Regalia: Of Men And Monarchs
Regalia: Of Men And Monarchs
Regalia: Of Men And Monarchs Game Box

Regalia: Of Men And Monarchs

Gra RPG Klabater

Data premiery gry: 18 maja 2017

Turowe RPG z silnymi elementami strategicznymi, stworzone przez polskie studio Pixelated Milk. Regalia: Of Men And Monarchs zabiera nas do fantastycznej krainy, w której panuje powszechny pokój. Wcielamy się w rolę młodego szlachcica, Kaja Lorena. Ojciec na łożu śmierci wyjawił mu istnienie odległej krainy, do której prawa należą do jego rodu. Po dotarciu na miejsce okazuje się jednak, że cała domena jest w opłakanym stanie, a dodatkowo rodzina została obciążona pokaźnym długiem. Kay postanawia przywrócić świetność zrujnowanemu miastu i wyrwać jego okolice z łap dzikiej przyrody. Zadaniem gracza jest wznoszenie budynków, gromadzenie surowców, rozwój technologiczny oraz odpowiednie zarządzanie krainą w celu wygenerowania odpowiedniej sumy pieniędzy. Duże znaczenie ma eksploracja świata, wykonywanie zadań zlecanych przez postaci niezależne oraz walka, rozgrywana w systemie turowym. Bohaterowi może towarzyszyć czwórka innych postaci o unikalnych umiejętnościach, które da się rozwijać wraz z postępami w grze.

Więcej informacji o: Regalia: Of Men And Monarchsrpgelementy strategicznefantasyKickstarterpolskietaktyczneturowe .

Regalia: Of Men And Monarchs - poradnik do gry
Regalia: Of Men And Monarchs - poradnik do gry

poradnik do gry18 maja 2017

W poradniku do gry Regalia: Of Man And Monarchs znajdziesz opis podstaw rozgrywki oraz przydatne porady. Dowiesz się jakie budynki rozbudowywać, jak łowić ryby czy w jaki sposób rozwiązywać otrzymywane w grze zadania.

Recenzja gry Regalia: Of Men and Monarchs - dobre taktyczne RPG z rodzimego podwórka
Recenzja gry Regalia: Of Men and Monarchs - dobre taktyczne RPG z rodzimego podwórka

recenzja gry24 maja 2017

Światowa premiera 18 maja 2017. Dominacja produkcji z Japonii w gatunku taktycznych RPG jest niezaprzeczalna. Co jednak stanie się kiedy polscy deweloperzy stworzą własne SRPG? Dziś przyglądamy się grze Regalia: Of Men and Monarchs od studia Pixelated Milk.

Regalia: Of Men and Monarchs jedyną nowością w zestawieniu. Top Empik - tydzień 20 i 21
Regalia: Of Men and Monarchs jedyną nowością w zestawieniu. Top Empik - tydzień 20 i 21

wiadomość30 maja 2017

Seria The Sims nie zamierza odpuścić posiadaczom pecetów, a na horyzoncie nie ma wielu nowości, które mogłyby powalczyć o portfele klientów. Zapraszamy do najnowszego notowania hitów sieci salonów Empik.

Regalia: Of Men and Monarchs - polskie jRPG zadebiutowało na rynku
Regalia: Of Men and Monarchs - polskie jRPG zadebiutowało na rynku

wiadomość18 maja 2017

Dziś swoją premierę ma gra Regalia: Of Men and Monarchs, prześmiewcze jRPG od polskiego studia Pixelated Milk. Tytuł aktualnie przeznaczony jest wyłącznie na PC, choć w planach są również wersje na PlayStation 4 oraz PlayStation Vita.

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (27 lutego - 5 marca 2017 r.)
Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (27 lutego - 5 marca 2017 r.)

wiadomość6 marca 2017

Miniony tydzień okazał się owocny dla polskiego rynku gier. Zapowiedziano grę We. the Revolution, poznaliśmy daty premier Beat Cop i Regalia: Of Men and Monarchs, obejrzeliśmy nowe materiały video z horroru Agony, a dzięki przyznaniu dotacji przez Ministerstwo Kultury dowiedzieliśmy się trochę o niezapowiedzianych projektach rodzimych deweloperów.

PC
PSV
PS4

Komentarze Czytelników (24)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
22.10.2016 19:26
yasiu
159
Legend
9.0

Na żywo prezentuje się przepięknie.

24.04.2017 18:47
odpowiedz
Piratos
126
Niewidzialny Templariusz

Jako że Rushin siedział nad oprawą graficzną od razu dostaje duży plus w końcu komiksy były zacne jego. Tylko czekać do premiery

07.05.2017 20:47
odpowiedz
Valgard
27
Centurion

Polacy zrobili jrpg? o.O Trzeba wspierać ten trend :D

18.05.2017 23:28
2
odpowiedz
wronczanin
52
Konsul
9.0

Gra jest świetna, gorąco polecam :)

18.05.2017 23:45
2
odpowiedz
karvimaga
84
Generał
9.0

Zgadam się! Gra warta każdej złotówki :)

20.05.2017 01:44
odpowiedz
grabeck666
9
Legionista

<edit>

to samo chyba się dodało w opinii

post wyedytowany przez grabeck666 2017-05-20 01:45:58
23.05.2017 16:48
odpowiedz
NaRvI
1
Junior

Świetna gra, ale drobiazgi rujnują rozgrywkę jak dla mnie.
Presja czasu w taktycznym rpg? Wtf....
System perków, dangeonów i walka gdzie wszystko ogranicza widoczność.
Sentyment do FFT, VH itp każe grać, ale to po prostu nie jest to :/
6/10

post wyedytowany przez NaRvI 2017-05-23 16:51:28
26.05.2017 13:24
1
odpowiedz
Zakapiorrrrr
4
Junior
9.0

Świetna gra. Presja czasu to może boleć zwłaszcza niedoświadczonych graczy gdyż z góry trzeba planować jakie misję zrobimy w następnym epizodzie. Trudne dungeony to fakt trzeba kombinować ze składem osobowym i do tego mieć odrobinę szczęścia :). Piękna oprawa graficzna i humor (osobiście uwielbiam Theo hehehe ). Kto przeszedł Beholdera przejdzie i to :). Są drobne niuanse ale nie na tyle duże żeby się czepiać . Warta każdej wydanej złotówki :)

26.05.2017 14:08
odpowiedz
5 odpowiedzi
Sinic
155
Senator

Nigdy nie zrozumiem tworcow gier wprowadzających jakies limity czasowe. Co powoduje powstanie takiego pomysłu?
Czytajac o tej grze mam doprawdy calkiem spora ochote w nia kiedyś zagrac. Widzac wpis o limitach czasowych wiem, ze nie mam zamiaru w nia zagrac nigdy.
Zapewne sporo osob uzna iż mimo to warto w nia zagrac ale ile z tego tylko jednego powodu z niej zrezygnuje?
Nie sadze by ustnialo zbyt wiele osob, jeśli w ogole ktokolwiek, kto uważa limity czasowe za dobry pomysl. Wiec co to ma na celu? Nikogo do gry w ten sposób się nie przekona, sporo osob przez to z niej zrezygnuje. Finansowo to jest decyzja w stylu "strzal w stope", wiec dlaczego ktokolwiek cos tak głupiego robi?

26.05.2017 21:07
Zdzichsiu
53
Ziemniak

Limity czasowe w tym tytule są akurat bardzo dobrze zrobione. Jest presja i zmuszają do myślenia, ale przy dobrym rozplanowaniu nie powinny być żadną trudnością i dni jeszcze zostanie ci w nadmiarze.

27.05.2017 13:21
diaboł
100
boss

Miałem iść do empika i kupić ale jak są limity czasowe to odpadam, nie lubię grać na czas.

27.05.2017 13:52
Sinic
155
Senator

Tyle, ze mnie nie interesuje jak dobrze jest limit czasowy zrobiony i czy mogę się w nim zmiescic bez problemu. Jest limit mnie nie ma ;)
Jeszcze przeboleje gdy w jakiejś misji dadza ten bzdurny limit, bo wyjścia nie mam. Ale wchodzić w gre oparta na limitach niestety mi się nie uśmiecha.
Wszelkie limity, nie tylko czasowe, wprowadzane w grach sa irytujące i nie jest dziwne, ze niemal zawsze, gdy jest możliwość, powstają do nich modyfikacje znoszące je.

Na dodatek w tej grze jeszcze wprowadzili miejsca zapisow jak się dowiedziałem. Plus bug i możesz wracac kilka godzin w rozgrywce jak masz pecha, co wynika z recenzji tutaj na GOL.

Dwa najbardziej archaiczne rozwiązania w grach, niemal już niespotykane, znalazly się razem w tej grze.
Rozumiem gdy pasjonaci tworza gre dla siebie, zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, i maja zamiar się podzielić ewentualnie nia z innymi. No ale w takim wypadku niech ja rozdają zamiast sprzedawac skoro na pieniądzach im nie zależy ;p

Troche uszczypliwie ale dość z opisu mi się spodobala ta gierka i zapewne bym się w nia mogl niezle bawic. Ale te bzdurne rozwiązania sprawiają, ze się od niej niestety wole trzymać z daleka.

28.05.2017 08:45
1
Koinu
1
Junior

Akurat mi się wydaje, że trochę tu przesadzasz (no aleee o gustach się nie dyskutuje, co nie? :D)
Bo, ja też nie cierpię limitów czasowych. W Warcrafcie III w kampanii był to dla mnie horror i stres, i fuj. Ale! To jest gra turowa i czas nie leci przecież w... czasie rzeczywistym. Ja tak sobie rozplanowałem działania (a zapewniam, nie jestem mistrzem gier), że w 3 miesiące (czasu gry, nie naszego realnego) zrobiłem zadania na ten okres i na kolejne 3 miesiące, więc...
I przyznam, że ja również ignoruję każdą grę z takimi limitami, ale nie wiedziałem o nich, kiedy ją instalowałem i wcale mi to nie przeszkadza. Muszę powiedzieć, że faktycznie, zmusza jedynie do sensownego planowania. Zapisywanie w konkretnych miejscach również uważam za plus, ponieważ to daje taki dreszczyk. Zdziwiło mnie, że ktoś pisał, że przechodził tutorial 6 razy, bo przegrywał :D Ale nie śmieję się, bo faktycznie poziom trudności nie jest taki niski. Chociaż ja tutorial przeszedłem za pierwszym razem. Ale w trakcie gry umarło mi się kilka razy. Strategia jest tu bardzo ważna i system daje duże pole do popisu.

06.06.2017 14:24
1
Too Old for Games
2
Junior

Nie ma to jak narzekać na limity czasowe nawet nie sprawdzając gry i tego na czym się opierają.

Co powoduje powstanie takiego pomysłu?
A no mechanika rozgrywki, a dokładniej system zażyłości z NPC, który bez uwzględnienia czasu byłby zupełnie bez sensu - po prostu każdy wyklikałby wszystkie relacje na maxa co ucięłoby jakieś 30% gry. System czasowy i podzielenie tygodnia na poszczególnie dni, gdzie NPC mają różne obowiązki w każdy dzień powoduje rozbudowanie mechaniki.

I bądźmy szczerzy, akurat wyrobienie rozdziałowych limitów (zaliczenie wymaganej ilości zadań przez 60 dni) jest banalnie proste i presja czasu właściwie nie występuje.

Tak więc zamiast narzekać, proponuję jednak ograć tytuł, bo większość wygłasza bzdury. Presja czasu nadaje właśnie grze klimatu i unikalności.

26.05.2017 16:04
odpowiedz
1 odpowiedź
SoCold
1
Junior

Przepiękna, pięknie wydana. Fajne, wyraziste postaci, ale... walki bolą. Za wolne, za długie, zbyt nieczytelne - niby jest tryb, który pozwala na ominięcie ich, ale co to za zabawa. Do tego ogromny minus, za niedostarczenie prepaidów na czas premiery.

post wyedytowany przez SoCold 2017-05-26 16:06:50
21.06.2017 09:17
Niebieskiej żaby kły
9
Legionista

A dla mnie walki są świetne. Trzeba pomyśleć, dają ogromną satysfakcję, jest syndrom "jeszcze jedna tura, jeszcze jeden loch, już ostatni na dziś...". Po ośmiu godzinach gry stwierdzam, że prezentują poziom z "Defender's quest: valley of the forgotten". Zobacz sobie, ile ta gra ma pozytywnych opinii na Steamie. Moim zdaniem "Regalia" powinna mieć przynajmniej tyle samo, jak nie znacznie, znacznie więcej, bo to po prostu o wiele lepsza gra.

27.05.2017 17:00
odpowiedz
Iselor (Łódź)
96
Generał

Będzie trzeba przełknąć czasówki. Też niecierpię gry na zcas no ale trudno. I tu gatunek gry nie ma znaczenia, gry na zcas mnie irytują, najbardziej wnerwiało mnie to w Nosferatu: Gniew Malachiego.

30.05.2017 15:38
odpowiedz
treveis
1
Junior

Graficznie przypomina mi DOFUS. Oj wiele godzin się na nim "straciło" :). Trzeba kupić koniecznie.

16.06.2017 08:44
odpowiedz
Caviez89
12
Chorąży

W grze dodali jakiś tryb endless że można grać od nowa bez czasu limitowego :). Ale oczywiście trza chyba ukończyć grę. To poczekam na znajomego i wezmę od niego sejwy z gry .. Jeśli to zadziała ;)

17.06.2017 17:00
odpowiedz
bastusss
1
Junior

hej
a czy wiecie jak rozwiązać tę zagadkę w porożcu ?

21.06.2017 09:11
1
odpowiedz
Niebieskiej żaby kły
9
Legionista
10

Jeśli ktoś zastanawia się, czy warto - warto. Dlaczego? Wyjaśnienie poniżej, się rozpisałem... :D

Im dłużej gram tym większy szacunek mam dla twórców tej gry - w moich oczach to po prostu arcydzieło. Na każdym kroku czuć, że deweloperzy w czasie produkcji mieli możliwość realizacji swoich marzeń, a do tego świetnie się bawili. Bardzo przemyślane mechaniki, rewelacyjne, taktyczne bitwy, bardzo wciągające i emocjonujące, do tego czarny humor, humor sytuacyjny, dialogi i inne teksty 10/10 (chciałbym tak dobrze napisane teksty w Wasteland 2 albo Torment: tides of numenera). No gram i czuję, że w ekipie twórców było paru zapaleńców z głową na karku, dzięki czemu gra jest różnorodna, teksty - nie są klepane na jedno kopyto, mają swój klimat, różnią się od siebie i chronią przed monotonią... Do tego parę wzruszających scen, ale zrealizowanych wybornie, normalnie strzał w pysk znikąd... Ta gra to mój najlepszy zakup od bardzo dawna, w dodatku wydanie pudełkowe w końcu sprawia radość, bo stanowi coś więcej niż instrukcję z kodem na Steama :-) Bardzo, bardzo gorąco polecam.

A, co do poziomu trudności - w końcu coś, co wymaga myślenia, a nie tylko bezmózgiego wciskania klawisza /strzał/. Gra jest bardzo satysfakcjonująca i daje świetne poczucie progresu. Aż żal, że powstaje tak mało tak wciągających produkcji ostatnimi laty.

P.S. Ograniczenie czasowe w tej grze to "must have", bez niego Regalia nie byłaby już tak dobrą produkcją. Śmiem twierdzić, że to najlepiej zrobione ograniczenie czasowe w grach komputerowych "ever". Akurat przypomniało mi się pierwsze Prince of Persia - tam też ograniczenie czasowe było potrzebne, bez niego ta gra nie byłaby tym samym. Dawało motywację do działania, zamiast stania w miejscu, wzmacniało immersję i budziło znacznie więcej emocji związanych z rozgrywką, niż samo "suche" przejście gry. Tu jest podobnie, tylko znacznie, znacznie lepiej :-)

14.07.2017 20:34
odpowiedz
2 odpowiedzi
MarucinS
60
Pretorianin
7.0

Z początku gra wydawała się zabawna, a przygoda interesująca. Kolejne dni, kolejne lokacje ciekawiły i pozostawiały pytanie - co będzie dalej, co będzie dalej... A im dalej w las tym gorzej.
Humor to nie wszystko, skoro główny wątek, zadania poboczne i wala to nuda.
Zmusiłem się aby skończyć ten tytuł. Zrobiłem niemal wszystkie zadania główne - bez wykucia kilku przedmiotów i rozwalenia 1 alokacji. oczywiście mogłem to zrobić w "gra po grze" ale im prędzej usunąłem tytuł. Nie tędy droga.
A ci co sypią 9 czy 10 - w ogóle skończyliście grę?

16.07.2017 13:31
Caviez89
12
Chorąży
7.5

Osoby co dają ocenę 9 lub 10. To po prostu są to pewnie chwyty marketingowe. Rozdali bliskim gry i za to reklamuj grę i mów o niej w samych superlatywach.

Gra fajowa ale nie dałbym jej więcej niż 7/10. Ciekawe rozwiązania ale na dłuższą metę mogli bardziej urozmaicić i rozwinąć umiejętności naszych bohaterów + walki.

17.07.2017 12:23
Zdzichsiu
53
Ziemniak

Skończyłem, zrobiłem wszystkie lokacje i questy poboczne. Dla mnie Regalia jest świetną grą.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze