Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

wyniki finansowe Najnowsze wiadomości i informacje

Jurassic World: Upadłe Królestwo jednym z najbardziej dochodowych filmów w 2018 roku

Riddick, dzisiaj, 10:40

Choć Jurassic World: Upadłe Królestwo zaliczył gorsze otwarcie niż jego poprzednik z 2015 roku oraz disneyowska animacja Iniemamocni 2, to wciąż jest jednym z najbardziej dochodowych filmów tego roku.

Maj w USA – sukces State of Decay 2 i zwycięski pochód PlayStation 4

Vergil, 21 czerwca 2018, 17:17

Najpopularniejszą grą maja w Stanach Zjednoczonych było xboksowe State of Decay 2. Z drugiej jednak strony Sony kontynuuje swój zwycięski pochód, a PlayStation 4 wciąż dumnie dzierży tytuł najlepiej sprzedającej się konsoli.

Fortnite na iOS zarobił już 100 milionów dolarów

Serek, 21 czerwca 2018, 15:00

Dominacja Fortnite'a na gruncie produkcji battle royale jest zauważalna nie od dziś. Produkcja Epic Games może pochwalić się kolejnym osiągnięciem. Fortnite w wersji na iOS zarobiło 100 milionów w 90 dni.

Conan Exiles na fali – 1,4 mln sprzedanych kopii

Movis, 25 maja 2018, 10:50

Studio FunCom przybliżyło swoim inwestorom wyniki finansowe za I kwartał 2018 r. Gwoździem programu była oficjalna premiera survivalu Conan Exiles, który sprzedaje się bardzo dobrze i ma szansę pobić poprzednie rekordy sprzedaży firmy. Wspomniano też o nowej grze w świecie Conana, powstającej w słynącym z RTS-ów studiu Petroglyph.

Gorsze wyniki CD Projekt, koniec Gas Powered Games i inne wieści

Movis, 24 maja 2018, 14:16

Dziś piszemy o raporcie finansowym CD Projekt za I kwartał 2018 roku, rychłym zamknięciu serwerów RuneScape Classic, sprzedaży konsoli Nintendo Switch bez stacji dokującej i zamknięciu studia Wargaming Seattle (Gas Powered Games - ojców Dungeon Siege). Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Kwiecień w USA należał do God of War i PlayStation 4

Adrian Werner, 23 maja 2018, 09:55

Kwiecień na amerykańskim rynku gier należał do firmy Sony. God of War było najlepiej sprzedającą się grą, a PlayStation 4 cieszyło się największym wzięciem wśród konsol. Maszyna pobiła przy tym rekord pod względem przychodów wygenerowanych w jednym miesiącu przez gry na pojedynczą platformę sprzętową (który wcześniej należał do Xboxa 360).

Rynek gamingu na PC ciągle rośnie, LOL najpopularniejszym tytułem

ElMundo, 22 maja 2018, 18:01

Najnowszy raport firmy TheGreatSetup przynosi sporo ciekawych informacji na temat kondycji rynku gier, w szczególności w odniesieniu do działki pecetowej. Jedno jest pewne – gaming na PC jest daleki od kryzysu.

Zapowiedź zwiastuna Death Stranding, tryb War: Desert Knights i skrzynka Aviator w PUBG oraz inne wieści

Movis, 18 maja 2018, 14:53

Dziś piszemy o przygotowaniach Hideo Kojimy do targów E3 2018, czasowych trybach i innych nowościach w PUBG, zapowiedzi kolejnego DLC do Total War: Warhammer 2, świetnych wynikach Paradox Interactive i strzeleckiej maszynie arcade z Halo? Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Far Cry 5 drugim najlepszym debiutem w historii Ubisoftu

Adrian Werner, 18 maja 2018, 11:05

Przy okazji publikacji raportu finansowego za miniony rok firma Ubisoft ogłosiła, że debiut Far Cry 5 był drugim najlepszym w historii wydawcy. Ponadto dowiedzieliśmy się, że liczba zarejestrowanych graczy w Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands przekroczyła 10 mln.

GTA V rozeszło się w 95 mln egzemplarzy

Adrian Werner, 17 maja 2018, 09:46

Firma Take-Two Interactive ogłosiła, że Grand Theft Auto V rozeszło się w ponad 95 mln egzemplarzy. Co więcej, pierwszy kwartał tego roku był najlepszym w historii GTA Online.

Persona 5 rozeszła się w 2,2 mln egzemplarzy

Adrian Werner, 15 maja 2018, 11:13

Firma Sega opublikowała swoje wyniki finansowe za ostatni rok, a przy okazji pochwaliła się, że gra jRPG Persona 5 rozeszła się w 2,2 miliona egzemplarzy. Czyni to z niej najpopularniejszą produkcję z marki Megami Tensei.

Nvidia publikuje wyniki finansowe. Znów rekord

ElMundo, 11 maja 2018, 18:30

Największy producent kart graficznych – Nvidia – opublikował właśnie wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2018 roku. To kolejny raport potwierdzający, że branża GPU ma się świetnie.

Dobre wyniki finansowe Electronic Arts. Seria Battlefield ma 54 mln graczy

Adrian Werner, 9 maja 2018, 11:55

Firma Electronic Arts udostępniła sprawozdanie finansowe za pierwszy kwartał tego roku. Poinformowano również o popularności czołowych marek wydawcy, takich jak Battlefield, The Sims czy linia gier sportowych.

Monster Hunter World największym hitem Capcomu

Góral, 8 maja 2018, 17:49

Capcom zaktualizował wyniki sprzedaży gry Monster Hunter: World. Wydana w styczniu produkcja jest najpopularniejszą grą w historii firmy i miała ogromny wpływ na jej najnowsze wyniki finansowe. Za sukces koniec końców uznano też Resident Evil VII: Biohazard.

Sony w rekordowej formie - sprzedano już niemal 80 mln PS4

Entelarmer, 27 kwietnia 2018, 14:00

Firma Sony opublikowała raport finansowy za okres od kwietnia 2017 do marca 2018. Do końca poprzedniego miesiąca japoński gigant wysłał do sklepów prawie 80 milionów konsol PlayStation 4, a zysk operacyjny wypracowany przez spółkę pobił rekord sprzed 20 lat.

59 mln użytkowników Xbox Live i inne dane z raportu Microsoftu

Adrian Werner, 27 kwietnia 2018, 11:34

Microsoft podzielił się wynikami finansowymi za okres od 1 stycznia do 31 marca tego roku. Przychody działu gier wzrosły o 18%, a liczba użytkowników usługi Xbox Live spuchła do 59 mln.

AMD wraca do gry? Dobre wyniki finansowe koncernu

ElMundo, 26 kwietnia 2018, 16:09

Wiele wskazuje na to, że w siedzibie AMD wreszcie zapanował uzasadniony optymizm – najnowsze wyniki finansowe firmy pokazują, że koncern z Sunnyvale radzi sobie coraz lepiej.

Nintendo Switch znalazło już prawie 18 mln nabywców

Adrian Werner, 26 kwietnia 2018, 13:25

Firma Nintendo ujawniła, że sprzedała już prawie 18 mln konsol Switch i 72,5 mln 3DS-ów. Ujawniono również wyniki najpopularniejszych gier na pierwszą z wymienionych platform (przodują Super Mario Odyssey, Mario Kart 8 Deluxe i The Legend of Zelda: Breath of the Wild), a także zarobki całego przedsiębiorstwa.

Far Cry 5 i PlayStation 4 zdominowały amerykański rynek gier w marcu

Adrian Werner, 25 kwietnia 2018, 09:25

W marcu amerykański rynek gier należał do Far Cry 5. Najnowsza odsłona serii była najlepiej sprzedającym się tytułem nie tylko miesiąca, ale również całego pierwszego kwartału. Drugie miejsce przypadło z kolei Sea of Thieves.

W 2022 roku na lootboksy i hazard skórkami gracze wydadzą 50 mld dolarów

Jakub Mirowski, 18 kwietnia 2018, 10:21

Według firmy analitycznej Juniper Research wydatki graczy na lootboksy oraz hazard skórkami będą stopniowo wzrastać. W 2022 roku miłośnicy interaktywnej rozrywki na całym świecie przeznaczą na te elementy jakoby ponad 50 miliardów dolarów.

Netflix ze 125 mln użytkowników i rekordowymi przychodami

Adrian Werner, 17 kwietnia 2018, 09:50

Firma Netflix opublikowała raport finansowy za miniony kwartał. Zarówno przychody, jak i liczba użytkowników usługi osiągnęły rekordowe poziomy. Przy okazji podtrzymano zapowiedź, że w tym roku wypuszczone zostaną premiery za 8 mld dolarów.

GTA V jednak nie jest najbardziej dochodową grą

Góral, 10 kwietnia 2018, 20:45

Wczoraj w sieci pojawiły się informacje głoszące, że Grand Theft Auto V jest najbardziej dochodową produkcją rozrywkową wszech czasów. Okazało się, że jednak nie jest - palma pierwszeństwa należy się w istocie pewnej grze Blizzarda.

GTA V – gra, która zarobiła więcej niż jakikolwiek film w historii

Aquma, 9 kwietnia 2018, 15:10

GTA V może się pochwalić mianem najbardziej dochodowej produkcji rozrywkowej wszech czasów. Sprzedaż gry przyniosła jej wydawcy - Take-Two Interactive – przeszło 6 miliardów dolarów.

Duży sukces mobilnego Fortnite: Battle Royale - gra zarabia miliony dolarów

Jakub Mirowski, 7 kwietnia 2018, 14:10

W niecały miesiąc od premiery mobilnej wersji gry Fortnite: Battle Royale, w tej chwili dostępnej wyłącznie na urządzenia z systemem operacyjnym iOS, darmowej produkcji studia Epic Games udało się zarobić ponad 15 milionów dolarów.

Pre-ordery Phoenix Point generują ponad 100 tys. dolarów miesięcznie

Adrian Werner, 6 kwietnia 2018, 11:48

Phoenix Point, czyli gra tworzona przez znanego z UFO: Enemy Unknown Juliana Gollopa, wciąż znajduje się w produkcji, ale już teraz jest dochodowym projektem. Okazuje się, że same pre-ordery generują ponad 100 tysięcy dolarów miesięcznie.

CI Games trzyma się mocno – rok 2017 na plusie

Movis, 28 marca 2018, 16:19

Polska firma CI Games opublikowała pełny raport finansowy ze swojej działalności w 2017 roku. Wbrew wszelkim przeciwnościom spółka zarobiła niemałe pieniądze, za co dziękować może strzelance Sniper: Ghost Warrior 3. Sama gra nie spełniła jednak oczekiwań twórców. Przy okazji poinformowano również, że wybrano już studio do współtworzenia Lords of the Fallen 2.

2017 był rekordowym rokiem platformy Steam

e_rickson, 23 marca 2018, 16:00

Serwis SteamSpy podzielił się na GDC zebranymi danymi nt. Steama w 2017 r. Za wygenerowanie 50% łącznego przychodu platformy w ubiegłym roku odpowiada zaledwie 0,5% oferowanych na niej gier. Był to zarazem najbardziej zyskowny rok w całej historii sklepu - łączny przychód wyniósł 4,3 miliarda dolarów. Zobaczyliśmy też listę najlepiej zarabiających gier - PUBG zdeklasował konkurencję, w tym Wiedźmina 3, który wylądował pięć lokat niżej.

Gry z serii Wiedźmin sprzedały się w 33 mln kopii

Aquma, 22 marca 2018, 15:05

Seria gier wideo Wiedźmin sprzedała się w 33 mln kopii, Gwint niedługo wyjdzie z bety, a prace nad Cyberpunkiem 2077 przebiegają zgodnie z planem. Informacje pochodzą z przedstawionego przez CD Projekt RED raportu finansowego za 2017 rok.

Mobilne Fortnite Battle Royale zarobiło milion dolarów w 72 godziny

AlexB, 21 marca 2018, 12:15

Analitycy donoszą, że w trzy dni od premiery wersji beta mobilnego Fortnite: Battle Royale na urządzeniach z systemem iOS tytuł zarobił milion dolarów. Robi to wrażenie, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że produkcją można bawić się za darmo, a dostęp do niej jest na razie limitowany.

Luty w USA - rekord Nintendo Switch, sukces Monster Hunter World

Adrian Werner, 21 marca 2018, 10:08

W lutym amerykański rynek gier ponownie należał do Monster Hunter: World. PlayStation 4 było najlepiej sprzedającą się konsolą, a Nintendo Switch osiągnęło historyczny rekord.

Nintendo w tym roku pobije Microsoft na rynku konsol

Góral, 7 marca 2018, 18:57

Firma analityczna IHS Markit opublikowała kilka ciekawych danych związanych z kondycją konsolowego rynku. Poznaliśmy m.in. jego wartość oraz najbliższą przyszłość.

Moda na Angry Birds przeminęła? Niezadowoleni inwestorzy i problemy na giełdzie firmy Rovio

ElMundo, 23 lutego 2018, 12:00

Fińskie Rovio opublikowało raport finansowy, który zdaniem inwestorów pokazuje, że sytuacja spółki na rynku wcale nie jest dobra. Co więcej, na te wieści bardzo szybko zareagowała także giełda. Obecnie jedynym ratunkiem dla firmy wydaje się nadchodzący The Angry Birds Movie 2.

Monster Hunter World w styczniu bezkonkurencyjne w USA

Adrian Werner, 22 lutego 2018, 11:55

W styczniu amerykański rynek gier należał do Monster Hunter: World. Był to bardzo dobry miesiąc dla całej branży i wzrosty zanotowano w każdej kategorii, poczynając od gier, przez sprzedaż konsol, aż po akcesoria.

CI Games - dobra sprzedaż gry Sniper Ghost Warrior 3 i redukcja studia

Góral, 16 lutego 2018, 15:48

Firma CI Games pochwaliła się najnowszymi wynikami sprzedaży gry Sniper: Ghost Warrior 3. Ponadto poznaliśmy plany na przyszłość oraz dowiedzieliśmy się o znaczącej redukcji zatrudnienia w wewnętrznym studiu deweloperskim przedsiębiorstwa.

Ubisoft stawia na mikropłatności i ceni pecetowców; Assassin’s Creed Origins dużym sukcesem

Aquma, 13 lutego 2018, 14:01

Przygotowany przez firmę Ubisoft raport za trzeci kwartał roku fiskalnego 2018 rzuca trochę światła na trendy na rynku i pośród graczy. Dokument pozwala też przewidzieć kolejne kroki francuskiego giganta - w skrócie: większy nacisk na rynek PC... i mikropłatności.

Activision Blizzard - ogromne przychody z mikropłatności

Entelarmer, 9 lutego 2018, 11:10

Firma Activision Blizzard udostępniła podsumowanie finansowe za 2017 rok oraz jego ostatni kwartał. Firma odnotowała ponad 7 miliardów dolarów przychodu, z czego 4 miliardy przypadły na sprzedaż cyfrową z poziomu gry (głównie mikropłatności).

Nvidia - rekordowe wyniki finansowe i zapowiedź zwiększenia produkcji kart graficznych

ElMundo, 9 lutego 2018, 09:50

Największy producent kart graficznych na świecie – Nvidia – zaprezentował swoje wyniki finansowe za czwarty kwartał roku fiskalnego 2018. Przedstawiciele firmy odnieśli się także do kryzysu w dostawie układów spowodowanego popularnością kryptowalut.

90 milionów egzemplarzy GTA V w sklepach; mikrotransakcje żyłą złota Take-Two Interactive

Jakub Mirowski, 8 lutego 2018, 09:34

Firma Take-Two Interactive podzieliła się informacjami na temat zarobków w trzecim kwartale roku fiskalnego 2018. Za niemal jedną trzecią jej przychodów odpowiadają mikrotransakcje, w większości pochodzące z GTA Online. Sukces odniosły też sportowe gry WWE 2K18 i NBA 2K18.

Demo snajperskiego RPG Long Gone Days, start Miesiąca Anime na XONE i inne wieści

Movis, 2 lutego 2018, 12:11

Dziś piszemy o udostępnieniu demonstracyjnej wersji snajperskiego jRPG Long Gone Days, rozpoczęciu Miesiąca Anime na XOne darmowym weekendem z bijatyką Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 i dobrych finansowych wynikach Konami, osiągniętych m.in. dzięki Pro Evolution Soccer 2018. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Zyski Sony wciąż rosną; PlayStation 4 dogania PS3

AlexB, 2 lutego 2018, 10:45

Firma Sony opublikowała raport finansowy obejmujący okres od października do grudnia 2017 roku. Dowiadujemy się z niego, że choć liczba konsol PlayStation 4 dostarczonych do sklepów delikatnie spadła w porównaniu z wcześniejszym rokiem, to sprzedaż gier stale rośnie.

Wyniki finansowe EA w 2017 roku; firma „wierzy w mikropłatności”

Aquma, 31 stycznia 2018, 12:40

Dzięki poznanemu właśnie raportowi finansowemu możemy ocenić kondycję Electronic Arts w 2017 roku. Wydawniczy gigant zarobił w tym czasie na sprzedaży gier i usług sieciowych rekordowe 3,375 miliarda dolarów – o 18% więcej niż rok wcześniej. Jest to zasługa m.in. serii The Sims, FIFA i Madden NFL.

W 2017 roku 2,5 miliarda ludzi zagrało w produkcje F2P

Góral, 30 stycznia 2018, 19:59

W najnowszym raporcie firmy SuperData opisano rynek cyfrowej dystrybucji w grach wideo w 2017 roku. Można go podsumować krótko - produkcje free-to-play rządzą, a królem wśród nich jest League of Legends. Z kolei w segmencie płatnych produkcji (premium) prym wiedzie Playerunknown's Battlegrounds.

Intel wypuści w tym roku procesory odporne na Spectre i Meltdown

Góral, 27 stycznia 2018, 13:10

Intel zapowiedział, że w tym roku doczekamy się procesorów odpornych sprzętowo na ataki Spectre i Meltdown. Przy okazji poznaliśmy wyniki finansowe firmy za miniony rok.

Digi-Capital: w 2022 roku branża gier będzie warta 230 miliardów dolarów

Aquma, 17 stycznia 2018, 14:02

Przygotowany przez firmę Digi-Capital raport Games Report Q1 2018 przedstawia bardzo pozytywny obraz przyszłości branży gier. Zgodnie z przewidywaniami analityków, w 2022 roku rynek gier ma być wart przeszło 230 mld dolarów - w dużej mierze dzięki platformie PC.

Wsparcie dla twórców gier na Kickstarterze wzrosło o 29% w porównaniu z rokiem ubiegłym

Adrian Werner, 30 grudnia 2017, 15:19

Administratorzy serwisu Kickstarter mają powody do zadowolenia. W 2017 roku jego użytkownicy wydali na wsparcie twórców gier o 29% więcej niż w 2016 r.

Podsumowanie rynku gier w 2017 roku: pecety na równi z konsolami

godrikus, 21 grudnia 2017, 21:34

Jako że zbliża się koniec roku, pora na wszelkiego rodzaju podsumowania. Dziś możemy przyjrzeć się statystykom związanym z rynkiem gier wideo od GamesIndustry.biz. Okazuje się, że zyski ze sprzedaży na komputerach osobistych są niemal tak wysokie jak te ze sprzedaży produkcji na wszystkie konsole razem wzięte - a i tak obie te grupy platform są daleko w tyle za urządzeniami mobilnymi.

Call of Duty: WWII podbiło amerykański rynek gier w listopadzie

Adrian Werner, 15 grudnia 2017, 09:55

Listopad na amerykańskim rynku gier należał do Call of Duty: WWII. Produkcja okazała się największym przebojem z tej serii od czasu wydanego pięć lat temu Call of Duty: Black Ops II. Natomiast wśród konsol - ciekawostka - padł remis między PlayStation 4 a Xboksem One.

Branża gier wkrótce będzie więcej warta niż rynek sportowy

Góral, 30 listopada 2017, 11:16

Firma analityczna Newzoo opublikowała kolejny raport dotyczący kondycji branży gier wideo. Rynek rozwija się lepiej, niż zakładano, i w najbliższych latach pod względem przychodów prześcignie branżę sportową. Szczególnie dynamicznie rozwija się e-sport.

EA traci miliardy w związku z Battlefrontem 2; kanon Gwiezdnych wojen winny mikropłatnościom?

Aquma, 29 listopada 2017, 10:32

Zamieszanie związane ze Star Wars Battlefront 2 uderzyło w akcje Electronic Arts i kosztowało giganta już prawie 3 miliardy dolarów. Próbując udobruchać fanów i udziałowców, szefostwo firmy przedstawia kolejne wyjaśnienia – tym razem wina spadła na gwiezdnowojenny kanon.

Raport finansowy PlayWay - duży sukces gry Car Mechanic Simulator 2018 [news zaktualizowany]

Góral, 27 listopada 2017, 21:16

Firma PlayWay opublikowała najnowsze wyniki finansowe. Wydawca niskobudżetowych symulatorów zanotował w ostatnim kwartale duży wzrost przychodów i znacznie większy zysk niż w 2016 roku.