GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Anno 1701 i seria Anno - temat ogólny

26.09.2006
19:46
[1]

ffff [ Backside ]

Anno 1701 i seria Anno - temat ogólny

Witam.
Czy na forum znajdą się jacyś entuzjaści, a może "aż fani", tej imho wspaniałej serii strategii ekonomicznych?

Najnowsza część, 1701, ma premierę już za miesiąc. W necie pojawiło się już całkiem sporo materiałów. Na oficjalnej stronie możemy poznać już większość dostępnych łańcuchów produkcyjnych czy obejrzeć je w akcji w krótkich filmikach.

Cała gra zostanie zrobiona w 3D i grafikę ma rzeczywiście bardzo przyzwoitą, choć też nie rewelacyjną. Mechanika gry to powrót do pierwszej części - Anno 1602 - uznanej przez większość graczy za lepszą od sequela. Oprócz starego systemu podatków dojdzie całkiem nowe menu dyplomacji, pozwalając znacznie lepiej dogadywać się z oponentami czy nawet wykonywać dla nich zadania.

W razie pytań z chęcią udzielę odpowiedzi.

12.10.2006
23:10
[2]

ffff [ Backside ]

No i doczekaliśmy się dema:

Demo oferuje trochę okrojony zakres rozgrywki - nie zobaczymy niezwykle nowatorskich opcji i rozbudujemy naszą osadę tylko do poziomu Osadników (a więc drugiego z pięciu), a na dodatek tylko przez 90 min i po niemiecku :] (potem naturalnie można od nowa).

Jednakże dostępna jest opcja multiplayer, a gra (a przynajmniej jej pełna wersja) jest naprawdę bardzo grywalna i godna poleceniom fanom okresu nowożytnego oraz gier strategiczno-ekonomicznych.

17.10.2006
01:29
[3]

cri [ Legionista ]

Nie gralem w 1sza czesc(jakos mnie ominela), takze ciezko mi porownac. Jestem juz jednak starszym graczem i musze powiedziec, ze wlasnie najwieksza radosc przynioslo mi w 1503
opracowanie idealnego systemu zabudowy i zmudna praca nad dodatnim bilansem. Jesli w 1701
kaska bedzie plynac rzeka do krolewskiego skarbca, tylko dlatego, ze w gre maja grac mlodsi gracze, to wybacz, ale to do mnie to nie trafia.

17.10.2006
15:45
[4]

ffff [ Backside ]

Chyba się trochę nie zrozumieliśmy :). Zmiany w mechanice nie mają nic wspólnego ze zmianą grupy docelowej graczy.

Na forum Sunflowers, oficjalnym Anno 1701, gros aktywnych osób (jeśli nie wszyscy) są dorośli.
I wiele z tych aktywnych osób uznało system Anno 1602 za lepszy od 1503 - nie oznacza to, że w pierwszej części nie było problemu z pieniędzmi. Pamiętam do dziś jak grając na poziomie trudnym nie stać mnie było na równoczesnej postawienie Winnicy i obsadzenie jej winoroślami (oczywiście na poziomie trudnym).

Wydaje mi się jednak, że 1701 jest naładowane wystarczająco dużą ilością rozsądnych innowacji, które przypadną Ci do gustu :)

17.10.2006
15:55
[5]

Trapez [ Petrolhead ]

Hmm no zobaczymy jak wyjdzie demko in English bo niestety nie "szpracham" więc na niemieckie się nie piszę. Gierka wygląda przednio i jest godna uwagi, może nawet zakupu, ale to już po zobaczeniu dema :)

17.10.2006
16:17
smile
[6]

ffff [ Backside ]

No, nareszcie ruszyło coś w sprawie polskiej premiery:



Trapez --> jeśli grałeś w poprzednią część Anno, to nie masz co się obawiać wersji niemieckiej :). Poza tym na forum angielskim znajduje się specjalny temat, gdzie przetłumaczone zostały najważniejsze komendy i opcje:


Powodzenia :]

25.10.2006
01:17
[7]

zmudix [ palnik ]

Strasznie duże to demko... (a moze to ja nie jestem na czasie ;>), no ale jako ze swego czasu pogrywalem ostro w pierwsza czesc, to sciagne i zobacze. W 1503 nie gralem (nie)stety, no ale zobaczymy... :)

25.10.2006
02:40
[8]

ffff [ Backside ]

W 1503 ominęły Cię bardzo rozbudowane łańcuchy produkcyjne, bajkowa kampania i w sumie nic poza tym :]
Gra ani graficznie nie zachwycała, ani nie była też dla mnie (jako zagorzałego fana 1602) zbyt porywająca.

Najnowsza część powinna mile zaskoczyć - na jednym forum spotkałem już zadowolonego z pobrania dema ENG fana serii :].

25.10.2006
20:39
[9]

Art88 [ Junior ]

Cześć. Jestem tu nowy na forum, a zarejestrowałem się tylko i wyłącznie by podyskutować o najnowszym anno. Pamiętam jak jeszcze kiedyś grałem w pierwszą część 1602. Była to jedna z niewielu gier która chodziła na moim szrocie (Pentium 166 MHz, 32 MB RAM) i pewnie dlatego tak bardzo mnie wciągnęła :) No a później przyszedł czas na anno 1503, tym razem grałem w wersji niemieckiej, ileż ta gra pochłonęła czasu :D Niestety te czasy minęły i dziś mogę jedynie pozazdrościć tym, którym gra "pójdzie". Z moim 1,6 GHz, 512 RAM i GeForce 3 Ti 200 64 MB sobie nie pogram :( Dobrze że mam kuzyna który równierz jest wielkim fanem anno i niedawno zakupił sobie nową maszynkę :D Kiedyś on przesiadywał u mnie, natomiast dziś zamienimy się rolami :)

Pozdrawiam wszystkich fanów, Bartosz

25.10.2006
22:08
[10]

Snoopikus [ Generaďż˝ ]

Demko ladne i kolorowe - chodzi w miare plynnie, jeszcze sie nie wglebialem bo narazie skonczylem tutoriala.

Nie rozumiem czemu w demie wylaczono funckje save and load :]

Druga rzecz to printcreeny - mozna je robic na dwa sposoby:
1. Screen Lock - nacisniecie klawisza niejako samo ustawia kamere tak ze widac wyrazny pierwszy plan, a tlo jest blur.
2. Zwykly printscreen z tego co widac na ekranie bez blura.

26.10.2006
01:11
[11]

ffff [ Backside ]

Art88 -->

Bardzo miło mi spotkać jednego z nielicznych, na licznych forach, fana serii.
Czy mógłbym prosić Cię o kontakt? GG i mail znajdziesz w wizytówce
https://wizytowki.gry-online.pl/strona_wizytowka.asp?id=983


Snoopikus -->
Czemu? Pewnie dlatego, że w grze jest ograniczenie czasowe do max 90 minut gry :].

A ów tryb włączany Scroll (nie Screen ;)) Lockiem to "postcrad mode" :). Jak pewnie zauważyłeś idealny do podziwiania sielankowej grafiki i własnego miasta.

26.10.2006
09:34
[12]

Snoopikus [ Generaďż˝ ]

Co z tego czy 90 minut czy nie. Czasem mam ochote zrobic cos i zobaczyc czy to sie sprawdzi czy nie. A tak musze znowu zaczynac grac by przetestowac inny wariant.

26.10.2006
14:57
[13]

zmudix [ palnik ]

Z tym blurem miasto wyglada jak makieta. :>

26.10.2006
15:02
[14]

Art88 [ Junior ]

-> ffff
Nie ma sprawy. Wysłałem Ci maila :) Ech dziś oficjalna premiera gry

28.10.2006
18:00
[15]

blood [ Killing Is My Business ]

Czy była premiera anglojezycznej wersji gry, czy dopiero niemieckojezyczna ?

28.10.2006
18:38
[16]

ffff [ Backside ]

Dopiero niemieckojęzyczna - anglojęzyczna już w przyszłym tygodniu.

A że tak spytam - po co Ci ta wiedza :>?

28.10.2006
23:03
[17]

edwinos [ Centurion ]

Pytanie: Jak sobie radzicie w demie z brakiem 'Tools' (Narzędzi)?

Istnieje możliwość kupienia ich od Free Trader, ale czy jest inna opcja jeszcze ??

28.10.2006
23:07
smile
[18]

RomekAtomek [ Pretorianin ]

Kocham ta gre, bede sie tutaj udzielal, ale po niemiecku na pewno nic nie bede instalowal.

29.10.2006
00:03
smile
[19]

ffff [ Backside ]

Narzędzia można wytwarzać już na poziomie Osadników budując kopalnię, hutę i wytwórcę narzędzi :) (Ore Mine, Ore Smelter i Toolmaker o ile dobrze pamiętam nazwy).

Oczywiście z braku produktów do budowy tego łańcucha, kupujem narzędzia w naszym magazynie albo sami fatygujemy się do cudzej przystani.

Jeśli mam być dokładny w ilości opcji, to możemy także napaść i zająć cudzą wyspę, ale jeszcze w żadnej z części nie wykazałem takiej desperacji (dla kasy to co innego ;)).


RomekAtomek ---> demo jest też po angielsku, zapomniałem dodać ;)
Tu masz spis linków:

29.10.2006
07:30
[20]

edwinos [ Centurion ]

ffff ---> no to teraz juz wyjaśniło mi sie, dlaczego tak trudno o Narzędzia, bez których rozwój jest niemożliwy.

Nie widziałem właśnie rudy żelaza potrzebnej do zapoczątkowania łańcucha produkcyjnego, stąd moje pytanie do Was jak sobie radzicie.

Zauważyłem, że inne nacje dosyć szybko się rozwijają. Jak to robią? Posiadają dostęp do złóż rudy??

Jak to jest?

29.10.2006
09:32
[21]

ffff [ Backside ]

1. Najlepiej zasiedlać mozliwie największe wyspy posiadające łańcuch górski - zresztą podpływając odkrywasz zasoby wyspy i decydujesz czy Ci odpowiadają. Najlepiej więc odnaleźć wyspę zarówno urodzajną w chmiel i tytoń, jak i posiadajacą złoża gliny i rudy żelaza.


2. Na początku gry część Twoich sąsiadów już jest rozwinięta (czyli ma od początku niedużą osadę), ale niektórzy dopiero zakładają wyspy - komputer ma z reguły zaplanowany plan urbanizacji według określonych skryptów - stąd wydawać się może, że rozwija się szybko.
W Anno 1602 często komputer na początku oszukiwał ;) (kupowali niemożliwie dużą ilość drogich narzędzi), nie wiem jeszcze jak jest tutaj.

29.10.2006
21:51
[22]

blood [ Killing Is My Business ]

A kiedy dokladnie jest ta anglojezyczna premiera ? :P

29.10.2006
23:52
[23]

ffff [ Backside ]

Na oficjalnej stronie nie ma daty. Amazon podaje 30 październik - USA, 2 listopad - WB

31.10.2006
00:40
smile
[24]

cri [ Legionista ]

Mam pytanie:

Tak jak pisalem wczesniej, gralem sporo w AD 1503; teraz w demo 1701. Pierwsze, co mnie zdziwilo, to brak mozliwosci sprzedazy dobr we wlasnym panstwie. Prosze mnie wyprowadzic z bledu, jesli sie myle.

Moge sprzedawac dobra w porcie, ale nie widze przychodu ze sprzedazy we wlasnym panstwie. Jedyny zarobek z osadnikow, to szerokopojety podatek. W AD 1503 kazdy towar luksusowy mial swoja cene sprzedazy na wlasnej wyspie. Tutaj tego nie widze. Jest to dla mnie bezwzgledne uproszczenie systemu ekonomii w tej grze. Wszystko sprowadza sie bowiem do wybudowania jak najwiekszej ilosci domow (wiecej domow = wiecej mieszkancow = wiecej kasy podatku).
Blagam; powidzcie, ze tego tak nie uproscili :(

31.10.2006
09:01
[25]

ffff [ Backside ]

Tak jak pisałem nastąpił powrót systemu ekonomicznego do części pierwszej, gdzie wyspa nie była rajem podatkowym jak w AD1503 i ludzie płacili podatki zamiast kupować towary.
Ilość zarabianych pieniędzy zależy zarówno od populacji jak i dostarczanych towarów - np. po otworzeniu łańcucha produkcji alkoholu będziemy mogli zwiększyć pulę podatków.

Generalnie można to uznać zauproszczenie, ale nie zgodziłbym się z jego bezwzględnością. W AD 1503 aby mieć na początku dochód chociaż kilkudziesięciu monet musieliśmy również wybudować ok 40 domków, a potem tylko czekać kiedy ludzi kupią towar.

Na poziomie łatwym taki system z pewnością wystarczy. Grając jednak na wyższym poziomie trudności niduża ilość pieniędzy utrudni kupowanie budulca w nieskończonośc i stawianie dowolnej ilości drogich kontrukcji. Z tego powodu liczyć zacznie się eksport towarów.

A co do ilości domów. Rzeczywiści duża ilość domów to duża ilość podatków. Będzie to miało jednak swoje bezpośrednie konsekwencje w niedalekiej przyszłości, bo kiedy odpowiadanie na wymóg popytu pionierów i osadników jest jeszcze prosty, to przy kolejnych stopniach rozwoju zaczną się poszukiwania znacznie większych zasobów produktów - to zresztą chyba wiesz z AD1503.

31.10.2006
12:39
smile
[26]

cri [ Legionista ]

Wiesz; bardzo bym chcial, zeby ta czesc spodobala mi sie, bo poprzednia, to jedna z lepszych gier w jakie gralem. Uwazam, ze byla niedoceniona, glownie z powodu dosc wysokiego stopnia trudnosci.

A orientujesz sie moze, czy beda mozliwe brdzo duze transakcje z handlarzem lub z innymi nacjami? Tzn. Czy bedzie oplacalo sie inwestowac w duze plantacje przekraczajace produktywnoscia potrzeby wlasnej wyspy? Pytam, bo z kolei w AD 1503 handel zewnetrzny mial marginalne znaczenie.

Dostrzgam rowniez wiele dodatkow w tej czesci; sub-questowe oferty od handlarza; skarby, wraki itd, o wiele wieksze mapy, zaawansowana dyplomacje, gosci honorowych etc. z czego oczywiscie sie bardzo ciesze :)

31.10.2006
17:36
[27]

ffff [ Backside ]

Trudno mi powiedzieć jakie będzie znaczenie handlu tutaj, bo w pełną wersję grałem tylko 1,5h :].

W Anno 1602 na wyższym poziomie trudności handel mógł być faktycznie niezłym dopalaczem finansowym. Jak grałem ostatnio, sprzedaż nadmiaru nawet kilku ton złota i koszul, które zacząłem produkować na fabryczna skalę (a co :D), pomogła mi dość szybko zdobyć aż kilka tysięcy monet!!!

Podobnie w tymże Anno na początku gry handel nie miał dużego znaczenia. Jeśli postawilismy sporo chat drwala (polecam) mogliśmy opychać drwa słabo rozwiniętym sąsiadom czy świeżo założonym wyspom. Pieniądze z tego nie były duże, ale zawsze jakieś :] (co liczy się na najtrudniejszym poziomie, gdzie startujemy z ledwo 5000 monet). Natomiast już na poziomie osadników i obywateli handel tytoniem, przyprawami czy zwłaszcza alkoholem mógł już w bardziej odczuwalny sposób zasilić naszą kasę.

Gdy będziemy mieli kupców i arystokrację problemy pieniężne będą raczej marginalne i handel będzie mógł być jedynie zabawą (jak zresztą cała ta gra ;)).


Natomiast jeśli nie mówimy tylko o eksporcie, ale i imporcie, to będzie on kluczowy dla niektórych etapów rozwoju ponieważ osady tubylcze będą sprzedawały niezbędne dla nas dobra, których sami nie będziemy mogli wytworzyć.
Tak więc w pewien sposób (i słusznie) będziemy do kupczenia zmuszeni :].



Mnie również cieszy spora ilość innowacji. Gra staje się o wiele bardziej przystępna i coś czuję, że dostanie dobre oceny w recenzjach ;).

01.11.2006
17:50
[28]

Art88 [ Junior ]

Ech, Wy już sobie w demka gracie, niektórzy nawet w pełną piracką wersje a ja dopiero screeny oglądam :( Ale demko już mi ściąga mój wuj, więc za tydzień może sobie pogram... u kuzyna, bo u mnie raczej nie pójdzie :( Ps. Jakie ma wymagania demo ??

01.11.2006
21:54
[29]

ffff [ Backside ]

Już śpieszę z odpowiedzią:

Minimum Requirements
Operatingsystem: Windows® 2000 or Windows® XP
Processor: 2,2 GHz Intel Pentium 4® or equivalent processor
System memory: 512 MB RAM
Video card: 64 MB with 1.1 pixel shader
Free hard drive space: 3,5 GB
DVD-ROM: 4x
Sound card: DirectX® 9.0c-compatible
DirectX: Version 9.0c
Network: TCP/IP
Internet: ISDN
Input devices: Keyboard & Mouse

02.11.2006
23:01
[30]

Art88 [ Junior ]

ech... to u mnie już nie pójdzie :( Po pierwsze mam AMD Athlona XP 2000+ 1,6 GHz, a po drugie GeForca Ti 200 64 MB, trochę za słaby. Co to się porobiło, żeby takie gry jak Anno miały takie wymagania. Warto powspominać stare dobre czasy...

03.11.2006
02:03
[31]

ffff [ Backside ]

Fakt faktem - patrząc dziś na Anno 1602 pytam się "jak te łyse tekstury" mogły mi się podobać :]. Jednak po kilku minutach gry przyzwyczajam się i gram, jak to było "zrobione wczoraj".

Klimat Anno 1701 grafika buduje w całkiem dużym stopniu i aspiracje do najładniejszej strategii roku poszły nawet w parze z grywalnością. Niestety ceną za to jest często nowy komputer....

05.11.2006
00:16
smile
[32]

Qbanczyk [ Junior ]

Gierka świetna ale nie wiem od czego zależy koniec gry w wersji demo. bo nie tylko od czasu

06.11.2006
12:07
[33]

Art88 [ Junior ]

No mocno się zdziwiłem bo gra działa :)
Pierwsze wrażenie: Wow, ale zmiana, zawsze 2D a tu trójwymiar. Troszkę budynki dziwnie wyglądają. Szybko załapałem co i jak ale szczególnie jedno pzysporzyło mi najwięcej problemów - zakładanie szlaków :D Ale już umiem :)
Potem pojechałem do kuzynka, zainstalowałem u niego i szok. Spodziewałem się o wiele ładniejszej grafiki. No ale o.k, przynajmiej ładna woda :P
Następnie gdy odpaliłem demko (znowu) u siebie, zdziwiłem się jeszcze bardziej. Co to za szajs ? Grafika tragiczna ! Stwierdziłem że u kuzyna było super :D

Ogólnie nowe Anno podoba mi się. Nie jest rewelacyjne, ale pewnie dlatego gdyż spodziewałem się czegoś lepszego, więcej innowacji, a seria anno rozwija się powoli. Bo po co zmieniać to co już jest dobre ?

06.11.2006
19:41
[34]

ffff [ Backside ]

Art - zapewniam, że nowości jest więcej, tylko demo nie odsłonilo za wiele ciała :]. Ręczę za to, bo widziałem na Games Convention.

Co powiesz na rozwiniętą dyplomację, możliwość wysłania szpiega, który zatruje źródełko wody w obcym mieście :>?

07.11.2006
20:34
[35]

Art88 [ Junior ]

-> ffff
No właśnie. Nawet nie wiedziałem że jest taka opcja. Ja gram bardzo powoli, to znaczy przeciwnik ma już 3 poziom osadników, ja natomiast dopiero na drugim. Ale dziś zagrałem sobie o wiele szybciej :) No i właśnie zauważyłem opcję wysłania szpiega. Akcja zakończyła się niepowodzeniem :( Przeciwnik coś tak do mnie powiedział, pewnie z oburzeniem :D
W poprzednich anno, z tego co pamiętam, dyplomacja ograniczała się tylko do traktatu pokojowego i umowy handlowej. Była jeszcze gołębica, która określała stopień "przyjaźni", ale to chyba było w 1503, wszystko mi się powoli miesza. Chyba trzeba będzie odświerzyć pamięć i zainstalować poprzedników 1701 :) Ale wracając do dyplomacji, to podoba mi się to "okienko", gdzie można zawierać, lub zrywać traktaty. Duuuuży plus :)
Jest też co szczególnie mi się nie podoba. Statki z napędem atomowym i wszelkiego rodzaju plantacje. Te pierwsze za szybko pływają, a drugie za szybko rosną. Wiem że to poprawia dynamikę gry, ale jednocześnie wywołuje mieszane uczucia. Okręty masztowe pływają, a raczej suną powoli. Gdzie te oczekiwanie i wielka radość gdy dobra dotarły na czas, przed wyczerpaniem się zapasów ?

Ps. teraz sobie zagram (po raz czwarty) i jak coś mi się przypomni to napiszę :D

09.11.2006
22:42
smile
[36]

Sir Skull [ Charr Shaman ]

Anno 1701 zbiera dobre recenzje - IGN dał 8.2/10 a Gamespot 7.6/10. To mnie cieszy :)

Wiadomo coś konkretniejszego na temat daty polskiej premiery gry (oprócz tego, że w grudniu)?

18.11.2006
20:10
[37]

ffff [ Backside ]

Niestety nie. Ale jakbym się przypadkiem czegoś dowiedział do uszczknę rąbka tajemnicy :]

19.11.2006
23:15
smile
[38]

ffff [ Backside ]

Mmm, jestem na razie trochę zawiedziony grą :/.

Na początko podszedłem z takim entuzjazmem, jakiego od dawna nie pamiętam, słowem totalna zajawka.
A teraz gram w tą pełną wersję gram... i jakoś bez emocji :|.

Gra zbyt dynamiczna i trudno się w tym wszystkim połapać. Nie ma opcji stałego zwolnienia tempa (moża trzymać cały czas "-" ;p) i kiedy ja jeszcze raczkuję, moi przeciwnicy kolonizują wysp, których wcale nie jest tak dużo z czego prosty wniosek, że każdy trudniejszy scenariusz to przymusowa wręcz wojna.

Szlaki handlowe mi nie działaja, system sprzedaży nie jest przejrzysty i za niektóre towary dostaje się śmieszne pieniądze.

Szkoda...

21.11.2006
00:27
[39]

ffff [ Backside ]

Oka, już się trochę ogarnąłem i znowu mnie wsysło.

Co prawda nadal dynamika mnie denerwuje, ale Anno nadal ma w sobie to coś, co miało 1602 :]

28.11.2006
11:17
[40]

pawcio005 [ Pretorianin ]

Mam pytanie wsumie to trzy pytania ;P

1) Mój komp to GF6600GT 768RAM PIV2.22GHZ i musze grac w najnizszych ustawieniach :/ NIe wiem czemu tak jest system byl nie dawno reinstalowany. Nawet podkrecenie karty nic nie daje.

2) Czy są kody do tej gry bo chciałbym się pobawić, a jak mam ciągle surowce przywozić to nie wyrabiam ;P

3) Czy w tej gre jest kampania, bo nie moge znalesc nic takiego :O

28.11.2006
15:39
[41]

ffff [ Backside ]

1. Trochę dziwne. Sugeruję dokupić 256-512 Ramu.
Ja mam gf6800, 1gb i athlona +2800 - 15 klatek przy maxie grafiki, AA i filtrowania.

Pytanie - czy jesteś posiadaczem oryginalnej wersji :]? Jeśli nie to nie ma się co dziwić - proponuję ściągnąć demo i zobaczyć jak chodzi ta wersja.


2. Zanim użyjesz kodów, polecam pogłówkować, bo gra naprawdę nie jest trudna (w porównaniu do 1503) - i jak gros gier tą też "da się przejść" ;p.

Aby uniknąć ciągłęgo wożenia surowców samodzielnie, wystarczy ustawić stały szlak handlowy (patent jeszcze z pierwszej wersji 1998 :]). W menu statku wybierz opcję Trade Route - w pierwszym okienku wybierz nazwę kolonii z której zabierzesz surowcę, kliknij na zieloną strzałkę "load", wybierz interesujący Cię towar/-y i określ ilość do zabrania (w przypadku, gdy kolonia produkuje tylko na potrzeby miasta, a nie swoje, warto zaznaczyć od razu 50t - statek zabierze po prostu tyle ile będzie, ale nie więcej niż 50 ton - jeśli chcesz więcej niż 50t klikasz na zieloną strzałkę obok i powtarzasz procedurę).
Teraz otwierasz kolejne okno i wybierasz kolejny przystanek - moze to być druga kolonia, może być miasto.
Jeśli chcesz wyładować towar w mieście klikasz czerwoną strzałkę "unload" i (uwaga!) suwakiem ustawiasz taką ilość towaru, jaka ma zostać na pokładzie - chcąc wyładować wszystko, powinien on wskazywać 0 ton.

Wyłączasz menu i patrzysz jak statek zasuwa.

Jeśli jednak koniecznie chcesz znać kody (wtedy nigdy nie nauczysz się porządnie grać) to są one tutaj...


3. Nie, nie ma i jest to niestety wada gry. Kampanię mają zastąpić scenariusze - 10 fabularnych, ale nie związanych ze sobą misji, w których nauczysz się kolejnych tajników gry.

Dla mnie jednak najciekawsza jest gra ciągła - tam odkrywamy pełnię możliwości gry.

28.11.2006
17:28
[42]

pawcio005 [ Pretorianin ]

Ja chciałem wymieć sprzęt, ale rodzicie sądzą, że nie potrzebuje, bo ten chodzi ;/ A moja płyta główna jest jecze na AGPx4 :D Edit I nie ma już miejsca na ram, bo tylko 2 sloty ;P

Fakt aktualnie nie mam orginalnej wersji gry bo wpierw chcę ją przetestować, a później kupić orginalną. Tak było z dwoma poprzednimi wersjami gry :D

Dzięki za kody, ale ja nie chciałem ich dlatego, że nie umiem grać czy coś. Poprostu chce się troche pobawić

Szkoda, że nie ma kampanii, możliwe, że będą coraz więcej nowysz plansz wychodzić i jakoś to nam wynagrodzi.

28.11.2006
17:48
[43]

Łuk-asz [ Pretorianin ]

Mam pytanie dotyczące Anno 1602

Co zrobic aby móc zbudować taki złoty pomnik?

28.11.2006
18:37
[44]

ffff [ Backside ]

Szczęśliwa informacja :)



pawcio005 -->
Z nowymi planszami może być kłopot - jak dotąc Sunflowers nie wydawało zbyt często dodatkowych scenariuszy (chyba coś-kiedyś było do Anno 1503, ale nie pamiętam) - w dodatku nie ma edytora (ma być ponoć w rozszerzenie do 1701).
Z drugiej strony gra ciągła oferuje setki opcji - od prostej gry bez żadnych niebezpieczeństw, do hardcorowych opcji, gdzie wojna zajmie czy 1/3 gry.



Łuk-asz --->
Na taki pomnik trzeba sobie zasłużyć budząc szacunek u mieszkańców i nie biorąc zbyt dużych podatków.
Szczerze mówiąc nie wiem na czym dokładnie polega mechanizm pomników i wydaje mi się, że nie ma określenego momentu, gdy go stawiamy. Mi się kojarzy zawsze z etapem Obywateli.
W każdym razie jest to budynek-bonus, a nie zwykła struktura - możemy go wybudować tylko wtedy, gdy mieszkańcy pozwolą.

28.11.2006
21:46
[45]

pawcio005 [ Pretorianin ]

Fajne te nowe Anno ;)
Mam właśnie 4 poziom mieszkańców i chyba liczba narazie jest okolo 2500 ale dopiero co weszlem w 4 poziom wiec ich liczba stanie sie wieksza tylko mam pytanie czy jest jakas inna mozliwosc pozyskiwania cegiel?? oczywiscie oprocz kupna ;) Juz 6 raz skonczyly mi sie mineraly !! Jest taka mozliwosc jak w poprzednich czesciach, ze budowalem kamieniołom i pozniej robotnikiow(nie pamietam nazwy) i cegiel bylo nie skonczenie wiele?? Jam mozna nadozyc z produkcja zywnosci oraz ubran?? bo nie wyrabiam z tymi potrzebami. Oczywiscie kupuje ale nie ma to jak wlasna produkcja :D

29.11.2006
00:04
[46]

ffff [ Backside ]

Co do cegieł - w szkole poziomu I jest technologia umożliwiająca stałe wydobywanie gliny i czegoś tam jeszcze.

Co do żywności - ja nie miałem z tym problemów. Ze 3-4 farmy bydła i do tego 3-4 rzeźników, a potem 4 gospodarstwa, 2 młyny i 1 piekarnia. I liczba żywności stale rosła!

Co do sukna (ubrań nie ma :/) - niestety zniknęły plantacje bawełny, więc wystarczu dobudować więcej owczych farm i przędzalni.


Ja staram się niczego nie kupować - mimo wszystko uzależnianie się partnera to nie tylko duża strata pieniędzy, ale także brak pewności stałych dostaw czy wystarczającej ilości produktu.

29.11.2006
09:21
[47]

pawcio005 [ Pretorianin ]

Bo mam szkołe, ale co zrobić żeby "nauczyć" ich wydobywania cegieł żeby się nie kończyły.

29.11.2006
11:05
[48]

pawcio005 [ Pretorianin ]

Kurde mam cos nie tak z kompem, bo gralem u brata na jego kompie a on ma 1gb ram dual chanel 7600GT i procka ale nie pamietam jakiego, tylko gralem z need for speed Carbon ustawione ma wszystko najwysze labo wysokie nie pamietam zero przyciecia :/ a ja musze na najnizszych sie cieszyc i czasem z chrupaniem. zaraz mnie slak trafi

29.11.2006
12:14
[49]

ffff [ Backside ]

A czy wyłączyłęś AA i filtrowanie oraz wszystkie działajace w tle programy? Anno to gra z grafiką nowej generacji i niestety swoje wymaga.

Co do cegieł i gliny - sprawdzę dziś która to technologia i Ci powiem :].

29.11.2006
13:36
[50]

pawcio005 [ Pretorianin ]

Oczywiście, że po wyłączałem.
Może to jest wina albo płyty głównej, może biosu, albo innych podzespołów. Nie wiem. Ja z chęcią bym wymienił sprzęt ale karty na DX10 są jak narazie strasznie dorgie...

29.11.2006
16:14
[51]

ffff [ Backside ]

Może pomyśl nad sprzedażą 256 i zakupem 512 ramu?

29.11.2006
18:16
[52]

stephanek [ Junior ]

MAM PROBLEM

Gram sobie już jakiś czas w to Anno 1701 i mam następujący problem:

Mam 200 pionierów, ponad 300 osadników, 1200 mieszczuchów, 340 kupców ale przestali mi się rozwijac :/

i uprzedzając częśc waszych rad:

- pozwolenie na wydawanie materiałów budowlanych jest wydane
- materiałów budowlanych w magazynach jest full
- wszystkie potrzeby mają zaspokojone, żywnosc dobra materialne, dostęp do kultury edukacji etc.
- podatki już są niskie
- konsekwencją 2 powyższych punktów jest zielone tło u wszystkich grup społecznych czyli są szczęśliwi

no i właśnie mimo tych punktów spełnionych przestali sie rozwijac i brakuje mi już pomysłów na rozwiązanie tej stagnacji :/

29.11.2006
18:41
[53]

pawcio005 [ Pretorianin ]

Dziwne, może jednak nie mają czegoś :P

Hmm spradź wszystko co im potrzebne i jaki zasięg ma szkoła, kościól etc. Moze powinieneś poczekac jakis czas, bo u mnie tez tak bylo ze musialem czekac.

29.11.2006
18:43
[54]

pawcio005 [ Pretorianin ]

Może powinniśmy się podzielić własnymi miastami ;)


edit. Miasto jest już bardziej rozwinięte.

29.11.2006
20:20
[55]

stephanek [ Junior ]

Nie pisałbym tego wszystkiego gdybym dokładnie nie sprawdził. Czekac też czekałem dosyc długo i też nic.

30.11.2006
01:18
[56]

ffff [ Backside ]

Po okresie destabilizacji w kolonii należy poczekać kilka minut, aż kolejne warstwy zechcą awansować.
Być może dopiero teraz zmieniłeś im podatki na "zielone" i dlatego poczekasz trochę na awans.

30.11.2006
08:09
[57]

pawcio005 [ Pretorianin ]

W mowym anno bardzo mnie się podoba własny statek który sam płynie po materiały jakie potrzebuje, nie pamietam jak sie on nazywal.

Co do cegieł to już sobie poradziłem trzeba było podnieść poziom kopalni.

Zdziwilo mnie ale na plus. Jak piraci mnie zaatakowali to ja oczywiscie odpowiedziałem ogniem, ale po chwili pod płynął statek z innej wyspy i pomagał :D Już miałem to 2-3 razy. Jak narazie to inteligencja kompa nie jest taka zła :D

30.11.2006
12:36
[58]

stephanek [ Junior ]

fff a co jak Ci powiem że czekałem nie tylko pare minut ale ze 2 godziny?

Dla sprawdzenia założyłem osadę na innej wyspie i tam wszystko rozwija się prawidłowo jak narazie (pionierzy awansowali na osadników) a na mojej głównej wyspie nie chcą awansowac nawet pionierzy mimo iż nie wiele im trzeba a wszysko maja zapewnione.

30.11.2006
12:49
[59]

Dym14 [ _X_X_X_ ]

Eee...czy grafika na screenie z postu 54 jest ustawiona na maxymalne detale? Jeśli tak to jest paskudna i chyba gorsza niż w 15XX.

30.11.2006
12:51
[60]

Azazell3 [ C.O.P ]

ze screenu 54 to jakas grafika obrzydliwa ..

ja mam na max i wygląda jak ze screenów z opisów :) Śliczna grafika chyba najładniejsza grafika w grach strategicznych w historii gier ;)

30.11.2006
14:02
smile
[61]

pawcio005 [ Pretorianin ]

Nie denerwujcie mnie. Może nie którzy nie mogą mieć takich rarytasów, bo ich nie stać??
Mnie nie przezkadza, że jest taka grafa!!! Teraz najważniejsze jest grafa w grach?? A nie miodność gry?
jesli dla was liczy sie tylko grafa to sie zamknijcie.

30.11.2006
14:09
[62]

Azazell3 [ C.O.P ]

ja nie krytykuje że masz słaby sprzęt czy coś... tylko oceniam grafike .. ja nie jestem osobą która patrzy na grafike ... dla mnie co jedyne sie liczy w grafice to HDR i Shadery i nic wiecej..


tez jakbym miał słaby sprzęt to bym grał na slabych ustawieniach..

30.11.2006
14:19
[63]

pawcio005 [ Pretorianin ]

Rozumiem, ale ja tak to przyjełem :)
Miałem wymienić sprzęt od początku do końca, ale nie wiem na jakie podzespoły i w ogóle. Wyszyły karty na DX10 ale aktualnie są bardzo drogie. Poczekam na radeony R600 i w tedy się zobaczy. A wy to co polecilibyscie jak mialbym teraz kupic ale grafa pozniej zostala by zmieniona na dx10. bo tak przegladam sklepy i nic nie moge jakos skapletowac.

30.11.2006
16:34
[64]

ffff [ Backside ]

stephanek --> wtedy mocno się zdziwię
Nie wiem czy to przypadkiem nie jakiś bug. Poczytam trochę o bugach na forum Sunflowers albo sam zgłoszę tam tą sprawę i dam Ci znać jak coś będę wiedział więcej.


Co do grafiki w grze. Screen pawcia był zrobiony na max oddaleniu, więc tam liczba detali spada. Zarzucam dwa inne

30.11.2006
16:37
[65]

ffff [ Backside ]

I kolejny

30.11.2006
16:45
[66]

ffff [ Backside ]

A przy okazji spis zawartości polskiej edycji gry i jej wizualizacja:

30.11.2006
17:23
smile
[67]

pawcio005 [ Pretorianin ]

Zapewne kupie nowe Anno :) Bo nie dużo, a się opłaca. Tylko szkoda, że nie ma kampani, ale może ją wprowadzą...

30.11.2006
23:07
[68]

cri [ Legionista ]

Panie i Panowie. Anno 1701 jest juz w Empiku (Warszawa ul.Marszałkowska). Zdziwiłem się, gdyż plan zakładał 5 grudnia. :)

30.11.2006
23:16
[69]

Dowodca_Pawel [ ETCS Clan ]

Ja i tak muszę poczekać z tydzień na Anno... Ale z drugiej strony i tak bym niestety nie mógł grać, bo Medieval II przyjdzie. Ale gra naprawdę zapowiada się smakowicie :). Może w przyszły tydzień zagramy w MP?

01.12.2006
00:03
[70]

ffff [ Backside ]

Ja się piszę :).

cri --> a ile kosztuje w empyku, bo nabyłem na Allegrze i nie wiem czy nie przepłaciłem (właściewie to już przepłaciłem, bo dałem 80 dych, a po kilku godzinach pojawiło się za 68 :])

01.12.2006
00:29
[71]

pawcio005 [ Pretorianin ]

Ja musze jeszcze wyluskac kaske. Teraz zapodanie kolejny obrazek mego miasta juzz bardzo mocno rozwinietego

01.12.2006
00:54
[72]

ffff [ Backside ]

Nieźle, nieźle - ja jeszcze takiego giganta nie stworzyłem.

To po ustawce na multi robimy konkurs na wirtualne przebicie populacji Chin ;)

01.12.2006
08:47
[73]

pawcio005 [ Pretorianin ]

Hmmm ciekawe czy na allegro to napewno orginalna...

01.12.2006
10:28
smile
[74]

ffff [ Backside ]

<---- Jasne... za 80zł pirat :D.
Skoro jest w Empikach, czemu nie miałoby być na Allegro ;)?

01.12.2006
21:09
[75]

ffff [ Backside ]

Dostałem już swojego "pirata" :] i zdąrzyłem zainstalować.

W przeciwieństwie do Anno 1503, najnowsza część prezentuje się od strony polskiej wersji językowej bardzo ładnie. Jest dubbing i są napisy (w poprzedniej tylko napisy, który część wołała o pomstę do nieba), i choć pewnie zdarzy sie trochę nazw, które można było przetłumaczyć lepiej (nie wiem czemu Magazyn czy Targowisko jest Budynkiem Handlowym :)?), to już na pierwszy rzut oka widzę, że jest fajnie.


Zażenowała mnie jednak ścieżka dźwiękowa - nie jakością, a sposobem wydania. Po pierwsza nagrana została na DVD Audio, przez co jedynym sensowym miejscem do słuchania staje się komputer, a nie wieża.
Poza tym - muzyka ma problemy z większość programów. Nie poszło w WMP, Real Playerze, WinAmpie - dopiero za drugim podejściem w VLC. Ale tam znowuż leci jako jedna, długa ścieżka dźwiękowa...
Nie wiem, może są ludzie, którzy mają na tyle wolnego czasu, by przez godzinę gapić się w obrazek ze statkiem i słuchać muzyki z gry. Ja stanowczo wolę (zresztą nie mam wyboru) słuchać wybranych kawałków, ew. skompresować do mp3 i słuchać w "grajku".

Instrukcja obszerna i rozwija większość aspektów gry. Niestety nie pojawił się wykaz poszczeólnych produktów, łańcuchów produkcyjncyh i technologii (w niemieckiej edycji była dodatkowa plansza z owymi łańcuchami).

Poza tym nadal nie mogę zrozumieć braku digipacków - skoro ktoś chce podkreślić ekskluzywnosć wydania, to chyba znacznie lepiej prezentuje się kolorowe w środku i na zewnątrz opakowanie, niż zwykły DVD - box.
Zresztą efektem takiej polityki jest to, że są 2 boxy, mające pomieścić ledwie 2 płyty i instrukcję.

Rozwijając refleksję o wydaniu gier, nie mogę zrozumieć czemu taką popularnością cieszy się muzyka z gier. Większość współcześnie robiony gier ma muzykę na wysokim poziomie, ale wystarczy mi jak się nasłucham podczas grania. Na palcach jednej ręki mogę wymienić te tytyły, które mogę posłuchać poza grą (jako człowiek z wyrobionym już gustem muzycznym i słuchający muzyki bardzo dużo).
Dla mnie o wiele większą wartość kolekcjonerską będzie miał duźy box, plakat, mapa (a w Anno 1701 zamiast mgły wojennej jest piękna mapa!!!), breloczek, koszulka, drzewko rozwoju, pocztówka z artem czy tego typu duperele, które mogę powiesić na ścianie czy położyć na półce. Będą się kurzyły, ale by ładnie wyglądały (plakat z Knights and Merchants mam '99...)

Nie wiem czy ta popularność ścieżek dźwiekowych jest zależna od tego, że gros nabywających gry to ludzie młodzi, o niewyrobionych jeszcze preferencjach muzycznych.

01.12.2006
23:34
[76]

pawcio005 [ Pretorianin ]

ffff - Fajnie masz ;)
Ja chyba też zakupię, ale miałe kupić Sprintell Cell DA póżniej F.E.A.R, a na końcu Anno ;)
Hmmm zobaczy się ;P

03.12.2006
14:54
[77]

stephanek [ Junior ]

Problem sam się rozwiązał. Po ponownym uruchomieniu gry wszystko ruszyło jak gdyby nigdy nic, ale wtedy grałem ze 3h i nawet głupi pionier nie awansował.

Dąłączam obrazek mojej osadki.

Szkoda że futra trzeba kupować, przez to czesto ich brakuje.

A co do Polskiej wersji to czy dubbing jest równie dobry co w 1602? (trunki się kończą, twoi ludzie chcą oberży, rywal wypowiada ci wojne, etc)

W 1701 fajne jest że jak już się rozpocznie z kimś wojne i nagle chce zawrzeć pokój to nie wystarczy posamrować 3 tysie i kupić pokój tylko relacje muszą mozolnie wzrastać. I te klątwy rdzennych mieszkańców wysp:)

03.12.2006
20:52
[78]

ffff [ Backside ]

Wybacz, ale brak czasu nie pozwolił pograć zbyt długo w wersję polską. Tak tylko odpaliłem grę i założyłem Magazyn, aby mieć ogólną wizję.

A co do poziomu relacji - mnie to akurat denerwuje, że po rozpoczęciu gry (na poziomie Średnim) nie mogę od razu handlować tylko muszę nawet jakimś pajacom płacić.
W 1602 od razu lataliśmy z drewnem po okolicznych portach.
Uderzyło mnie też trochę, że w przeciwieństwie do pierwszej części, teraz sprzedaż nawet kilkudziesięciu ton trunków nie daje nam pokaźnego zysku - przy mojej gospodarce przychód był wręcz marginalny.

03.12.2006
22:31
[79]

stephanek [ Junior ]

No niby masz racje z tymi relacjami w handlu, ale tak jak pisałem w 1602 jak upatrzyłem sobie jakąs wysepke rywala to brałem wojsko robiłem mu blitzkriega i jak już posiadałem wysepke to dawałem mu w łape pare tysi i znów miałem pokój a koleś się nawet nie obejrzał jak wyspe tracił.

14.12.2006
23:30
[80]

Przemodar [ Konsul ]

Wyspy pięknie się mi rozwijają, ale nagle natrafiłem na problem - mogę przewozić wszystkie produkty z wyspy na wyspę, oprócz miodu i kakao. Pasieki wytwarzają miód, plantacje kakaowe wytwarzają kakao, lecz żadne z tych surowców nie są przewożone do magazynu i nie mogę ich wywieźć z wyspy. Czy naprawdę wobec tych dwóch towarów jestem skazany na import - drogie zakupy? Zawsze tak mam, że kakao i miód nie występują na jednej wyspie i nie da się ich połączyć na jednej wyspie ani transportowcami. Podejrzałem przeciwnika - ma np. miód na jednej wyspie, stawia ciastkarnię i nie importuje kakako, a jednocześnie sprzedaje z tej wyspy ciastka. Jak on to robi? A może robię gdzieś błąd?

15.12.2006
00:09
[81]

Dowodca_Pawel [ ETCS Clan ]

ffff -> Mamy akurat odmienne zdanie :). Mi w EK mniej podoba się duży BOX (jeśli już to jakiś klimatyczny), plakaty mogę sobie darować, ale lubię mieć OST z gry. Po prostu lubię soundtracki, a z gier są często bardzo dobre. At, różne gusta :).

15.12.2006
16:13
[82]

stephanek [ Junior ]

Przemadaor nie pytam o drogi dojazdowe bo pewnie takowe porobiłes ale czasem np jakas plantacja znajduje się w zasięgu jakiegos magazynu ale nie są połaczone drogą, choc droga z tej plantacji prowadzi do innego magazynu w którego zasięgu nie jest i może by problem. Kliknij na plantacje czy też pasiekę i sprawdź u dołu czy jest taki wózeczek podświetlony (oznacza on ze jest możliwośc wywozu towaru i mozesz na niego kliknąc aby natychmiast ktoś się zgłosił po towar), jeżeli jest nie aktywny to coś jest nie tak. Miód i kakao można normalnie przewozi jak kazdy inny towar. Importowa trzeba jedynie futra (jeszcze chyba talizmany i kośc słoniową ale nigdy moi ludzie nie zażyczyli sobie tego, może to tylko jest do handlu wymiennego?)

15.12.2006
16:17
smile
[83]

Piotrus1pan [ ZbiQ2 ]

dl mnie Anno 1602 nic nie przebije :D . Ach te piksele

15.12.2006
16:27
[84]

ffff [ Backside ]

Dowódca_Pawel ---> wybacz, ale z jakiej EK :)? EK wyszła TYLKO w Niemczech :/ i jest do bólu zajebista. Gotów byłem na nią nawet 3 stówy wydać, ale nie w deutsche sprache :)


Tymczasem nasza to nie EK tylko tak tam zwykła - ja również ucieszyłem sie ze ścieżki dźwiękowej, bo jest fajna, ale zrozum, że to gratis zupełnie niepraktyczny, ze względu na format DVD, brak podziału na pojedyncze kawałki i brak optymalizacji z niektórymi odtwarzaczami.


Piotrus1pan ---> tam są piksele :)? Grałem w 1602 w wakacje i nie przypominam sobie :).

15.12.2006
16:39
[85]

SirZawisza [ Konsul ]

fajna gra polecam cala seria Anno jest Okey choc nie lubie gier tego rodzaju to bardzi mi sie ona spodobala

28.12.2006
17:29
[86]

Dowodca_Pawel [ ETCS Clan ]

Coś topic umarł, a ja właśnie dostałem Anno 1701... Ktoś chętny na mp? :)

28.12.2006
18:01
[87]

ffff [ Backside ]

Ech... nawet nie miałem czasu porządnie pograć - mam nadzieję, że to się jeszcze poprawi :].

Dowodca_Pawel - w jakich godzinach masz czas na mp :]. Zgłoszę się via gg

28.12.2006
21:06
[88]

Dowodca_Pawel [ ETCS Clan ]

Hmm, koło 23? Albo jutro wcześniej. Muszę jeszcze trochę pomęczyć NwN2 który przyszedł razem z Anno 1701 ;).

29.12.2006
08:43
[89]

Azazell3 [ C.O.P ]

co ja mam za problemy z anno ..

zainstalowalem grę i czy gra już ma zaimplementowany patch 1.01 ??

Mam oryginał wydany przez Cenege..
co dziwne na stronie cenegi jest patch 8mb a angielska, niemiecka wersja az 28mb patche;/
a na golu widzialem tez patch polski ale 28 mb cos chyba cenega ma same bledy

czy patch 1.01 = 1.1 ? bo już sie pogubiłem

Instaluje grę i uruchamiam i pisze na dole wersja 1.0 ;/ bezsens

29.12.2006
09:02
smile
[90]

rKlonos [ Pretorianin ]

1.01 = 1.01
1.1 = 1.10
1.13 = 1.13

na tym to polega

29.12.2006
09:10
[91]

Azazell3 [ C.O.P ]

dobra to gdzie znajde patch najnowszy wydany przez CENEGA ?

bo mam oryginal i jak laduje gre pisze 1.00 ;((

29.12.2006
09:11
smile
[92]

rKlonos [ Pretorianin ]

W internecie, to chyba oczywiste

29.12.2006
09:37
[93]

Azazell3 [ C.O.P ]

oj ale moglbys mi pomóc znalesc linka ? bo kurde nie mogę znalesc

a na stronie cenegi jest do 1.01

a czy do 1.13 jest juz dla PL wersji?

29.12.2006
11:28
[94]

Azazell3 [ C.O.P ]

dziwne to troche zainstalowałem 1.01 do wersji PL zajmuje 28mb i pisze że mam złą wersje gry jezykową hehehe

napisałem e-mail do cenegi ale bez odpowiedzi :(

a jak wam gra działa ? u mnie najgorzej jest jak robie przybliżenie do portu i troszke wtedy spada fps do 17 ;/ a przeważnie mam od 23 do 50 fps w zaleznosci od miejsca
oczywiscie gram na max detalach .. gra ma niestety spore wymagania

29.12.2006
11:33
smile
[95]

Piotrus1pan [ ZbiQ2 ]

Mam pytanie czy Anno 1701 jest tak dobre jak Anno 1602 ?

29.12.2006
11:40
[96]

ffff [ Backside ]

A skąd masz tego patcha?

Istnieją 2 patche 1.01 - do singla i multi. Do multi został oficjalnie wydany na stronie Cenegi, do singla znalazłem na zagranicznym gamershellu, który również mi nie działa.

Pewnie za kilka dni wróci z "wakacji" i ustosunkuje się do kilku spraw.



Piotrus1pan ---> Anno 1701 jest znacznie bardziej w typie 1602 niż 1503. Fakt, że w najnowszym Anno brakuje trochę kampanii, ale gra się równie przyjemnie.

29.12.2006
11:42
[97]

Azazell3 [ C.O.P ]

a to robiłem podobnie jak ty :) i też mi patch 1.01 z gamershell nie działa prawidłowo :(

no nic czekamy aż cenega coś z tym fantem zrobi :)

29.12.2006
12:03
[98]

Azazell3 [ C.O.P ]

Porobiłem pare screenów .. Detale wszystko na maksymalnych detalach
a grafika jest po prostu cudowna aż chce się grać :)

29.12.2006
12:04
[99]

Azazell3 [ C.O.P ]

a widok tzw "tryb pocztówkowy" ( post processing )
robi się klawiszem "scroll lock" i wygląda tak ==>

czy to nie cudowny widok ?? aż by się chciało mieszkać na takich wyspach :)

29.12.2006
12:05
[100]

Azazell3 [ C.O.P ]

kolejny screenshot

29.12.2006
12:05
[101]

Azazell3 [ C.O.P ]

i ostatni wystarczy ..

w samą grę grałem bardzo mało .. na razie podziwiam doskonałą grafikę :)
Najładniejsza gra strategiczna w dziejach PC :)

30.12.2006
01:08
[102]

ffff [ Backside ]

A więc odbyła się chyba pierwsza GOLowa rozgrywka multi :]

Ja z Dowodca_Pawlem vs 2 komputery, ktore okazaly sie byc strasznie upierdliwe :]. Jak na screenie... bywalo ciezko

30.12.2006
01:11
[103]

ffff [ Backside ]

Pawel zajal mniejsza wyspe, ale szybko skolonizowal druga i pomimo długiej walki z urzędem skarbowym i moim skromnym zasiłkom zamienił to niewielkie terytorium w najlepiej prosperującą krainę - w przeciwieństwie do mnie, mylącego trzcinę z tytoniem rozrzutnika, który miał pecha być cały czas napadanym ;)
(edit-ale saldo mialem przez dluzszy czas jak prawdziwy mieszkaniec Bliskiego Wschodu :])

30.12.2006
01:22
[104]

Dowodca_Pawel [ ETCS Clan ]

Było świetnie :), naprawdę świetnie. Co prawda multi jest trochę wolniejsze od SP, bo trochę laguję, ale to nic, a nic nie przeszkadza w grze, a ta współpraca w przypadku zagrożenia :). Dzięki Backside za zastrzyki gotówki :). W sumie dzięki nim, pomocy królowej i daninom wymuszonym od AI uzbierałem z 15 tyś, niestety, ale zbyt szybki rozwój mój kosztował, ale na szczęście udało mi się wyjść na prostą. Teraz mam 2 wyspy, macierzysta jest mniejsza, ale nadal stanowi główny organizm, większa zaczyna wreszcie się rozwijać i dla niej zajmować będę teraz trzecią, by była browarem dla niej ;).

30.12.2006
09:42
[105]

Azazell3 [ C.O.P ]

może też mógłbym się dołączyć do waszych gier multiplayerowych>?? ale na razie musze się sam nauczyć grać :) bo wczoraj nie miałem za dużo czasu:(

30.12.2006
15:30
[106]

Dowodca_Pawel [ ETCS Clan ]

Azazell -> Oczywiście, że możesz :). Nawet nie trenuj, ja wczoraj grałem na żywioł i jakoś poszło :P.

30.12.2006
16:15
[107]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Multi jest przez TCP/IP? Gra uzywa moze Gamespy ? Trzeba miec zew IP?

30.12.2006
16:36
[108]

Azazell3 [ C.O.P ]

Ja na razie rozkminiłem samouczka ;]

teraz pozostaje najgorsze opanować handlowanie z innymi nacjami , dyplomacja ;p

Miniu jest TCP/ IP oraz Siec lokalna i oczywiscie gra przez internet

30.12.2006
16:45
[109]

Azazell3 [ C.O.P ]

Dziwne zarejestrowalem się w trybie Internet .. i podałem Login itp wszystko oki a tu nagle
"Nieprawidłowy numer seryjny" ?????? co jest grane , przecież mam oryginał :(

przecież jak wczytywałem 1 razem grę po zainstalowaniu prosił o wpisanie kodu i wpisałem i jest dobrze bo gra się uruchomiła .
wie ktoś co zrobić z tym fantem ?

30.12.2006
18:27
[110]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Azazell3 chodzi o to ze mam zle doswiadczenia z grami strategicznymi jesli chodzi o gre sieciowa. Nie mam zew IP siedze w sieci osiedlowej i np w zadna z gier Paradoxu nie moglem zagrac mimo ze mam je orginalne. Naszczescie ostatnio jest to wyjatek od reguly (mam nadzieje ze i Paradox w koncu cos zmieni) Z ciekawosci sie wiec pytam czy ktos grajacy przez router ma jakies problemy z podlaczaniem sie do gry?

Co do cdkeya to pewnie wpisales go maly literami. Tak bylo np w Medievalu ze mimo poprawnej instalacji gry nie dalo sie zalogowac na gamespy bo byl wrazliwy na wielkosc liter

30.12.2006
18:50
[111]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Ok gra uzywa Gamespy tyle chcialem wiedziec . Nie powinienem miec wiec wiekszych problemow

edit jednak bylbym wdzieczny gdyby ktos napisal czy moze grac spoza routera bez kierunkowania portow

30.12.2006
19:00
[112]

Dowodca_Pawel [ ETCS Clan ]

Mam neostradę i router i dobrze chodzi w MP.

30.12.2006
19:06
[113]

Azazell3 [ C.O.P ]

to jak mam teraz zmienic cdkey ? nie chce przeinstalowywać gry

30.12.2006
19:22
smile
[114]

Dowodca_Pawel [ ETCS Clan ]

Azazell ->
Start -> Uruchom -> regedit -> HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Sunflowers -> Anno 1701 -> po prawej masz SerialNo -> PPM na niego i klikasz modyfikuj -> poprawiasz CD-KEY -> zapisujesz zmiany i zamykasz -> grasz :).

30.12.2006
22:37
[115]

Azazell3 [ C.O.P ]

Oki dzięki Dowodca_Pawel ==> zobacze czy to coś da :)

Mam pytanko
Czy widoczny na tym screenie obok taki duuzy pałac to jest mozliwe do zbudowania? jeśli tak to czy buduje się jak kazdy budynek czy to jest coś w stylu że budujesz jak mur po każdej części ?

być może to jest tylko w jakimś scenariuszu

02.01.2007
16:19
[116]

stephanek [ Junior ]

Może nie do końca z tak małych cześci jak mur ale pałac buduje się jednak z gotowych członów kytórych masz kilka do wyboru, więc możesz zrobić wiele wariacji.

06.01.2007
13:33
[117]

Azazell3 [ C.O.P ]

Odkryłem ciekawą rzecz, mianowicie jeśli nawet posiadając oryginalną grę wydaną przez cenegę mieliście problem z zainstalowaniem patcha 1.1 do wersji PL ? to zamieszczam tutaj opis jak można zainstalować patch bez problemów :)

1. Instalujemy grę
2. Wchodzimy do rejestru
Start --> uruchom --> wpisujemy "regedit" --->wybieramy HKEY_LOCAL-MACHINE --> SOFTWARE --> Sunflowers --> Anno 1701 i odnajdujemy wpis LANGUAGe i zmieniamy wartość z ITA na POL i wychodzimy.
3. Ściągamy patcha 1.1 który zajmuje 28mb
4. Cieszymy się nowszą wersją oznaczoną numerkiem 1.1 :) która poprawia wiele bugów !!

17.01.2007
19:02
smile
[118]

yutek [ Konsul ]

Czesc!
nabylem dzisiaj ta gre, mam v1.1, czy musze instalowac tego patcha ze strony cenegi czy on juz jest w pl. wersji. (skoro jest to po diabla wisi na stronie do pobrania?)

pozrd.
Yutek

17.01.2007
21:07
[119]

ffff [ Backside ]

Nie bardzo rozumiem :).
Jak pojawia się jakikolwiek patch to powinno się go pobrać.
Jest wersja 1.1 do multi i osobna do singla. Aby ją zainstalować musisz postąpić wg powyższej instrukcji Azazella3

18.01.2007
16:25
smile
[120]

brawura [ Junior ]

Witam,
dziś kupiel anno 1701, rozpocząłem instalacje i oto co mnie spotkało:

OPIS PROBLEMU:
Występuje błąd podczas instalacji gry, na samym jej początku w momencie kiedy instaluje gre i instalacje dochodzi do tego momentu d:/anno1701/anno1701.exe pokazuje się komunikat:
"W pliku 'd:/Anno1701/anno1701.exe' wystąpił następujący błąd.

Nie mozna odnaleźć określonego pliku.
(0x2)"

I pojawiają się 3 opcje Przerwij Ponów probe ignoruj. Ponawianie proby niepomaga, ignoraowanie tym bardziej, bo instalacja ruszy dalej i zakończy sie powodzoneiem ale nie zainstaluje pliku wykonawczego anno1701.exe i niemozna uruchomic gry.

Proszę o szybką odpowiedź.
Pozdrawiam

P.S.
Gra jest oryginalna, więc prosze, żebyście oszczedzili sobie czasu
P.S. 2
Napisałem już do cenegi, ale watpie zeby prędko odpisali


18.01.2007
18:06
[121]

ffff [ Backside ]

Próbowałeś najprostszej metody reinstalacji gry?

Jak nie mailem, to zaatakuj Cenegę telefonem - większa skuteczność :]

18.01.2007
19:14
smile
[122]

brawura [ Junior ]

za każdym razem kiedy próbuje ją zainstalować dzieje się tak samo, ściągnąłem nawet demo i pojawia się ten sam problem :(. Podejrzewam, że moga być dwa wytłumaczenia:
1. ostatnio z którąś grą zainstalował się starforce (mało prawdopodobe, ale moze ... ), teraz tylko musze zobaczyć jak go wykurzyć z systemu.
2. coś siedzi w windowsie, to bedzie chyba najbardziej prawdopodobny wariant, tylko ze jak pomysle ze znow czeka mnie reinstalka systemy ehhh :/

Wyłaczyłem program antywirusowy, mając nadzieje ze to on usuwa plik wykonywalny anno1701.exe uwazajac go za niebezpieczny, jednak to niepomogło. Zrobiłem jeszcze jedną rzecz, wszedłem w tryb awaryjnty windowsa i uwaga zainstalowałem grę :) pełen optymizmu uruchamaiam komputer i okazuje sie ze pliku anno1701.exe znów nie ma w docelowym katalogu <cry> (a przed ponownym uruchomieniem komputera, bedac w trybie awaryjnym zaglądałem do katalogu i ten plik był). Wiec to windows musi cos mieszac, bo pozamykałem wszystkie dzialajace programy w tle i tez nic niepomogło, no to tylko reinstalka systemu, ale to jutro.

_________________________________________
edit:
na laptopie brata gra sie zainstalowała bez problemu, Bill Gates załatwie cię ty microbie :/ i ten twoj windows

18.01.2007
21:55
[123]

Azazell3 [ C.O.P ]

brawura zrob sobie formata jeśli piszesz, że masz taki burdelik :) i jesli pozniej nie będzie działać to znaczy ze płytka uszkodzona


BTW. ten twój czytnik CD na bank jet ok ?

19.01.2007
06:26
smile
[124]

brawura [ Junior ]

W komputerze, mam porzadek tego nikt mi nie zarzuci ;) czytnik i sytem jest wporzo, bo ostatnio instalowałem Americas Army i Rainbow Six obeszło się bez problemu. Przypuszczam, że jest to jakaś pierdółka w systemie, w nocy przyszła do mojej głowy jeszcze jedna myśl, że to może być jedna z aktualizacji win. No nic pewne jest to, że czeka mnie "trochę" zabawy, jeśli mi się uda to napisze tutaj.

19.01.2007
19:04
smile
[125]

brawura [ Junior ]

udało się, nowy windows i mogę tworzyć nowe światy :)

19.01.2007
20:29
smile
[126]

ffff [ Backside ]

gratki :).
Powodzenia i do zobaczenia kiedyś na multi

19.01.2007
20:32
smile
[127]

m997 [ Konsul ]

ja gram w anno 1602 stara ale booska zagrałbym w najnowsze anno ale sprzet mi na to nie pozwala

19.01.2007
22:12
smile
[128]

brawura [ Junior ]

dzięki ffff, wgryzę sie w singlu w szczególy i mozemy sie umowic na multi ;)

20.01.2007
14:43
[129]

Azazell3 [ C.O.P ]

Jeszcze się uczę grać w Anno i mam kolejne pytanko ... w jaki sposób można zwiekszyć przychód pieniążków ? jestem dużo na minusie az -400 złota ;/ a ludnosci z 300 ..
Cholera nie wiem co zrobić jak mam tyle forsy na minusie ;/ a nie chce by mieszkańcy byli nie zadowoleni .. czy jedynym sposobem na zwiększenie przychodów jest więcej budowania domków ?

20.01.2007
15:11
[130]

lifeb [ Chor��y ]

Azazell3:

moze sprobuj czyms pohandlowac. Nie gralem w nowe Anno, ale w starym, jak mialem problemy finansowe to handlowalem tym co schodzilo i co mialem, pamietam ze przyprawy niezle schodzily

20.01.2007
16:26
[131]

Heretyk [ Pretorianin ]

Mam pytania do Anno 1503:
1. Czym różni się studnia zwykła od głębinowej?
2. Czy budynek publiczny zaopatruje domy, które są w jego zasięgu czy tylko te, w których zasięgu się znajduje?

20.01.2007
17:04
[132]

Azazell3 [ C.O.P ]

tutaj załączam screen bo chce sprzedawać cegły i kurde nie wiem ile dać złota na ile ton ;/ jak to najlepiej ustawiać ? ;/

20.01.2007
17:25
[133]

Dowodca_Pawel [ ETCS Clan ]

Azazell3 -> Nie regulujesz ceny cegieł, możesz jedynie regulować ile ma zostać w magazynie ich.

20.01.2007
17:50
[134]

ffff [ Backside ]

Szczerze powiedziawszy nie podoba mi się ten monopol cenowy - zupełnie jak z kancelariami prawnymi i, jak się ostatnio okazało, prowizjami z zakupu kartą.

Na tym cholera ma polegać konkurencja, że ja sprzedaję taniej niż inni. Zresztą ten mechanizm pozwalał ustawić na chwilę cenę "0", żeby sprzedać koledze na multi.



Azazell3 ---> moja taktyka to dużo domków. Inna do dwie wyspy z dużą ilością domków :). Na początku możesz opychać drewno i sukno, ale to małe pieniądze. Większe przyniesie sprzedaż narzędzi i bardziej luksusowych towarów. No i rzecz jasna misje dla kupca.


Heretyk --->
1. Chyba każde złoże ma limit zasobów. W niektórych przypadkach po ich wyczerpaniu możesz założyć kopalnię głębinową, która chyba zezwala na nieskończone wydobycie. O ile pamiętam działa wolniej, ale... działa :)
2. Oczywiście zaspokaja potrzeby domów w zasięgu który sam tworzy :). Nawet nie wiem po co był zasięg domów - kupowanie na straganach?

20.01.2007
18:19
[135]

Azazell3 [ C.O.P ]

Dowódca_Paweł i ffff --> dziękuje

20.01.2007
20:48
[136]

Heretyk [ Pretorianin ]

ffff -> może się czepiam, ale czy studnia ma ograniczoną ilość wody? Przecież ta woda jest nawet niewydobywana - studnia zwiększa tylko żyzność ziemi dookoła.

20.01.2007
22:11
[137]

ffff [ Backside ]

Heretyk ---> a tego nawet nie pamiętam :). Studnia przypadkiem nie miała jakiegoś znaczenia przy zwalczaniu lokalnych pożarów?

21.01.2007
03:23
smile
[138]

tidia78 [ Junior ]

czesc wszystkim!!! mam do was wielkie pytanko??? otoz zainstalowalem se anno 1701 i mam problem z napisami wszystkie teksty w calej grze sa bez spacji czasem to bardzo trudno je rozczytac.nie wiem dlaczego tak jest???poradzcie cos co z tym zrobic????moze jakis patch potrzebny mi jest???? prosze o podpowiedz???

21.01.2007
03:34
[139]

tidia78 [ Junior ]

A moze ktos z was ma poradnik w pdf do anno 1701 to bardzo bym prosil!! [email protected]

DZIEKI

22.01.2007
11:04
[140]

Heretyk [ Pretorianin ]

ffff -> Nie, studnia zwiększa tylko żyzność (o czym jest w pomocy) a pożary zwalcza straż pożarna.
Jak dojdę wreszcie do tych studni głębinowych to opublikuje odpowiedź do czego służą. :P Może mają po prostu większy zasięg.

28.01.2007
18:25
[141]

Dowodca_Pawel [ ETCS Clan ]

Ktoś chętny pograć w MP? :)

12.02.2007
18:42
[142]

Algol [ Legionista ]

Mam dziwny problemik.. Popatrując na screeny zamieszone na stronce zauważyłem, że na kilku z nich są bardzo duże zbliżenia. Kręcę kółkiem swojej myszy do opru i nigdy nie udało mi się podjechać kamerką tak blisko ja na tych scrennkach.. może ktoś wie gdzie czegoś nie doczytałem i podpowie jak to zrobić???

A druga sprawa zmieniając nazwy miast albo statków nie mam polskiej czcionki!!?? Wyświetlają mi się różne inne znaczki :( Ale gdy pojawiają się nazwy wkrojone przez programistów to wtedy polskie czcionki w tych nazwach są.. :(( ktoś wie co za licho i jak je zmienić???

A w ogóle gierka jest super i zapewnia radochę na długie wieczory. Anno 1602 też było super Anno 1503 to była kicha i nuda, ale 1701 ekstra..

12.02.2007
18:47
[143]

Algol [ Legionista ]

Albo taki screenik

12.02.2007
19:42
[144]

Azazell3 [ C.O.P ]

Algol - zagadaj do mnie na gg - 2236860

17.02.2007
22:38
smile
[145]

Art88 [ Junior ]

Witam ponownie po baardzo długiej przerwie ;) Znów mam neta i wreszcie, a konkretnie dziś zainstalowałem Anno :) No i oczywiśćie szukam chętnych do pogrania przez neta :) Tylko musicie mi wytł€aczyć o co chodzi z tym e-mailem i wogóle :D
pozdrawiam

11.03.2007
13:11
[146]

Miniu [ Generaďż˝ ]

W koncu zakupilem. Europa Universalis miala pierwszenstwo. Jak troche gre opanuje moge po sieci pograc

11.03.2007
13:37
[147]

Exquisite [ Centurion ]

dzisiaj zamowilem, we wtorem zainstauje, licze na dobra zabawe

16.03.2007
12:53
[148]

rattis [ Legionista ]

Witam! Mam problem ze szlakiem handlowym. Dlaczego moj statki pobierają towar z punktu A i przywożą do punktu B i ich nie rozładowują. I pojawia się informacja że jeden z twoich szlaków nie handluje - czy jakoś tak. A mam ustawione wszystko jak należy w punkcie A twoar ładuje a w punkcie B rozładowuje.

17.03.2007
23:13
[149]

Art88 [ Junior ]

Szukam chętnych do pogrania, tym razem w anno 1602 :D Jest ktoś ? :) Gra kosztuje tylko 20 zł w ekstra klasyce i jest super dla starych kompów. No i w dodatku to pierwsze i prawdziwe anno ;)

17.03.2007
23:15
[150]

m997 [ Konsul ]

tak ja jestem chętny anno 1602 przez siec super .... pogra jeszcze ktoś

21.03.2007
00:23
[151]

stephanek [ Junior ]

rattis - musisz jeszcze kliknąc małą czerwoną strzałeczkę przy towarach do rozładowania na wybranym szlaku handlowym, coś jak przy sprzedawaniu towarów w porcie (zielona strzałka kupowanie, czerwona sprzedawanie) tu zielona służy do załadunku a czerwona do rozładunku. Mam nadzieję, że wiesz o co chodzi.

Pozdro

09.04.2007
21:17
[152]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Wyszedl patch 1.2
- Statek pływający na szlaku handlowym, zatrzymujący się przed magazynem, nie pływał dalej tym samym szlakiem.
- Zespołowe zwycięstwo w grze wieloosobowej było czasami niemożliwe do osiągnięcia.
- Okręty komputera mogły utknąć na skraju mapy.
- Komputer nie reagował na zniszczenie obcej kultury.
- Problem wyświetlania podczas zapisu gier wieloosobowych.
- Możliwość zawarcia więzów braterstwa z więcej niż jedną kulturą.
- Błędy w bilansie po zapisie gry i jej wczytaniu.
- Przeciwnicy komputerowi mogli budować magazyn w miejscach nie przeznaczonych do budowy.
- Budowa obiektów mogła być darmowa w grach wieloosobowych przy opóźnieniach spowodowanych wolną komunikacją.
- Istniejące więzy braterstwa są teraz zrywane, kiedy kultura zostanie zniszczona.
- Czasami okręty towarzyszące eskorcie pozostawały w jednym miejscu, kiedy jednostka eskortowana wyruszała na patrol.
- "Skaczące" punkty patrolowe po bitwie.
- Okręty eskorty opuszczały ją po bitwie.
- Działania specjalne obych kultur po tym jak kultura została zniszczona.
- Monety premii nie mogły być wypłacane w grach wieloosobowych.
- Czasami gra zawieszała się w scenariuszu "Dziedzictwo przodków".
- Czasami komputer kierujący “Eichendorffem” wstrzymywał produkcję.
- Problemy z portretami graczy komputerowych po zniszczeniu gracza sterowanego przez komputer.
- Ustawienie "bardzo wysokich" parametrów grafiki na kartach graficznych ATI nie skutkuje już brakiem wyświetlania posągu w centrum.
- Gracze szpiegujący okręty przeciwnika.
- "Zepsute" szlaki handlowe po wczytaniu zapisanej gry.
- "Zepsute" szlaki handlowe po zmianie nazwy magazynu.
- Okręty unoszące się na wodzie jeden w drugim w czasie budowy.


Zrównoważenie elementów gry

- Okręty kierowane przez komputer reagują inteligentniej, kiedy przeciwnik dysponuje większymi siłami.

- Siła burzy dostosowuje się do wielkości wyspy.

- Floty Królowej są nieco silniejsze.

- Królowa żąda zapłaty dwóch dodatkowych danin lub wysyła jedną dodatkową flotę.

- Komputer nie dostosowuje się do gracza i rozwija się niezależnie.

- Słupy graniczne obcych kultur są teraz niepodatne na skutki katastrof.

- Rewolucjonista nie pozostaje w mieście tak długo jak wcześniej.

- Komputer nie podąża od razu za graczem, tylko odczekuje krótki czas.


Nowości

- Gracze mogą wybierać, czy muszą wypełnić wszystkie warunki zwycięstwa, czy tylko jeden.
- Dodano dymek do limitu czasowego dla osiągnięcia niezależności.
- Gra wieloosobowa nie jest wstrzymywana wciśniętym klawiszem Escape.
- Opóźnienie zostało usunięte z gry wieloosobowej.
- Można ukryć interfejs, aby wykonać lepsze zrzuty ekranu.
- Można ukryć chmury, aby wykonać lepsze zrzuty ekranu.
- Komunikaty mieszkańców nie przychodzą tak często jak wcześniej.
- Drzewa można sadzić zarówno za pomocą pipety jak i menu. Już nie trzeba stosować "oszustw".
- W grze wieloosobowej klienci wskazują nazwę gry i hasło.
- Okręty pirackie, kiedy toną, często pozostawiają szczątki na powierzchni.


Grafika

- Dużo dostosowań do nowego procesora Nvidia G80, w celu pełnego wykorzystania jego potencjału np. obsługi 8x & 16x CSAA (Coverage Sampling Aliasing).



=============PATCH 1.02=================================

Ogólne ulepszenia:

1. Nowa nagroda za wykonanie zadania: Okret
Dodano nowe (rzadkie) zlecenie umozliwiajace graczom uzyskanie w nagrode azjatyckiej dzonki handlowej.

2. Zwiekszenie maksymalnej liczby szlaków handlowych
Liczba szlaków handlowych zostala zwiekszona z 20 do 50.

3. Ponowne zapraszanie gosci honorowych
Wszyscy goscie honorowi z wyjatkiem Królowej moga byc powtórnie zapraszani (po pewnym okresie czasu). Koszt kluczy do miasta zostal z tego powodu zwiekszony.

4. Skarb piratów
Gracze zdobywaja skarb piratów po zniszczeniu kryjówki piratów.

5. Wskaznik calkowitego czasu gry
Dymek informacyjny obok klepsydry bedzie oprócz czasu gry w sesji wskazywal calkowity czas gry dla aktualnego profilu gracza.

6. Trwale zwiekszenie predkosci gry
Za pomoca konfigurowalnego skrótu klawiszowego mozna przelaczac pomiedzy trwala wyzsza predkoscia a predkoscia normalna.

7. Wskaznik kosztów utrzymania
Dymki informacyjne budynków i elementów menu budowy pokazuja szacunkowe koszty utrzymania oraz koszty budowy.

8. Medale platynowe
Dodano 4 nowe medale platynowe.
1. Medal za czas: Platynowy za 750 godzin gry tym profilem
2. Medal za mieszkanców: Platynowy za 25000 mieszkanców na poziomie trudnosci: “Trudny”.
3. Medal za majatek: Platynowy za 999999 zlotych monet na poziomie trudnosci „Trudny”.
4. Medal za towary kolonialne: Platynowy za 600 ton jednego z czterech towarów kolonialnych w jednym z magazynów gracza na poziomie trudnosci: „Trudny”.

9. Zwiekszenie maksymalnego majatku
Nowy limit zlotych monet mozna ustawic na poziomie: 999999999.

10. Uproszczone dodawanie statku do szlaku
Jesli statek zostal wybrany w sytuacji otwartej mapy strategicznej, mozna go jednoczesnie dodac do szlaku przytrzymujac klawisz SHIFT i klikajac LPM odpowiedni szlak.

11. Ulepszenie wielu budynków naraz
Po kliknieciu LPM przycisku ulepszenia domu, wszystkie domy gracza znajdujace sie na tej samej wyspie, na tym samym poziomie i które mozna udoskonalic moga zostac ulepszone w tym samym czasie dzieki przytrzymaniu klawisza SHIFT. Wszystkie budynki, które mozna ulepszyc, takie jak budynki handlowe, wieze i kopalnie moga skorzystac z tej techniki udoskonalenia. Za pomoca tej techniki mozna równiez obsiewac farmy i plantacje.

12. Funkcja „resetowania”
Uklady klawiszy mozna przywracac do ustawien domyslnych za pomoca przycisku „Domyslne”.


Usuniecie bledów i zbalansowanie gry:

• Sztorm Irokezów zostal oslabiony
• Sciezka tornado jest nieco inna
• Gracze moga teraz zastepowac graczy komputerowych jako partnerzy w braterstwie z obcymi kulturami
• Okrety piratów sa nieco silniejsze
• Nie pojawiaja sie juz bledne komunikaty zwiazane ze szlakami handlowymi, kiedy dok zostaje ulepszony do magazynu
• Poprzednie nazwy AI nie sa zastepowane przez nowe nazwy, kiedy gra wieloosobowa jest wczytywana z lobby.
• Flota królowej walczy tak samo jak flota pozostalych graczy komputerowych
• Bledna aktywacja okna rozmowy jest niemozliwa po wylaczeniu interfejsu
• Naprawiono rzadki problem, który pojawial sie w centrum wioski podczas wizyt goscia honorowego
• Jesli punkt patrolowy jest niedostepny, jednostki patrolujace nie zatrzymuja sie na drodze do niego
• Jednostki zbrojne juz nie stoja „w sobie” w punkcie zbornym
• Efekty zarazy widzialne sa na domach
• Otwarcie menu gry za pomoca klawisza ESC automatycznie zatrzymuje gre
• Nie mozna juz wreczyc obcym kulturom ani graczom komputerowym darów pienieznych, jesli gracz ma ujemne saldo
• Wybór profilów graczy komputerowych zawsze wiaze sie z wybranym poziomem trudnosci
• Jesli liczba graczy-ludzi jest mniejsza niz 4, (przy wlaczonej opcji „Rozpocznij z magazynem”) zaden z graczy nie musi rozpoczynac gry na wyspie wulkanicznej
• Gra nie rozpoczyna sie w trybie wieloosobowym, jesli klient stracil polaczenie
• Odkrycie Tlumacza zmniejsza ceny towarów obcych kultur
• Nazwy miast innych graczy sa wciaz wyswietlane w grze wieloosobowej, kiedy jeden z ich budynków handlowych zostaje klikniety po zniszczeniu magazynu
• Biskupi i wedrowni kaznodzieje nie maja juz tych samych plików dzwiekowych
• Wyspa piratów moze byc zasiedlana po zniszczeniu Ramireza. Ramirez nie buduje juz nowych magazynów
• Zywoploty nie sa juz niewidzialne po wczytaniu starej gry
• Nie sa juz odtwarzane komunikaty dzwiekowe przyjaciela po kliknieciu na portret gracza w menu dyplomacji, kiedy dwaj gracze prowadza wojne z inna postacia
• Odkrycie „Duzy zagiel” powoduje oczekiwane efekty
• Kiedy gracz uzyskuje niezaleznosc, punkty nie sa juz przydzielane (lacznie z graczami komputerowymi)
• Naprawiono rzadki problem z paskami przewijania
• Niezaleznosc mozna uzyskac z wylaczonymi goscmi honorowymi
• Klawisz ESC juz nie otwiera menu Opcje w trakcie wyswietlania ekranu statystyk
• Nazwa gry i haslo sa teraz poprawnie wyswietlane dla bezposrednich polaczen LAN
• Klepsydra juz nie zakrywa tekstu
• Poprawiono niewielkie niezgodnosci w ukladzie klawiszy
• Poprawiono kolory obszaru dzialania kamieniarza
• Goscie honorowi moga byc zapraszani przez senat tylko kiedy juz raz odwiedzili miasto lub odkryto klucze do miasta
• Daniny placone Królowej sa teraz pobierane wlasciwie
• Polaczenie z grami wieloosobowymi z mapami wlasnymi jest teraz mozliwe tylko wtedy, gdy wszyscy gracze maja te sama mape
• Wersja patcha jest teraz wlasciwie wyswietlana w menu glównym
• Po pomyslnym ukonczeniu scenariusza, po nazwie scenariusza pojawia sie medal
• Scenariusz: „Klatwa Malpiego Boga” – Skarb Malpiego Boga nie znika po wczytaniu zapisanej gry
• Naprawiono liczne problemy zwiazane z wielkoscia plików zapisanych gier
• Poprawiono szereg bledów ortograficznych
• Wprowadzono liczne zmiany w sztucznej inteligencji w celu poprawy zachowania komputera w grze
• Naprawiono rzadki problem, który czasami uniemozliwial graczom rozmowe w trakcie polaczenia bezposredniego w grze wieloosobowej

10.04.2007
11:21
[153]

Abdank [ Chor��y ]

Miniu ---> A gdzie jest ten patch tzn. skąd go pobrać, bo na stronie Cenegi nie widziałem?

10.04.2007
16:42
[154]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Na przyklad z Gamershell .

11.04.2007
13:22
[155]

Abdank [ Chor��y ]

Już sobie pobrałem z idg.pl

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.