Prey Gramy dalej

Gramy dalej 10 maja 2017, 14:29

autor: Jakub Mirowski

Miłośnik gier dla jednego gracza – niby przez lepszy klimat, ale tak naprawdę jest słaby w multi.

Prey w 4K – nienaganny styl kontra graficzne fajerwerki

Arkane Studios miewało w przeszłości problemy ze stroną technologiczną swoich produkcji. Zwiedziliśmy stację Talos I trzy razy – na mocnym PC, Xboksie One oraz PlayStation 4 Pro – i sprawdziliśmy, czy Prey daje sobie pod tym względem radę.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Prey to kolejna już w tym roku pozycja, którą warto dodać do swojej kolekcji. Obłędnie klimatyczny, trzymający w napięciu, intrygujący na każdym kroku – nowy tytuł Arkane Studios w pełni zasłużył na wszelkie pochwały oraz porównania do takich serii jak BioShock, System Shock czy Dead Space. Ale angażująca rozgrywka to jedno, a solidna strona techniczna – drugie. W tym artykule sprawdzamy dla Was, jak wygląda i działa Prey na Xboksie One, PlayStation 4 Pro oraz bardzo mocnym PC, a także prezentujemy galerię screenshotów z każdej z trzech wersji.

Testujemy Prey w 4K – nienaganny styl kontra graficzne fajerwerki - ilustracja #1
Xbox One.
Testujemy Prey w 4K – nienaganny styl kontra graficzne fajerwerki - ilustracja #2
PlayStation 4 Pro.
Testujemy Prey w 4K – nienaganny styl kontra graficzne fajerwerki - ilustracja #3
PC.

Sprzęt, na którym testowaliśmy grę:

  1. System operacyjny: 64-bitowy Windows 10
  2. Procesor: Intel Core i5-6600K 3,5 GHz
  3. RAM: 16 GB
  4. Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1080

Opisywanie strony wizualnej najnowszego dzieła Arkane Studios to niełatwa sprawa. Wielu recenzentów zarzucało grze, że pod względem jakości grafiki wyraźnie odstaje od konkurencji. Mnie jednak trudno się z tym zgodzić. Fakt, tekstury nie są tu ostre jak brzytwa, efekty specjalne nie wywołują okrzyków zachwytu, a twarze postaci niezależnych wołają o pomstę do nieba. Ale Prey stawia przede wszystkim na styl – podobnie jak poprzedni tytuł tego studia, Dishonored 2 i pod tym względem deweloperzy po raz kolejny udowodnili, że na tę chwilę chyba nie ma w growej branży nikogo, kto mógłby się z nimi równać. Stacja Talos I jest bogata w detale, spójna i fenomenalnie wypada od strony artystycznej, co dla fanów przemyślanych i dobrze zaprojektowanych lokacji będzie wystarczającym powodem, by machnąć ręką na wszelką krytykę wytykającą grze przeciętą, jak na produkcję wysokobudżetową, grafikę.

Testujemy Prey w 4K – nienaganny styl kontra graficzne fajerwerki - ilustracja #4
Xbox One.
Testujemy Prey w 4K – nienaganny styl kontra graficzne fajerwerki - ilustracja #5
PlayStation 4 Pro.
Testujemy Prey w 4K – nienaganny styl kontra graficzne fajerwerki - ilustracja #6
PC.

Pójście w stronę estetyki zamiast maksymalnej szczegółowości ma też inne zalety. Prey, jeśli zestawić go z innymi multiplatformowymi hitami, nie jest produkcją wymagającą najnowocześniejszego sprzętu. Na naszym PC przy grze w rozdzielczości 4K i z ustawieniami graficznymi na maksymalnym poziomie liczba klatek na sekundę raczej nie spadała poniżej 45. Aby zyskać stałe 60 FPS, przełączyłem wszystkie opcje na poziom wysoki, zmieniając też antyaliasing na SMAA 1TX i ograniczając się do poczwórnego filtrowania anizotropowego. Jeśli jednak macie podobną konfigurację i jesteście w stanie przeżyć brak 60 klatek na sekundę, w Preya da się grać zupełnie komfortowo w rozdzielczości Ultra HD i przy maksymalnych ustawieniach graficznych.

Testujemy Prey w 4K – nienaganny styl kontra graficzne fajerwerki - ilustracja #7
Xbox One.
Testujemy Prey w 4K – nienaganny styl kontra graficzne fajerwerki - ilustracja #8
PlayStation 4 Pro.
Testujemy Prey w 4K – nienaganny styl kontra graficzne fajerwerki - ilustracja #9
PC.

Tym samym Arkane Studios bardzo pozytywnie zaskoczyło pecetowych graczy, bo przecież sporo wskazywało na to, że możemy mieć do czynienia z kolejnym przypadkiem zepsutej optymalizacji. Deweloperzy nie udostępnili bowiem wersji demonstracyjnej na komputery, a ich poprzednia gra po premierze wymagała paru patchy, by porządnie działać. Tymczasem Prey już w dniu debiutu chodził tak jak Dishonored 2 po ponad miesiącu łatania. Jedyne, do czego mają absolutne prawo przyczepić się gracze na PC, to ubogie możliwości konfiguracji oprawy. Miłośnicy grzebania w opcjach będą rozczarowani, bo oprócz rozdzielczości czy jasności zmienić da się zaledwie kilka ustawień.

Komentarze Czytelników (35)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
10.05.2017 17:28
1
Bandi_90
77
Konsul

Wszystkie wyglądają świetnie, choć od Xbox'a One trochę bardziej zamazane. Trzeba by było siedzieć z lupą przed monitorem/telewizorem żeby zobaczyć różnicę w trakcie rozgrywki.

post wyedytowany przez Bandi_90 2017-05-10 17:34:16
10.05.2017 17:52
odpowiedz
V4n-d-all
52
Pretorianin

Prawdziwą różnicę graficzną względem współczesnych gier widać dopiero w Arboretum. Modele roślinności wygadają tam jak z przed 10-ciu lat. Nie to żeby przesadzało to grze w byciu naprawdę świetną.

10.05.2017 18:59
odpowiedz
Rozbo12
13
Pretorianin

Szczerz mówiąc nie widzę żadnej różnicy, przynajmniej na monitorze 24 cale 1920x1080.

10.05.2017 19:13
-9
odpowiedz
10 odpowiedzi
TheKeniger
1
Junior

Mam pytanie do autora tekstu. Czy warto? Czy warto wydać na samą kartę graficzną, procesor, pamięć i windows 4 tyś. i cieszyć się tymi efektami i usprawnieniami możliwymi na PC w 4K. Czy lepiej wydać 999 zł na PS4... i np. w tej samej cenie jeszcze sobie dokupić 55 cali Samsung KS8000?

10.05.2017 19:21
-2
odpowiedz
1 odpowiedź
NewGravedigger
104
spokooj grabarza

Widzę, że PS dostało trochę po dupie

11.05.2017 03:39
-4
odpowiedz
5 odpowiedzi
yadin
88
Senator
4.0

Mi szczęka nie opadła. Lokacje takie sobie, praca kamery tak męcząca jak w większości first person view, a tekstury postaci jak w tekturowych reklamach z wycietymi podobiznami znanych aktorów.

11.05.2017 17:23
odpowiedz
2 odpowiedzi
GimbusomNIE
66
Pogromca Gimbusów

Dziękuję bogu wszemogącemu w trójcy jedynemu i maryii, że jestem na tyle ślepy, że nie widzę prawie żadnych różnicy w tych wszystkich fapperskich benchmarkach cieni liścia.

14.05.2017 23:15
odpowiedz
8 odpowiedzi
szejk18
5
Legionista

pytanie o komputer na ktorym to bylo testowane: Procesor chodzi fabrycznie, czy podkrecony?? jakie szybkie macie ramy to dosyc wazne. i jeszcze jaki dokladnie model karty?? bo roznica moze byc spora

post wyedytowany przez szejk18 2017-05-14 23:16:23
16.05.2017 18:56
odpowiedz
DePovskY
4
Legionista

Nie ma wielkich różnic, a nawet można powiedzieć, że różnic za bardzo nie widać, jedynej lekko w PS4 pro.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze