Elex
Elex
Elex Game Box

Elex

Gra RPG THQ Nordic / Nordic Games

Data premiery gry: 17 października 2017
Do premiery pozostało 88 dni.

Trzecioosobowe RPG, za którego powstanie odpowiadają twórcy legendarnej serii Gothic z niemieckiego studia Piranha Bytes. W przeciwieństwie do wspomnianego Gothica, akcja Elex osadzona została w postapokaliptycznym świecie łączącym elementy science-fiction i fantasy, gdzie technologia miesza się z magią. Pod względem mechaniki tytuł nie odbiega od kanonu współczesnych trójwymiarowych RPG. Podczas zabawy eksplorujemy sporej wielkości otwarty świat, realizując szereg głównych i pobocznych misji fabularnych. Na swojej drodze spotykamy mnóstwo postaci niezależnych, z którymi prowadzimy dialogi, podejmując rozmaite wybory, które mogą znaleźć odzwierciedlenie w dalszym toku fabuły. Nie zabrakło też oczywiście walki i całej galerii zmutowanych potworów do ubicia. Podobnie jak poprzednie produkcje Piranha Bytes, tytuł koncentruje się wyłącznie na trybie singleplayer i nie oferuje możliwości zabawy wieloosobowej.

Więcej informacji o: ElexrpgpostapokalipsaRPG akcjisandboxscience fictionTPP .

Elex - kompendium wiedzy / FAQ
Elex - kompendium wiedzy / FAQ

kompendium3 kwietnia 2017

Niniejsze kompendium wiedzy poświęcone jest grze RPG pt. Elex autorstwa studia Piranha Bytes, twórców serii Gothic i Risen. Będzie ono uzupełnianie o najciekawsze informacje i materiały zarówno przed, jak i po premierze tego tytułu.

Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?
Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?

przed premierą1 czerwca 2017

Światowa premiera październik 2017. Wzorem dla studia Piranha Bytes przy tworzeniu Elexa są ponoć pierwsze odsłony serii Gothic. Faktycznie, projekt świata i model rozgrywki zdradzają pewne podobieństwa. Niestety, to samo można powiedzieć o prehistorycznej technologii...

Elex na kolejnym zapisie z rozgrywki
Elex na kolejnym zapisie z rozgrywki

wiadomość23 czerwca 2017

W sieci pojawił się kolejny zapis z rozgrywki z gry Elex, który był obecny na tegorocznych targach E3. Tytuł pojawi się 17 października na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One.

Poznaliśmy oficjalną datę premiery Elex
Poznaliśmy oficjalną datę premiery Elex

wiadomość1 czerwca 2017

Poznaliśmy oficjalną datę premiery gry Elex, długo oczekiwanego RPG od Piranha Bytes, twórców kultowego Gothica. Tytuł trafi na półki sklepowe 17 października bieżącego roku.

Elex - poznaliśmy zawartość edycji kolekcjonerskiej
Elex - poznaliśmy zawartość edycji kolekcjonerskiej

wiadomość26 maja 2017

Wiemy, co wejdzie w skład edycji kolekcjonerskiej wyczekiwanego RPG Elex. Wydanie to zaoferuje m.in. figurkę i specjalny amulet, a wyceniono je na ok. 460 zł w przypadku PC-tów i ok. 500 zł na konsolach.

PC
XONE
PS4

Komentarze Czytelników (383)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
14.10.2016 14:44
11
odpowiedz
4 odpowiedzi
koko123pl
15
Centurion

Oby dubbing był.... bez dubbingu gra RPG to średniak...

15.06.2016 14:13
9
odpowiedz
5 odpowiedzi
Hava
9
Legionista

Nadzieje ?
No cóż Gothic 1 i 2 miał świetny klimat, ciekawy świat, bohaterów pewnie niedoróbki były kompensowane przez wiele plusów. Historia i świat 1 i 2 był naprawdę dobre, w G3 dostaliśmy wielki świat, lepsza grafikę, ale zabrakło tego czegoś. Do tego pojawiła się nuda, kolejne miasto i kolejne te same nie wciągające zadania bez fabuły 5 skrzyń, beczek, worków czegoś tam. Orki, która nie miały nic ciekawego do powiedzenia.
Czy ktoś wie kto odpowiadał w G1 i G2 za fabułę, scenariusz, dialogi itd ? Czy ci ludzie nadal tam pracują ? Bo mam wrażenie, że chyba już ich nie ma.
Riseny wcale nie są tak dobre, wmawia się, że to następca Gothiców, ale to taki ubogi kuzyn. Sorry, ale Risen 1 wcale nie jest taki wspaniały, główny bohater nie ma nawet 50% tego klimatu, wyrazistości jak Bezimienny. No i trzeba pamiętać, że pozycję Gothica w Polsce zbudowała świetna lokalizacja, dialogi, humor. Bo grę też trzeba umieć zlokalizować i to się świetnie udało, G1-G2 udało się naprawdę dobrze CD Projekt.
I tego brakowało w Risenach, to że ktoś rzuci wulgaryzmem nie oznacza jeszcze dobrego humoru. Gothic i te kąśliwe uwagi, tutaj złośliwość w komentarzu jakiegoś bohatera, tam ktoś się z nas naśmiewa. Bohaterowie muszą być widoczni w grze, postacie są wyraziste, mają swoje specyficzne cechy.
No i żyjące miasto, idąc Khorinis czuje się, że miasto wydaje się "autentyczne". Kowal wykuwa miecz, na wejściu zatrzymuje nas trzymający się procedur, protekcjonalny Paladyn. Każdy miał własną historię, własny dialog. Nie jakieś tam okienko z nudnym długim tekstem, przeważnie tym samym. Idąc do portu słyszymy handlarki, gdzieś ogłasza się rozporządzenie Lorda Andree https://www.youtube.com/watch?v=SsjWgHhD2d0
Nawet napotkany gdzieś myśliwy czy wieśniak na polu miał swoją historyjkę do opowiedzenia, dodaje swoje trzy grosze do gry.
Bez polskiej wersji nie było dialogów, nie byłoby takiej popularności serii Gothic w Polsce, wydawca/producent chyba tego nie docenia ;)
Niestety Riseny to jedynie niezłe gry, mam wrażenie, że gdyby portale, wydawca nie bazowały na popularności Gothica to gdyby ktoś nie wiedział kto stoi za tymi grami, cieszyłyby się znacznie mniejszą popularnością. To jak przeciętny/niezły album zespołu, który wcześniej wyrobił sobie markę.
Riseny to coś jak Deus Ex: Invisible War, mamy pierwszego Deus Ex'a, tutaj nawet różnica większa bo to jedna z najważniejszych gier na PC. Potem Deus Ex: IW, który sam w sobie nie jest taki zły, ale do jedynki traci bardzo dużo. Potem Deus Ex: Bunt Ludzkości czyli naprawdę udany powrót.
Jeśli Elex nie będzie miał żyjącego świata, ale nie dla tego że postawia 50 postaci, które są nudne, bez wyrazu, historii. Jeśli sama fabułą nie będzie dobra, scenariusz nie będzie wciągał, dialogi będą na odwał się, świat nie będzie krył naprawdę ciekawych tajemnic to gra będzie kolejną, która przejdzie i tyle. Nie liczy się ilość/wielkość, ale jakość, pomysłowość, ciekawa historia, muzyka, bohaterowie.

29.04.2017 20:19
7
odpowiedz
5 odpowiedzi
'wilk '
54
Pretorianin

Drugi gameplay #BeyondtheAlpha :D
https://www.youtube.com/watch?v=XLLwrbCkbeY

07.11.2016 22:36
6
odpowiedz
PanLateret
13
Pretorianin

https://m.youtube.com/watch?v=6IJgfkAi2kc
Zalecam się wsłuchać, gościu o na pozór prostych kwestiach, zdradza dużo fajnych szczegółów, tak od strony mechaniki..
_
Podchodziłem sceptycznie ale już chyba wiem czym do mnie dotrą, tak czy siak, Elex będzie specyficzny a to już samo w sobie nakazuje trzymać się dobrej myśli. ;)

26.03.2017 12:37
6
odpowiedz
1 odpowiedź
sebogothic
97
Senator

Króciutkie urywki gameplayu z ELEX: https://www.youtube.com/watch?v=S5owX-CcFrQ

Tym razem trochę pustyni.

27.04.2017 21:48
6
odpowiedz
7 odpowiedzi
Salzmore
8
Pretorianin

Chyba mamy pierwszy materiał spoza wersji alpha...

https://www.youtube.com/watch?v=znOieSu_PRI

28.05.2017 07:35
6
odpowiedz
Salzmore
8
Pretorianin
23.05.2017 17:54
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
Salzmore
8
Pretorianin
30.05.2017 17:58
01.06.2017 12:53
1
odpowiedz
'wilk '
54
Pretorianin

ehh, mogli by już przestać, pośmialiśmy się było fajnie. Ale nie rozumie dlaczego data premiery jest tak wielką tajemnicą, przy prawie skończonej grze.

http://gothic.org.pl/publicystyka/newsy/premiera-17-pazdziernika-nowy-trailer-cgi/

01.06.2017 13:11
1
odpowiedz
1 odpowiedź
UrBan1212
3
Legionista

Na stronie podane,że 3 Października
tam piszą,że 17 Października ...
miał być Sierpień.... nie wiem co o tym myśleć.

01.06.2017 13:20
2
odpowiedz
domino310
36
Jarl

Esh znowu obsuwa:/
Nie wiem czy jesień to dobra pora na premierę, na pewno konkurencja będzie mocna.

01.06.2017 14:07
01.06.2017 17:01
3
odpowiedz
1 odpowiedź
sebogothic
97
Senator
02.06.2017 18:07
02.06.2017 21:29
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Chromstar
14
Legionista

Miałem nadzieję, że w Elexa zagram na spokojnie w wakacje. A jak październik to studia i/lub praca i z czasem będzie krucho.

03.06.2017 01:09
03.06.2017 22:23
06.06.2017 19:54
odpowiedz
1 odpowiedź
Gorn221
31
Konsul
07.06.2017 01:36
odpowiedz
'wilk '
54
Pretorianin

Na początku są nowe ujęcia z dźwiękiem: https://www.youtube.com/watch?v=PgLQ9kzmfT8

07.06.2017 11:39
odpowiedz
alchemiakr
33
Konsul

Ta różnorodność terenów kojarzy mi się trochę z World Of Warcaft chyba przez te tereny pustynne.

10.06.2017 14:43
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
nie taki stary zgred
21
Chorąży

Czekam, ale: plecak, broń palna wydają się OP, potwory nie mają żadnej kontry na to. Dwa AI potworów jest tragiczne, są bardzo powolne, nie robią kombinowanych ataków, atak zawsze wiąże się z wyskokiem do przodu a zanim stwór się obróci i zbierze znów do ataku można go obiec dwa razy robiąc pompki i przysiady po drodze, a z plecakiem to już komedia. HP u potworów spada szybko u postaci wolno albo wcale, wiem, że na gameplayach postać jest wykoksowana ale walka tutaj to spacer po parku. Potwory i ludzie jak w G3 ustawiają się do ataku w kolejce, w danym momencie zawsze atakuje tylko jeden - to była pierwsza, rozwalająca grę, wada systemu walki w G3 (druga to mushowanie LBM). Atak zwierzęcia powinien być szybki, gwałtowny, chaotyczny i precyzyjny, to zwierzak powinien cię obiegać, przeskakiwać, powalać, przełamywać blok nie dać ani chwili wytchnienia, kontratakować. Nieliczne ataki dystansowe, głównie robotów, z dynamiką jak w kisielu i z celnością jak u zezowatego nie stanowią żadnego zagrożenia dla bohatera. Powinny być kontrą na plecak i broń palną, powinny być morderczo szybkie i celne, wręcz oszukane (ale bez przesady) na korzyść potworów i ludzi - tak by bohater 5 razy pomyślał zanim użyje plecaka w walce i walcząc z dystansu musiał się ostro napocić by wygrać. Potwory i ludzie po wyjściu z trybu walki czyli po kilku sek. lub/i zbytnim oddaleniu bohatera powinny natychmiast przywracać sobie 100% HP. Bohater natomiast nie powinien mieć możliwości korzystanie z potek i żarcia w czasie walki i tuż po niej. Obie te cechy combatu powinny być zgrane czasowo. Taki system walki Piranie już miały w swoich grach. Bez tego walka nie stanowi żadnego wyzwania i kładzie to niestety grę, zaś dla fabułowców powinien być najłatwiejszy poziom trudności gdzie odpowiednio są ustawione wartości HP, obrony i mnożniki ataku. Nadal nic nie wiadomo czy będą kontry, blok, unik.
W obecnej postaci wygląda na to, że walka nie stanowi żadnego wyzwania. Uprzedzając: jeśli to nie są gameplaye z god mode to gra jest także źle zbalansowana - walka powinna wyciskać siódme poty i wymuszać spinanie pośladów do samego końca.

18.06.2017 08:22
odpowiedz
3 odpowiedzi
Chromstar
14
Legionista

No to Pankratz sobie dogodził. Cień Wojny zaliczył obsuwę i wychodzi 10 października. Tydzień przed Elexem. Boję się, że wszyscy rzucą się na niego jak szczerbaty na suchary i bez $$$ na kampanię promocyjną Elex się nie przebije.

23.06.2017 02:20
23.06.2017 02:20
23.06.2017 02:20
23.06.2017 02:20
23.06.2017 02:20
23.06.2017 02:25
23.06.2017 02:25
24.06.2017 21:44
-7
odpowiedz
11 odpowiedzi
BlackPilgrim
4
Centurion
1.0

Zawód, zawód roku się zbliża. Nastepnym Gothiciem (jeśli będzie powstawał) powinna się zająć Bethesda lub CDP.

25.06.2017 11:30
2
odpowiedz
Sardrok
5
Legionista
8.0

Elex będzie taki jak Risen 3 co w moim przypadku wcale źle nie wróży. Po obejrzeniu paru gampley-ów wiem na co się nastawiać, będzie miał w systemie walki te same bolączki co Riseny, ale mi to nie przeszkadza. Mam nadzieje że będzie wciągająca fabuła i zadania poboczne, dobrze napisane postacie i jak dla mnie to wystarczy do dobrej zabawy.

27.06.2017 00:10
-1
odpowiedz
7 odpowiedzi
Gorn221
31
Konsul
29.06.2017 14:39
odpowiedz
Czarny Wilk
53
Bo jestem czarny

@Gorn221: Jeśli dodajesz masowo większą liczbę filmików jeden za drugim, to wrzucaj je proszę wszystkie w jednym poście zamiast każdego oddzielnie.

post wyedytowany przez Czarny Wilk 2017-06-29 14:40:46
30.06.2017 20:55
-3
odpowiedz
1 odpowiedź
NEMROK19
94
Senator

Niestety świat na wszystkich gamepleyach prezentuje się strasznie sztucznie, w porównaniu do W3 czy Skyrim (wersja remake) jest o co najmniej 2 klasy gorzej, wystarczy też spojrzeć na ruchy postaci, jest to wypisz wymaluj Risen 3, pozostaje mieć nadzieje że nadrobią to fabułą i postaciami.

post wyedytowany przez NEMROK19 2017-06-30 20:55:56
01.07.2017 11:43
-3
odpowiedz
12 odpowiedzi
Michał B.
1
Legionista

Mam wobec Elexa wielke nadzieje, ale z drugiej strony wiem, że nie sprosta moim oczekiwaniom. Znowu drewniane animacje (uprzedzając pytania - TAK, przeszkadza mi to w grze, która ma piękną, realistyczną grafikę, natomiast nie przeszkadzałoby mi w grze, której oprawa graficzna tworzona byłaby w pewnej konwencji - na przykład nie przeszkadzają mi animacje w Pillarsach, bo taka jest konwencja), "mimika" twarzy, która w zasadzie mogłaby nie istnieć, niezbyt zachęcająca fabuła, mało angażujący system walki i masa, masa fetch questów. W zamian dostanę świetnie zaprojektowany świat do eksploracji, może umiarkowanie ciekawe postaci i to nieuchwytne "coś" co powoduje, że od gier Piranhy mimo wszystko trudno się odkleić... Strasznie męczy mnie to, że są tak małym studiem, a porywają się na tak wielkie projekty, bo mimo że ogromnie utalentowani to gołym okiem widać, że niektórych rzeczy po prostu nie umieją porządnie zaprojektować w 30 osób, czy ile ich tam jest.

11.07.2017 22:25
odpowiedz
:. Lustro_Dushy .:
1
Pretorianin

Im więcej widzimy tym mam wrażenie,że jest lepiej w kwestiach technicznych. Strasznie boję się tego misz maszu gatunkowego tzn. magia,lasery i miecze. Martwi mnie brak logiki w tym, jak niby facet z mieczem ma szansę wygrać z facetem z karabinem, lub facetem rzucającym jakieś kule. A tak frakcje ze sobą walczą.Obawiam się czy Piranhe nie wzięły na siebie za dużo.....No ale to Piranhe.....Strzelby w Risenach 2 i 3 też były przegięte, a jednak jakoś to funkcjonowało :) Oceny co do oczekiwań nadal nie wystawię jednak......

18.07.2017 18:27
-1
odpowiedz
haron12343
0
Junior

Coś mi mówi że ta gra będzie miała na start pierwsze bugi

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze