Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

grafika Najnowsze wiadomości i informacje

Spintires MudRunner - nowa wersja moda upiększającego tekstury

Adrian Werner, 27 grudnia 2018, 13:24

Ukazała się nowa wersja projektu Spintires MudRunner Textures mod. Podmienia on większość tekstur otoczenia w popularnym symulatorze studia Saber Interactive.

Nowy 3DMark przetestuje ray tracing. Znamy cenę i datę premiery

Aquma, 10 grudnia 2018, 12:43

Firma UL przedstawiła szczegóły na temat ceny oraz daty premiery Port Royal – pierwszego benchmarku, który będzie testował wydajność komputera w przypadku korzystania z technologii ray tracingu.

Just Cause 4 pod ostrzałem graczy. Gra jest brzydsza niż Just Cause 3?

AlexB, 6 grudnia 2018, 12:15

Just Cause 4 nie cieszy się zbytnim poważaniem wśród graczy. Dwa dni po premierze w serwisie Steam zaledwie 34% opinii na temat produkcji studia Avalanche jest pozytywnych. Powodem jest między innymi mało imponująca oprawa graficzna, której analizę przeprowadził jeden z użytkowników YouTube.

Red Dead Redemption 2 kontra GTA 5 – porównanie graficzne

Adrian Werner, 5 grudnia 2018, 13:09

Serwis Candyland opublikował ciekawy materiał wideo, porównujący oprawę graficzną dwóch przebojów studia Rockstar Games – Grand Theft Auto V oraz Red Dead Redemption II.

Nvidia i DICE poprawią do 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5

Aquma, 4 grudnia 2018, 13:54

Dzięki nowemu pakietowi sterowników dedykowanych kartom GeForce RTX oraz mającej zadebiutować dziś aktualizacji do omawianego tytułu – zatytułowanej Rozdział I: Wstęp – wydajność ray tracingu w najnowszej grze DICE znacznie wzrośnie.

3DMark Port Royale - zapowiedziano benchmark ray tracingu

Adrian Werner, 30 listopada 2018, 15:18

Firma UL zapowiedziała 3DMark Port Royale, czyli benchmark zaprojektowany specjalnie z myślą o testowaniu wydajności przy wykorzystaniu ray tracingu. Premiera planowana jest na początek przyszłego roku.

Ray tracing w Battlefield 5 dosłownie zabija FPS-y [aktualizacja]

Adrian Werner, 15 listopada 2018, 12:06

Studio DICE wypuściło patch pozwalający aktywować opcję ray tracingu w grze Battlefield V. Pojawiły się już pierwsze benchmarki i są one tragiczne. Korzystanie z tej techniki powoduje ogromny spadek wydajności i nawet karta GeForce RTX 2080 Ti nie radzi sobie z tym wyzwaniem. W sieci są też już porównania graficzne wersji na PC, PS4 i XOne.

Fallout 76 - porównanie graficzne wersji PC, PS4 Pro i Xbox One X

Adrian Werner, 15 listopada 2018, 09:38

Serwis Candyland udostępnił ciekawy filmik pokazujący różnice graficzne w grze Fallout 76 na PC, Xboksie One X oraz PlayStation 4 Pro.

Nowi operatorzy w Rainbow Six Siege, RTX zmierza do Battlefield 5 i inne wieści

Movis, 14 listopada 2018, 13:53

Dziś piszemy o Kaidzie i Nomad – operatorach dołączających do Rainbow Six: Siege w operacji Wind Bastion, rychłym dodaniu technologii RTX do Battlefielda 5, najnowszym dodatku Onslaught do EVE Online i DLC Kuźnia do Shadow of the Tomb Raider. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

AMD wprowadzi ray tracing wtedy, gdy obsłużą go wszystkie Radeony

ElMundo, 13 listopada 2018, 10:26

Technologia ray tracingu to jedna z największych nowalijek ostatnich lat, jeśli chodzi o poletko kart graficznych. Inżynierowie z AMD przyglądają się temu rozwiązaniu wnikliwie, ale wiele wskazuje na to, że wspomnianego narzędzia nie zastosują w kartach z rodziny Radeon przez długi czas.

FIFA 19 – trzeci patch już dostępny (m.in. zmiany w strzałach i nowe twarze piłkarzy)

ElMundo, 7 listopada 2018, 16:55

Ekipa EA Sports wypuściła właśnie trzeci patch do gry FIFA 19. Poprawka wprowadza zmiany w mechanice oddawania strzałów, bezpośredniej defensywie, a także dodaje ulepszone projekty twarzy znanych zawodników.

Warcraft 3 Reforged – zobacz porównanie graficzne z oryginalną wersją

Aquma, 6 listopada 2018, 14:52

Serwis Candyland opublikował filmik prezentujący porównanie graficzne obydwu wersji RTS-a Warcraft III – tej wydanej w 2002 roku oraz zapowiedzianego niedawno remastera Reforged.

Atomic Heart - nowe wideo pokazuje zalety ray tracingu

Adrian Werner, 28 października 2018, 13:32

Mundfish wypuściło zapis dema technologicznego retrofuturystycznego FPS-a Atomic Heart, które koncentruje się na pokazaniu zalet ray tracingu.

Red Dead Redemption 2 najładniejszy na Xboksie One X – zobacz porównanie graficzne

Aquma, 25 października 2018, 16:06

Serwisy Digital Foundry oraz Candyland przygotowały filmy porównujące jakość grafiki i wydajność w Red Dead Redemption 2 na poszczególnych modelach konsol PlayStation 4 i Xbox One. Gra studia Rockstar Games prezentuje się najlepiej na Xboksie One X.

Nowa wersja fotorealistycznego moda NaturalVision Remastered do GTA 5 już dostępna

AlexB, 25 października 2018, 12:25

W sieci zadebiutowała nowa wersja NaturalVision Remastered, czyli jednego z najlepszych modów graficznych do Grand Theft Auto V. Niestety, jak zdradził jego twórca, jest to ostatnia tak duża aktualizacja.

Ray tracing zbyt wymagający do płynnej rozgrywki

AlicjaGórska, 17 października 2018, 14:06

Studio Remedy opublikowało kolejne informacje o postępie prac nad swoim najnowszym projektem, czyli Control. Znamy już wstępne dane dotyczące poziomu obciążenia sprzętu dla zastosowanej w grze technologii ray tracingu (śledzenia promieni).

For Honor - zobacz ulepszenia grafiki na streamie z DLC Marching Fire

Adrian Werner, 13 października 2018, 12:35

Firma Ubisoft zorganizowała stream promujący dodatek Marching Fire do gry For Honor. Dzięki temu dowiedzieliśmy się dużo m.in. na temat szykowanych ulepszeń graficznych, a te są imponujące.

PhotoRealistic San Andreas ENB - oto fotorealistyczny mod do GTA 5

AlexB, 12 października 2018, 10:40

Na początku bieżącego tygodnia światło dzienne ujrzała pierwsza wersja modyfikacji PRSA do gry Grand Theft Auto V. Sprawia ona, że oprawa graficzna dzieła studia Rockstar zyskuje na fotorealizmie.

Szczegóły Assassin's Creed 3 Remastered – zmiany w grafice i rozgrywce

Entelarmer, 10 października 2018, 16:35

Firma Ubisoft podała szczegóły dotyczące Assassin's Creed III Remastered. Odświeżona wersja trzeciej odsłony słynnej serii, szykowana jako część przepustki sezonowej AC Odyssey, zaoferuje wszystkie DLC, odświeżoną oprawę wizualną oraz zmiany w rozgrywce.

Graficzna moc peceta na imponującym zwiastunie DCS: F-14

AlexB, 9 października 2018, 13:15

W sieci pojawił się zwiastun prezentujący myśliwiec F-14 Tomcat, który wkrótce pojawi się na darmowej platformie Digital Combat Simulator World. Grafika zaprezentowana na trailerze robi ogromne wrażenie.

Assassin's Creed Odyssey - porównanie graficzne wersji na PC oraz Xboksa One i PlayStation 4

Serek, 1 października 2018, 20:07

Na kanale Candyland znalazł się krótki film porównujący wersje gry Assassin's Creed Odyssey na PC, Xboksa One i PlayStation 4. Na ekranie możemy zobaczyć między innymi, ile klatek na sekundę oferuje każda z nich.

Assassin’s Creed Odyssey - porównanie graficzne wersji konsolowych

Adrian Werner, 30 września 2018, 09:49

W sieci pojawiły się screeny z pecetowej wersji Assassin’s Creed Odyssey w 4K, pozwalające zobaczyć m.in. menu opcji graficznych. Warto także zwrócić uwagę na filmik pokazujący różnice w oprawie wizualnej na różnych konsolach.

Metro Exodus działa płynnie z włączonym ray tracingiem – i widać to gołym okiem

Maiman, 2 września 2018, 23:49

Metro Exodus śmiga w ponad 50 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem – udowadnia nowy gameplay z gry. Nagranie uchwyciła kamera, zatem nie ma mowy o przekłamaniach. Problem? Karta graficzna, która taką płynność zapewniła.

Battlefield 5 - gameplay z ray tracingiem na GeForce RTX 2080 Ti

Adrian Werner, 30 sierpnia 2018, 09:32

W sieci pojawił się piętnastominutowy zapis rozgrywki z gry Battlefield V, pozwalający zobaczyć w akcji m.in. zalety techniki ray tracingu.

Ray tracing to nie mrzonka, ale przyszłość, przekonuje pracownik Nvidii

Maiman, 26 sierpnia 2018, 11:50

Niedługo ray tracing stanie się tak powszechny jak PhysX – przekonuje pracujący dla Nvidii Pierre Terdiman. Choć technologia dopiero wchodzi do użytku w grach, rzekomo ma za sobą bogatą historię, przed sobą zaś – świetlaną przyszłość... I sporo przewidywalnej krytyki graczy.

Te 3 gry uciągną ray tracing od Nvidii w 60 klatkach na sekundę

Maiman, 25 sierpnia 2018, 12:00

Ray tracing, czyli nowa, fotorealistyczna technologia Nvidii, udowodniła już, że nie do końca radzi sobie z nią nawet najpotężniejszy dedykowany układ – RTX 2080 Ti. Trzy gry (Metro Exodus, Battlefield V, Enlisted) starają się jednak udowodnić, że jest inaczej – i że granie w 60 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem to nie mrzonki.

Nvidia GeForce RTX 2080Ti nie uciągnie Shadow of the Tomb Raider w Full HD przy 60 FPS i włączonym RTX

Osti, 21 sierpnia 2018, 16:35

Nvidia zapowiada swoje nowe karty graficzne z rodziny GeForce RTX jako prawdziwą rewolucję. Wygląda jednak na to, że model RTX 2080 Ti nie będzie w stanie zapewnić 60 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD i włączonym ray tracingu.

Znamy listę gier wykorzystujących technologię nowych kart graficznych Nvidii

Osti, 21 sierpnia 2018, 14:55

Podczas prezentacji kolejnej generacji kart graficznych z serii GeForce Nvidia opublikowała listę 21 gier, które wykorzystają technologię ray tracingu. Pokazano także nowy zwiastun Control od Remedy, na przykładzie którego można zobaczyć, jaki efekt daje RTX.

Fotorealistyczny ray tracing od Nvidii w akcji. Technologię "uciągnie" pojedyncza karta graficzna

Maiman, 20 sierpnia 2018, 20:10

Fotorealizm dociera do gier – i nie trzeba na niego wydawać tysięcy dolarów. Podczas tegorocznych targów gamescom Nvidia zaprezentowała fotorealistyczną technologię ray tracing – z którą bez problemu poradzi sobie każda karta graficzna z rodziny RTX oparta na nowej architekturze Turing.

Black Desert Remastered - popularne MMORPG wkrótce wypięknieje

Adrian Werner, 12 sierpnia 2018, 13:55

Studio Pearl Abyss zapowiedziało Black Desert Remastered, czyli darmową aktualizację, która znacząco ulepszy grafikę i oprawę muzyczną tej popularnej gry MMORPG. Trwają również dalsze prace nad dodatkową zawartością, w tym nową krainą.

Dead Air – mega-mod do gry STALKER: Zew Prypeci już dostępny

Aquma, 6 lipca 2018, 09:58

W sieci pojawił się kolejny rozbudowany mod do gry S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci. Poprawia on grafikę i wprowadza wiele zmian w rozgrywce, które powinny nieco odświeżyć ten niemal dziewięcioletni tytuł.

Mod Gothic II Graphics Overhaul remasteruje grafikę klasycznego RPG-a

Adrian Werner, 16 czerwca 2018, 08:47

Fani gier studia Piranha Bytes powinni sprawdzić moda Gothic II Graphics Overhaul, który gruntownie ulepsza grafikę klasycznego RPG-a studia Piranha Bytes. Efekt jest wyśmienity.

The Elder Scrolls Legends - zmiany w grafice i wersje na konsole

AlexB, 11 czerwca 2018, 04:23

Podczas konferencji firmy Bethesda zdradzono kilka szczegółów na temat przyszłości The Elder Scrolls: Legends – karcianki w popularnym uniwersum gier RPG. Już wkrótce tytuł otrzyma zupełnie nową oprawę graficzną i pojawi się również na konsolach.

Guild Wars z 2005 roku otrzymało aktualizację z nowymi opcjami graficznymi

Góral, 13 maja 2018, 12:26

Studio ArenaNet opublikowało nową aktualizację popularnego przed laty MMORPG Guild Wars. Produkcja doczekała się m.in. dodatkowych opcji graficznych.

Porównanie graficzne zwykłego i zmodowanego GTA V

AlexB, 10 maja 2018, 11:55

Kanał Candyland przygotował porównanie graficzne między podstawową wersją GTA V a zmodyfikowaną za pomocą najnowszej wersji fanowskiego NaturalVision Remastered. Różnica robi wrażenie.

Analiza problemów Wiedźmina 3 na PlayStation 4 z patchem 1.61

Adrian Werner, 29 kwietnia 2018, 11:18

Serwis Digital Foundry udostępnił materiał wideo, który dokładnie pokazuje pogorszenie niektórych elementów oprawy graficznej w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon odpalanej na PlayStation 4 Pro w rozdzielczości 4K i z efektem HDR.

Porównanie grafiki w God of War na PS4 i PS4 Pro

Góral, 15 kwietnia 2018, 14:43

Na kanale Candyland w serwisie YouTube opublikowano porównanie graficzne gry God of War uruchomionej na konsoli PlayStation 4 oraz w dwóch trybach (wydajności i rozdzielczości) na PlayStation 4 Pro.

Gwint - nadchodzi nowa grafika i gruntowne zmiany w rozgrywce

Góral, 13 kwietnia 2018, 17:26

Studio CD Projekt RED ujawniło plany związane z przyszłością gry Gwint: Wiedźmińska gra karciana. W ramach projektu „GWENT Homecoming" pojawi się m.in. nowa szata graficzna, nastąpią też duże zmiany w mechanice „Utwórz", postępach i innych elementach produkcji.

Red Dead Redemption zniewala grafiką na Xboksie One X

Movis, 11 kwietnia 2018, 13:51

Firma Microsoft dodała do usługi wstecznej kompatybilności kolejną grupkę gier, ulepszoną specjalnie na potrzeby obecnej generacji konsol. Klejnotem w koronie jest kultowe Red Dead Redemption, które uzyskało zauważalnie ostrzejsze tekstury i działa teraz w płynnej rozdzielczości 4K. W kwietniu możemy też liczyć na dwie kolejne fale tytułów z pierwszego Xboksa.

Porównanie silników graficznych drugiej i piątej części serii Far Cry

Aquma, 11 kwietnia 2018, 13:26

Serwis Digital Foundry przygotował film prezentujący ewolucję, którą przeszedł na przestrzeni lat silnik Dunia, napędzający serię Far Cry od czasu drugiej części.

Kingdom Come Deliverance z teksturami HD w akcji

Adrian Werner, 9 kwietnia 2018, 10:58

W sieci pojawił się filmik porównujący grafikę standardowego wydania Kingdom Come: Deliverance z wersją korzystającą z ulepszonych tekstur dostępnych w darmowym DLC HD Texture Pack.

Far Cry 5 – porównanie grafiki na PC, Xboksie One i PS4

Aquma, 9 kwietnia 2018, 10:40

Na kanale Candyland pojawiło się porównanie grafiki w najnowszej strzelance od Ubisoftu – Far Cry 5. Testy zostały przeprowadzone na pecetach oraz podstawowych wersjach konsol PS4 i Xbox One.

Co się zmieni w Dark Souls Remastered?

Vergil, 3 kwietnia 2018, 19:40

Premiera Dark Souls: Remastered zbliża się coraz większymi krokami. Dzisiaj możemy przyjrzeć się zmianom wprowadzanym przez deweloperów – autorzy tego remastera z polskiego studia QLOC wzięli bowiem na warsztat nie tylko grafikę.

Far Cry 5 – 27 minut kampanii i porównanie graficzne wersji konsolowych

Adrian Werner, 24 marca 2018, 10:06

W sieci pojawiły się ciekawe materiały wideo z Far Cry 5. Dzięki nim możemy obejrzeć m.in. 27 pierwszych minut rozgrywki i kampanii i zobaczyć porównanie graficzne pomiędzy różnymi wersjami konsolowymi gry.

Zobacz technologię raytracingu w Metro Exodus

Aquma, 23 marca 2018, 09:47

W czasie trwającej GDC 2018 firmy Nvidia i 4A Games zaprezentowały demo Metro Exodus korzystające z zapowiedzianej niedawno technologii Nvidia RTX Real-Time Ray Tracing.

Gwiezdne wojny i potęga raytracingu w nowym demie Unreal Engine

e_rickson, 22 marca 2018, 14:13

Głośna w ostatnich dniach technologia Real-Time Ray Tracing doczekała się zupełnie nowej prezentacji swoich możliwości. Jest nią opublikowane przez firmę Epic Games demo technologiczne silnika graficznego Unreal Engine, zaktualizowanego o API DirectX Raytracing.

Włoscy operatorzy w Rainbow Six Siege, Nowa edycja Nintendo Switch i inne wieści

Movis, 21 marca 2018, 17:07

Dziś piszemy o filmiku z Rainbow Six Siege nieopatrznie zdradzającym nadejście dwojga włoskich operatorów (Alibi i Maestro), plotkach dotyczących ulepszonej edycji konsoli Nintendo Switch, prezentacji zaktualizowanej wersji silnika CryEngine i wynikach sondażu sprzętowego przeprowadzonego wśród posiadaczy gogli VR Oculus Rift. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Futuremark pokazuje możliwości narzędzia DirectX Raytracing

ElMundo, 21 marca 2018, 13:26

Futuremark – producent popularnych benchmarków 3DMark oraz PCMark - zaprezentował na obrazkach efekty działania narzędzia DirectX Raytracing, które stało się elementem API DirectX 12. Efekty są bardzo interesujące.

World of Tanks - premiera patcha 1.0 z nowym silnikiem

Adrian Werner, 21 marca 2018, 10:47

Doczekaliśmy się premiery patcha 1.0 do World of Tanks. Mocno ulepsza on grafikę i dodaje jedną nową mapę, nazwaną Lodowiec. Z kolei lista czołgów uległa wydłużeniu o francuski Somua SM.

AMD również wdraża wsparcie dla technologii raytracingu

e_rickson, 20 marca 2018, 18:55

Firma AMD zapowiedziała pełne wsparcie dla współpracujących biur deweloperskich oraz współudział przy tworzeniu nowego API Microsoftu – DirectX Raytracing.