Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

restrukturyzacja - newsy i ciekawostki

Embracer zwalnia tempo po zażegnaniu wielkiego kryzysu. Jest „zdecydowanie za wcześnie”, żeby kupować kolejne studia
Embracer zwalnia tempo po zażegnaniu wielkiego kryzysu. Jest „zdecydowanie za wcześnie”, żeby kupować kolejne studia

Kamil Kleszyk, 29 marca 2024, 17:34

Dyrektor generalny Embracer Group, Lars Wingefors, ogłosił, że szwedzka spółka dopiero zakończyła proces restrukturyzacji i nie jest jeszcze gotowa na przejmowanie kolejnych studiów.

Zmiany u wydawcy A Plague Tale i Space Marine 2. Firma przechodzi reorganizację
Zmiany u wydawcy A Plague Tale i Space Marine 2. Firma przechodzi reorganizację

Marcin Bukowski, 23 stycznia 2024, 10:50

Focus Entertainment przechodzi restrukturyzację. Jednym z jej efektów będzie zmiana nazwy firmy na PulluP Entertainment.

Frontier to kolejny deweloper, który zwalnia pracowników; jedną z przyczyn słaba sprzedaż F1 Manager
Frontier to kolejny deweloper, który zwalnia pracowników; jedną z przyczyn słaba sprzedaż F1 Manager

Marcin Przała, 17 października 2023, 15:43

Słaby wynik serii F1 Manager hest jedną z głównych przyczyn zmian strukturalnych w brytyjskim studiu Frontier Developments, w wyniku których pracę stracić ma wkrótce nieokreślona liczba osób.

Żegnamy EA Games; Electronic Arts przechodzi reorganizację
Żegnamy EA Games; Electronic Arts przechodzi reorganizację

Kamil Kleszyk, 21 czerwca 2023, 13:09

Electronic Arts ogłosiło, że w wyniku wewnętrznej restrukturyzacji w firmie utworzone zostaną dwie różne organizacje: EA Sports i EA Entertainment.

Wydawcę Dead Island 2 czeka trzęsienie ziemi, idą duże zmiany
Wydawcę Dead Island 2 czeka trzęsienie ziemi, idą duże zmiany

Adrian Werner, 6 maja 2023, 08:52

Firma Plaion zamierza scalić oddziały Deep Silver, Prime Matter oraz Ravenscourt i zacząć wydawać gry pod własnym szyldem.

EA pragnie zmiany, ambitne studia z większą autonomią
EA pragnie zmiany, ambitne studia z większą autonomią

Adrian Werner, 20 września 2022, 12:50

Firma Electronic Arts zmieniła sposób zarządzania wieloma swoimi zespołami. Deweloperzy zyskali więcej autonomii, także pod względem tego, jakich projektów się podejmują.

Twórcy Kangurka Kao pracują nad kilkoma projektami, ale niekoniecznie jako deweloperzy
Twórcy Kangurka Kao pracują nad kilkoma projektami, ale niekoniecznie jako deweloperzy

Michał Zegar, 7 lipca 2022, 22:05

Polskie studio Tate Multimedia rozwija skrzydła jako wydawca. Firma pracuje obecnie nad wieloma projektami z całego świata.

CD Projekt Red przestawia się na elastyczny model pracy
CD Projekt Red przestawia się na elastyczny model pracy

Hubert Śledziewski, 11 maja 2022, 18:17

Studio CD Projekt Red staje się bardziej elastyczne dla potrzeb swoich deweloperów. Każdy z nich będzie mógł wybrać, czy woli pracować z siedziby firmy, czy z własnego domu.

Różnorodność, Równość i Włączenie - to nowy kierunek Quantic Dream
Różnorodność, Równość i Włączenie - to nowy kierunek Quantic Dream

Sonia Selerska, 28 kwietnia 2022, 14:28

W 2018 roku zarząd studia Quantic Dream został pozwany za nieprzestrzeganie praw pracowników. Dziś chwali się swoimi działaniami na rzecz kobiet oraz osób ze środowiska LGBTQIA+.

4 dni pracy w tygodniu - twórcy Homeworld zmieniają zasady w studiu
4 dni pracy w tygodniu - twórcy Homeworld zmieniają zasady w studiu

Adrian Werner, 11 lutego 2022, 10:00

Odpowiedzialne za Homeworld 3 studio Blackbird Interactive poszło śladem Eidos Montreal i przestawiło się na 4-dniowy tydzień pracy.

4-dniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji - tak będzie pracował teraz Eidos Montreal
4-dniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji - tak będzie pracował teraz Eidos Montreal

Adrian Werner, 8 października 2021, 08:59

Studia Eidos Montreal i Eidos-Sherbrooke zmieniają model pracy. Od teraz deweloperzy będą pracowali tylko cztery dni w tygodniu.

Cyberpunk 2077 okazał się cenną lekcją; Adam Kiciński o organizacji pracy w CD Projekt
Cyberpunk 2077 okazał się cenną lekcją; Adam Kiciński o organizacji pracy w CD Projekt

Miriam Moszczyńska, 30 września 2021, 18:31

Prezes CD Projektu, Adam Kiciński, w rozmowie z agencją Bloomberg zapowiedział spore zmiany w firmie. Ich przyczyną jest głównie porażka, jaką okazał się w dniu premiery Cyberpunk 2077.

Konami nadal będzie tworzyć gry; ogromne zamieszanie po komunikacie
Konami nadal będzie tworzyć gry; ogromne zamieszanie po komunikacie

Paweł Musiolik, 26 stycznia 2021, 10:18

Krótki komunikat Konami o restrukturyzacji wywołał burzę w Internecie. Japońska firma nadal będzie tworzyć gry, a informacje o zamknięciu studiów zostały szybko zdementowane.

Twórcy Just Cause robią nowego FPS-a - zobacz teaser
Twórcy Just Cause robią nowego FPS-a - zobacz teaser

Jakub Błażewicz, 25 marca 2020, 17:25

Znana z cyklu Just Cause firma Avalanche Studios przemianowała się na Avalanche Group Studios. Spółka zamieściła też teaser nowego projektu.

Bloober Team postawi na duże gry TPP, akcję i filmowość
Bloober Team postawi na duże gry TPP, akcję i filmowość

Adrian Werner, 6 lutego 2020, 09:34

Polskie studio Bloober Team zdradziło swoje plany na przyszłość. Zespół postawi na produkcje z wyższym budżetem, które zaoferują więcej akcji niż dotychczasowe projekty dewelopera. Widok FPP zostanie porzucony na rzecz perspektywy TPP, ale autorzy nadal zamierzają specjalizować się w psychologicznych horrorach.

Powrót The Walking Dead od Telltale Games na Steama i inne wieści
Powrót The Walking Dead od Telltale Games na Steama i inne wieści

Miłosz Szubert, 22 stycznia 2020, 15:50

Dziś piszemy o powrocie cyklu The Walking Dead od Telltale Games na platformę Steam oraz debiucie jej drugiej i trzeciej odsłony na Nintendo Switch, a także restrukturyzacji studia Daybreak Games. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Ubisoft dokłada starań, by uczynić nowe gry bardziej wyjątkowymi
Ubisoft dokłada starań, by uczynić nowe gry bardziej wyjątkowymi

Konrad Serafiński, 18 stycznia 2020, 12:40

Ubisoft planuje restrukturyzację i rozbudowę zespołu odpowiedzialnego za treści i kierunek artystyczny gier. Te działania mają na celu urozmaicić portfolio tytułów studia i są odpowiedzią na kiepskie wyniki komercyjne firmy z zeszłego roku.

Starbreeze staje na nogi. Przyszłość PayDay pewniejsza
Starbreeze staje na nogi. Przyszłość PayDay pewniejsza

Michał Kułakowski, 6 grudnia 2019, 20:35

Firma Starbreeze, odpowiadająca za serię PayDay, potwierdziła, że stanęła na nogi po tym, jak pod koniec ubiegłego roku była bliska bankructwa. Przyszłość obecnych i kolejnych produkcji spod szyldu PayDay jest więc na razie niezagrożona.

Zwolnienia w Sony Interactive Entertainment Europe
Zwolnienia w Sony Interactive Entertainment Europe

Bartosz Krawcewicz, 10 października 2019, 10:37

Dziesiątki pracowników europejskiego oddziału SIE zostało zwolnionych w dniu oficjalnej zapowiedzi konsoli PlayStation 5. Decyzja o restrukturyzacji tłumaczona jest koniecznością ujednolicenia poszczególnych gałęzi przedsiębiorstwa.

Intel zwalnia pracowników i zatrudnia specjalistę z Nvidii
Intel zwalnia pracowników i zatrudnia specjalistę z Nvidii

Amadeusz Cyganek, 1 kwietnia 2019, 12:47

Jeden z największych producentów podzespołów komputerowych – Intel – planuje zwolnienie kilkuset osób ze swoich dwóch oddziałów. Ponadto szeregi firmy zasilił jeden z wysoko postawionych pracowników Nvidii – Tom Petersen.

Sony próbuje ratować dział produkujący Xperie? Reorganizacja w toku
Sony próbuje ratować dział produkujący Xperie? Reorganizacja w toku

Bartosz Świątek, 29 marca 2019, 11:12

Firma Sony poinformowała, że planuje połączyć działy zajmujące się elektroniką użytkową w jeden podmiot. Oficjalnym powodem jest ułatwienie współpracy pomiędzy poszczególnymi częściami koncernu, jednak prawdziwą przyczyną może być chęć ukrycia słabych wyników finansowych dywizji odpowiedzialnej za smartfony.

Electronic Arts zwalnia 350 pracowników
Electronic Arts zwalnia 350 pracowników

Amadeusz Cyganek, 26 marca 2019, 19:20

Koncern Electronic Arts poinformował o planowanym zwolnieniu 350 pracowników – redukcja etatów dotknie głównie dział wydawniczy i marketingowy.

Blizzard zwolnił 209 osób
Blizzard zwolnił 209 osób

Bartosz Krawcewicz, 9 marca 2019, 17:36

Według raportu amerykańskiej agencji rządowej EDD, wśród 800 osób zwolnionych ostatnio przez koncern Activision Blizzard jedną czwartą stanowili pracownicy studia Blizzard Entertainment.

Techland Wydawnictwo przestanie istnieć? [aktualizacja: Techland wyjaśnia sytuację]
Techland Wydawnictwo przestanie istnieć? [aktualizacja: Techland wyjaśnia sytuację]

Adrian Werner, 28 lutego 2019, 10:40

Serwis Graczpospolita uzyskał informacje o planowanym zamknięciu działu wydawniczego przez Techland. Według strony Techland Wydawnictwo zakończy żywot do końca roku.

Zwolnienia w GOG.com
Zwolnienia w GOG.com

Adrian Werner, 26 lutego 2019, 09:59

Serwis GOG.com zwolnił sporą grupę pracowników. Powodem mają być problemy finansowe oraz presja w zakresie zmniejszenia marży sklepów dystrybucji cyfrowej.

Activision Blizzard ogłasza rekordowe przychody... i zwalnia 800 osób
Activision Blizzard ogłasza rekordowe przychody... i zwalnia 800 osób

Jakub Mirowski, 13 lutego 2019, 14:23

Rok 2018 był rekordowym w historii Activision Blizzard - firma wypracowała 7,5 miliarda dolarów przychodu. Mimo to spółka ogłosiła dziś zwolnienie około 800 osób, głównie w sektorach niezwiązanych z produkcją gier.

Nadchodzą masowe zwolnienia w Activision?
Nadchodzą masowe zwolnienia w Activision?

Konrad Serafiński, 9 lutego 2019, 11:30

Kolejne niepokojące wieści płyną do nas z obozu Activision. Serwis Bloomberg donosi, że firma ma zamiar w przyszłym tygodniu zwolnić nawet setki pracowników. Wszystko po to, by scentralizować działania korporacji.

Twórcy Warface opuścili firmę Crytek i założyli własne studio
Twórcy Warface opuścili firmę Crytek i założyli własne studio

Adrian Werner, 7 lutego 2019, 09:08

Oddział firmy Crytek odpowiedzialny za strzelankę Warface wybił się na niezależność. Twórcy założyli nowe studio - Blackwood Games - gdzie będą kontynuowali prace nad wspomnianą grą.

IO Interactive otwiera drugie studio – nowe marki w drodze?
IO Interactive otwiera drugie studio – nowe marki w drodze?

Jakub Błażewicz, 16 stycznia 2019, 19:19

Studio IO Interactive poinformowało o otworzeniu kolejnego studia w szwedzkim Malmö. Drugi oddział duńskiego dewelopera pomoże przy rozwijaniu serii Hitman, ale ma też umożliwić prace nad nowymi markami.

Deweloperzy Valve wiedzą, że gracze z nich żartują – dlatego dadzą im więcej gier
Deweloperzy Valve wiedzą, że gracze z nich żartują – dlatego dadzą im więcej gier

Maciej Żulpo, 2 września 2018, 15:55

Valve skupia się na robieniu gier – potwierdził pracownik studia. Powtórzył tym samym zapewnienia Gabe'a Newella sprzed kilku miesięcy. Dodał, że deweloperzy, choć wydają się ślamazarni, nigdy nie osiedli na laurach.

Halo Infinite to Halo 6, „rozbicie dzielnicowe” Hi-Rez i inne wieści
Halo Infinite to Halo 6, „rozbicie dzielnicowe” Hi-Rez i inne wieści

Krzysztof Sobiepan, 16 sierpnia 2018, 15:32

Dziś piszemy o potwierdzeniu statusu gry Halo Infinite jako sequelu Halo 5, podzieleniu Hi-Rez Studios na trzech nowych deweloperów, planie wydawniczym The Walking Dead: The Final Season, wiezionym na tegoroczny gamescom demie Devil May Cry 5 oraz 34 niezapowiedzianych projektach THQ Nordic. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Capcom stawia na jakość, nie na ilość
Capcom stawia na jakość, nie na ilość

Konrad Serafiński, 7 sierpnia 2018, 13:18

Stuart Turner, jeden z pracowników europejskiego oddziału firmy Capcom, w wywiadzie udzielonym portalowi gamesindustry.biz powiedział o zmianie polityki studia. Od jakiegoś czasu wydawcy zależy na produkowaniu gier wysoko ocenianych, nawet kosztem gorszej sprzedaży. Reprezentant wyjaśnił to na przykładzie serii Resident Evil.

Ubisoft coraz mocniej stawia na gry-usługi
Ubisoft coraz mocniej stawia na gry-usługi

Bartosz Świątek, 4 lipca 2018, 09:54

Zdaniem Lionela Raynauda z Ubisoftu przyszłość będzie należała do gier-usług, a granice pomiędzy DLC a pełnoprawnymi kontynuacjami zupełnie się zatrą.

Sony zmienia rynkową strategię – nacisk na usługi zamiast sprzęt
Sony zmienia rynkową strategię – nacisk na usługi zamiast sprzęt

Amadeusz Cyganek, 23 maja 2018, 19:58

Na dniach Sony zaprezentuje swoją rynkową strategię na najbliższe kilka lat – wiele wskazuje na to, że włodarze firmy większy nacisk położą na rozwój usług powiązanych z grami i rozrywką (takich jak PlayStation Plus) aniżeli produkcję sprzętu elektronicznego.

Stormdivers nowym projektem autorów Outland i Resogun
Stormdivers nowym projektem autorów Outland i Resogun

Adrian Werner, 22 kwietnia 2018, 11:46

Studio Housemarque, mające na koncie m.in. Outland, Resogun, Dead Nation i Nex Machina, poinformowało. że kolejnym projektem zespołu będzie sieciowa gra akcji Stormdivers. To nowe otwarcie w dziejach firmy, która straciła wiarę w rozwijany dotąd przez nią gatunek arcade'owych strzelanek.

CCP Games rezygnuje z tworzenia gier dedykowanych VR
CCP Games rezygnuje z tworzenia gier dedykowanych VR

Bartosz Świątek, 13 kwietnia 2018, 10:20

Studio CCP Games potwierdziło swój brak zainteresowania tworzeniem kolejnych produkcji wspierających technologię wirtualnej rzeczywistości. Przyczyną jest wciąż niewystarczająco rozwinięty rynek.

Gabe Newell:
Gabe Newell: "Valve wraca do tworzenia gier wideo"

Jakub Mirowski, 9 marca 2018, 11:27

Szef firmy Valve Software, odpowiedzialnej m.in. za takie marki jak Half-Life czy Counter-Strike, zapowiedział, że jego studio po kilkuletniej przerwie powraca do aktywnego tworzenia gier wideo.

Remedy Entertainment odchodzi od gier czysto singleplayer - powodem rosnące koszta produkcji
Remedy Entertainment odchodzi od gier czysto singleplayer - powodem rosnące koszta produkcji

Jakub Mirowski, 16 stycznia 2018, 09:40

W rozmowie z serwisem GamesIndustry.biz Thomas Puha z fińskiego studia Remedy Entertainment wyjaśnił, że branża przeszła w ostatnim czasie ogromne zmiany, które sprawiły, że tworzenie gier singleplayer staje się coraz mniej opłacalne.

Eidos Montreal nie rezygnuje z fabularnych gier singleplayer
Eidos Montreal nie rezygnuje z fabularnych gier singleplayer

Kamil Zwijacz, 18 grudnia 2017, 09:46

Ostatnio studio Eidos Montreal poinformowało, że w ich kolejnych projektach położony będzie większy nacisk na elementy sieciowe. Firma wyjaśniła jednak, że nie oznacza to rezygnacji z fabularnych gier singleplayer.

Eidos Montréal skupi się na elementach sieciowych w przyszłych grach
Eidos Montréal skupi się na elementach sieciowych w przyszłych grach

Michał Jodłowski, 16 grudnia 2017, 13:25

W specjalnym oświadczeniu studio Eidos Montreal, twórcy m.in. najnowszych odsłon serii Deus Ex, zapowiedziało położenie nacisku na aspekty sieciowe w swoich nadchodzących grach.

EA o grach jako usługach – „nieograniczona
EA o grach jako usługach – „nieograniczona" monetyzacja

Jakub Błażewicz, 15 listopada 2017, 11:50

Blake Jorgensen, dyrektor finansowy Electronic Arts, wypowiedział się na temat mikropłatności w grach. Według niego traktowanie gier jako usług pozwala na czerpanie „nieograniczonych" zysków z wydanych tytułów. Koncern rozważa nawet dodanie podobnych rozwiązań do starszych produkcji, począwszy od Battlefielda 4.

Masowe zwolnienia w Telltale Games. Studio chce ograniczyć liczbę tworzonych gier
Masowe zwolnienia w Telltale Games. Studio chce ograniczyć liczbę tworzonych gier

Jakub Mirowski, 8 listopada 2017, 09:06

90 pracowników studia Telltale Games, znanego przede wszystkim z licencjonowanych przygodówek, zostało zwolnionych. Szef firmy tłumaczy decyzję o restrukturyzacji potrzebą zmiany polityki wydawniczej.

CI Games wraca do tworzenia gier z niższym budżetem
CI Games wraca do tworzenia gier z niższym budżetem

Łukasz Szliselman, 27 czerwca 2017, 13:41

Firma CI Games przyznaje, że dużym błędem w przypadku gry Sniper: Ghost Warrior 3 były wygórowane ambicje w stosunku do możliwości studia. Dlatego w najbliższej przyszłości deweloper zajmie się produkcjami o niższym budżecie. Mimo to kontynuacja Lords of the Fallen nadal powstaje (wraz z kilkoma innymi grami).

Ubisoft zmienia logo i wkracza w nową erę

Kamil Zwijacz, 1 czerwca 2017, 09:04

Firma Ubisoft postanowiła zmienić swoje dotychczasowe logo. Uaktualniona grafika ma symbolizować wkroczenie koncernu w nową erę.

Nowe studio Paradox Interactive zajmie się tworzeniem hardkorowych gier mobilnych
Nowe studio Paradox Interactive zajmie się tworzeniem hardkorowych gier mobilnych

Adrian Werner, 19 maja 2017, 12:48

Specjalizująca się w rozbudowanych pecetowych strategiach firma Paradox Interactive otworzyła nowe studio mobilne, którego celem jest przeniesienie na ekrany dotykowe stylu i poziomu skomplikowania rozgrywki, z którego słynie ten wydawca.

Wieści ze świata (Crytek Black Sea, Overwatch, Obcy: Przymierze, Chucklefish, Persona 5 / Yakuza Zero, Ace Combat 7) 4/1/2017
Wieści ze świata (Crytek Black Sea, Overwatch, Obcy: Przymierze, Chucklefish, Persona 5 / Yakuza Zero, Ace Combat 7) 4/1/2017

Krzysztof Mysiak, 4 stycznia 2017, 17:15

Dziś piszemy o przekształceniu zamkniętego Crytek Black Sea w niezależne Black Sea Games, aktualizacji z mapą Oaza do Overwatch, zapowiedzi gry VR na bazie filmu Obcy: Przymierze, dwóch nowych grach studia Chucklefish (twórców Starbound), braku Persony 5 i Yakuzy Zero na PC i Switchu oraz o możliwym wydaniu Ace Combat 7 na XOne. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Crytek zamyka większość swoich filii i wraca do korzeni
Crytek zamyka większość swoich filii i wraca do korzeni

Kamil Zwijacz, 20 grudnia 2016, 19:12

Firma Crytek potwierdziła wcześniejsze doniesienia o kłopotach finansowych, informując w przesłanej wiadomości prasowej o zamknięciu kilku swoich oddziałów i pozostawieniu przy życiu tylko dwóch z nich - we Frankfurcie i Kijowie.

Majesco Entertainment kończy z wydawaniem gier
Majesco Entertainment kończy z wydawaniem gier

Adrian Werner, 11 grudnia 2016, 15:02

Firma Majesco Entertainment, znana z wydania takich serii jak Cooking Mama, Zumba Fitness czy BloodRayne, kończy z rynkiem gier. W wyniku fuzji z PolarityTE przedsiębiorstwo skoncentruje się teraz na technologiach związanych z medycyną.

Ubisoft kończy ze złymi DLC. Więcej darmowej zawartości na wzór Rainbow Six: Siege
Ubisoft kończy ze złymi DLC. Więcej darmowej zawartości na wzór Rainbow Six: Siege

Łukasz Szliselman, 22 listopada 2016, 14:33

Firma Ubisoft zapewniła, że ma zamiar skończyć z wypuszczaniem płatnych DLC, których zakup byłby konieczny, aby cieszyć się z pełnego doświadczenia, jakie oferują gry. Wydawca chce częściej wykorzystywać politykę monetyzacji znaną z Rainbow Six: Siege.

CDP.pl wchodzi na globalny rynek wydawniczy jako Klabater
CDP.pl wchodzi na globalny rynek wydawniczy jako Klabater

Kamil Zwijacz, 4 czerwca 2016, 14:02

Firma CDP.pl, obecnie znana przede wszystkim jako polski dystrybutor gier wideo, ujawniła, że zamierza wejść na globalny rynek jako wydawca produkcji niezależnych. W tym celu powołano specjalny oddział nazwany Klabater. Pierwsze tytuły, które zostaną przezeń wydane, to Alice VR, Symmetry, Regalia: Of Men and Monarchs oraz The Last Journey.