Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

afery i kontrowersje Najnowsze wiadomości i informacje

Nowe prawo może ukrócić klonowanie popularnych gier. Czy w efekcie ograniczy innowacje?

Movis, wczoraj, 11:52

Ostatnie zmiany w prawie intelektualnym Unii Europejskiej mogą diametralnie zmienić sytuację ochrony unikalnych mechanik gier. Prawnik Kostya Lobov widzi w nich drogę do asekuracji pracy twórców, ale te same prawa mogą łatwo stać się mieczem obosiecznym dla całej branży.

Flight Simulator X z malware jako zabezpieczeniem dodatku

Entelarmer, 19 lutego 2018, 20:50

Użytkownicy Reddita odkryli interesujący plik w instalatorze jednego z dodatków do Microsoft Flight Simulator X. Jak się okazuje, DLC dodające Airbusa A320-X zawierało plik mogący wykradać dane użytkownika z przeglądarki Chrome. Twórcy wyjaśnili, że dodali to jako… zabezpieczenie antypirackie.

Weekendy z Overwatch, R6 Siege i NBA 2K18 na Xbox Live, strajk pracowników Eugen Systems i inne wieści

Movis, 16 lutego 2018, 14:24

Dziś piszemy o trzech darmowych okresach z grami na Xbox Live w ten weekend, buntujących się przeciw własnemu szefostwu deweloperach Steel Division: Normandy 44, zmartwychwstałym Shaq Fu: A Legend Reborn i wygrzebującym się z wczesnego dostępu RPG Shroud of the Avatar. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Premiera i recenzje Fe. Gra szpieguje użytkowników

Entelarmer, 16 lutego 2018, 13:15

Dziś debiutuje Fe - narracyjna platformówka studia Zoink Games. W sieci zdążyły już pojawić się pierwsze oceny nowej gry twórców Stick it to the Man!. Tymczasem okazuje się, że Electronic Arts uwzględniło w grze funkcję zbierającą dane z urządzenia gracza.

Smartfony Huawei szpiegują swoich użytkowników. Tak twierdzą FBI, CIA i NSA

ElMundo, 15 lutego 2018, 13:30

Bezpieczeństwo danych osobistych to w dzisiejszych czasach sprawa wielkiej wagi. Każda pogłoska o ewentualnej próbie szpiegowania jest więc naprawdę poważnie traktowana. Aktualnie na celowniku jest firma Huawei, którą podejrzewa się o ścisłą współpracę z chińskim rządem.

Posiadasz smartfon z Androidem? Możliwe, że właśnie kopiesz komuś kryptowalutę

ElMundo, 15 lutego 2018, 09:35

Popularność kryptowalut sprawia, że różnego rodzaju oszuści wciąż szukają sposobów na szybkie dorobienie się na tym kontrowersyjnym interesie. Do najnowszych pomysłów należy zaaplikowanie złośliwego malware, które wykorzystuje nasz sprzęt do wydobywania waluty Monero.

Manipulowanie recenzjami nie popłaca - Valve kończy współpracę z wydawcą Wild Buster Heroes of Titan

Góral, 14 lutego 2018, 16:29

Firma Valve poinformowała, że zakończyła współpracę z Insel Games, gdyż okazało się, że wydawca próbował manipulować na Steamie recenzjami gry Wild Buster: Heroes of Titan.

Lootboxy jak alkohol? Hawaje z propozycją nowych praw

Movis, 13 lutego 2018, 09:41

Izba Reprezentantów i Senat stanu Hawaje debatują na temat czterech nowych projektów prawnych, biorących na cel gry z losowymi mikropłatnościami. Jeśli ustawy wejdą w życie, wydawcy będą musieli dodatkowo oznaczać swoje produkty i zdradzać rachunki prawdopodobieństwa, a tytuły z systemami pseudohazardowymi kupią jedynie pełnoletni gracze.

Wirtualni krezusi - 19 osób, które najbardziej wzbogaciły się na rynku kryptowalut

AlexB, 8 lutego 2018, 14:25

Magazyn Forbes opublikował listę 19 osób, które najbardziej wzbogaciły się na kryptowalutach. Ponadto podzielił się również kilkoma interesującymi danymi dotyczącymi specyfiki tego rynku.

Udoskonalone narzędzia hakerskie NSA w sieci

Entelarmer, 7 lutego 2018, 14:40

Sean Dillon z firmy RiskSense udoskonalił narzędzia wykradzione z serwerów NSA w zeszłym roku. Teraz luki udostępnione wcześniej przez grupę The Shadow Brokers pozwalają na zaatakowanie wszystkich Windowsów wydanych po 2000 roku.

Niemcy kolejnym krajem, który weźmie lootboksy pod lupę

Jakub Mirowski, 7 lutego 2018, 09:49

Jak donosi portal Welt, niemiecka Komisja ds. Ochrony Młodzieży przyjrzy się problemowi lootboksów w grach wideo. Jeśli zadecyduje, że skrzynki z losową zawartością noszą cechy hazardu, wydawców mogą czekać kary pieniężne lub ograniczenia dystrybucji.

Uma Thurman i Quentin Tarantino uczestnikami kolejnego skandalu w Hollywood

Czarny Wilk, 6 lutego 2018, 11:02

Po kilku miesiącach od pierwszych sugestii, że również była ofiarą amoralnych zachowań w Hollywood, Uma Thurman zdradza kulisy sytuacji, w której była molestowana przez jednego z producentów, oraz niebezpiecznego wypadku na planie Kill Billa.

Wyniki finansowe EA w 2017 roku; firma „wierzy w mikropłatności”

Aquma, 31 stycznia 2018, 12:40

Dzięki poznanemu właśnie raportowi finansowemu możemy ocenić kondycję Electronic Arts w 2017 roku. Wydawniczy gigant zarobił w tym czasie na sprzedaży gier i usług sieciowych rekordowe 3,375 miliarda dolarów – o 18% więcej niż rok wcześniej. Jest to zasługa m.in. serii The Sims, FIFA i Madden NFL.

Age of Empires: Definitive Edition - Microsoft zrzuca na Valve winę za brak wersji na Steam

Adrian Werner, 28 stycznia 2018, 12:07

Niezadowolenie graczy pecetowych budzi fakt, że Age of Empires: Definitive Edition dostępne będzie wyłącznie w serwisie Windows Store. Według przedstawiciela firmy Microsoft brak wersji na Steam jest winą Valve Software.

Valve kontra ESL - spór o streamy DOTA 2

Aquma, 26 stycznia 2018, 14:03

Stanowisko Valve praktycznie pozbawiło sensu umowę na wyłączność transmitowania rozgrywek DOTA 2, która została zawarta pomiędzy ECL a Facebookiem. Sytuacja może mieć wpływ na przyszłość e-sportu.

Premiera Anthem najprawdopodobniej dopiero w 2019 roku; BioWare walczy o przetrwanie?

Jakub Mirowski, 25 stycznia 2018, 10:24

Z artykułu opublikowanego przez Kotaku wynika, że następny duży projekt studia BioWare, sieciowa gra akcji Anthem, trafi na sklepowe półki dopiero w 2019 roku. Wygląda też na to, że od sukcesu tytułu będą zależeć losy jego twórców.

Zamówienia na chipy do koparek kryptowalut biją wszelkie rekordy

AlexB, 22 stycznia 2018, 17:00

Bitmain, chiński producent sprzętu do kopania kryptowalut, bije wszelkie rekordy, jeśli chodzi o liczbę zamówień chipów w fabryce TSMC. Jak zdradził James Wang, analityk w ARK Invest, suma ta przebiła zlecenia od firmy Nvidia.

Kryptowaluty a dostępność kart graficznych - jest tak źle, że interweniuje Nvidia

Adrian Werner, 20 stycznia 2018, 14:49

Firma Nvidia zaapelowała do swoich partnerów produkujących karty grafiki na jej układach, aby bardziej skoncentrowali się na sprzedaży produktów graczom, a nie ludziom kopiącym kryptowaluty.

"Grożą nam gangsterzy" - twórcy Escape from Tarkov o banowaniu oszustów

AlexB, 18 stycznia 2018, 13:25

Studio Battlestate Games rozdało ostatnio niemałą liczbę banów za oszustwa w grze Escape from Tarkov. Niestety, nie wszyscy cheaterzy pogodzili się z karą i zaczęli wysyłać prośby mające skłonić twórców do cofnięcia wyroku. Kilka tego typu wiadomości nie należało do zbyt przyjemnych.

Nastały ciężkie czasy dla graczy - ceny kart grafiki rosną jak szalone

Góral, 16 stycznia 2018, 12:26

Ceny kart grafiki wystrzeliły niedawno w górę w Stanach Zjednoczonych i to samo zaczyna się dziać w Europie. W niektórych przypadkach koszt zakupu wzrósł o ponad 50%. Winę za taki stan rzeczy ponoszą najpewniej "koparki" kryptowalut.

Rasizm, seksizm, toksyczna atmosfera - Quantic Dream w ogniu oskarżeń byłych pracowników

Jakub Mirowski, 15 stycznia 2018, 10:50

15 byłych i obecnych pracowników studia Quantic Dream wypowiedziało się dla dziennika Le Monde na temat realiów pracy w zespole. Z ich wyznań wyłania się obraz firmy rządzonej żelazną ręką, w której panuje niezdrowa atmosfera.

PUBG – 80 lat grindu na rzadkie przedmioty? Analizujemy lootboxy

Movis, 10 stycznia 2018, 13:09

Strzelanka PUBG testuje nowe skrzynki z przedmiotami kosmetycznymi, a my obliczamy ile czasu i pieniędzy trzeba poświęcić na najrzadsze zdobycze. Jak Wam brzmi… 80 lat? Ewentualnie 5 lat i dopłata 5,5 tys. złotych? Dodatkowo prezentujemy, jak sensacja Steama wypada wobec najbliższej lootboxowej konkurencji.

Twórcy Star Citizen odpowiadają na pozew Cryteka

AlexB, 8 stycznia 2018, 13:05

Studio Cloud Imperium Games oficjalnie odpowiedziało na grudniowy pozew studia Crytek dotyczący złamania praw autorskich przy produkcji Star Citizena i jego singlowego modułu, Squadron 42. Deweloperzy stanowczo zaprzeczają, że doszło do jakiegokolwiek pogwałcenia prawa.

Dla Zbigniewa Bońka, prezesa PZPN, e-sport to patologia

Góral, 3 stycznia 2018, 11:26

Zbigniew Boniek, prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej, stwierdził na Twitterze, że e-sport jest "świadectwem pewnej patologii". W końcu, jak tak można "siedzieć godzinami i walić w joystick?".

Poważny błąd w procesorach Intela. Poprawka może obniżyć wydajność nawet o 30%

Mariusz Klamra, 3 stycznia 2018, 10:13

Po sieci krążą informacje o wykryciu istotnej wady w procesorach firmy Intel. Nie znamy szczegółów, ale z dotychczasowych informacji wynika, że luka w układach firmy z ostatnich dziesięciu lat pozwala na uzyskanie dostępu do istotnych danych użytkownika. Co więcej, jej naprawa ma znacznie zmniejszyć wydajność komputera.

AMD nie naprawi błędu z grami na DirectX 9? [news zaktualizowany]

Entelarmer, 3 stycznia 2018, 10:01

W sieci wciąż pojawiają się doniesienia na temat problemów z działaniem starszych gier na układach graficznych firmy AMD po instalacji sterowników Adrenaline. Niestety, producent najwyraźniej nie zamierza zająć się tą kwestią. [Aktualizacja: zmiana stanowiska "czerwonych"]

Gry jak kokaina? Zaburzenia grania bliskie wpisania na oficjalną listę uzależnień

Aquma, 28 grudnia 2017, 11:59

Tzw. zaburzenia grania (ang. gaming disorder) prawdopodobnie zostaną uznane za oficjalne uzależnienie. Taki zapis znalazł się w projekcie Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób na rok 2018.

Valve Software przegrało sprawę z rządem Australii

Góral, 27 grudnia 2017, 14:13

Firma Valve musi zapłacić 3 miliony dolarów australijskich kary za wprowadzanie graczy mieszkających w Australii w błąd. Przed wprowadzeniem programu zwrotów gier właściciel platformy Steam twierdził, że tamtejszym klientom nie przysługuje taka możliwość, co było niezgodne z prawem.

To jeszcze CryEngine czy już nie, czyli twórcy Star Citizena vs Crytek

AlexB, 14 grudnia 2017, 10:25

Studio Crytek pozwało twórców Star Citizena - Cloud Imperium Games. Według niemieckich deweloperów, Chris Roberts i spółka złamali umowę dotyczącą korzystania z silnika CryEngine i tym samym naruszyli prawa autorskie.

Lootboksy nie są hazardem w świetle prawa w Nowej Zelandii

Góral, 12 grudnia 2017, 14:36

Poznaliśmy opinię kolejnej organizacji rządowej w sprawie lootboksów. W świetle prawa w Nowej Zelandii skrzynki w ogóle nie kwalifikują się, aby zostać uznane jako hazard.

Uważajcie, co kupujecie, bo AMD po cichu zmieniło konfigurację Radeona RX 560 [news zaktualizowany]

Góral, 6 grudnia 2017, 18:12

Firma AMD dokonała dziwnego ruchu i zmieniła konfigurację karty grafiki Radeon RX 560. Od jakiegoś czasu słabszy model sprzedawany jest pod tą samą nazwa, co mocniejszy.

Rozdmuchane kontrowersje, czyli warunki pracy w CD Projekt RED w nowym świetle

Vergil, 5 grudnia 2017, 17:51

O tym, jakie warunki pracy panują w studiu CD Projekt RED, postanowiła się przekonać youtuberka Madqueen, która przepytała kilkudziesięciu pracowników firmy. Na podstawie ich wypowiedzi można wysnuć wniosek, że kontrowersje, jakie narastają wokół rodzimego zespołu, są rozdmuchane – co zresztą potwierdza jeden z jej informatorów.

Take-Two nie uważa lootboksów za hazard

godrikus, 30 listopada 2017, 12:55

Sagi o lootboksach, mikrotransakcjach i złych korporacjach ciąg dalszy. Tym razem głos zabrała firma Take-Two, wydawca m.in. serii Grand Theft Auto. Gracze nie będą zadowoleni – prezydent giganta branży, Karl Slatoff, utrzymuje, że płatne skrzynki z zawartością nie są formą hazardu.

Star Wars: Battlefront II - odnaleziono ukryty tryb modyfikowania wyglądu postaci?

Góral, 30 listopada 2017, 12:53

Jednemu z użytkowników forum Reddit udało się odnaleźć ukryty tryb modyfikowania wyglądu postaci w Star Wars: Battlefront II. Jest to o tyle dziwne, że wczoraj przedstawiciel Electronic Arts mówił, że nie można zmieniać skórek, bo firma dba o kanon Gwiezdnych wojen.

Dlaczego EA zrezygnowało z gry Visceral Games? Bo nie mogło na niej zarobić

Góral, 29 listopada 2017, 17:15

Dyrektor finansowy koncernu Electronic Arts wypowiedział się na temat anulowanej gry z uniwersum Gwiezdnych wojen od nieistniejącego już studia Visceral Games. Firma zrezygnowała z niej, bo nie był to materiał, który wygeneruje duże zyski.

EA traci miliardy w związku z Battlefrontem 2; kanon Gwiezdnych wojen winny mikropłatnościom?

Aquma, 29 listopada 2017, 10:32

Zamieszanie związane ze Star Wars Battlefront 2 uderzyło w akcje Electronic Arts i kosztowało giganta już prawie 3 miliardy dolarów. Próbując udobruchać fanów i udziałowców, szefostwo firmy przedstawia kolejne wyjaśnienia – tym razem wina spadła na gwiezdnowojenny kanon.

Kup wirtualną działkę, czyli nowa metoda zarobku twórców Star Citizen

AlexB, 29 listopada 2017, 10:25

Kolejna kontrowersja wokół Star Citizen. Studio Cloud Imperium Games umożliwiło zakup... wirtualnej działki na dowolnej planecie, asteroidzie lub księżycu, które znajdują się w przestrzeni UEE. Najmniejsza parcela kosztuje 50 dolarów, a największa 100.

Destiny 2 ciągle utrudnia awans na wyższe poziomy doświadczenia

Entelarmer, 28 listopada 2017, 11:20

Studio Bungie usunęło kontrowersyjny system skalowania doświadczenia z Destiny 2, ale wciąż nie może liczyć na przychylność graczy. Ci bowiem odkryli, że twórcy bez ostrzeżenia podwoili liczbę punktów doświadczenia potrzebnych do awansu na rangi powyżej 20. poziomu.

„Oszustw używa mnóstwo osób", czyli matka 14-letniego cheatera vs Epic Games

AlexB, 28 listopada 2017, 10:25

Matka czternastoletniego gracza pozwanego przez studio Epic Games za używanie i prezentowanie w serwisie YouTube oszustw w Fortnite: Battle Royale podjęła się obrony syna. Kobieta wystosowała list do sędziego, w którym tłumaczy, dlaczego jej zdaniem oskarżenia są bezpodstawne.

Destiny 2 - celowe ograniczanie XP, by zachęcić do mikropłatności?

Góral, 26 listopada 2017, 14:08

Czas na kolejną aferę związaną z mikropłatnościami. Okazało się, że Activision zastosowało w grze Destiny 2 system ograniczający zdobywanie doświadczenia, co najwidoczniej miało zachęcać do częstszego korzystania z dodatkowych płatności.

Brytyjska Komisja Hazardowa nie kwalifikuje lootboksów jako hazardu

Jakub Mirowski, 25 listopada 2017, 15:07

W najnowszym wpisie na swojej stronie internetowej Komisja Hazardowa Wielkiej Brytanii stwierdziła, że choć dostrzega szkodliwość mechanik lootboksów wobec dzieci, obecne prawo nie daje jej podstaw, by uznać skrzynki z losową zawartością za hazard.

Belgowie chcą zakazania lootboksów na terenie Unii Europejskiej [aktualizacja]

Jakub Mirowski, 22 listopada 2017, 21:20

Belgijska Komisja ds. Gier wydała oświadczenie, w którym uznała kupowane za prawdziwe pieniądze lootboksy - skrzynki z losową zawartością - za hazard i zapowiedziała, że będzie się domagać zakazania ich w Unii Europejskiej.

Lucasfilm reaguje na kontrowersje w związku ze skrzynkami w Star Wars Battlefront 2

Aquma, 21 listopada 2017, 11:49

Wytwórnia Lucasfilm wydała oświadczenie, w którym komentuje sprawę skrzynek i pochwala podjętą przez Electronic Arts decyzję o tymczasowym wyłączeniu mikropłatności w Star Wars Battlefront 2.

Twórca Plants vs. Zombies zwolniony przez EA za sprzeciw wobec pay-to-win?

Jakub Mirowski, 21 listopada 2017, 09:46

Podczas programu Roundtable Live w serwisie YouTube deweloper Edmund McMillen podzielił się historią dotyczącą kolegi z branży - George'a Fana. Twórca Plants vs. Zombies został podobno zwolniony przez EA za to, że nie chciał tworzyć gry pay-to-win.

Star Wars Battlefront 2 - mikrotransakcje usunięto po interwencji Disneya

Jakub Mirowski, 19 listopada 2017, 11:08

Jak donosi serwis VG247, wzbudzone przez system mikrotransakcji kontrowersje wokół gry Star Wars Battlefront 2 na tyle zaniepokoiły firmę Disney, posiadającą prawa do marki Gwiezdne wojny, że ta postanowiła zainterweniować.

EA ulega graczom - mikrotransakcje z Battlefronta 2 wycofane na czas nieokreślony

AlexB, 17 listopada 2017, 10:17

Dziś na rynku oficjalnie debiutuje Star Wars Battlefront 2, czyli kolejna odsłona popularnej serii strzelanin FPP nastawionych na tryb sieciowy. Przy okazji firma Electronic Arts wyłączyła wszystkie mikropłatności w grze.

DICE zabiera głos na temat kontrowersji związanych z Battlefrontem II

godrikus, 16 listopada 2017, 11:30

W trakcie sesji pytań i odpowiedzi na forum Reddit trójka pracowników studia DICE odpowiedzialnego za grę Star Wars: Battlefront II odniosła się do kilku elektryzujących społeczność graczy kwestii – między innymi problemu nachalnych mikrotransakcji.

Star Wars: Battlefront II - 7500 zł lub pół roku grania, aby odblokować (prawie) wszystko

Góral, 16 listopada 2017, 10:35

Doczekaliśmy się kolejnych wyliczeń związanych ze skrzynkami w grze Star Wars: Battlefront II. Jeżeli będziecie chcieli odblokować niemal całą zawartość, to przyszykujcie sporo pieniędzy albo zarezerwujcie sobie mnóstwo czasu.

Spadek cen akcji CD Projekt RED po doniesieniach o problemach Cyberpunka

AlexB, 14 listopada 2017, 17:20

Giełda zareagowała na ostatnie doniesienia dotyczące problemów wewnątrz studia CD Projekt RED. Akcje twórców Wiedźmina spadły o ponad 10% w porównaniu z piątkowym zamknięciem.

Star Wars: Battlefront II - dramy ciąg dalszy

Entelarmer, 14 listopada 2017, 11:50

Firma Electronic Arts znacznie obniżyła ceny bohaterów w Star Wars: Battlefront II. Jednak koncern nie ma co liczyć na przychylne reakcje graczy, bowiem wraz z tym zmniejszono też nagrody za ukończenie kampanii. Ponadto w sieci pojawiły się doniesienia o usunięciu możliwości zwrotu gry na platformie Origin.