No Man's Sky Gramy dalej

Gramy dalej 13 marca 2017, 13:00

autor: Czarny Wilk

Bez umiaru pożre gry oraz filmy, nie pogardzi też soczystym komiksem albo dobrze upieczonym serialem.

No Man’s Sky po aktualizacji 1.2 Path Finder – odbudowy zaufania ciąg dalszy

Po całkowicie zmieniającym podejście do gry Foundation Update twórcy No Man’s Sky, czyli jednej z najgłośniejszych wtop zeszłego roku, kontynuują próbę odkupienia win i odzyskania zaufania graczy.

Artykuł powstał na bazie wersji PS4.

AKTUALIZACJA PATH FINDER TO:
  1. trzy pojazdy ułatwiające eksplorację planet;
  2. możliwość udostępniania innym graczom baz i torów wyścigowych;
  3. dodatkowe rodzaje uzbrojenia do nabycia za nową walutę;
  4. większa rola systemu reputacji u różnych frakcji;
  5. tryb fotografa;
  6. tryb permanentnej śmierci;
  7. poprawiona grafika.

Wypuszczona na początku grudnia zeszłego roku aktualizacja Foundation do No Man’s Sky była sporym zaskoczeniem. Nie tylko pojawiła się nagle, gdy już wiele osób zdążyło dawno zapomnieć o tworze Seana Murraya i jego ekipy, ale też udało jej się zmienić nudnawą produkcję w tytuł potrafiący zapewnić kilkanaście godzin może nie wybitnej, ale dość przyzwoitej rozrywki. Pod reklamującym wersję 1.1 budowaniem baz kryła się bowiem nowość znacznie bardziej znacząca – szereg prostych misji, wysyłających gracza na różne planety i zachęcających do przetestowania ignorowanych dotąd aktywności. Dzięki temu nudnawa i bezcelowa wcześniej eksploracja w końcu nabrała większego sensu.

Aktualizacja 1.2, zatytułowana Path Finder, kontynuuje marsz zespołu Hello Games ku odkupieniu win. Tym razem główną atrakcją są pojazdy umożliwiające szybkie i wygodne zwiedzanie planet, ale zmiany objęły też warstwę wizualną gry, typy uzbrojenia, statki kosmiczne i system frakcji. I choć postęp nie jest tak duży jak przy ostatniej większej łatce, najnowszy patch zapewnia przynajmniej kilka godzin dodatkowej zabawy w świecie osiemnastu trylionów planet.

Pastelowe kredki w pudełeczku noszę

No Man’s Sky po aktualizacji 1.2 Path Finder – odbudowy zaufania ciąg dalszy - ilustracja #1
Ładne planety wyglądają teraz jeszcze ładniej…

Zmiany wizualne rzucają się w oczy zaraz po uruchomieniu gry. Dokładniejsze Ambient Lighting, Horizon Based Ambient Occlusion, Crepuscular Rays i inne dziwnie brzmiące nazwy, wzięte z listy poprawek wprowadzonych przez łatkę, w grze przekładają się przede wszystkim na dużo żywszą paletą kolorów. Dzięki temu bujnie porośnięte roślinnością lokacje wyglądają teraz nieco lepiej... a te jałowe trochę gorzej. Akurat miałem pecha założyć bazę na jednym z takich pozbawionych większych skupisk flory globów, przez co, o ile nocami widoczki były jeszcze znośne, tak za dnia z każdej strony raził mnie intensywny odcień różu.

Bardziej żywy, jakby kreskówkowy wygląd zyskały też zwierzęta oraz postacie niezależne i tutaj zmiana jest już bezdyskusyjnie na plus. Ponadto wejściu wszelkich większych statków w układ planetarny, w którym akurat się znajdujemy, towarzyszą teraz całkiem ładnie wyglądające potężne rozbłyski. Na tym lista ulepszeń zauważalnych bez dokładnego porównywania zrzutów ekranu z „przed” i „po” się kończy. Ogólnie jest lepiej, ale wciąż nie rozwiązano największego problemu wizualnego gry – paskudnego doczytywania się obiektów na naszych oczach.

Minus ten stał się zresztą jeszcze bardziej widoczny, gdyż siedząc za sterami pojazdów, poruszamy się całkiem szybko i silnik gry potrafi nieco zaspać, dorysowując nowe obiekty niemalże przed naszym nosem. I przy okazji niemiłosiernie klatkując – wpadając wehikułem w większe skupiska stalagmitów, jakich pełno w jaskiniach, zdarzało mi się zredukować liczbę klatek na sekundę do raptem kilku. Być może zrobiono coś z tym elementem w wersjach na PS4 Pro albo PC, które również otrzymały szereg poprawek, ale edycja na zwykłe PlayStation 4 nadal ma ewidentne problemy wydajnościowe z pełną obsługą oferowanych przez grę funkcji.

No Man’s Sky po aktualizacji 1.2 Path Finder – odbudowy zaufania ciąg dalszy - ilustracja #2
…ale pastelowe kolory niespecjalnie sprawdzają się na jałowych globach.
No Man’s Sky po aktualizacji 1.2 Path Finder – odbudowy zaufania ciąg dalszy - ilustracja #3
Tryb fotograficzny daje całkiem sporo możliwości.

Z okazji poprawek wizualnych tytuł został także wyposażony w tryb fotograficzny. Oferuje on wcale niemało opcji – oprócz swobodnego ustawiania kamery możemy kontrolować położenie słońca, warunki pogodowe, nakładać różnorodne filtry. No Man’s Sky cieszy się dużym gronem fanów lubujących się w robieniu jak najładniejszych fotografii swoich kosmicznych odkryć, a tutaj otrzymali oni wygodne w obsłudze narzędzie stwarzające sporo dodatkowych możliwości.

No Man’s Sky po aktualizacji Foundation Update – lepiej późno niż wcale
No Man’s Sky po aktualizacji Foundation Update – lepiej późno niż wcale

Gramy dalej

Po aktualizacji 1.1 No Man’s Sky w końcu zaczyna rozwijać skrzydła. Chociaż wiele elementów wciąż wymaga dopracowania, gra w nowej wersji dostarcza znacznie więcej przyjemnych wrażeń niż wcześniej.

Ofiary hype’u - dlaczego gra No Man’s Sky wywołała taką burzę?
Ofiary hype’u - dlaczego gra No Man’s Sky wywołała taką burzę?

Gramy dalej

Kurz po premierze gry No Man's Sky już opadł, ale w sieci wciąż nie brakuje negatywnych opinii o produkcie studia Hello Games. Próbujemy odpowiedzieć na pytanie dlaczego eksperymentalne dzieło spotkało się z taką falą krytyki i czy jest ona słuszna.

Zagraj w najlepsze gry!

Komentarze Czytelników (33)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
13.03.2017 21:34
6
odpowiedz
1 odpowiedź
berial6
78
Donut Hole

Szczerze nie rozumiem graczy. Wydawca spartolił? Źle. Wydawca naprawia? No jeszcze gorzej, bo powinni PŁACIĆ zawiedzionym graczom (co przeciez zrobili- zwrócili pieniądze na steamie? zwrócili).
Więc co niby twórcy mają zrobić? Zabić sie? ;d

13.03.2017 14:44
1
keraj37
5
Legionista

Gracze oraz internet nie wybaczaja nigdy.

Hello Games musialoby chyba dac po 10 milionow dolarow kazdemu kto ma dostep do internetu aby wybaczyli.

Smutne to ale prawdziwe.

13.03.2017 15:20
3
odpowiedz
domino310
33
Jarl

Jakby to w early access było a tak...
Wzięli kasę za pełną wersję a dali wersję alpha i to wczesną.

13.03.2017 15:38
-5
odpowiedz
2 odpowiedzi
berial6
78
Donut Hole

Ponowne psioczenie za to, że twórcy naprawiają wadliwy produkt uważam za otwarte!

13.03.2017 17:08
odpowiedz
2 odpowiedzi
banenanV1.5
2
Konsul

Gracze oraz internet nie wybaczaja nigdy.
Gdyby to była prawda to nikt by nie dał się nabrać.
Hello Games musialoby chyba dac po 10 milionow dolarow kazdemu kto ma dostep do internetu aby wybaczyli.
Minie z 5-10 lat i nikt o tym nie będzie pamiętał.
A co do samej gry: dobrze że coś z nią robią, jak doprowadzą do porządku i cena będzie przystępna to można będzie sprawdzić.
deweloperzy maja nauczke na przyszlosc.
Chyba taką że można sobie dymać graczy, a oni im bardziej dymani, tym bardziej wystawiają dupę. Bo co z tego że ktoś tam sobie narzeka, skoro się sprzeda gra?

post wyedytowany przez banenanV1.5 2017-03-13 17:11:42
13.03.2017 18:06
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
yomitsukuni
76
Pretorianin
4.5

„(...) w świecie osiemnastu kwintylionów planet” – osiemnastu sryntylionów. GOL bezustannie powiela ten sam idiotyczny błąd, co osoby myślące, że angielski billion to po polsku „bilion”, a nie „miliard”. Quintillion, czyli jedynka i osiemnaście zer, po polsku nazywa się „trylionem”. Kwintylion ma trzydzieści zer, po angielsku to jest nonillion.

13.03.2017 19:53
3
odpowiedz
Demilisz
113
Konsul

@keraj37

Czemu smutne? Hello Games nawaliło i za to płaci. Smutne to jest to, że coś, co powinno być standardem staje się wielkim newsem, bo tak ta branża jest zeszmacona.

post wyedytowany przez Demilisz 2017-03-13 19:53:19
13.03.2017 20:05
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
aope
108
Corporate Occult

Gracze oraz internet nie wybaczaja nigdy.

Mhmmm. Gracze. lol

13.03.2017 20:21
-3
odpowiedz
1 odpowiedź
Dharxen
14
Pretorianin
1.0

Wszelkie aktualizacje tej gry powinny być olewane przez graczy ciepłym moczem.

post wyedytowany przez Dharxen 2017-03-13 20:26:46
13.03.2017 20:25
odpowiedz
LooKAS
130
Konsul

jest nadal tak samo nudna.. tylko, że nudzimy się w ładniejszym otoczeniu.

13.03.2017 21:34
6
odpowiedz
1 odpowiedź
berial6
78
Donut Hole

Szczerze nie rozumiem graczy. Wydawca spartolił? Źle. Wydawca naprawia? No jeszcze gorzej, bo powinni PŁACIĆ zawiedzionym graczom (co przeciez zrobili- zwrócili pieniądze na steamie? zwrócili).
Więc co niby twórcy mają zrobić? Zabić sie? ;d

13.03.2017 22:44
-2
odpowiedz
conrad_owl
5
Pretorianin

Olewać aktualizacje? No nie :D przecież te miliony co kupiły niech mają choć trochę zabawy po czasie.
Nie kupować preorderów? Mea culpa - Horizona kupiłem, a tak to staram się spokojnie poczekać.
I ta co do czekania - dziś za 10 funtów brytyjskich (a z wysyłką 12) kupiłem No Mans Sky na PS4. Powiecie - zdurniał?
Ano nie. Ja od dawna lubiłem eksplorację, odkrywanie, łażenie po mapie bez zwracania uwagi na fabułę itp. Tu to będę miał - obecnie za grosze. Z budową baz i pojazdami. Ze świadomością, że już nie jest tak nudno. Wiedząc, że będą jeszcze dalej aktualizować. Za dosłownie grosze :) Teraz jak najbardziej można tę grę kupić - ludzie jak ja, co cierpliwie czekali aż będzie warto. Myślę, że już jest warto. Może mi się przypomni frajda z Darkstar One? :)

post wyedytowany przez conrad_owl 2017-03-13 22:44:27
13.03.2017 23:47
odpowiedz
Adexx
63
Generał

To samo i ja Za 80 zł edycje specjalną zakupiłem na ps4 i jutro do mnie dotrze. Gra zaczyna powoli wyglądać jak powinna więc za taką kwotę żal było nie brać xD ważne że gra jest wspierana nadal i jest szansa że za jakiś czas będzie czymś podobnym do tego co obiecywali

14.03.2017 09:44
odpowiedz
4 odpowiedzi
Arterion
2
Junior
7.5

Ja też kupiłem na PS store jest przecena i za 60 parę złotych uważam że się opłaci tym bardziej że lubię połazić i pozwiedzać więc gra dla nie jak znalazł :)

14.03.2017 10:25
1
odpowiedz
ezeriasz
6
Junior

Trzeba było od razu mówić, że to wczesny dostęp, nie mieliby tylu nieprzyjemności.

14.03.2017 12:20
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
KrakenOctopus
4
Legionista

Gracze oraz internet nie wybaczaja nigdy.

Jakby gracze posiadali mózg oraz nie wybaczali nigdy to takie firmy jak Ubisoft albo EA byłyby teraz w stanie rozkładu.

20.03.2017 11:44
odpowiedz
modoc
26
Chorąży
4.0

Jak narazie idą w dobrym kierunku ale do końca jeszcze daleko.

Obstawiam, że dopiero wersja 2.0 będzie grywalna.

Brakuje sporo contentu który jest dodawany chociażby przez mody. A i działanie samych modów do poprawienia. Niby prosto ale potrafią się zacinać między sobą. 1 z 2 działa ale 2 z 3 już nie. a 1 z 3 tak.
Brakuje też dróg i osad na planetach. Mogli porobić jakieś miasta z dodatkowymi zadaniami. Porobili też pojazdy i przydały by się jakieś drogi. Nawet jako antyczne zabytki.

28.03.2017 01:07
odpowiedz
Nolifer
92
The Highest

Ile to jeszcze miesięcy, lat minie, zanim twórcy doprowadzą grę do tego stanu, w jakim rzeczywiście powinna być od premiery?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze