Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

wyniki finansowe Najnowsze wiadomości i informacje

Mobilne Fallout Shelter zarobiło 93 miliony dolarów

Osti, 9 sierpnia 2018, 09:56

Mimo ponad 3 lat na karku, Fallout Shelter trzyma się świetnie – mobilna wersja gry zarobiła już ponad 93 miliony dolarów.

GTA 5 zbliża się do 100 milionów kopii – wyniki finansowe Take-Two

Movis, 3 sierpnia 2018, 14:47

Firma wydawnicza Take-Two podzieliła się wynikami finansowymi za 1 kwartał 2019 roku fiskalnego. Zaskoczeń jest niewiele, ale swoje wyniki ciągle poprawiają GTA V, GTA Online i NBA 2K18. Mimo ogólnego spadku przychodów w siłę rośnie dystrybucja cyfrowa, która zapewniła aż 81% przychodu firmy.

Mikrotransakcje popłacają – nowy raport finansowy Activision Blizzard

Entelarmer, 3 sierpnia 2018, 11:30

Firma Activision Blizzard opublikowała raport finansowy za okres od kwietnia do czerwca. Choć miniony kwartał nie obfitował w premiery, spółka zdołała uzyskać wysoki przychód. Głównie za sprawą mikrotransakcji.

Czerwiec w USA należał do Mario Tennis Aces i PlayStation 4

Adrian Werner, 2 sierpnia 2018, 13:45

W czerwcu na amerykańskim rynku gier największym wzięciem cieszyła się konsola PlayStation 4 i gra Mario Tennis Aces. Z kolei w skali całego roku niepokonane wciąż jest Far Cry 5.

Nintendo Switch - sprzedano już prawie 20 mln konsol

Adrian Werner, 31 lipca 2018, 13:59

Firma Nintendo pochwaliła się, że sprzedaż konsoli Switch sięgnęła prawie 20 mln egzemplarzy. Z gier na tę platformę największym wzięciem cieszyło się Super Mario Odyssey.

Najwięksi polscy producenci gier; CD Projekt to 70% rynku

Osti, 31 lipca 2018, 10:20

Z raportu przygotowanego przez Forbes Polska wynika, że rodzimy rynek producentów gier wart jest ponad 26 miliardów złotych.

Intel publikuje wyniki finansowe za drugi kwartał

Osti, 28 lipca 2018, 10:21

Korporacja Intel ogłosiła osiągnięte w drugim kwartale tego roku wyniki finansowe. Zdradzono także, że w najbliższym czasie nie nastąpi przejście na proces technologiczny mniejszy niż 14 nm.

Gracze narzekają, EA wciąż zarabia - oto wyniki finansowe firmy w ostatnim kwartale

Aquma, 27 lipca 2018, 11:22

Amerykańska korporacja wydawnicza Electronic Arts przedstawiła raport finansowy z pierwszego kwartału roku fiskalnego 2019. Wyniki są słabsze niż w zeszłym roku, ale powyżej oczekiwań.

Dystrybucja cyfrowa w czerwcu - dominacja League of Legends i Fortnite

Adrian Werner, 26 lipca 2018, 13:45

Firma SuperData opublikowała obejmujące cały światowy rynek zestawienia najbardziej dochodowych gier cyfrowych za czerwiec tego roku. Na PC liderem tradycyjnie było League of Legends, na konsolach triumfowało Fortnite: Battle Royale, a na rynku mobilnym bezkonkurencyjne okazało się Honour of Kings / Arena of Valor.

Wyniki finansowe AMD najlepsze od siedmiu lat

ElMundo, 26 lipca 2018, 11:47

Koncern AMD opublikował właśnie raport finansowy za II kwartał 2018 roku. Wnioski z niego płynące są bardzo przyjemne dla obozu „czerwonych”, bowiem firma odnotowała najlepsze wyniki od siedmiu lat.

Czerwiec najlepszym miesiącem dla PUBG od października ubiegłego roku

AlexB, 26 lipca 2018, 10:35

Miniony czerwiec był całkiem niezłym miesiącem dla Playerunkown's Battlegrounds. Sprzedało się w nim 4,7 miliona egzemplarzy pecetowej wersji tej sieciowej strzelanki battle royale od PUBG Corp. - to najlepszy wynik od października ubiegłego roku. Okazałe są też przychody generowane przez PUBG Mobile.

Mobilne Fortnite zarabia 2 mln dolarów dziennie

Adrian Werner, 25 lipca 2018, 11:59

Fortnite radzi sobie coraz lepiej na rynku mobilnym. Wersja na iOS generuje obecnie ok. 2 mln dolarów przychodów dziennie, a dzień po starcie piątego sezonu zanotowano rekordowe 3 mln dolarów.

Polska Iranem gamingu - rodzimy rynek 24. największym na świecie

Aquma, 24 lipca 2018, 16:43

Jak wynika z raportu serwisu Newzoo, polski rynek gier wielkością odpowiada z grubsza irańskiemu. Do europejskiej i światowej czołówki sporo nam brakuje.

Raport finansowy Microsoftu. Gigant z Redmond ma się dobrze

Serek, 21 lipca 2018, 18:45

Microsoft opublikował raport finansowy za czwarty kwartał roku fiskalnego 2018, czyli drugi kwartał bieżącego roku. Z danych wynika, że firma może zaliczyć ostatnie miesiące do udanych. Udało jej się zwiększyć przychód całkowity o 17% względem poprzedniego roku.

Ubisoft: rekordowy kwartał, sprzedaż gier na PC wyższa niż na Xbox One

ElMundo, 18 lipca 2018, 09:25

Jak co kwartał, Ubisoft opublikował wyniki finansowe za ostatnie trzy miesiące działalności – najnowsze informacje mogą napawać Francuzów optymizmem, bowiem drugi kwartał 2018 roku był rekordowy pod względem sprzedaży.

Fortnite zarobił miliard dolarów na mikrotransakcjach

Osti, 18 lipca 2018, 09:17

Przychody płynące z mikrotransakcji w Fortnite: Battle Royale rosną z miesiąca na miesiąc i przekroczyły już okrągły miliard dolarów.

Pokemon GO z niesłabnącą popularnością w dwa lata po premierze

Osti, 7 lipca 2018, 08:54

Pokemon GO zostało opublikowane dwa lata temu. Od tego czasu gracze wydali w aplikacji 1,8 miliarda dolarów. Równocześnie wystartowało wydarzenie z okazji drugiej rocznicy premiery gry.

Mobilne Fortnite bardziej kasowe, choć mniej popularne niż PUBG Mobile

Adrian Werner, 5 lipca 2018, 11:22

Coraz ciekawiej wygląda walka PUBG Mobile z mobilnym Fortnite. Okazuje się, że druga z tych produkcji generuje kilkukrotnie większe przychody, pomimo faktu, że pozostaje daleko w tyle pod względem liczby pobrań.

Pokemon Quest - „darmowa” gra Nintendo zarobiła 3 miliony w tydzień

Osti, 4 lipca 2018, 10:13

Sieciowa produkcja free-to-play z kultowymi stworkami w rolach głównych, Pokemon Quest, od tygodnia dostępna jest na urządzeniach mobilnych. 7 dni wystarczyło, aby tytuł zarobił ponad 3 miliony dolarów.

Valve pracuje nad własnym, lepszym Steam Spy

Adrian Werner, 29 czerwca 2018, 10:59

Valve pracuje nad własną alternatywą dla usługi Steam Spy, która ma zapewnić deweloperom dokładniejsze dane odnośnie wyników sprzedaży. Okazuje się również, że zalew premier wcale nie spowodował zmniejszenia liczby udanych debiutów w serwisie Steam.

Pokemon GO wciąż na topie. Debiut listy znajomych i systemu wymiany

Entelarmer, 27 czerwca 2018, 17:57

W majowym raporcie firmy SuperData znalazły się wzmianki o sukcesie Pokemon GO. Gra, która dwa lata temu wywołała istne szaleństwo, wciąż zalicza bardzo dobre miesiące, tak pod względem liczby graczy, jak i zarobków. Ponadto wreszcie doczekaliśmy się możliwości wymiany stworków między trenerami.

Maj w USA – sukces State of Decay 2 i zwycięski pochód PlayStation 4

Vergil, 21 czerwca 2018, 17:17

Najpopularniejszą grą maja w Stanach Zjednoczonych było xboksowe State of Decay 2. Z drugiej jednak strony Sony kontynuuje swój zwycięski pochód, a PlayStation 4 wciąż dumnie dzierży tytuł najlepiej sprzedającej się konsoli.

Fortnite na iOS zarobił już 100 milionów dolarów

Serek, 21 czerwca 2018, 15:00

Dominacja Fortnite'a na gruncie produkcji battle royale jest zauważalna nie od dziś. Produkcja Epic Games może pochwalić się kolejnym osiągnięciem. Fortnite w wersji na iOS zarobiło 100 milionów w 90 dni.

Conan Exiles na fali – 1,4 mln sprzedanych kopii

Movis, 25 maja 2018, 10:50

Studio FunCom przybliżyło swoim inwestorom wyniki finansowe za I kwartał 2018 r. Gwoździem programu była oficjalna premiera survivalu Conan Exiles, który sprzedaje się bardzo dobrze i ma szansę pobić poprzednie rekordy sprzedaży firmy. Wspomniano też o nowej grze w świecie Conana, powstającej w słynącym z RTS-ów studiu Petroglyph.

Gorsze wyniki CD Projekt, koniec Gas Powered Games i inne wieści

Movis, 24 maja 2018, 14:16

Dziś piszemy o raporcie finansowym CD Projekt za I kwartał 2018 roku, rychłym zamknięciu serwerów RuneScape Classic, sprzedaży konsoli Nintendo Switch bez stacji dokującej i zamknięciu studia Wargaming Seattle (Gas Powered Games - ojców Dungeon Siege). Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Kwiecień w USA należał do God of War i PlayStation 4

Adrian Werner, 23 maja 2018, 09:55

Kwiecień na amerykańskim rynku gier należał do firmy Sony. God of War było najlepiej sprzedającą się grą, a PlayStation 4 cieszyło się największym wzięciem wśród konsol. Maszyna pobiła przy tym rekord pod względem przychodów wygenerowanych w jednym miesiącu przez gry na pojedynczą platformę sprzętową (który wcześniej należał do Xboxa 360).

Rynek gamingu na PC ciągle rośnie, LOL najpopularniejszym tytułem

ElMundo, 22 maja 2018, 18:01

Najnowszy raport firmy TheGreatSetup przynosi sporo ciekawych informacji na temat kondycji rynku gier, w szczególności w odniesieniu do działki pecetowej. Jedno jest pewne – gaming na PC jest daleki od kryzysu.

Zapowiedź zwiastuna Death Stranding, tryb War: Desert Knights i skrzynka Aviator w PUBG oraz inne wieści

Movis, 18 maja 2018, 14:53

Dziś piszemy o przygotowaniach Hideo Kojimy do targów E3 2018, czasowych trybach i innych nowościach w PUBG, zapowiedzi kolejnego DLC do Total War: Warhammer 2, świetnych wynikach Paradox Interactive i strzeleckiej maszynie arcade z Halo? Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Far Cry 5 drugim najlepszym debiutem w historii Ubisoftu

Adrian Werner, 18 maja 2018, 11:05

Przy okazji publikacji raportu finansowego za miniony rok firma Ubisoft ogłosiła, że debiut Far Cry 5 był drugim najlepszym w historii wydawcy. Ponadto dowiedzieliśmy się, że liczba zarejestrowanych graczy w Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands przekroczyła 10 mln.

GTA V rozeszło się w 95 mln egzemplarzy

Adrian Werner, 17 maja 2018, 09:46

Firma Take-Two Interactive ogłosiła, że Grand Theft Auto V rozeszło się w ponad 95 mln egzemplarzy. Co więcej, pierwszy kwartał tego roku był najlepszym w historii GTA Online.

Persona 5 rozeszła się w 2,2 mln egzemplarzy

Adrian Werner, 15 maja 2018, 11:13

Firma Sega opublikowała swoje wyniki finansowe za ostatni rok, a przy okazji pochwaliła się, że gra jRPG Persona 5 rozeszła się w 2,2 miliona egzemplarzy. Czyni to z niej najpopularniejszą produkcję z marki Megami Tensei.

Nvidia publikuje wyniki finansowe. Znów rekord

ElMundo, 11 maja 2018, 18:30

Największy producent kart graficznych – Nvidia – opublikował właśnie wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2018 roku. To kolejny raport potwierdzający, że branża GPU ma się świetnie.

Dobre wyniki finansowe Electronic Arts. Seria Battlefield ma 54 mln graczy

Adrian Werner, 9 maja 2018, 11:55

Firma Electronic Arts udostępniła sprawozdanie finansowe za pierwszy kwartał tego roku. Poinformowano również o popularności czołowych marek wydawcy, takich jak Battlefield, The Sims czy linia gier sportowych.

Monster Hunter World największym hitem Capcomu

Góral, 8 maja 2018, 17:49

Capcom zaktualizował wyniki sprzedaży gry Monster Hunter: World. Wydana w styczniu produkcja jest najpopularniejszą grą w historii firmy i miała ogromny wpływ na jej najnowsze wyniki finansowe. Za sukces koniec końców uznano też Resident Evil VII: Biohazard.

Sony w rekordowej formie - sprzedano już niemal 80 mln PS4

Entelarmer, 27 kwietnia 2018, 14:00

Firma Sony opublikowała raport finansowy za okres od kwietnia 2017 do marca 2018. Do końca poprzedniego miesiąca japoński gigant wysłał do sklepów prawie 80 milionów konsol PlayStation 4, a zysk operacyjny wypracowany przez spółkę pobił rekord sprzed 20 lat.

59 mln użytkowników Xbox Live i inne dane z raportu Microsoftu

Adrian Werner, 27 kwietnia 2018, 11:34

Microsoft podzielił się wynikami finansowymi za okres od 1 stycznia do 31 marca tego roku. Przychody działu gier wzrosły o 18%, a liczba użytkowników usługi Xbox Live spuchła do 59 mln.

AMD wraca do gry? Dobre wyniki finansowe koncernu

ElMundo, 26 kwietnia 2018, 16:09

Wiele wskazuje na to, że w siedzibie AMD wreszcie zapanował uzasadniony optymizm – najnowsze wyniki finansowe firmy pokazują, że koncern z Sunnyvale radzi sobie coraz lepiej.

Nintendo Switch znalazło już prawie 18 mln nabywców

Adrian Werner, 26 kwietnia 2018, 13:25

Firma Nintendo ujawniła, że sprzedała już prawie 18 mln konsol Switch i 72,5 mln 3DS-ów. Ujawniono również wyniki najpopularniejszych gier na pierwszą z wymienionych platform (przodują Super Mario Odyssey, Mario Kart 8 Deluxe i The Legend of Zelda: Breath of the Wild), a także zarobki całego przedsiębiorstwa.

Far Cry 5 i PlayStation 4 zdominowały amerykański rynek gier w marcu

Adrian Werner, 25 kwietnia 2018, 09:25

W marcu amerykański rynek gier należał do Far Cry 5. Najnowsza odsłona serii była najlepiej sprzedającym się tytułem nie tylko miesiąca, ale również całego pierwszego kwartału. Drugie miejsce przypadło z kolei Sea of Thieves.

W 2022 roku na lootboksy i hazard skórkami gracze wydadzą 50 mld dolarów

Jakub Mirowski, 18 kwietnia 2018, 10:21

Według firmy analitycznej Juniper Research wydatki graczy na lootboksy oraz hazard skórkami będą stopniowo wzrastać. W 2022 roku miłośnicy interaktywnej rozrywki na całym świecie przeznaczą na te elementy jakoby ponad 50 miliardów dolarów.

Netflix ze 125 mln użytkowników i rekordowymi przychodami

Adrian Werner, 17 kwietnia 2018, 09:50

Firma Netflix opublikowała raport finansowy za miniony kwartał. Zarówno przychody, jak i liczba użytkowników usługi osiągnęły rekordowe poziomy. Przy okazji podtrzymano zapowiedź, że w tym roku wypuszczone zostaną premiery za 8 mld dolarów.

GTA V jednak nie jest najbardziej dochodową grą

Góral, 10 kwietnia 2018, 20:45

Wczoraj w sieci pojawiły się informacje głoszące, że Grand Theft Auto V jest najbardziej dochodową produkcją rozrywkową wszech czasów. Okazało się, że jednak nie jest - palma pierwszeństwa należy się w istocie pewnej grze Blizzarda.

GTA V – gra, która zarobiła więcej niż jakikolwiek film w historii

Aquma, 9 kwietnia 2018, 15:10

GTA V może się pochwalić mianem najbardziej dochodowej produkcji rozrywkowej wszech czasów. Sprzedaż gry przyniosła jej wydawcy - Take-Two Interactive – przeszło 6 miliardów dolarów.

Duży sukces mobilnego Fortnite: Battle Royale - gra zarabia miliony dolarów

Jakub Mirowski, 7 kwietnia 2018, 14:10

W niecały miesiąc od premiery mobilnej wersji gry Fortnite: Battle Royale, w tej chwili dostępnej wyłącznie na urządzenia z systemem operacyjnym iOS, darmowej produkcji studia Epic Games udało się zarobić ponad 15 milionów dolarów.

Pre-ordery Phoenix Point generują ponad 100 tys. dolarów miesięcznie

Adrian Werner, 6 kwietnia 2018, 11:48

Phoenix Point, czyli gra tworzona przez znanego z UFO: Enemy Unknown Juliana Gollopa, wciąż znajduje się w produkcji, ale już teraz jest dochodowym projektem. Okazuje się, że same pre-ordery generują ponad 100 tysięcy dolarów miesięcznie.

CI Games trzyma się mocno – rok 2017 na plusie

Movis, 28 marca 2018, 16:19

Polska firma CI Games opublikowała pełny raport finansowy ze swojej działalności w 2017 roku. Wbrew wszelkim przeciwnościom spółka zarobiła niemałe pieniądze, za co dziękować może strzelance Sniper: Ghost Warrior 3. Sama gra nie spełniła jednak oczekiwań twórców. Przy okazji poinformowano również, że wybrano już studio do współtworzenia Lords of the Fallen 2.

2017 był rekordowym rokiem platformy Steam

e_rickson, 23 marca 2018, 16:00

Serwis SteamSpy podzielił się na GDC zebranymi danymi nt. Steama w 2017 r. Za wygenerowanie 50% łącznego przychodu platformy w ubiegłym roku odpowiada zaledwie 0,5% oferowanych na niej gier. Był to zarazem najbardziej zyskowny rok w całej historii sklepu - łączny przychód wyniósł 4,3 miliarda dolarów. Zobaczyliśmy też listę najlepiej zarabiających gier - PUBG zdeklasował konkurencję, w tym Wiedźmina 3, który wylądował pięć lokat niżej.

Gry z serii Wiedźmin sprzedały się w 33 mln kopii

Aquma, 22 marca 2018, 15:05

Seria gier wideo Wiedźmin sprzedała się w 33 mln kopii, Gwint niedługo wyjdzie z bety, a prace nad Cyberpunkiem 2077 przebiegają zgodnie z planem. Informacje pochodzą z przedstawionego przez CD Projekt RED raportu finansowego za 2017 rok.

Mobilne Fortnite Battle Royale zarobiło milion dolarów w 72 godziny

AlexB, 21 marca 2018, 12:15

Analitycy donoszą, że w trzy dni od premiery wersji beta mobilnego Fortnite: Battle Royale na urządzeniach z systemem iOS tytuł zarobił milion dolarów. Robi to wrażenie, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że produkcją można bawić się za darmo, a dostęp do niej jest na razie limitowany.

Luty w USA - rekord Nintendo Switch, sukces Monster Hunter World

Adrian Werner, 21 marca 2018, 10:08

W lutym amerykański rynek gier ponownie należał do Monster Hunter: World. PlayStation 4 było najlepiej sprzedającą się konsolą, a Nintendo Switch osiągnęło historyczny rekord.