Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Iron Galaxy Studios

Firma producent wydawca

Niezależne amerykańskie studio deweloperskie, wyspecjalizowane w opracowywaniu konwersji gier stworzonych przez inne zespoły. Niemniej w portfolio firmy Iron Galaxy Studios można znaleźć również kilka w pełni autorskich projektów. Studio, którego siedziba od 2008 roku mieści się w Chicago, tworzy pozycje przeznaczone na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne. Od 2016 roku dyrektorem generalnym firmy jest Adam Boyes, który wcześniej piastował wysokie stanowiska w amerykańskim oddziale Capcomu oraz w Sony Interactive Entertainment.

Historia

Iron Galaxy Studios zostało założone w sierpniu 2008 roku – za siedzibę swojej firmy Dave Lang (były pracownik Midway Games) obrał Chicago. W pierwszych latach działalności studio koncentrowało się na pracy na zlecenie, pomagając innym deweloperom w przygotowywaniu konwersji ich dzieł. W 2009 roku w portfolio ekipy pojawiły się pierwsze pozycje, czyli Bionic Commando na Xboksa 360 oraz Snood na urządzenia mobilne z systemem Apple iOS. Rok później zespół mógł dołączyć do swojego dorobku cztery kolejne tytuły, wśród których wyróżniają się zwłaszcza konsolowe wersje gry Supreme Commander 2. Pierwszy duży sukces ekipy to wydana w 2011 roku gra Street Fighter III: Third Strike Online Edition.

W ten sposób autorzy zdobyli doświadczenie, które mogli wykorzystać w opracowaniu pierwszego autorskiego dzieła, powstającego od 2011 roku. Ową pozycją było Wreckateer, czyli prosta zręcznościówka zainspirowana przez bestsellerowe Angry Birds, która rok później trafiła na Xboksa 360. Tytuł spotkał się z na tyle ciepłym przyjęciem ze strony graczy, że Iron Galaxy Studios mogło sobie pozwolić na otwarcie drugiego oddziału w Orlando na Florydzie. W międzyczasie zespół kontynuował pracę na zlecenie – ekipa współtworzyła między innymi konsolowe wersje BioShocka Infinite czy pecetowe Batman: Arkham Origins oraz Enslaved: Odyssey to the West. Wraz ze studiem One True Game Studios pracowała również nad Divekick, czyli humorystyczną bijatyką, która zadebiutowała w 2013 roku; kilka miesięcy później deweloperzy z Iron Galaxy Studios opracowali jej ulepszoną wersję o podtytule Addition Edition.

W 2014 roku portfolio deweloperów zasiliły jeszcze takie pozycje, jak Borderlands 2 w wersji na PlayStation Vita, Destiny na Xboksa 360 i PlayStation 3 czy wreszcie drugi sezon Killer Instinct. Dzięki wcześniejszej współpracy z firmami Gearbox Software i Warner Bros. Interactive Entertainment w 2015 roku twórcy uczestniczyli w powstaniu Borderlands: The Handsome Collection oraz pecetowego Batman: Arkham Knight. Ekipa zadbała również o dobre układy z firmą Zenimax Online, tworząc konsolowe The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited; jak później miało się okazać, nie było to ich ostatnie spotkanie z tą marką.

Rok 2016 Iron Galaxy Studios rozpoczęło z przytupem, prezentując światu trzeci sezon Killer Instinct; deweloperzy czuwali także nad wydanymi kilka miesięcy później konsolowymi wersjami gry Lichdom: Battlemage. W tym samym roku firma opracowała też VIDEOBALL (wraz z ekipą Action Button Entertainment), czyli ciekawą grę zręcznościową, łączącą elementy koszykówki, futbolu amerykańskiego oraz piłki nożnej.

W kolejnych latach zespół był pochłonięty pracą nad kolejnym autorskim projektem. Nim jednak Extinction zadebiutowało na komputerach osobistych i konsolach, do sprzedaży trafiła ciepło przyjęta konwersja gry The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition, opracowana z myślą o platformie Nintendo Switch.

W 2018 roku deweloperzy nawiązali współpracę z wydawcą Activision Blizzard, na mocy której mieli stworzyć pecetowy port kompilacji Crash Bandicoot N. Sane Trilogy.