Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Vulkan API - sprzęt i technologie

Valve zaskoczył graczy nową aktualizacją do Portala 2
Valve zaskoczył graczy nową aktualizacją do Portala 2

Adrian Piotrowski, 21 lutego 2021, 09:55

Portal 2, czyli gra wydana ponad 10 lat temu, otrzymał właśnie aktualizację. Patch przystosowuje produkcję do działania na najnowszych komputerach oraz naprawia szereg błędów.

Valve odpowiada na zamieszanie wokół Steam Machines
Valve odpowiada na zamieszanie wokół Steam Machines

Krzysztof Sobiepan, 4 kwietnia 2018, 12:58

Pracownik Valve postanowił oficjalnie odpowiedzieć na wczorajsze zwiastuny śmierci platformy Steam Machine. Powód zmian w sklepie Steam okazuje się dość trywialny, ale firma mocno zaznacza, że nie składa broni i dalej dąży do stworzenia „otwartej platformy dla graczy” w oparciu o Linuxa oraz API Vulkan.

Pecetowe wymagania sprzętowe Wolfenstein II: The New Colossus
Pecetowe wymagania sprzętowe Wolfenstein II: The New Colossus

Michał Kułakowski, 23 października 2017, 19:22

Poznaliśmy minimalne i zalecane wymagania sprzętowe gry Wolfenstein II: The New Colossus. Deweloperzy potwierdzili również, że tytuł na PC będzie korzystał z bibliotek Vulkan, a także oferował pełną gamę ustawień graficznych.

Pamięć RAM w konsoli Project Scorpio wystarczy na kilka lat - twierdzi szef firmy Stardock

Kamil Zwijacz, 24 kwietnia 2017, 11:33

Szef firmy Stardock, którą możecie znać ze strategii Ashes of the Singularity, wypowiedział się na temat konsoli Project Scorpio i niskopoziomowych API: DirectX 12 i Vulkan. Według Brada Wardella 12 GB RAM-u w nowym urządzeniu Microsoftu wystarczy na kilka lat.

Star Citizen porzuci DirectX na rzecz Vulkana
Star Citizen porzuci DirectX na rzecz Vulkana

Krzysztof Sobiepan, 20 marca 2017, 08:36

Kolejna zmiana w procesie produkcji ogromnego symulatora kosmicznego Star Citizen. Microsoftowska technologia DirectX zostanie zastąpiona przez Vulkan, najnowsze API od twórców OpenGL.

Serious Sam 4 wciąż powstaje. Seria bez wsparcia DirectX9
Serious Sam 4 wciąż powstaje. Seria bez wsparcia DirectX9

Jakub Błażewicz, 13 lutego 2017, 11:43

Studio Croteam zapowiedziało rezygnację ze wsparcia bibliotek DirectX9 w grach z serii Serious Sam na rzecz technologii Vulkan. Zmiana będzie jedną z wielu nowości, które odświeżą pierwsze trzy odsłony. Ponadto zapewniono, że wciąż trwają prace nad czwartą częścią cyklu.

Wieści ze świata (Civilization VI, Doom, Rainbow Six: Siege, Homefront: The Revolution) 12/7/2016
Wieści ze świata (Civilization VI, Doom, Rainbow Six: Siege, Homefront: The Revolution) 12/7/2016

Kamil Zwijacz, 12 lipca 2016, 14:40

Dziś piszemy o muzyce z gry Civilization VI, wsparciu technologii Vulkan przez Dooma, nowym patchu do Rainbow Six: Siege oraz kolejnych misjach w aktualizacji do strzelanki Homefront: The Revolution. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

„Prawie wszystkie nowe gry AAA są zepsute” twierdzi były pracownik Nvidii
„Prawie wszystkie nowe gry AAA są zepsute” twierdzi były pracownik Nvidii

Krzysztof Mysiak, 10 marca 2015, 15:35

W dyskusji o nowych API (m.in. DirectX 12), jaka rozgorzała na forum GameDev.net, pojawiła się ciekawa wypowiedź byłego pracownika firmy Nvidia. Stwierdził on, że prawie wszystkie gry AAA wychodzą „zepsute”, i wyjaśnił genezę wypuszczania przez producentów kart grafiki sterowników dla poszczególnych produkcji w czasie ich debiutów.

AMD zachęca deweloperów do skupienia się na DirectX 12 i Vulkan; Mantle odchodzi w cień
AMD zachęca deweloperów do skupienia się na DirectX 12 i Vulkan; Mantle odchodzi w cień

Michał Jodłowski, 3 marca 2015, 16:10

Firma AMD w osobie jednego ze swoich wiceprezesów zachęca deweloperów do skupiania się na DirectX 12 i Vulkan zamiast Mantle. Zastrzega jednak, że nie zaprzestaje wsparcia dla swojego API.