Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

raport Najnowsze wiadomości i informacje

Popularność dystrybucji cyfrowej w Europie Wschodniej – Polska na trzecim miejscu

luckie, 6 listopada 2014, 11:51

Według raportu Eastern Europe Digital Games Market 2014 Polska jest trzecim największym rynkiem dystrybucji cyfrowej gier w Europie Wschodniej. Jak się okazuje, Polacy najczęściej grają na PC oraz urządzeniach mobilnych.

Sony sprzedało 3,3 mln konsol PlayStation 4 w ostatnich miesiącach

Góral, 1 listopada 2014, 09:15

W najnowszym raporcie finansowym firmy Sony ujawniono, że w okresie lipiec - wrzesień 2014 roku sprzedano 3,3 mln egzemplarzy konsol PlayStation 4 i 800 tys. PlayStation 3. Dzięki temu dział odpowiedzialny za gry zanotował ponad 80% wzrost w porównaniu do tego samego okresu 2013 roku. Japoński koncern jako całość nie radzi sobie jednak zbyt dobrze, gdyż straty wyniosły ponad 1,2 mld dolarów.

Sprzedano 9 mln sztuk Watch Dogs - półroczny raport Ubisoftu

thejehmes, 31 października 2014, 19:20

Koncern Ubisoft wysłał do sklepów na całym świecie ponad 9 mln sztuk gry Watch Dogs, która ukazała się w maju tego roku. Tę informację oraz wiele innych można znaleźć w opublikowanym raporcie finansowym dotyczącym pierwszej połowy roku fiskalnego 2014/2015.

Użytkownicy iOS kochają strategie, a fani Androida wolą gry RPG – pokazuje raport o stanie rynku mobilnego

Adrian Werner, 16 sierpnia 2014, 10:28

Firma App Annie opublikowała raport opisujący preferencje graczy mobilnych w drugim kwartale tego roku. Okazało się, że na iOS największym powodzeniem cieszą się strategie, podczas gdy użytkownicy Androida preferują gry RPG.

Sprzedaż Xbox One - Microsoft na razie na minusie

Sarge, 11 sierpnia 2014, 13:32

Z najnowszego raportu finansowego firmy Microsoft wynika, że w ubiegłym roku fiskalnym (1 kwietnia 2013 roku - 31 marca 2014 roku) koszty produkcji i marketingu Xboksa One oraz Xboksa 360 przekroczyły przychody osiągnięte przez obie konsole.

Sony ze stratami w ostatnim roku mimo sukcesu PlayStation 4

Sarge, 14 maja 2014, 12:05

Z raportu finansowego firmy Sony za ostatni rok fiskalny (1 kwietnia 2013 roku - 31 marca 2014 roku) dowiedzieliśmy się, że japoński koncern po raz kolejny odnotował straty. Nie zmieniła tego nawet bardzo dobra sprzedaż PlayStation 4, choć niewątpliwie miała wpływ na poprawę sytuacji względem wcześniejszego okresu.

Nintendo – słabe wyniki finansowe japońskiego koncernu. Niezadowalająca sprzedaż konsoli Wii U

Orbech, 7 maja 2014, 17:25

Koncern Nintendo opublikował wyniki finansowe za zakończony rok fiskalny. Okazało się, że japoński gigant sprzedał zaledwie 6,17 mln egzemplarzy konsoli Wii U od jej premiery w 2012 roku. Słaba sprzedaż Wii U przełożyła się na straty finansowe i firma notuje na swoim koncie bardzo słaby rok.

W 2013 roku ponad 71 mln osób oglądało zmagania e-sportowe

Góral, 4 kwietnia 2014, 14:38

Firma SuperData, specjalizująca się w analizowaniu rynku cyfrowej dystrybucji i gier free-to-play, opublikowała raport za 2013 rok, dotyczący oglądalności rozgrywek e-sportowych. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że ta forma rozrywki cieszy się coraz większą popularnością, notując w zeszłym roku 71,5 mln widzów na całym świecie.

Raport specjalny: Konsole i gry

Skąpiec Press Release, 20 marca 2014, 16:27

0,15% najaktywniejszych graczy mobilnych generuje 50% przychodów w segmencie free to play

Sarge, 28 lutego 2014, 10:30

Z badania firmy Swrve wynika, że 50% przychodów uzyskanych przez gry free to play wygenerowało zaledwie 0,15% najaktywniejszych użytkowników urządzeń mobilnych. Zdecydowana większość posiadaczy smartfonów i innych platform przenośnych preferuje darmową rozrywkę.

Gry na urządzenia mobilne - smartfony i tablety prowadzą w wyścigu z konsolami przenośnymi

Draug, 27 lutego 2014, 12:09

Firmy IDC i App Annie przygotowały raport omawiający rynek gier na urządzenia przenośne w czwartym kwartale 2013 roku. Można się z niego dowiedzieć, że w ostatnich trzech miesiącach minionego roku wyniki sprzedaży gier na smartfony i tablety były blisko trzy razy wyższe w stosunku do tytułów na handheldy.

Nvidia zanotowała 50% wzrost przychodu z kart graficznych GeForce GTX

Góral, 16 lutego 2014, 14:09

Firma Nvidia opublikowała raport finansowy za czwarty kwartał roku fiskalnego 2014. Koncern zanotował znacznie lepsze wyniki niż przewidywano, a ogromny wpływ na tę sytuację miała popularność kart graficznych z rodziny GeForce GTX. Zanotowano bowiem 50% wzrost przychodów ze sprzedaży tych układów, w porównaniu do czwartego kwartału roku fiskalnego 2013.

PlayStation 4 deklasuje Xboksa One w styczniowym raporcie o wynikach amerykańskiego rynku gier

Adrian Werner, 14 lutego 2014, 10:13

Opublikowano raport omawiający wyniki amerykańskiego rynku gier za styczeń tego roku. Najpopularniejszą grą okazało się Call of Duty: Ghost, a sprzedaż PlayStation 4 była niemal dwukrotnie wyższa niż konkurencyjnego Xboksa One.

Świetne wyniki Monster Hunter 4, słaba sprzedaż Lost Planet 3 - raport finansowy firmy Capcom

Góral, 7 lutego 2014, 19:20

Koncern Capcom opublikował swój najnowszy raport finansowy, z którego wynika, że firma radzi sobie nie najgorzej, nawet pomimo mniejszych przychodów, niż te, które zanotowano rok wcześniej. Do końca 2013 roku do sklepów wysłano m.in. 4 mln egzemplarzy gry Monster Hunter 4 i milion kopii Dead Rising 3, a DuckTales: Remastered poradziło sobie lepiej, niż oczekiwano.

PlayStation 4 pomaga Sony - znaczna poprawa wyników finansowych firmy

Sarge, 6 lutego 2014, 11:10

Firma Sony odnotowała znaczną poprawę wyników finansowych w trzecim kwartale bieżącego roku fiskalnego (1 października - 31 grudnia 2013 roku), dzięki bardzo dobrej sprzedaży konsoli PlayStation 4. Japoński koncern udostępnił dokładny raport za wspomniany okres.

8,5 mln egzemplarzy Borderlands 2 i 5 mln NBA 2K14 w sklepach - raport finansowy Take-Two Interactive

Góral, 4 lutego 2014, 11:11

Z najnowszego raportu finansowego koncernu Take-Two Interactive wynika, że firma wysłała do sklepów ponad 8,5 mln egzemplarzy gry Borderlands 2 i 5 mln NBA 2K14. Dzięki temu, a także znakomitym wynikom osiągniętym przez Grand Theft Auto V, zanotowano ogromny wzrost przychodu - z 415,8 mln dolarów w trzecim kwartale 2013 roku fiskalnego do 1,86 mld dolarów w tym samym okresie 2014 roku fiskalnego.

Electronic Arts - dalszy wzrost wartości cyfrowej dystrybucji i ponad 300 mln dolarów straty

Góral, 29 stycznia 2014, 13:18

Dzięki najnowszemu raportowi finansowemu koncernu Electronic Arts poznaliśmy dane dotyczące kondycji firmy. Pomimo wzrostu znaczenia cyfrowej dystrybucji (w tym działu EA Mobile) i zagarnięcia około 1/3 rynku gier na next-geny, korporacja i tak zanotowała straty w wysokości 308 mln dolarów.

7,4 mln konsol marki Xbox wysłanych do sklepów w ostatnim kwartale 2013 roku - raport finansowy Microsoftu

Góral, 24 stycznia 2014, 12:09

Koncern Microsoft opublikował wyniki finansowe za drugi kwartał fiskalny 2014 roku. Firmie udało się wprowadzić do sprzedaży 7,4 mln egzemplarzy konsol marki Xbox (Xbox One i Xbox 360), przy okazji notując wzrost przychodów w swoich najważniejszych działach odpowiedzialnych za rynek konsumencki i biznesowy.

13,4 miliona graczy w Polsce i inne informacje o naszym rynku

Ender, 23 stycznia 2014, 19:25

Z części raportu firmy badawczej Newzoo, który poświęcony został graczom w Polsce, dowiadujemy się, że jest ich w niej w sumie aż 13,4 milionów. 98% z nich bawi się regularnie przy ekranie peceta. Pod tym względem zajmujemy drugie miejsce w Europie.

Nintendo poważnie obniża prognozy sprzedaży konsoli Wii U i 3DS

Ender, 17 stycznia 2014, 19:52

Nintendo mocno obniżyło swoje prognozy sprzedaży konsoli Wii U i 3DS w mijającym roku fiskalnym (kwiecień 2013 - marzec 2014). Wszystko wskazuje również na to, że firma odnotuje też dość duże straty finansowe. W obliczu tych rewelacji prezes spółki, Satoru Iwata, nie zamierza rezygnować ze stanowiska.

Xbox One wygrał wojnę next-genów w grudniu w USA

Draug, 17 stycznia 2014, 11:40

Firma NPD opublikowała raport dotyczący sprzedaży konsol na rynku Stanów Zjednoczonych w grudniu 2013 roku. Na pierwszym miejscu pozostaje Nintendo 3DS, a w wojnie next-genów w tym okresie lepiej radził sobie Xbox One.

Zarobki Polskiego Gamedevu - opublikowano raport na rok 2013

Draug, 5 grudnia 2013, 09:31

Grupa Polski GameDev przedstawiła wyniki badań dotyczących wysokości zarobków twórców gier w naszym kraju. Średnia kwota wyniosła 4 458 zł netto, a największe przychody wykazali pracownicy dużych firm z długim stażem, piastujący funkcje kadry zarządzającej, producentów lub programistów.

Raport finansowy Electronic Arts. Sprzedaż cyfrowa nadal na topie

luckie, 30 października 2013, 13:34

Według sprawozdania Electronic Arts za ostatni kwartał, dystrybucja cyfrowa stanowiła niemal 2/3 całkowitego przychodu firmy. Mimo niezłych wyników finansowych, EA w dalszym ciągu jest na minusie.

Xbox 360 w dobrej formie. Milion sztuk konsoli trafiło do sklepów w ostatnim kwartale

Ender, 19 lipca 2013, 14:55

Mimo nowej generacji konsol za pasem, Xbox 360 radzi sobie nadal całkiem dobrze. W ubiegłym kwartale Microsoft wysłał do sklepów milion egzemplarzy konsoli. Koncern odnotował także ogólny wzrost przychodów generowanych przez subskrypcje i sprzedaż w sieci Xbox Live.

Raport finansowy firmy Ubisoft. Coraz większe znaczenie cyfrowej dystrybucji

Sarge, 19 lipca 2013, 11:30

Firma Ubisoft podsumowała pierwszy kwartał bieżącego roku fiskalnego (1 kwietnia 2013 roku – 30 czerwca 2013 roku) w najnowszym raporcie finansowym. Niemal połowa przychodów francuskiego koncernu w tym okresie pochodzi z cyfrowej dystrybucji.

GTA V - 18 mln egzemplarzy w ciągu pierwszego roku?

qjin, 31 maja 2013, 11:11

Strauss Zelnick, prezes koncernu Take-Two, odniósł się do rokowań analityków dotyczących sprzedaży GTA V. Przewiduje się, że nowa odsłona gangsterskiej serii Rockstara rozejdzie się w 18 milionach egzemplarzy w ciągu pierwszego roku od premiery. Poruszono także temat używanych gier na konsolach nowej generacji.

Powrót NBA Live i brak gier z serii Star Wars oraz UFC w roku fiskalnym 2014

Sarge, 8 maja 2013, 11:15

W najnowszym raporcie finansowym firmy Electronic Arts poznaliśmy listę gier, które amerykański koncern chce wydać do końca marca 2014 roku. Wśród takich produkcji znalazły się m.in. kolejne odsłony serii NBA Live i Need for Speed. Niestety, zabraknie gier na licencji Star Wars, czy UFC.

Xbox 360 - ponad 77 mln sprzedanych sztuk i przeszło 46 mln kont Xbox Live

Sarge, 19 kwietnia 2013, 09:40

Firma Microsoft przedstawiła najnowszy raport finansowy za okres od 1 stycznia do 31 marca bieżącego roku. Amerykański koncern ujawnił w nim m.in. aktualne wyniki sprzedaży Xboksa 360 i liczby dotyczące popularności usługi Xbox Live.

Konsole nie tylko do gier - Amerykanie coraz częściej wybierają inne usługi, m.in. VOD

Sarge, 14 marca 2013, 11:50

Firma badawcza Nielsen opublikowała wyniki ankiety przeprowadzonej wśród posiadaczy konsol w Stanów Zjednoczonych. Okazuje się, że właściciele PlayStation 3, Xboksa 360 oraz Wii coraz częściej korzystają na nich z usług VOD.

Gry na smartfony zarabiają więcej niż tytuły na konsole przenośne – raport o rynku mobilnym w 2012 roku

Hed, 25 lutego 2013, 10:57

W IV kwartale 2012 roku gry na smartfony i tablety zarobiły więcej niż produkty wydawane na konsolach przenośnych. Instytucje App Annie i IDC opublikowały raport zawierający parę spostrzeżeń na temat sytuacji rynku urządzeń mobilnych.

Raport finansowy Sony – dział gier odnotował ponad 80% spadek zysków w 2012 roku

Ender, 7 lutego 2013, 20:30

Koncern Sony opublikował nowe sprawozdanie finansowe, dzięki któremu możemy dowiedzieć się, między innymi, jakie zyski odnotował dział firmy zajmujący się elektroniczną rozrywką. Jak się okazuje, w ubiegłym roku spadły one o ponad 80% w porównaniu z 2011. Firma po raz kolejny obniżyła też prognozy sprzedaży PS Vity.

Prawie milion kopii gry Sonic & Sega All-Stars Racing Transformed w rękach graczy. Raport finansowy firmy SEGA

Sarge, 7 lutego 2013, 13:20

W raporcie finansowym udostępnionym przez firmę SEGA pojawiła się wzmianka na temat wyników sprzedaży takich gier jak Sonic & Sega All-Stars Racing Transformed, Football Manager 2013, czy Yakuza 5. Sprawozdanie dotyczy trzech ostatnich kwartałów 2012 roku.

Cyfrowa dystrybucja motorem napędowym amerykańskiego rynku gier

moir, 6 lutego 2013, 13:21

W raporcie zatytułowanym 2012 Games Market Dynamics: U.S., opublikowanym przez grupę analityczno-doradczą NPD, pojawiły się informacje dotyczące sytuacji amerykańskiego rynku gier wideo. Z przedstawionych danych wynika m.in., że gracze zza oceanu wydali w ubiegłym roku na gry przeszło 14 miliardów dolarów.

Ponad 12 mln posiadaczy FIFA 13, 39 mln użytkowników Origin i inne liczby EA

Sarge, 31 stycznia 2013, 12:20

W raporcie finansowym za czwarty kwartał ubiegłego roku (1 października 2012 – 31 grudnia 2012) firma Electronic Arts przedstawiła m.in. wyniki sprzedaży gry FIFA 13, pakietów Premium do strzelaniny Battlefield 3, a także dane dotyczące rosnącej popularności usługi Origin. Ujawniono też dużą popularność pre-orderów na Dead Space 3 oraz Crysis 3.

Cyfrowa dystrybucja gier w Wielkiej Brytanii w 2012 roku przekroczyła wartość 500 milionów funtów

moir, 2 stycznia 2013, 12:00

Entertainment Retailers Association, brytyjska organizacja handlowa, opublikowała raport dotyczący zmian, jakie zaszły na rynku elektronicznej rozrywki w 2012 roku. Tradycyjne wydania ustępują powoli miejsca edycjom cyfrowym, które uzyskały już 1/4 całkowitego udziału w sprzedaży.

Sleeping Dogs – do sklepów trafiło 1,5 miliona egzemplarzy gry

Ender, 6 listopada 2012, 18:45

Firma Square Enix opublikowała wyniki sprzedaży swoich tytułów w trzecim kwartale tego roku. Największym hitem koncernu była gra Sleeping Dogs. W okresie od sierpnia do końca września tego roku, do sklepów trafiło 1,5 miliona egzemplarzy tytułu.

Słaby kwartał Sony - maleje sprzedaż konsol PS3 i PS Vita

Sarge, 2 listopada 2012, 11:00

Firma Sony ujawniła raport dotyczący drugiego kwartału bieżącego roku fiskalnego (1 lipca 2012 roku – 30 września 2012 roku). Dowiedzieliśmy się w ten sposób szczegółów m.in. na temat wyników sprzedaży konsol japońskiego koncernu.

Activision Blizzard – spadające przychody w drugim kwartale tego roku

Ender, 31 sierpnia 2012, 18:04

Koncern Activision Blizzard opublikował wyniki finansowe z drugiego kwartału tego roku. Firma odnotowała spadek przychodów, którego powodem były mniejsze niż przewidywano wpływy z gry World of Warcraft oraz serii Call of Duty. Pokaźnym zastrzykiem gotówki w tym okresie okazała się jednak premiera Diablo III oraz wysoka sprzedaż produktów związanych z grą Skylanders.

W półtora miesiąca sprzedano ponad 10 milionów egzemplarzy Diablo III

Sarge, 3 sierpnia 2012, 10:15

Firma Activision Blizzard ogłosiła, że gra Diablo III w półtora miesiąca od premiery sprzedała się w liczbie ponad 10 milionów egzemplarzy. To prawdziwie rewelacyjny wynik biorąc pod uwagę fakt, że długo oczekiwane dzieło Blizzarda jest dostępne tylko na PC.

Co trzeci Amerykanin bardziej ceni wersje cyfrowe gier niż pudełkowe

Adrian Werner, 30 czerwca 2012, 18:10

Firma NPD opublikowała raport, według którego już 35% amerykańskich graczy woli kupować gry w wersji cyfrowej niż w pudełkowej. Wzrost popularności dystrybucji elektronicznej jest szybki i zaczyna obejmować już nie tylko pecety, ale również konsole.

Polski rynek gier w 2012 roku osiągnie wartość 400 mln dolarów

Adrian Werner, 25 czerwca 2012, 13:23

Firma analityczna Newzoo opublikowała analizę polskiego rynku gier. Według niej przychody rodzimej branży w tym roku mogą sięgnąć 400 mln dolarów. Z tej sumy 48% wydane zostanie na gry pecetowe i MMO.

Ubisoft odnotowuje wzrost zysków i przepowiada przyszłość konsol nowej generacji

Ender, 15 maja 2012, 21:17

Według najnowszego raportu finansowego firmy Ubisoft, spółka odnotowuje znaczący wzrost zysków i sprzedaży swoich produkcji. Przy okazji publikacji tych danych, prezes spółki Yves Guillemot wypowiada się na temat dużych oczekiwań, jakie wiąże z konsolami nowej generacji. Jego zdaniem, będą one między innymi znacznie bardziej zespolone z internetem i usługami społecznościowymi.

Sony sprzedało 1,8 miliona sztuk konsoli PS Vita

Ender, 10 maja 2012, 18:55

Sony podało, że od czasu premiery przenośnej konsoli PS Vita, na całym świecie znalazła ona 1,8 miliona nabywców. Firma jest zadowolona z tego wyniku i zapewnia, że w najbliższym czasie gracze mogą liczyć na wiele nowych zapowiedzi gier przeznaczonych na tę platformę.

Firma Sony straciła w ubiegłym roku fiskalnym 5,76 mld dolarów

Sarge, 10 maja 2012, 12:20

Ostatni rok fiskalny nie był dobrym okresem dla firmy Sony. W tym czasie japoński koncern odnotował spore straty, które przedstawił ze szczegółami w najnowszym raporcie. Poznaliśmy również wyniki sprzedaży poszczególnych konsol i popularność gier na różne platformy sprzętowe.

PC Gaming Alliance opublikował raport „Horizons” o stanie rynku gier na PC w 2011 roku

Aver, 6 marca 2012, 13:49

Podczas targów Game Developers Conference odbywających się w San Francisco miała miejsce prezentacja raportu „Horizons” o stanie rynku gier na PC przygotowanego przez organizację PC Gaming Alliance.

Co druga godzina na FarmVille - coraz więcej w nas tzw. casuala

Mruqe, 29 lutego 2012, 16:58

W 2011 roku internetowe gry casualowe i społecznościowe stanowiły bardzo ważną gałąź rynku rozrywki elektronicznej. Ze raportu ekspertów wynika, że niezobowiązująca rozgrywka wciąga nas już niemal tak samo jak "duże" gry na konsolach i komputerach.

Coraz mniejszy odsetek użytkowników Facebooka korzysta z gier

DogGhost, 27 lutego 2012, 10:30

Firma analityczna IHS zbadała rynek gier w serwisie społecznościowym Facebook. Wynika z niego, że w 2011 roku zmniejszył się o połowę odsetek użytkowników korzystających z produkcji przeglądarkowych dostępnych na tej platformie.

Raport Game Industry Trends 2011 cz. IV - jaki wpływ mają gry wideo na życie graczy w Polsce?

Olek, 8 stycznia 2012, 18:50

96% polskich graczy grywa w domach, 79% preferuje rywalizację z komputerową Sztuczną Inteligencją, a 70% czerpie informacje grach z Internetu... Interaktywny Instytut Badań Rynkowych oraz firma Nonoobs ujawniają kolejne fakty związane z rynkiem gier wideo w naszym kraju.

Raport Game Industry Trends 2011 cz. III - kto w Polsce płaci za granie?

Olek, 7 stycznia 2012, 19:50

Opublikowane w Raporcie Game Industry Trends 2011 wyniki badania „Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce”, przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie firmy Nonoobs.pl, ujawniają prawdę o polskich graczach. Tylko co trzeci z nas kiedykolwiek wydał pieniądze na zakup gry, abonament albo mikropłatność.

Raport Game Industry Trends 2011 cz. II – ile czasu spędzamy na graniu?

Olek, 6 stycznia 2012, 17:02

Ponad połowa polskich graczy sięga po gry wideo kilka razy w miesiącu lub kilka razy tygodniowo - wynika z badania „Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce” przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie firmy Nonoobs.pl.