Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Seria Heroes of Might and Magic - seria gier

Seria strategii turowych z akcją osadzoną w realiach uniwersum high fantasy. Cykl wykreowany został przez studio New World Computing. Obecnie prawa do marki znajdują się w posiadaniu koncernu Ubisoft.

Ojcem serii Heroes of Might & Magic jest Jon Van Caneghem (twórca cyklu Might & Magic), a źródłem inspiracji stały się dla niego takie produkcje jak Hammer of the Gods oraz King's Bounty. Pierwsza gra - Heroes of Might & Magic: A Strategic Quest ukazała się w 1995 roku. Prawdziwy przełom przyniosły jednak druga (Heroes of Might & Magic II: The Succession Wars) i trzecia (Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia) odsłony cyklu, do dzisiaj uznawane za niedościgły wzorzec. Wraz z wydaniem szóstej części, koncern Ubisoft zdecydował się dokonać rebrandingu marki, zmieniając nazwę na Might and Magic: Heroes.

Akcja gier z tej serii toczy się w fantastycznym świecie Enroth. W poszczególnych tytułach gracze mają okazję poznać różne krainy i okresy historyczne, przy czym niektóre wydarzenia oraz postaci pojawiają się w więcej niż jednej produkcji (np. Arcylisz Sandro).

Rozgrywka utrzymana jest w konwencji klasycznej strategii turowej. Gracz kieruje bohaterami stojącymi na czele armii, rozbudowuje posiadane miasta, zdobywa surowce, prowadzi eksplorację terenu, rekrutuje oddziały itd. Stałym elementem zabawy są bitwy toczone w systemie turowym na heksagonalnych planszach. Uwagę zwraca duża różnorodność dostępnych jednostek, co wymusza stosowanie urozmaiconych taktyk w starciach z przeciwnikami.

Poza możliwością rywalizacji z komputerową sztuczną inteligencją, gry z cyklu Heroes of Might & Magic oferują zwykle kilka wariantów trybu wieloosobowego – od klasycznego „gorącego krzesła” (hot seat), aż po rozgrywkę sieciową.

Poza głównymi odsłonami cyklu, marka rozwijana jest także w oparciu o spin-offy. Dotyczy to m.in. produkcji adresowanych na konsole (np. Might and Magic: Clash of Heroes) oraz aplikacji dostępnych w serwisach społecznościowych (m.in. Heroes of Might and Magic Kingdoms).

Might & Magic: Heroes VII
Might & Magic: Heroes VII

Strategiczne 29 września 2015

Siódma odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej w 1995 roku. Za powstanie gry odpowiada niemieckie studio Limbic Entertainment, które ma na swoim koncie dodatki do poprzedniej części serii oraz RPG-owy Might & Magic X: Legacy. Akcja gry przenosi nas do targanego wojną domową Imperium, w którym młody książę Ivan utworzył Radę Cieni, złożoną z przedstawicieli sześciu różnych frakcji. Mechanika zabawy nawiązuje do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystuje wiele rozwiązań, nieobecnych w szóstej części gry. Wzbogacono m.in. okrojony uprzednio model ekonomiczny i przywrócono ekran miasta, z wszystkimi charakterystycznymi cechami poszczególnych frakcji. Mapy są znacznie większe i kładą większy nacisk na eksplorację, a typowy dla serii turowy model walki został nieco zmodyfikowany. Podczas bitwy korzystamy m.in. z katapult, wyrzutni i namiotów medyków, a areny bitew wypełnione są większą ilością rozmaitych obiektów i przeszkód.

PC

Heroes of Might & Magic III: HD Edition
Heroes of Might & Magic III: HD Edition

Strategiczne 29 stycznia 2015

Odświeżona edycja jednej z najwyżej ocenianych odsłon legendarnej serii Heroes of Might & Magic, przygotowana dla uczczenia 15 rocznicy wydania gry oraz 20-lecia całego cyklu. Gra została przygotowana na zlecenie firmy Ubisoft przez studio DotEmu, znane m.in. z remake’u kultowej platformówki Another World. Zawartość edycji HD pokrywa się z podstawowym wydaniem „trójki” (bez dodatków) i oferuje 7 kampanii fabularnych (łącznie ok. 50 map), tryb potyczek oraz funkcjonalny edytor. Kluczowe zmiany w stosunku do oryginału to ulepszona grafika HD z obsługą rozdzielczości szerokoekranowych. Twórcy zadbali o to, aby szata graficzna była ostrzejsza i bardziej wyrazista, na co istotny wpływ miało przeprojektowanie ponad 25.000 elementów i modeli. Usprawniono także opcje rozgrywki wieloosobowej, zarówno w lokalnym trybie "gorące krzesło", jak i za pośrednictwem internetu. Po raz pierwszy w historii serii przygotowano również wersje dla użytkowników urządzeń mobilnych.

PCANDiOS

Might & Magic: Heroes Online
Might & Magic: Heroes Online

Strategiczne 30 września 2014

Przeglądarkowa wersja jednej z najpopularniejszych serii strategicznych, wykreowanych w 1995 roku przez Jona van Caneghema i jego studio New World Computing. Stworzeniem gry zajęła się ekipa Blue Byte Software ­– twórcy sagi Settlers, ostatnio specjalizujący się w przeglądarkowych adaptacjach znanych serii (The Settlers, Anno czy Silent Hunter). Pod względem fabularnym gra kontynuuje wątki znane z dwóch ostatnich odsłon cyklu. W fantastycznej krainie Ashan ścierają się ze sobą antagonistyczne frakcje, prowadząc do boju armie złożone z wojowników różnych ras, klas i umiejętności. Rozgrywka toczy się na dwóch płaszczyznach. Eksploracja świata, połączona z pozyskiwaniem surowców i rekrutacją wojsk, odbywa się w czasie rzeczywistym. Warstwę taktyczną stanowią potyczki, rozgrywane w systemie turowym na planszach podzielonych na heksagonalne pola. W odróżnieniu od większości produkcji przeglądarkowych, gra wyróżnia się wysokiej jakości oprawą, nie ustępującą w znacznym stopniu ostatnim odsłonom serii.

WWW

Might & Magic: Heroes VI
Might & Magic: Heroes VI

Strategiczne 13 października 2011

Szósta pełnoprawna odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej przez legendarne New World Computing w 1995 roku. Celem odświeżenia serii, produkcję tytułu powierzono zupełnie nowej ekipie studia Black Hole Games, mającej na swoim koncie cenione RTS-y Armies of Exigo i Warhammer: Mark of Chaos. Akcja gry toczy się 400 lat przed wydarzeniami ukazanymi w poprzedniczce i koncentruje na spisku Aniołów, mającym na celu rozniecenie na nowo zapomnianej wojny. Jej wybuch powstrzymać mogą jedynie członkowie dynastii Gryfów, których drogi rozeszły się dawno temu, a każde z nich stanęło na czele odrębnej frakcji. Rozgrywka stanowi tradycyjne połączenie strategii turowej z elementami RPG, wzbogacone szeregiem nowych rozwiązań, takich jak system reputacji, rezygnacja z osobnych ekranów miast czy możliwość przekształcenia twierdzy wroga we własną. Zgodnie z najnowszymi trendami gra oferuje spektakularną, trójwymiarową oprawę graficzną oraz opcje społecznościowe.

PC

Might & Magic: Heroes Battles
Might & Magic: Heroes Battles

Strategiczne 12 listopada 2010

Osadzona w popularnym uniwersum fantasy przeglądarkowa strategia MMO przeznaczona dla użytkowników platformy społecznościowej Facebook. Produkcja bazuje na mocno uproszczonych mechanizmach stworzonych na potrzeby Might & Magic: Heroes Kingdoms i stanowi swoiste wprowadzenie, do oferowanej przez nią bardziej złożonej rozgrywki. Zabawa koncentruje się na szybkich pojedynkach toczonych ze znajomymi oraz innymi, losowo dobranymi graczami. Po wybraniu jednej z 4 dostępnych frakcji otrzymujemy do swojej dyspozycji własny zamek i niewielką początkowo armię. Przystępując do pojedynku wybieramy rodzaj i liczebność jednostek oraz kolejność ich przystępowania do bitwy. Rywalizacja toczy się w turach, a na początku każdej z nich możemy wesprzeć walczących przy pomocy specjalnych okrzyków bojowych. Każdy wygrany pojedynek przynosi nagrodę w postaci złota, które możemy spożytkować na rozbudowę osady i zwiększenie liczebności armii.

WWW

Might & Magic: Heroes Kingdoms
Might & Magic: Heroes Kingdoms

Strategiczne 11 sierpnia 2010

Pierwsza próba przeniesienia popularnego uniwersum cyklu Heroes of Might & Magic na grunt przeglądarkowej strategii MMO. Zabawę zaczynamy od stworzenia bohatera należącego do jednej z 4 frakcji: niebiańskiej, piekielnej, nekromanckiej i akademickiej. Rozgrywka podzielona jest na sezony, a celem każdego z nich jest zdobycie przez graczy 13 artefaktów, znanych jako Łzy Ashan. Rozpoczynając grę z jednym niewielkim miastem, musimy zadbać o jego rozwój i zwerbować silną armię, która pozwoli nam na podbijanie cudzych metropolii i da możliwość skorzystania z jednostek oraz bohaterów innych frakcji. W grze znalazły się misje fabularne, polegające na wykonywaniu zadań i walce z komputerowymi przeciwnikami, ale sedno rozgrywki stanowi oczywiście tryb wieloosobowy. Zabawa toczy się w turach rozgrywanych jednocześnie przez wszystkich grających, a jej istotnym elementem jest tworzenie gildii i współpraca bądź rywalizacja z innymi graczami.

WWW

Heroes of Might and Magic Online
Heroes of Might and Magic Online

Strategiczne 30 maja 2008

Sieciowa strategia MMO, osadzona w uniwersum popularnej serii Heroes of Might & Magic. Produkcja została stworzona przez studio TQ Digital pierwotnie na rynek azjatycki, zaś do graczy na całym świecie trafiła dopiero po ponad dwóch latach. W grze kreujemy własnego, unikalnego bohatera i opowiadamy się po stronie jednej z ośmiu dostępnych frakcji, aby rywalizować z przeciwnikami sterowanymi przez AI oraz żywymi graczami z całego świata. Rozgrywka stanowi połączenie mechanizmów tradycyjnych dla serii z rozwiązaniami typowymi dla gier MMO. Głównym celem zabawy jest wybudowanie zamku oraz stworzenie silnej armii, która nie ugnie się w konfrontacji z przeciwnikiem. Do naszej dyspozycji oddano 56 zróżnicowanych jednostek w 16 klasach oraz szeroki wachlarz zaklęć. W miarę postępów rozgrywki rozwijamy umiejętności naszego bohatera, prowadzimy handel i przystępujemy do rozmaitych sojuszy, dzięki czemu łatwiej będzie nam uporać się z silniejszymi przeciwnikami.

PC

Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów
Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów

Strategiczne 4 stycznia 2008

Przygotowany przez firmę Ubisoft obszerny zestaw kolekcjonerski, zawierający wszystkie pięć wydanych w latach 1995-2007 gier z bestsellerowej serii Heroes of Might and Magic wraz z ich oficjalnymi dodatkami (łącznie 12 produktów). Prócz samych gier, w skład pakietu opatrzonego w Polsce podtytułem Kolekcja Wszech Czasów, wchodzi także cały szereg ekskluzywnych bonusów, takich jak: płyta DVD z materiałami dodatkowymi, trzy płyty z muzyką w formacie CD Audio, album z grafikami The Art Of Might and Magic, dwustronny plakat 130x116 cm, mapa, koszulka, encyklopedia stworzona przez fanów, kompletny bestiariusz Heroes of Might and Magic V oraz 78 unikatowych kart tarota.

PC

Heroes of Might and Magic V
Heroes of Might and Magic V

Strategiczne 16 maja 2006

Piąta odsłona popularnej serii strategii turowych, osadzonych w stylistyce fantasy. Celem odświeżenia cyklu, przygotowanie jego kolejnej części powierzono doświadczonej rosyjskiej ekipie Nival Interactive, mającej na swoim koncie m.in. serie Rage of Mages, Etherlords, Silent Storm oraz Blitzkrieg. Akcja gry toczy się w krainie Ashan i koncentruje na walce z zastępami demonów, które po zgładzeniu króla pustoszą tereny królestwa. Los Ashan zależy od bohaterów, którzy w obronie swych macierzystych frakcji ruszają do walki z siłami zła. Nowy deweloper starał się nie dokonywać rewolucyjnych zmian w sposobie rozgrywki, skupiając się na podkreśleniu aspektów strategicznych oraz pomniejszych modyfikacjach w mechanice gry. Wśród nich wymienić należy wyłączenie bohaterów z regularnej bitwy, rezygnację z osobnych ekranów miast, limity czasowe w trakcie walki oraz nowe opcje dyplomatyczne. Po raz pierwszy w historii serii, środowisko gry przedstawione zostało w pełnym trójwymiarze.

PC

Heroes of Might and Magic III: Złota Edycja
Heroes of Might and Magic III: Złota Edycja

Strategiczne 20 września 2004

Kompletne wydanie osadzonej w realiach fantasy turowej strategii studia New World Computing, stanowiącej trzecią - i jak dotąd najwyżej ocenianą – odsłonę popularnej serii Heroes of Might and Magic. Oprócz wydanej w marcu 1999 roku gry podstawowej, w zestawie znalazły się także dwa oficjalne dodatki: Armageddon’s Blade i The Shadow of Death. W odróżnieniu od kolekcjonerskiego wydania gry z 2002 roku, w którym zawarto tak naprawdę trzy osobne produkty, w ramach Złotej Edycji otrzymujemy tylko dwie płyty CD ze zintegrowanym instalatorem zawierającym pełną zawartość gry i jej obu rozszerzeń.

PC

Heroes of Might and Magic IV
Heroes of Might and Magic IV

Strategiczne 29 marca 2002

Czwarta odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 1995 roku przez studio New World Computing. Akcja gry przenosi nas do fantastycznego świata Jadame, znanego z gry Might & Magic VIII. Do dyspozycji graczy oddano tym razem sześć frakcji, posiadających własne typy miast, jednostek oraz technologii. Każde z nich dysponuje także oddzielną szkołą magii i może wynajmować tylko bohaterów określonej rasy. Mechanika rozgrywki uległa wielu modyfikacjom, ale i uproszczeniom. Główne z nich to likwidacja tygodniowego werbunku, zmieniony system walki oraz brak konieczności posiadania w oddziale bohatera, który sam jest jednostką i bezpośrednio uczestniczy w potyczce. Fakt ten wiąże się jednak z wprowadzeniem wielu ograniczeń, które utrudniły i uatrakcyjniły rozgrywkę. Znaczącej modyfikacji uległ silnik gry, co wpłynęło na wielkość map oraz wyraźną poprawę szaty graficznej. Po raz pierwszy w historii serii, akcja ukazana została w perspektywie izometrycznej.

PC

Heroes of Might and Magic III Complete
Heroes of Might and Magic III Complete

Strategiczne 15 stycznia 2002

Kolekcjonerska edycja trzeciej odsłony popularnej serii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, rozwijanej od 1995 roku przez studio New World Computing. W skład zestawu Heroes of Might and Magic III Complete weszła wydana w marcu roku 1999 gra podstawowa wraz z dwoma oficjalnymi dodatkami: Armageddon’s Blade i The Shadow of Death (na osobnych nośnikach). W sumie otrzymujemy więc do dyspozycji ponad 20 kampanii fabularnych oraz imponującą liczbę scenariuszy, bohaterów, potworów i artefaktów, jak również wszystkie nowości i modyfikacje wprowadzone do gry macierzystej wraz z obydwoma wspomnianymi rozszerzeniami.

PC

Heroes Kroniki: Antologia
Heroes Kroniki: Antologia

Strategiczne 1 grudnia 2001

Zestaw czterech epizodów (z łącznej liczby ośmiu) gry Heroes Kroniki - pobocznej miniserii turowych strategii w realiach fantasy, bazującej na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III. Fabuła stworzonego przez studio New World Computing cyklu skupia się na losach nieśmiertelnego bohatera imieniem Tarnum, który, szukając odkupienia za swe ziemskie uczynki, walczy ze złem w nadziei na odzyskanie przychylności bogów. Pod względem ogólnych założeń rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od innych części serii, w których nasz protagonista dba o swoje terytorium, rozbudowując zamki i gromadząc armie, by następnie poprowadzić je do walki z zastępami rozmaitych wrogów. W odróżnieniu od głównych odsłon cyklu, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkich kampanii fabularnych, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została opcji rozgrywki wieloosobowej.

PC

Heroes Chronicles: Revolt of the Beastmasters
Heroes Chronicles: Revolt of the Beastmasters

Strategiczne 1 czerwca 2001

Siódma odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Revolt of the Beastmasters Przodkowie wysyłają Tarnuma z misją oswobodzenia Błotnego Ludu spod kontroli Erathii i szalonego króla Gryphonhearta. Ten zaś wysyła do walki swojego syna Nivena, który odkrywszy prawdę o motywacjach swego ojca, przechodzi na stronę Tarnuma i - obwołany przez szlachtę nowym królem Erathii - pomaga mu w pokonaniu ostatnich zwolenników szalonego monarchy. Pod względem ogólnych założeń rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od głównych odsłon cyklu. W odróżnieniu od nich, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkiej kampanii fabularnej, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została opcji rozgrywki wieloosobowej.

PC

Heroes Chronicles: The Sword of Frost
Heroes Chronicles: The Sword of Frost

Strategiczne 1 czerwca 2001

Ósma i ostatnia odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: The Sword of Frost główny bohater cyklu próbuje przeszkodzić Gelu, powiernikowi Ostrza Armageddonu, w zniszczeniu tytułowego Miecza Mrozu, co może doprowadzić do końca świata. Dzięki porwaniu krasnoludzkiego kapitana armii służącej Gelu, Tarnumowi udaje się pokonać Powiernika. Okazuje się jednak, że w międzyczasie Miecz Mrozu zostaje skradziony, a losy świata stają pod znakiem zapytania. Pod względem ogólnych założeń rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od głównych odsłon cyklu. W odróżnieniu od nich, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkiej kampanii fabularnej, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została opcji rozgrywki wieloosobowej.

PC

Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff
Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff

Strategiczne 18 kwietnia 2001

Stworzona z myślą o graczach konsolowych, poboczna odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, za której powstanie odpowiada ekipa New World Computing. Przygotowana przez firmę 3DO Company gra Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff dość mocno odbiega od pecetowych odsłon cyklu i wzorowana jest bezpośrednio na jego prekursorze, czyli wydanym w 1990 roku King’s Bounty. Głównym celem gracza jest uratowanie leżącego na łożu śmierci króla, jednak aby tego dokonać, w przeciągu 500 dni musi on odnaleźć tytułowy artefakt – tzw. Kość Smoka. Mechanika rozgrywki została tu wyraźnie uproszczona, a w grze nie rezydujemy w żadnym zamku ani nie bronimy jego murów. W trakcie przygody kontrolujemy jednego z czterech dostępnych bohaterów, a zabawa koncentruje się głównie na eksploracji, podczas której zdobywamy złoto i rekrutujemy kolejnych wojowników do naszej armii, walcząc z napotkanymi przeciwnikami w klasycznym trybie turowym.

PS2

Heroes Chronicles: Szarża Smoków
Heroes Chronicles: Szarża Smoków

Strategiczne 15 listopada 2000

Szósta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Szarża Smoków nasz protagonista Tarnum wyrusza na ratunek dobrym smokom z AvLee, zniewolonym przez żądną władzy smoczą królową Mutare. Po drodze odkrywa w swych szeregach szpiega, którym okazuje się krasnolud Kurbon. Z pomocą elfiego doradcy Aspena Tarnumowi udaje się doprowadzić do ostatecznej konfrontacji z Mutare i dokonać zemsty na krasnoludzkim zdrajcy. Pod względem ogólnych założeń rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od głównych odsłon cyklu. W odróżnieniu od nich, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkiej kampanii fabularnej, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została opcji rozgrywki wieloosobowej.

PC

Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów
Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów

Strategiczne 15 listopada 2000

Piąta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów jesteśmy świadkami końca trwającego od tysięcy lat rozejmu pomiędzy Władcami Ziemi, Powietrza, Ognia i Wody. Wysłany z misją powstrzymania zemsty Żywiołów Tarnum podąża śladem wszystkich czterech władców, aby po ich pokonaniu zniszczyć również wszystkie Wrota Żywiołów, stanowiące rodzaj bram pomiędzy poszczególnymi wymiarami. Pod względem ogólnych założeń rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od głównych odsłon cyklu. W odróżnieniu od nich, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkiej kampanii fabularnej, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została opcji rozgrywki wieloosobowej.

PC

Heroes Chronicles: The Fiery Moon
Heroes Chronicles: The Fiery Moon

Strategiczne 13 listopada 2000

Czwarta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła Heroes Chronicles: The Fiery Moon stanowi kontynuację wydarzeń ukazanych w poprzednim epizodzie gry. Tarnum podąża śladem Vorra – jednego z trzech Przodków, który zmienił się w bezwzględnego boga wojny i uwięził dwóch pozostałych Przodków w miejscu, do którego prowadzi starożytny portal. Okazuje się, że jedynym sposobem na pokonanie Vorra jest uleczenie go z szaleństwa sokiem z Drzewa Świata. Pod względem ogólnych założeń rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od głównych odsłon cyklu. W odróżnieniu od nich, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkiej kampanii fabularnej, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została opcji rozgrywki wieloosobowej.

PC

Heroes Chronicles: The World Tree
Heroes Chronicles: The World Tree

Strategiczne 29 września 2000

Trzecia odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: The World Tree główny bohater cyklu – Tarnum – łączy siły z resztkami plemienia, którego zadaniem jest ochrona tytułowego Drzewa Świata. Mimo wysiłków zostaje ono jednak zniszczone przez boga wojny Vorra i jego armię nekromantów. Tymczasem nasz protagonista dowiaduje się, że drzewo odrodzi się dzięki Korzeniom Życia, stanowiącym system tuneli, w którym toczy się akcja epizodu. Pod względem ogólnych założeń rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od głównych odsłon cyklu. W odróżnieniu od nich, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkiej kampanii fabularnej, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została także opcji rozgrywki wieloosobowej.

PC

Heroes Chronicles:  Wojownicy Pustkowi
Heroes Chronicles: Wojownicy Pustkowi

Strategiczne 27 września 2000

Pierwsza odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Wojownicy Pustkowi cofamy się o wiele wieków, poznając głównego protagonistę cyklu – barbarzyńcę Tarnuma, który w miarę zyskiwania władzy staje się coraz większym tyranem, siejącym strach nawet wśród swoich sprzymierzeńców. Po śmierci z rąk Riona Gryphonhearta zostaje uznany niegodnym przekroczenia bram raju i jako nieśmiertelny odesłany z powrotem, aby odpokutować swe winy. Pod względem ogólnych założeń, rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od głównych odsłon cyklu. W odróżnieniu od nich, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkiej kampanii fabularnej, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została także opcji rozgrywki wieloosobowej.

PC

Heroes Chronicles: Podbój Podziemi
Heroes Chronicles: Podbój Podziemi

Strategiczne 27 września 2000

Druga odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Podbój Podziemi Tarnum zostaje wysłany przez Przodków na pomoc królowej Allison z Erathii. Aby uwolnić duszę jej ojca z tytułowych Podziemi, nasz protagonista będzie musiał połączyć siły z demonem Deezeliskiem. Nie wszystko pójdzie jednak tak, jak tego oczekiwał i aby zakończyć swą misję, Tarnum będzie musiał finalnie stawić czoła samemu demonowi. Pod względem ogólnych założeń rozgrywka nie odbiega w sposób znaczący od głównych odsłon cyklu. W odróżnieniu od nich, tu bawić możemy się jednak wyłącznie w ramach stosunkowo krótkiej kampanii fabularnej, bez możliwości rozegrania pojedynczych scenariuszy. Dodatkowo, całość pozbawiona została także opcji rozgrywki wieloosobowej.

PC

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia
Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

Strategiczne 3 marca 1999

Trzecia odsłona popularnej serii turowych strategii fantasy studia New World Computing. Po śmierci króla Gryphonhearta, królestwo Erathii pada pod naporem mrocznych sił Nighonu i Eofolu. Jego córka Katarzyna, władczyni Enroth, powraca w rodzinne strony z zamiarem zjednoczenia wszystkich mieszkańców krainy i poprowadzenia ich do walki z siłami zła. Rozgrywka przebiega w typowy dla serii sposób i sprowadza się do eksploracji Erathii w poszukiwaniu mitycznych artefaktów i skarbów, a także do rozbudowy miast. Nieodłącznym elementem zabawy jest konieczność werbowania armii i uczestniczenia w turowych potyczkach z różnymi rodzajami przeciwników. W porównaniu z poprzednimi odsłonami, w grze pojawiają się nowi bohaterowie, nowe typy miast oraz 118 typów jednostek, dysponujących nowymi zdolnościami oraz 64 czarami, należącymi do 4 szkół magii. Mapy w grze są większe i bardziej szczegółowe niż dotychczas, ulepszono także grafikę, animacje oraz opcje rozgrywki multiplayer.

PC

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars
Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars

Strategiczne 1 października 1996

Kontynuacja bestsellerowej strategii turowej Jona van Caneghema i jego studia New World Computing. Fabuła Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach opisanych w pierwszej części gry. Kiedy sprawujący władzę nad krainą Enroth Lord Morglin Ironfist umiera, pomiędzy jego synami rozpoczyna się walka o prawa do tronu. Podczas rozgrywki możemy opowiedzieć się po stronie zbuntowanego i wygnanego z Enroth Rolanda, bądź dochować wierności uważającemu się za prawowitego spadkobiercę tronu Archibaldowi. Ogólna koncepcja rozgrywki nie uległa większym zmianom, jednak autorzy sequelu wprowadzili do gry kilka nowości i ulepszeń. Do czterech znanych z pierwowzoru klas postaci dołączyły dwie nowe: nekromanty i czarodzieja, wraz z ich zamkami i nieznanymi dotąd stworzeniami. W grze poszerzono również m.in. zakres umiejętności bohaterów, wprowadzono możliwość ulepszania posiadanych jednostek, a także zmodyfikowano system posługiwania się magią.

PC

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest
Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

Strategiczne 15 czerwca 1995

Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna autorstwa Jona van Caneghema – twórcy kultowego cyklu RPG Might and Magic oraz uważanej za prekursorkę Heroes of Might and Magic gry King’s Bounty z 1990 roku. Fabuła produkcji nawiązuje do szóstej części wspomnianego RPG i przenosi nas do krainy Enroth, o którą bój toczy czterech władców: rycerz Lord Ironfist, barbarzyńca Lord Slayer, czarodziejka Królowa Lamanda oraz czarnoksiężnik Lord Alamar. Gracz przejmuje zaś kontrolę nad jednym z nich, starając się podbić krainę i pokonać swoich przeciwników. Podstawę rozgrywki stanowi eksploracja nowych terenów, podczas której możemy zbierać zasoby i artefakty, odwiedzać i przejmować rozmaite lokacje (np. kopalnie), podbijać wrogie zamki oraz walczyć z napotkanymi potworami i innymi przeciwnikami. Zarówno eksploracja, jak i walka odbywają się w systemie turowym. Podczas potyczek bohaterowie nie biorą bezpośredniego udziału w walce, jednak mogą wspomagać swe jednostki za pomocą magii.

PC