Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

zmiana silnika Najnowsze wiadomości i informacje

Telltale przesiada się na Unity; kiepska kondycja studia

Entelarmer, 25 czerwca 2018, 19:38

Magazyn Variety uzyskał kolejne informacje na temat kondycji studia Telltale Games w ostatnich latach. Anonimowe źródła wtórują wcześniejszym pogłoskom o problemach z niezdrową atmosferą w firmie oraz błędnymi decyzjami zarządu. Przy okazji potwierdzono też rezygnację z Telltale Tool – autorskiego silnika, wykorzystywanego od 2006 roku.

Miękki reboot DayZ „za parę tygodni”?

Movis, 6 kwietnia 2018, 10:43

Główny producent DayZ Eugen Harton zapowiedział w wywiadzie, że survivalowy tytuł ma już niedługo otrzymać zupełnie nową wersję silnika gry. Autor potwierdza też edycję przeznaczoną dla Xbox Game Preview i nie boi się konkurencji z gatunku battle royale.

World of Tanks - premiera patcha 1.0 z nowym silnikiem

Adrian Werner, 21 marca 2018, 10:47

Doczekaliśmy się premiery patcha 1.0 do World of Tanks. Mocno ulepsza on grafikę i dodaje jedną nową mapę, nazwaną Lodowiec. Z kolei lista czołgów uległa wydłużeniu o francuski Somua SM.

Telltale Games przesiada się na silnik Unity?

Ender, 21 stycznia 2018, 13:10

Studio Telltale Games poszukuje specjalistów doświadczonych w pracy z silnikiem Unity. Oznacza to najpewniej, że po wielu latach wykorzystywania autorskiej technologii, twórcy w kolejnych projektach będą polegać na sprawdzonych rozwiązaniach technicznych używanych przez wielu deweloperów.

Twórcy Football Manager 2018 zaprezentowali nowy silnik graficzny

Jakub Mirowski, 24 października 2017, 10:02

Na nieco ponad dwa tygodnie przed premierą gry Football Manager 2018 studio Sports Interactive zaprezentowało nowy silnik graficzny produkcji, powstały we współpracy z zespołem Creative Assembly.

Football Manager 2018 z nowym silnikiem graficznym i ulepszeniami SI

Adrian Werner, 30 września 2017, 09:43

Studio Sports Interactive wypuściło filmik, który przedstawia zmiany i ulepszenia szykowane w grze Football Manager 2018, jak również pokazuje krótki fragment rozgrywki z tego tytułu.

Wieści ze świata (Valve, The Evil Within 2, Ultima Online) 25/09/2017

Movis, 25 września 2017, 12:27

Dziś piszemy o porzuconej koncepcji kooperacyjnej gry fantasy od Valve Software, uwiecznionej na szkicach grafika Drew Wolfa, silniku STEM napędzającym The Evil Within 2 i o dwudziestoleciu istnienia Ultimy Online – jednej z pierwszych gier MMO. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Remake gry System Shock wykorzysta silnik Unreal Engine 4; zobacz zwiastun

Jakub Mirowski, 2 marca 2017, 11:17

Jason Fader ze studia Night Dive ujawnił podczas tegorocznego Game Developers Conference, że deweloperzy gry System Shock zrezygnowali z silnika Unity na rzecz Unreal Engine 4.

Oceanhorn 2 na nowych screenach. Gra wykorzysta Unreal Engine 4

Adrian Werner, 28 stycznia 2017, 15:30

Studio Cornfox & Brothers wypuściło nowe screeny z zainspirowanej serią The Legend of Zelda gry Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm. Twórcy ujawnili również, że porzucili znany z pierwszej części autorski silnik na rzecz Unreal Engine 4.

Star Citizen porzuca CryEngine na rzecz... CryEngine

Góral, 27 grudnia 2016, 11:12

Cloud Imperium Games postanowiło zmienić silnik napędzający grę Star Citizen. Przez kilka lat produkcja była rozwijana na bazie CryEngine, autorsko modyfikowanego przez programistów studia, ale od teraz deweloper korzysta z usług Amazonu i rozwijanej przez niego wersji CryEngine o nazwie Lumberyard.

Remake System Shock może doczekać się zmiany silnika graficznego

Maiman, 1 lipca 2016, 10:55

„Jeśli zajdzie uzasadniona potrzeba, zmienimy silnik graficzny System Shocka” – zadeklarował jeden z deweloperów ze studia Night Dive, tworzący remaster kultowego tytułu z 1994 roku. Stwierdzenie jest odpowiedzią na zarzuty dotyczące słabej optymalizacji wersji demonstracyjnej gry.

FIFA 17 - pierwszy zwiastun gry potwierdza przeskok na silnik Frostbite

Góral, 6 czerwca 2016, 20:34

Doczekaliśmy się pierwszego, niestety krótkiego zwiastuna gry FIFA 17. O ile nie dowiedzieliśmy się z niego zbyt wiele na temat rozgrywki, tak pewnym już jest, że popularna sportowa seria zmienia technologię z Ignite na silnik Frostbite.

FIFA 17 i inne gry EA Sports porzucą silnik Ignite na rzecz Frostbite?

Draug, 2 czerwca 2016, 14:27

Firma Electronic Arts szykuje się ponoć do porzucenia silnika Ignite na rzecz Frostbite w swoich grach sportowych. Zmiana ma zajść w grze FIFA 17 i w najbliższych latach w kolejnych odsłonach serii NHL, NBA Live i Madden NFL. Źródłem tych doniesień są anonimowi informatorzy serwisu Game Informer.

Squad - sieciowa strzelanka otrzymała dużą aktualizację (m.in. nowa mapa i zmiana silnika)

Góral, 27 maja 2016, 17:28

Deweloperzy sieciowej taktycznej strzelanki Squad opublikowali kolejną aktualizację. W wersji alpha 6 przeniesiono grę na silnik Unreal Engine 4.11, wprowadzono nową mapę, zaktualizowaano Sumari oraz Fools Road i nie tylko.

Wieści ze świata (Kerbal Space Program, Dark Souls, RuneScape) 20/4/2016

Draug, 20 kwietnia 2016, 14:34

Dziś piszemy o wielkim patchu 1.1 do Kerbal Space Program, problemach pierwszego Dark Souls na PC i o ładniejszej grafice w RuneScape dzięki przesiadce na nowy silnik. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Gone Home na PlayStation 4 i Xboksie One ukaże się w styczniu

Góral, 8 grudnia 2015, 10:41

Poznaliśmy datę premiery zapowiedzianej w 2014 roku konsolowej wersji Gone Home. Tytuł ukaże się na PlayStation 4 i Xboksie One 12 stycznia 2016 roku, a wśród nowości znajdziemy przede wszystkim technologię Unity 5, którą wykorzystano do produkcji nowej edycji.

Wieści ze świata (Dreamfall: Chapters, Final Fantasy VI, Dragon’s Lair: The Movie, Knight Squad) 26/11/2015

Draug, 26 listopada 2015, 13:30

Dziś piszemy m.in. o aktualizacji poprawiającej grafikę i optymalizację w Dreamfall: Chapters, możliwym wydaniu Final Fantasy VI na PC, niepowodzeniu pierwszej zbiórki pieniędzy na film Dragon’s Lair i planach rozpoczęcia drugiej oraz o milionie pobrań gry Knight Squad. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Dreamfall: Chapters – rozdział czwarty opóźniony. Gra przesiada się na Unity 5

luckie, 14 października 2015, 10:55

Czwarty epizod gry Dreamfall: Chapters ukaże się kilka tygodni później. Studio Red Thread Games wyjaśniło, że obecnie trwają prace nad przeniesieniem tej trójwymiarowej przygodówki na nowszą wersję silnika - Unity 5.

The Vanishing of Ethan Carter Redux - darmowa aktualizacja z UE 4 trafiła na pecety

Adrian Werner, 12 września 2015, 09:10

Rodzime studio The Astronauts wypuściło The Vanishing of Ethan Carter Redux, czyli darmową aktualizację pecetowej przygodówki Zaginięcie Ethana Cartera, która wprowadza wiele ulepszeń i przestawia grę na silnik Unreal Engine 4.

Wieści ze świata (OlliOlli 2: Welcome to OlliWood, World of Tanks, The Lord of the Rings Online) 29/7/15

Góral, 29 lipca 2015, 17:28

Dziś piszemy m.in. o dacie premiery PC-towego OlliOlli 2: Welcome to OlliWood, debiucie World of Tanks na Xboksie One oraz sierpniowej ofercie Games with Gold. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Warhammer 40K: Eternal Crusade – twórcy przechodzą na Unreal Engine 4

Renox, 16 lipca 2015, 20:10

Studio Behaviour Interactive ogłosiło, że gra MMORPG Warhammer 40K: Eternal Crusade będzie tworzona na silniku Unreal Engine 4. Deweloperzy ocenili możliwości dotychczas wykorzystywanej platformy i zdecydowali się zainwestować we wspomniany pakiet narzędzi autorstwa Epic Games.

Wieści ze świata (Alien: Isolation, PhysX, Evolve, Worlds of Magic) 5/3/15

Draug, 5 marca 2015, 15:55

Dziś piszemy m.in. o domniemanym odejściu Phila Harrisona z Microsoftu, filmie prezentującym wczesną wersję gry Alien: Isolation z widokiem TPP, udostępnieniu za darmo technologii PhysX, wzbogaceniu Evolve o tryb obserwatora oraz przesiadce Worlds of Magic na silnik Unity 5. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wasteland 2 zostanie przeniesione z silnika Unity 4.5 na Unity 5

Góral, 1 marca 2015, 09:46

Twórcy gry cRPG Wasteland 2 ujawnili w informacji opublikowanej w serwisie Kickstarter, że tytuł przeniesie się z silnika Unity 4.5 na Unity 5. Dzięki temu produkcja zostanie usprawniona pod względem graficznym, a moderzy otrzymają więcej narzędzi.

Kontrowersyjne Areal zmienia nazwę na STALKER Apocalypse

Jakub Mirowski, 12 grudnia 2014, 14:47

West Games, ukraińskie studio, które w czerwcu tego roku zapowiedziało Areal, po serii kontrowersji zmieniło tytuł swojej produkcji - od teraz nazywa się ona STALKER Apocalypse i ma zostać ufundowana poprzez właśnie rozpoczętą kampanię na portalu World Wide Funder.

FIFA World - gra wkrótce przeniesie się na nowy silnik

Góral, 13 sierpnia 2014, 13:12

Firma Electronic Arts zdradziła, że oparta na modelu biznesowym free-to-play gra FIFA World wkrótce otrzyma dużą aktualizację, wraz z którą tytuł zostanie przeniesiony na zupełnie nowy silnik. Jednocześnie zdradzono, że produkcja cieszy się sporym zainteresowaniem, posiadając ponad 3,5 mln zarejestrowanych graczy.

Nowe obrazki oraz szczegóły o Call of Duty: Advanced Warfare

Jakub Mirowski, 6 czerwca 2014, 13:30

Silnik Call of Duty: Advanced Warfare będzie zawierał resztki starego kodu, jednak w większości został zbudowany od podstaw, co sugeruje pewne zmiany w znanej serii pierwszoosobowych shooterów.

Hellraid dopiero w 2015 roku, ale za to z wersjami na konsole nowej generacji

Adrian Werner, 30 kwietnia 2014, 17:06

Podczas zorganizowanej przez studio Techland prezentacji gry Hellraid dowiedzieliśmy się, że produkcja ukaże się nie tylko na pecety, ale również na konsole nowej generacji. Ponadto autorzy zmienili silnik graficzny, a premiera została przesunięta na przyszły rok. Twórcy wypuścili także nowy zwiastun i zestaw świeżych screenów.