobiegł bankructwu firmy.

Hellblade: Senua's Sacrifice - gra jeszcze w wersji alfa, ale można już ją ukończyć

Góral, 4 marca 2017, 16:12

Studio Ninja Theory poinformowało, że uporało się już z wieloma elementami powstającej gry Hellblade: Senua's Sacrifice, która, choć nadal znajduje się w wersji alfa, jest już grywalna od początku do końca. Niestety w dalszym ciągu nie poznaliśmy konkretnego terminu premiery.

Animacje Wiedźmina 3 i dodatków w liczbach

Meehow, 1 marca 2017, 11:55

Sebastian Kalemba, szef działu animacji w studiu CD Projekt RED, zdradził, że na potrzeby obu dodatków do Wiedźmina 3 – Serc z kamienia oraz Krwi i wina – ekipa deweloperska stworzyła ponad 7 tysięcy nowych animacji.

Nad WoW-em nieustannie pracuje aż 300 osób – Wieści MMO (14/02/2016)

moir, 14 lutego 2017, 20:00

Dziś piszemy m.in. o nowościach w świecie Aion oraz Blade & Soul, ostatnich wynikach finansowych wydawcy Black Desert, tj. Kakao Corp, a także odważnym pomyśle przedstawicieli Blizzard Entertainment, mającym na celu uzdrowienie gospodarki w WoW-ie.

Studio Black Isle pracowało nad Falloutem 3 już pod koniec lat 90., ujawnia Feargus Urquhart

Jakub Mirowski, 30 stycznia 2017, 10:14

Feargus Urquhart, współzałożyciel oraz szef studia Obsidian Entertainment, w rozmowie z serwisem IGN powrócił do czasów pracy w zespole Black Isle. Legendarny deweloper ujawnił, że ekipa ta rozpoczęła prace nad Falloutem 3 tuż po wydaniu drugiej części.

Wieści ze świata (Dishonored 2, Death Stranding, Rainbow Six: Siege, Dying Light) 24/1/2017

Draug, 24 stycznia 2017, 15:12

Dziś piszemy o drugiej dużej aktualizacji do Dishonored 2 (z pełniejszą regulacją poziomu trudności), o tym, jaką rolę faktycznie odgrywa Guillermo del Toro przy produkcji Death Stranding, o ujawnieniu pierwszych informacji o piątym DLC do Rainbow Six: Siege (Operation Velvet Shell) i o wsparciu dla Tobii Eye Trackera w Dying Light. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Star Citizen zostanie ukończony, nawet jeżeli gracze przestaną płacić

Góral, 15 stycznia 2017, 13:19

Chris Roberts, szef Cloud Imperium Games, zabrał ostatnio głos w sprawie budżetu Star Citizena. Okazało się, że firma ma spore rezerwy, które umożliwiłyby dokończenie Squadron 42, nawet gdyby wpłaty od graczy nagle przestałyby przychodzić. Z kolei ukończony single player przynosiłby dochody, z których sfinansowano by resztę projektu.

Prace nad Mount & Blade II nadal trwają, ale do premiery jeszcze daleko

Jakub Mirowski, 12 stycznia 2017, 09:23

Na forum studia TaleWorlds pojawiło się parę informacji nt. postępów w pracach nad Mount & Blade II: Bannerlord. Wypowiedzi menadżera ds. społeczności sugerują, że projekt nadal jest daleki od ukończenia.

Założyciel Epic Games o branży gier wideo i świetlanej przyszłości PC-ów

Góral, 9 stycznia 2017, 21:05

Tim Sweeney, założyciel studia Epic Games, wypowiedział się w serwisie Glixel o historii swojej firmy oraz o przyszłości branży gier wideo, która według niego należy do PC-tów i wirtualnej rzeczywistości.

Half-Life 3 jako RTS lub przygodówka?

Góral, 8 stycznia 2017, 16:21

W sieci pojawiły się kolejne plotki na temat gry Half-Life 3. Dziennikarz serwisu Game Informer miał ponoć okazję porozmawiać z pracownikiem Valve, który wyjawił, że firma eksperymentowała z różnymi pomysłami i pod uwagę brano nawet RTS-a i przygodówkę.

Twórcy Evolve pracują nad nową grą

Movis, 14 grudnia 2016, 10:42

Deweloper Turtle Rock Studios pracuje nad nowym kooperacyjnym FPS-em pod skrzydłami Perfect World Entertainment – wydawcy Star Trek Online, Blacklight Retribution i Neverwinter. W udzielonym wywiadzie członkowie studia wypowiedzieli się na temat swojej koncepcji, wspomnieli też o Evolve i procesie produkcji w firmie.

Studio Vicarious Visions pomoże przy produkcji Destiny 2

Jakub Mirowski, 9 grudnia 2016, 09:38

Studio Vicarious Visions, twórcy popularnej serii Skylanders, ogłosiło na swojej stronie, że dołącza do Bungie oraz High Moon Studios w produkcji zapowiedzianego na przyszły rok Destiny 2.

EA tworzy gry najpierw na PC, a potem optymalizuje je pod konsole

luckie, 17 listopada 2016, 11:10

Firma Electronic Arts zapewnia, że wydawane przez nią pecetowe wersje gier nie są zwykłymi portami. To właśnie najpierw na PC powstają ich produkcje, które dopiero później przenoszone są na słabsze konsole.

Wywiad z Amy Hennig - o Gwiezdnych wojnach od Visceral Games i nie tylko

Entelarmer, 15 listopada 2016, 12:45

Serwis Glixel przeprowadził wywiad z Amy Hennig, pracującą nad grą w uniwersum Gwiezdnych wojen od studia Visceral Games. Scenarzystka serii Uncharted wypowiedziała się na temat swojej roli w tym projekcie i pokrótce wspomniała o odejściu z Naughty Dog. Wróciła też do tematu wyniszczającego wpływu metod prac nad grami AAA na twórców.

Dlaczego tak długo czekamy na Beyond Good & Evil 2? Michel Ancel wyjaśnia

luckie, 19 października 2016, 13:33

Ostatnio zrobiło się głośno na temat postępów prac nad Beyond Good & Evil 2. Co się jednak działo z grą od pierwszej zapowiedzi w 2008 roku? Ojciec serii, Michel Ancel, postanowił odpowiedzieć na to pytanie.

Amy Hennig krytycznie o procesie produkcyjnym gier AAA

Entelarmer, 7 października 2016, 13:50

Amy Hennig w trakcie rozmowy ze stroną Idle Thumbs podzieliła się swoimi wrażeniami z tworzenia wysokobudżetowych gier. Zdradziła, że w Naughty Dog pracowała około 80 godzin tygodniowo, a końcówka procesu produkcyjnego ma bardzo negatywny wpływ nie tylko na głównych twórców, lecz także na szeregowych pracowników.

Cyberpunk 2077 - nad grą pracuje projektant Quantum Break i deweloper z Rockstar North

Góral, 29 września 2016, 14:31

Kyle Rowley, główny projektant Quantum Break, pochwalił się na Twitterze, że dołączył do ekipy CD Projekt RED i pracuje obecnie nad Cyberpunkiem 2077 wraz z producentem rozgrywki z Rockstar North.

Szef skautów EA Sports ujawnia, jak powstaje baza danych serii FIFA

Jakub Mirowski, 28 września 2016, 11:26

Michael Mueller-Mohering, nadzorujący grupę profesjonalnych oraz amatorskich skautów dla firmy EA Sports, ujawnił, jak przebiega proces przyznawania ocen poszczególnym piłkarzom w serii FIFA.

DayZ - sprzedano 3,7 mln egzemplarzy; wersja konsolowa cały czas powstaje

Góral, 23 września 2016, 11:52

Brian Hicks, dyrektor kreatywny gry DayZ, wyjawił podczas rozmowy z dziennikarzem serwisu Eurogamer, że tytuł rozszedł się w nakładzie około 3,7 milionów egzemplarzy. Zapewnił też, że wersja konsolowa cały czas powstaje.

Tylko trzy osoby pracują nad wsparciem Days Gone i inFamous dla PlayStation 4 Pro

Yossarian, 14 września 2016, 20:20

Serwis Digital Foundry opublikował wczoraj na YouTube film, w którym omawiana jest kwestia Uncharted 4 działającego w 60 klatkach na sekundę. Przy okazji rozmowy na temat wsparcia gier z PS4 dla nowej konsoli Sony pojawiła się ciekawa informacja o Days Gone i inFamous: Second Son na "ProStation".

Przebudzenie Mocy - efekty specjalne od kuchni

Gameplay, 8 września 2016, 14:07

Firma Industrial Light and Magic przygotował materiał wideo, na którym przybliża proces produkcji efektów specjalnych do ubiegłorocznego filmu Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy.

Nad Cyberpunkiem 2077 już pracuje więcej deweloperów niż nad Wiedźminem 3; nowe informacje o Gwincie

Jakub Mirowski, 6 września 2016, 09:42

Studio CD Projekt RED ujawniło na swoim forum, że w prace nad największym obecnie projektem firmy, grą RPG Cyberpunk 2077, zaangażowanych jest więcej deweloperów niż w najintensywniejszym okresie produkcji Wiedźmina 3. Ponadto ujawniono nowe informacje na temat samodzielnej wersji Gwinta, związane m.in. z funkcjami cross-platform.

System Shock 3 - ujawniono garść informacji o grze i zespół deweloperski

Entelarmer, 31 sierpnia 2016, 10:59

Studio OtherSide Entertainment podało sławne nazwiska zaangażowane w prace nad grą System Shock 3 (m.in. Warren Spector i Paul Neurath). W dodatku serwis Polygon przeprowadził wywiad ze Spectorem, który podzielił się ciekawymi informacjami na temat różnych aspektów tej pozycji, takich jak realia czy rola i charakter starej-nowej Shodan.

Zobacz panel o Wiedźminie 3 ze studiem CD Projekt RED z GRYOffline 2016

Draug, 19 lipca 2016, 11:24

Jedną z głównych atrakcji imprezy GRYOffline 2016 był panel, podczas którego przedstawiciele studia CD Projekt RED opowiadali o kulisach powstawania gry Wiedźmin 3: Dziki Gon (a zwłaszcza dodatku Krew i wino). Żałujecie, że nie widzieliście tego na własne oczy? Teraz możecie to nadrobić.

Wieści ze świata (Doom, Godus Wars, Nintendo NX, Uncharted 4) 29/6/2016

Draug, 29 czerwca 2016, 13:55

Dziś piszemy o pierwszej dużej aktualizacji do Dooma, zapewnieniach ze strony zespołu Petera Molyneuxa o trwającej produkcji gry Godus (Wars), potwierdzonych badaniach Nintendo nad wirtualną rzeczywistością oraz o wczesnym etapie prac nad singleplayerowym dodatkiem do Uncharted 4. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (No Man’s Sky, Rocket League) 20/6/2016

Draug, 20 czerwca 2016, 14:40

Dziś piszemy o sporze sądowoym między studiem Hello Games a telewizją Sky o nazwę No Man’s Sky oraz o związku między grą Rocket League a firmą Electronic Arts. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.