Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Artykuły i opinie na temat gry NieR: Automata

Najciekawsze, nietypowe inspiracje, dzięki którym powstały znane gry
Najciekawsze, nietypowe inspiracje, dzięki którym powstały znane gry

artykuł12 listopada 2022

Co ma wspólnego automat do Coca-Coli z NieR-em i Pac-Man z serią GTA? Czym było Stray przed pomysłem z kotem? Przedstawiamy najciekawsze inspiracje stojące za powstaniem słynnych gier.

UFO w grach - od „śmiesznych ludzików” do krwiożerczych bestii
UFO w grach - od „śmiesznych ludzików” do krwiożerczych bestii

artykuł31 sierpnia 2022

Kosmitów w grach spotykamy naprawdę sporo. Mają też wiele różnych form, począwszy od uroczych i zabawnych, a na okrutnych i przerażających kończąc. Zebraliśmy dla Was najlepsze z nich.

10 gier jRPG, od których warto zacząć przygodę z gatunkiem
10 gier jRPG, od których warto zacząć przygodę z gatunkiem

artykuł22 maja 2022

Chcesz rozpocząć przygodę z grami jRPG, ale się na nich nie znasz? Oto nasze zestawienie 10 japońskich RPG-ów, od których warto zacząć przygodę z gatunkiem.

Bohaterowie dekady - wybraliśmy najciekawsze postaci z gier
Bohaterowie dekady - wybraliśmy najciekawsze postaci z gier

artykuł30 października 2021

W dobrych grach w większości przypadków wcielamy się w wyrazistych, zapadających w pamięć bohaterów. Prezentujemy więc doborowe towarzystwo jednych z najlepiej wykreowanych głównych postaci z gier ostatniej dekady.

Początki gier, które zapamiętamy na zawsze
Początki gier, które zapamiętamy na zawsze

artykuł23 października 2021

Przy tak dużej ilości gier i rosnącej ciągle kupce wstydu, dobrze zrobione wprowadzenie to okazja dla twórców, by przykuć uwagę gracza i nie pozwolić mu odejść od monitora. Oto 10 jednych z najlepszych początków w historii gier.

Towarzysze z gier RPG, o których nigdy nie zapomnimy
Towarzysze z gier RPG, o których nigdy nie zapomnimy

artykuł16 maja 2021

Są tacy towarzysze z gier, których zapomnieć po prostu się nie da. Nawet, kiedy nie wiemy już, o co walczył/a bohater/ka i o co tak naprawdę w głównym wątku chodziło. Najlepiej widać to chyba w RPG-ach.

8 trików twórców gier, przez które gracz boi się przegrać
8 trików twórców gier, przez które gracz boi się przegrać

artykuł15 maja 2021

Śmierć czy porażka w grach szybko potrafi spowszednieć. Dlatego niektórzy twórcy stosują sprytne sztuczki, za sprawą których o wiele bardziej zależy nam, by nie przegrać.

Najlepsze gry dekady - ranking redakcji GRYOnline.pl. Część 3. (10-1)
Najlepsze gry dekady - ranking redakcji GRYOnline.pl. Część 3. (10-1)

artykuł24 stycznia 2021

Oto oni. Dziesięciu wspaniałych. Najdostojniejsi z dostojnych. Zwycięzcy redakcyjnego rankingu na najlepsze gry dekady. Oraz nasza ostateczna odpowiedź na pytanie „Czy Wiedźmin 3 najlepszy”?

Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach
Sekrety z gier, które odkryto po wielu latach

artykuł16 stycznia 2021

Twórcy uwielbiają chować w swoich grach różne sekrety, następnie długo poszukiwane przez najwierniejszych fanów. Niektóre tajemnice potrzebowały wielu lat, nim udało się je rozwikłać.

BioShock, Mass Effect i inne gry z najlepszymi historiami – ranking redakcji
BioShock, Mass Effect i inne gry z najlepszymi historiami – ranking redakcji

artykuł25 września 2020

Choć większość gier traktuje opowiadanie historii po macoszemu, niektórzy twórcy pochodzą do tej kwestii poważniej, tworząc opowieści, które emocjonują, druzgoczą i zostają z nami na zawsze. Zebraliśmy się, żeby wybrać najlepsze z nich.

Tak się nie zaczyna gier! Najgorsze pierwsze misje w grach wideo
Tak się nie zaczyna gier! Najgorsze pierwsze misje w grach wideo

artykuł17 września 2020

Mądrzy ludzie mówią, że pierwszy etap gry powinno się tworzyć na końcu i powinien być najlepszy. Dziś pokazujemy przykłady projektów, które zlekceważyły tę zasadę i źle na tym wyszły.

Kultowe wulgaryzmy z gier – przekleństwa z gier, o których ciągle pamiętamy
Kultowe wulgaryzmy z gier – przekleństwa z gier, o których ciągle pamiętamy

artykuł12 września 2020

Gry potrafią czasem zapaść w pamięć dzięki jednej linii dialogowej. Szczególnie, jeśli ta niesie ze sobą sporo emocji wyrażonych soczystymi wulgaryzmami. Dziś trochę sobie poprzeklinamy, aby przypomnieć sobie najmocniejsze z nich.

Gracz płakał jak zabijał - wrogowie, którzy wzbudzili w nas litość
Gracz płakał jak zabijał - wrogowie, którzy wzbudzili w nas litość

artykuł5 maja 2020

Demony w Doomie, Mecha-Hitler w Wolfensteinie, ludzie w Goat Simulator – większość gier kompletnie nie kłopocze się, by stworzyć przeciwników, których będziemy traktować jak coś więcej niż żywy cel treningowy. Oto osiem wyjątków od tej reguły.

Siedem krępujących osiągnięć, które przyprawiają o ciarki wstydu
Siedem krępujących osiągnięć, które przyprawiają o ciarki wstydu

artykuł12 października 2019

Osiągnięcia mogą być łatwe, trudne, zabawne – ale powinny raczej budzić dumę niż zażenowanie. A jednak znaleźliśmy siedem osiągnięć z popularnych gier, które pozostawiły po sobie niesmak zamiast zadowolenia z siebie.

10 dziwnych osiągnieć ze Steama, których nie udało ci się zdobyć
10 dziwnych osiągnieć ze Steama, których nie udało ci się zdobyć

artykuł18 września 2019

Steam uwielbia achievementy, gracze kochają je zdobywać, a niektórzy twórcy lubują się w wymyślaniu fantazyjnych osiągnięć. Zebraliśmy 10 najciekawszych i jednocześnie rzadkich achievementów, o istnieniu których mogliście nawet nie wiedzieć.

Świetna fabuła… jak na grę – dlaczego tyle wybaczamy scenariuszom gier?
Świetna fabuła… jak na grę – dlaczego tyle wybaczamy scenariuszom gier?

artykuł26 stycznia 2019

Wiele z najlepszych historii opowiadanych przez gry jako filmy czy seriale potraktowane zostałyby jak produkcje klasy B. My jednak traktujemy kalki Indiany Jonesa czy sztampowych książek fantasy jak największe fabularne objawienia naszych czasów.

Gdy w grze zagra piosenka... O dobrych i fałszywych nutach słów kilka
Gdy w grze zagra piosenka... O dobrych i fałszywych nutach słów kilka

artykuł25 czerwca 2018

Kiedy w ostatniej misji gry, podczas dramatycznej walki o przetrwanie, nagle zaczyna nam przygrywać utwór muzyczny z wokalem, jesteśmy zdezorientowani. Nie jest to dla nas coś naturalnego, stąd chłoniemy te dźwięki dużo intensywniej.

Save’y i sznapsy – jak hardkorowy system zapisu w Kingdom Come podzielił graczy
Save’y i sznapsy – jak hardkorowy system zapisu w Kingdom Come podzielił graczy

artykuł5 marca 2018

System zapisu gry w Kingdom Come: Deliverance wzbudził sporo kontrowersji i dyskusji. Jedni twierdzili, że to niepotrzebne utrudnienie, inni że świetny sposób na uczynienie rozgrywki bardziej atrakcyjną. Gdzie leży prawda? Moja na pewno nie po środku.

Najlepsze gry 2017 roku – wybór redakcji
Najlepsze gry 2017 roku – wybór redakcji

artykuł6 stycznia 2018

Czas na najważniejsze z podsumowań 2017 roku – które gry wideo z minionych dwunastu miesięcy były najlepsze? Prezentujemy osiemnaście redakcyjnych wyborów – to te tytuły pokochaliśmy najmocniej.

Największe niespodzianki 2017 roku
Największe niespodzianki 2017 roku

artykuł2 stycznia 2018

Miniony rok przyniósł kilka zaskoczeń. Powróciły w chwale spisane na straty serie, utytułowane studio zyskało niezależność po długim czasie korporacyjnej „niewoli”, a fani doczekali się potwierdzenia, że powstaje gra, w którą dawno zaczęli powątpiewać.