Forum

wooda ostatnie wypowiedzi na forum i w komentarzach

21.02.2017 21:20
21.02.2017 19:12
-1
wooda
27

@Persecuted Jest wiele racji w tym co piszesz, ale czy aby na pewno zrobienie takiego małego dziela sztuki jak Ori jest latwiejsze od zrobienia gry w otwartym swiecie gdzie prawie każdy element jest co najwyżej solidny albo niedopracowany? Natomiast co do kwestii, ze nie da się zrobić dobrej gry z otwartym swiatem bez budżetu AAA, trzeba by okreslic po przekroczeniu jakiego budżetu gra trafia do tego segmentu. Mi się wydaje, ze jest to indywidualna sprawa studia dla np. bioware AAA to bedzie budżet powyżej 50 mln $ a dla takiej Piranii to może być np. 20 mln $.

post wyedytowany przez wooda 2017-02-21 19:15:11
21.02.2017 17:59
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
wooda
27

Można zrozumieć, ze Pirania woli robic bezpieczne gry i nie chce się pakowac w budżet gier AAA (nie najlepsze animacje, oprawa artystyczna itd), gdyz jedna taka nieudana inwestycja może się okazac zgubna dla studia. Natomiast musza dostosować cene produktu do tego co oferuje konkurencja, a obawiam ze będą wolac za Elexa 50+ euro. I nie interesuja mnie tłumaczenia w stylu, ze ta gre robi male studio, bo produkty porownuje się jakość/cena, a nie po ilości osob które go wytworzylo.

post wyedytowany przez wooda 2017-02-21 18:01:35
11.02.2017 22:59
2
wooda
27

Dokladnie tak, a niektórzy maja czelność nazywać go jeszcze mesjaszem gamingu na pc. Po idiotach na forum to bym się nie zdziwil, bo takich nie brakuje ale żeby dziennikarze.

02.02.2017 18:37
odpowiedz
wooda
27
post wyedytowany przez wooda 2017-02-02 18:40:13
01.02.2017 12:41
2
wooda
27

Widze, ze dialogi i rezyseria w tej grze powalaja, znamionuje to "wybitne" dzielo.

post wyedytowany przez wooda 2017-02-01 12:42:26
30.01.2017 12:32
wooda
27

@ Sir Xan A po co mialbym wracac do takiej gry jak wasteland 2, to żadna wybitna produkcja nie była, a mi szkoda czasu na powrot do gier co najwyżej solidnych.

post wyedytowany przez wooda 2017-01-30 12:35:19
29.01.2017 23:01
wooda
27

Ja gralem na premiere i 4 questow pobocznych nie moglem ukonczyc tak zabugowana była ta gra. Dla mnie była rozczarowaniem, bo choć nazwa gry to wasteland 2 to kreowal się na duchowego nastepce fallouta i niestety polegl.

29.01.2017 22:19
odpowiedz
5 odpowiedzi
wooda
27

Po rozczarowaniu jakim był wasteland 2, który był zaledwie solidny i podkopal zaufanie do inxile, odstawiają taka szopke. Jeśli torment okaze się średniakiem, to dla tego studia prawdopodobnie skonczy się rumakowanie na serwisach typu kickstarter.

post wyedytowany przez wooda 2017-01-29 22:20:28
21.01.2017 17:19
-9
wooda
27

Nie zgodziłbym się z toba. Pomimo, ze gram glownie na Pc to tak dobrze wygladajacych gier jak uncharted czy bloodborne ze swieca szukac na komputerach.

18.01.2017 12:40
wooda
27

@Raiden Nintendo zarobilo 32 mld, ale zdecydowana większość tych zyskow wypracowaly konsole przenośne (nds, 3ds, gameboy i jego rozne wariacje) konsole stacjonarne (nes, snes, wii) oraz sprzedaż gier i ich licencji. "Nintendo nie wie co robi" tak stwierdziłem i będę się tego trzymal. Od 1995 gdy premiere miał virtual boy w ciągu 22 lat Nintendo wypuscilo 5 konsol stacjonarnych z czego tylko jedna okazala się sukcesem było to wii. A co do sytuacji finansowej nintendo, to w 2014 roku prezes i zarząd obniżyli sobie pensje, trochę dziwne zachowanie jak na firme, która według ciebie ma tyle pieniędzy, ze nie wie co z nimi robic. Poza tym ten raport https://markets.ft.com/data/equities/tearsheet/financials?s=7974:TYO&subview=Overview pokazuje ze sytuacja nie jest tak kolorowa jak starasz się to przedstawić.

post wyedytowany przez wooda 2017-01-18 12:42:19
17.01.2017 13:50
1
wooda
27

Zarówno N64 jak i gamecube sa porażkami tej firmy. N64 było porazka mimo 30mln sprzedanych egzemplarzy, ponieważ konsola uznanej firmy na rynku gier komputerowych przegrala sromotnie z nowicjuszem jakim było sony. Gamecube również jest porazka, bo sprzedal się w liczbie ok 20mln przegrywajc z sony i Microsoftem. A gadanie w stylu, ze firma wypuszcza konsole z zamiarem, ze nie będzie się lepiej sprzedawac od konkurencji należy wlozyc miedzy bajki.

post wyedytowany przez wooda 2017-01-17 13:53:08
16.01.2017 19:09
wooda
27

Patrzac na historie to Nintendo nie za bardzo wie co robi. Ich ostatnia konsola stacjonarna, która odniosła sukces nie licząc wii był snes wydany w 1990 roku. N64, virtual boy, gamecube oraz wii u poniosły porażki.

post wyedytowany przez wooda 2017-01-16 19:17:15
16.01.2017 14:56
wooda
27

Poza wydajnoscia innym problemem gry sa olbrzymie polacie terenu wiejące pustka.

16.01.2017 12:19
-5
wooda
27

Dokladnie, a Nintendo switch prawdopodobnie skończy tak samo jak wii u.

05.01.2017 19:57
wooda
27

@Yarpen z Morii A po co się wstrzymywać, można zakup zrobić na raty i zamiast placic nvidii, placic rate pozyczkodawcy. W tej cenie usluga nvidii jest kompletnie nieoplacalna.

post wyedytowany przez wooda 2017-01-05 19:58:22
05.01.2017 14:10
wooda
27

No ale to nie jest wypożyczanie gier tylko "wypożyczanie" sprzętu, aby moc zagrac na słabszym sprzęcie w zakupione przez siebie gry.

02.01.2017 14:32
6
wooda
27

@Samson1899 No widzisz, ja uważam gta v za bardzo dobra produkcje, ale jednocześnie za jedna z najbardziej przereklamowanych gier w historii. Nie należy się jej tytul za gre w grze.

post wyedytowany przez wooda 2017-01-02 14:34:14
02.01.2017 14:19
5
wooda
27

@Samson1899 Ale wyznacznikiem czego, bo raczej nie jakości. Skoro gta v wygrywa w kategorii gra w grze, a To the moon przegrywa z Walking dead.

01.01.2017 23:00
wooda
27

Niekoniecznie, Totalbiscuit nie drze ryja pomimo sukcesu swojego kanalu.

post wyedytowany przez wooda 2017-01-01 23:02:37
01.01.2017 21:19
-1
wooda
27

Patrzac na jakość merytoryczna twoich materiałów, powinieneś zastanowić się nad solowa kariera jako youtuber. Praca dla kogos jednak w pewien sposób ogranicza, jako wolny strzelec moglbys podejmowac tematy związane z grami, na które mainstreamowe media pozwolić sobie nie mogą.

20.12.2016 13:53
wooda
27

@ futureman16 Mi się tez tak wydawalo, ze finanse o tym decyduja, ale nie do końca chyba tak jest. Patrzac na ankiete sprzetowa steam, około 20% uzytkownikow tej platformy posiada sprzet wydajniejszy niż najdrozsza obecnie konsola na rynku czyli ps4 pro. 20 % z ponad 100 mln daje około 20mln uzytkownikow czyli mniej więcej tyle co uzytkownikow xbox one, a mimo to sprzedaż gier znacznie odbiega od tego co jest na xboxie.

post wyedytowany przez wooda 2016-12-20 13:58:10
19.12.2016 23:26
3
wooda
27

@futureman16 No jak widać po sprzedaży gier z denuvo szacowanie wydawcow były przesadzone, ale pojawia się ciekawe pytanie skoro to nie piractwo jest przyczyna słabej sprzedaży gier na pc w stosunku do konsol to co? Liczba uzytkownikow steam wynosi ponad 100 mln czyli więcej niż uzytkownikow konsol, a mimo to gry na pc sprzedaja się zdecydowanie gorzej niż na konsoli poza nielicznymi wyjątkami.

19.12.2016 20:04
4
odpowiedz
6 odpowiedzi
wooda
27

Wydawcy zanim pojawilo się denuvo narzekali, ze piraci narazaja ich na straty w wysokości setek milionow dolarów. Teraz implementują to zabezpieczenie w coraz większej ilości gier, ale jakims trafem nie chwala się, ze ich zyski wzrosły o te rzekome setki milonow i to ze mieli racje mowiac jakie to piractwo jest szkodliwe dla branzy.

post wyedytowany przez wooda 2016-12-19 20:11:35
17.12.2016 12:26
wooda
27

@blackfloppy twoje wypowiedzi to intelektualna uczta dla moich oczu, ale niestety bede musial spasować, to najwyraźniej nie mój poziom.

17.12.2016 12:08
wooda
27

@blackfloppy kiedy zszedles z drzewa i przyjales wyprostowana pozycje, bo po dojrzalosci twojej wypowiedzi mniemam, ze nastapilo to niedawno.

post wyedytowany przez wooda 2016-12-17 12:08:48
17.12.2016 01:00
-4
wooda
27

Nintendo Switch będzie klapa, no chyba ze jakims cudem uda im się przekonać wydawcow do wypuszczania tytulow multiplatformowych, ale patrząc na ich wypowiedzi w stylu "rozważamy taka opcje" to w jezyku dyplomacji oznacza to nie. Gry Nintendo wcale nie maja takiej silnej marki, porazka gamecube i Nintendo wii u sa tego dowodem. Wii sprzedalo się dobrze tylko ze względu na to, ze konsola oferowala rewolucyjne sterowanie to był powiew swiezosci. 3DS sprzedal sie tylko dlatego, ze rynek smartfonow dopiero raczkowal, porażki psp vita i nvidia shield pokazaly, ze konsole przenośne obecnie nie maja racji bytu.

15.12.2016 23:22
-3
wooda
27

@planeswalker To dlaczego konsola która oferuje tak bardzo popularne gry jak mario i temu podobne przegrala sromotnie z xbox one i ps4? I mi chodzilo nie o ilość wyswietlen danej gry tylko ilość popularnych youtuberow prezentujących dany typ gry.

post wyedytowany przez wooda 2016-12-15 23:26:35
15.12.2016 23:17
-3
wooda
27

Ja tez ogladalem epoke lodowcowa, shreka i temu podobne produkcje i swietnie się bawiłem co nie zmienia faktu, ze te produkcje sa dziecinne. Uwazam te produkcje za dziecinne z prostego powodu, sposób postrzegania swiata w tych filmach jest dziecinny to znaczy czarno-bialy.

post wyedytowany przez wooda 2016-12-15 23:18:56
15.12.2016 22:47
-4
wooda
27

a dlaczego tak sądzisz? To co napisałem wynika po prostu z obserwacji rynku gier, ilu znasz youtuberow, który ciesza się duza popularnoscia i serwują na swoim kanale w większości gry w stylu mario. Wiekszosc jak już pokazuje let's play z jakiejś gry to sa to produkcje typu uncharted, the last of us itp. To wynika po prostu z tego, ze takie gry ciesza się wieksza popularnoscia wśród graczy, a dla nich Nintendo nie ma nic do zaoferowania.

post wyedytowany przez wooda 2016-12-15 23:01:38
15.12.2016 22:00
-2
odpowiedz
7 odpowiedzi
wooda
27

Ta konsola prawdopodobnie osiągnie "sukces" tak jak wii u. Specyfikacja konsoli niemal gwarantuje, ze produkcji multiplatformowych na nia nie będzie. Nintendo dalej mentalnie tkwi w tym co było ponad 10 lat temu. Nie rozumieją, ze srednia wieku przeciętnego gracza znacznie się podniosla i takie osoby produkcje jak mario i temu podobne, odbierają jako dziecinne. Chociaz gry Nintendo potrafią zapewnić swietna rozrywke to w większości sa to produkcje upośledzone intelektualnie i emocjonalnie i nie sa w stanie trafic do tych graczy.

post wyedytowany przez wooda 2016-12-15 22:13:45
08.12.2016 14:04
odpowiedz
wooda
27

Gralo się na commodore 64, gra legendarna i jedna z lepszych na ta platformę. Dobrze, ze zamierzają odswiezyc nie tylko grafikę ale i gameplay, bo w dzisiejszych czasach by się nie sprawdzil.

02.12.2016 12:51
odpowiedz
wooda
27

Mam nadzieje, ze wybierając jakas planete do eksploracji, trafimy do recznie zaprojektowanej lokacji bez losowo generowanej zawartości. Gdzie kazda planeta będzie miała swoja historie, konflikty itp. tak jak to miało miejsce w kotorze.

post wyedytowany przez wooda 2016-12-02 12:52:23
02.12.2016 12:33
1
wooda
27

Kategorie gry niezależne to w ogole powinni wywalić, co za roznica czy gra jest wysoko budzetowa czy nie, powinna liczyc się jakość tych gier.

02.12.2016 12:24
2
wooda
27

No wlasnie brak Tyranny wśród nominowanych gier rpg jest zastanawiający, może biora pod uwagę tylko gry, które ukazaly się do końca października.

post wyedytowany przez wooda 2016-12-02 12:24:50
02.12.2016 11:46
2
wooda
27

Powinno wygrac firewatch albo oxenfree, ale widać tak duzy tytul jak uncharted nie mogl wyjechać z game awards bez zadnej statuetki.

02.12.2016 11:37
2
wooda
27

Powiem ci, ze jak gralem w dooma to byłem zachwycony soundtrackiem w trakcie gry, ale później gdy sobie te kawałki puscilem poza gra to absolutnie nie robia wrazenia wręcz powiedziałbym, ze się w ogole nie bronia.

post wyedytowany przez wooda 2016-12-02 11:38:53
22.11.2016 20:37
-1
wooda
27

@RaphaelOne Najpierw zapoznaj się z definicja hipster, człowieku o "głębokich" przemyśleniach.

22.11.2016 11:41
1
wooda
27

Najwidoczniej wola przeznaczyć pieniądze na dobry puder do twarzy albo tusz do rzes niż na gry.

post wyedytowany przez wooda 2016-11-22 11:42:27
15.11.2016 22:40
-1
odpowiedz
wooda
27

Dla mnie najlepsza gra jaka ukazala się w tym roku, jeszcze wyjdzie watch dogs 2 ale nie wierze, ze zdetronizuje dishonored

post wyedytowany przez wooda 2016-11-15 22:50:36
15.11.2016 12:19
wooda
27

No, ale musza być podobni do humanoidow, to wynika z naukowej analizy. Bez rąk jakie posiada człowiek nie udałoby się nam dokonać tylu wynalazkow. Wezmy takiego predatora, koles ma humanoidalna postac ale tak upośledzony wzrok, ze nie wyobrażam sobie aby ten gatunek siedział przed komputerem i pisal oprogramowanie do tych swoich statkow kosmicznych i gadzetow. Oczywiście mówimy tu o inteligentnej rasie obcych mogących podrozowac np. w kosmosie.

post wyedytowany przez wooda 2016-11-15 12:24:03
09.11.2016 14:47
odpowiedz
wooda
27

Na prezentacjach gra miała problemy wydajnościowe, a z pewnoscia odbywala się na topowym sprzęcie. Oby to się poprawilo w końcowym produkcie, bo jest to najbardziej wyczekiwany przeze mnie tytul w tym roku.

06.11.2016 17:18
1
wooda
27

PETA potrafi tylko apelować na teraz, żeby czegos nie robic, ale nie maja zadnych propozycji jak przeciwdzialac skutkom ich polityki w kwestii zwierzat. To samo się tyczy Greenpeace, strajkować przeciwko kolejnej platformie wiertniczej potrafią, ale jakos z poruszania się samochodem zrezygnować nie potrafią.

post wyedytowany przez wooda 2016-11-06 17:19:06
06.11.2016 15:38
-1
odpowiedz
wooda
27

Czlonkowie tej organizacji powinni sobie gruntownie przesledzic scenariusz do którego dąża. Zalozmy, ze uda się przekonać wszystkich ludzi na ziemi do nie spozywania miesa, co w takim razie zrobić ze zwierzętami hodowlanymi. Rolnicy nie będą utrzymywać zwierzat nie widzac możliwości na nich zarobienia, wiec jedyna opcja będzie uwolnienie ich na łono natury. I teraz najważniejsze pytanie, jakie spustoszenie by się dokonalo w rownowadze jaka panuje w przyrodzie, która jest wynikiem milionow lat ewolucji.

29.10.2016 13:21
1
wooda
27

No dla nas graczy to lepiej, gdyby pojawialy się recenzje wcześniej, ale firma nie ma takiego obowiązku, żeby dostarczać produkt przed premiera za darmo redakcjom. W sumie nie bardzo rozumiem posuniecia bethesdy, bo sprzedaż znacząco im się nie poprawi, natomiast sporo stracili na wizerunku tym posunieciem.

29.10.2016 01:27
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
wooda
27

A w jaki sposób ogranicza ich wolność? Poza tym bethesda i inni producenci nie moga zabronić recenzji swojego produktu po premierze. Ba bethesda wcale nie musi dostarczać darmowych kopii roznym serwisom o tematyce związanej z grami, to jest ich dobra wola. Mogliby przyjąć stanowisko, ze jak chcesz zrecenzować ich produkt to sobie go zakup.

post wyedytowany przez wooda 2016-10-29 01:34:25
20.10.2016 18:39
1
wooda
27

Tak gta v na pc na najwyższych detalach może wygląda lepiej od tego, ale nie wersja konsolowa. Spojrz jaki jest zasieg renderowania roslinnoci, w gta v na konsoli wyrasta ci na oczach a tu masz po sam horyzont.

post wyedytowany przez wooda 2016-10-20 18:43:57
20.10.2016 18:10
-1
odpowiedz
wooda
27

Ten trailer to bardziej pokazowka technologii na jakiej gra jest robiona. Prawdopodobnie materialy podrasowane, ich przewidywania jak gra będzie wygladac na ps4 pro i xbox scorpio,, bo na ps4 i xbox one o takiej oprawie można zapomnieć.

18.10.2016 20:09
odpowiedz
wooda
27

To był sarkazm, musiałbym na glowe upaść, żeby prosić kogokolwiek, aby przygarnal ode mnie pieniądze.

post wyedytowany przez wooda 2016-10-18 20:11:29
18.10.2016 20:00
3
odpowiedz
1 odpowiedź
wooda
27

Już powstala petycja, gdzie gracze pc będą prosić wielmozny rockstar, by mogli na nich również zarobić.

post wyedytowany przez wooda 2016-10-18 20:04:14
17.10.2016 20:20
wooda
27

Tylko gothic 1 i 2 z dodatkiem mial dobra fabule, w reszcie ich gier była ona solidna albo przecietna.

16.10.2016 09:35
odpowiedz
wooda
27

Sporym minusem w tej grze sa lokacje. Po 15 godzinach grania naliczyłem raptem 3 w roznych wariacjach (dzungla, miasto i futurystyczne biurowce). Ja trochę się rozczarowałem, bo liczyłem bardziej na doom w klimatach orientalnych, a nie borderlands. Ta gra wygląda jakby od początku była projektowana pod multi z trybem kooperacji a później na sile zrobiony single player.

08.10.2016 14:20
wooda
27

@DupciN Gra pod względem fabularnym prezentuje się dobrze, w dodatku jest swietnie prowadzona. Fabula jest bardziej dojrzala i powazna niż ta w np. GTA V. A co do powtarzalności to się pojawiaja i mogą stać się nużące, jeśli chcialbys wymaksowac gre.

08.10.2016 11:54
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
wooda
27

Ten filmik przedstawiający A.I mnie powalil, ja na szczęście na razie czegos podobnego nie doswiadczylem https://www.youtube.com/watch?v=kMEXZmXTm_U

08.10.2016 10:03
-1
odpowiedz
wooda
27

Po godzinie gry na razie gra mi się podoba. Grafika rzeczywiście trochę rozmazana, kto gral w dead rising 3 na pc to wie o czym mowie, ale z drugiej strony nadaje grze specyficznego klimatu. Zasieg rysowania moglby być większy, ja walcze ze sterowaniem w tej grze, zmiana domyślnych klawiszy powoduje problemy. No i celowanie z broni w 30 fps to doświadczenie, którego dawno nie zaznałem, strasznie dla mnie problematyczne.

post wyedytowany przez wooda 2016-10-08 10:07:46
29.09.2016 20:00
odpowiedz
1 odpowiedź
wooda
27

Kompletnie się z toba jordan nie zgadzam, twierdzenie ze cos jest bujda albo należy to wlozyc miedzy bajki jest całkowicie nietrafione. Wszystko zależy od treści jaka serwujemy i od dojrzalosci psychicznej danej osoby, która te treści odbiera. Gry pod tym względem sa gorsze od np. filmow bo znacznie bardziej nas angazuja, zarówno fizycznie i psychicznie. Gry na każdego z nas maja wpływ i ten dobry i ten negatywny, i to od predyspozycji danej osoby zależy jak w dużym stopniu.

29.09.2016 15:07
1
wooda
27

@up raczej krytykowac a nie potepiac

post wyedytowany przez wooda 2016-09-29 15:16:09
29.09.2016 13:42
2
wooda
27

@banenan Smieszny jesteś gościu, z wieksza krytyka od ciebie spotykają się osoby, które sa naiwne i daly się oszukac niż zwykli oszuści, którzy postanowili wyludzic pieniądze.

28.09.2016 11:39
1
odpowiedz
wooda
27

Narzekanie, ze będziemy grali Afroamerykaninem jest idiotyczne, bo niby mafia to byli glownie wloscy imigranci. Przeciez z trailerow jasno wynika, ze nie będziemy grali członkiem mafii tylko osoba nalezaca do gangu, która walczy z wloska mafia w orleanie, wiec ja tu nie widze zadnej niezgodności z faktami.

18.09.2016 14:35
1
wooda
27

A tak wygląda wydajność na 1080 na maksymalnych ustawieniach https://www.youtube.com/watch?v=7Gnwtkz9rWI

18.09.2016 14:21
2
wooda
27

@bloczek z ustawieniami zaawansowanymi na maksa? Bo nie chce mi się wierzyc, na i7 6700@4.5 ghz, msi 1070@2050/9000 nie mam tylu klatek. wiec albo nie masz wszystkich opcji ustawionych na maksa albo ponosi cie fantazja.

post wyedytowany przez wooda 2016-09-18 14:23:38
18.09.2016 13:22
wooda
27

Po prostu bzdury pisza, na 970 na vanilli nie ma plynnosci w okolicach 60 na maksymalnych detalach a co dopiero na modzie.

18.09.2016 13:14
1
odpowiedz
wooda
27

Po zainstalowaniu moda i ustawieniu wszystkiego na maksa, jakos grafika nie przypomina tej ze screenow. Moim zdaniem mod nie jest wart spadku klatek i to dość pokaznego. Na 1070 liczba klatek to 40-60, gdzie na vanilli stale 60.

post wyedytowany przez wooda 2016-09-18 13:16:58
02.09.2016 23:26
odpowiedz
wooda
27

Ci co ograli kilkadziesiet godzin w no man sky i chca zwrotu pieniedzy to cwaniaczki, ale i tak się im zwrot należy. Powod jest prosty, produkt nie jest tym czym miał być, kampania reklamowana była zwyczajnie klamliwa, a nie podkoloryzowana jak to ma miejsce zazwyczaj.

post wyedytowany przez wooda 2016-09-02 23:28:35
31.08.2016 16:26
wooda
27

@GimbusomNIE Pamietaj, ze nauka wciąż nie wyjasnia wielu rzeczy, takich jak powstanie wszechświata bo teoria wielkiego wybuchu nawet mnie ateisty nie do konca przekonuje. Ludzie wierza w boga, bo tak jest im latwiej wyjasnic sens egzystencji i nie ma co ich obrazac. Poza tym wiara w boga ma wiele pozytywnych aspektow, ludzie często godza się na swój ciezki los jaki ich dotyka, bo wierza ze po śmierci spotka ich za to nagroda. Jestem niemal pewny, ze gdyby ludzie wiedzieli, ze boga nie ma, to o wiele więcej osob staraloby się wyrownac nierownosci społeczne przemocą.

25.08.2016 13:00
2
odpowiedz
wooda
27

Zwyklym oszustom za naciaganie klientow na kilkaset tysiecy zlotych grozi kilka lat wiezienia, oszustom z game devu którzy naciagaja swoich klientów na dziesiątki milionow dolarów grozi co najwyżej hejt w internecie.

24.08.2016 11:52
2
wooda
27

Nikt nikogo nie zmiazdzyl. Fabula, dialogi, postacie oraz podejmowane decyzje dla Pillarsow. Mechanika, grafika, muzyka, eksploracja, zadania poboczne dla divinity. Dla mnie pillars lepsze, bo najważniejsze dla mnie elementy rpg miało lepiej wykonane.

post wyedytowany przez wooda 2016-08-24 11:55:50
24.08.2016 11:35
wooda
27

Grajac w gre ma nie patrzeć na gameplay, chyba zartujesz. Gdyby miał grac w gre tylko dla fabuly to lepiej poczytać ksiazke, bo choć na tle innych gier torment ma wybitna fabule to na tle książek wcale już tak dobrze nie wypada.

23.08.2016 00:06
odpowiedz
wooda
27

Dokladnie tak, niech tylko jeszcze podrasuja glowny watek i więcej nie trzeba.

19.08.2016 20:37
odpowiedz
wooda
27

Jedno trzeba im przyznać, maja jaja aby pokazywać gre w takim stanie

18.08.2016 07:24
odpowiedz
wooda
27

Po cichu liczyłem, ze w dwojce wywala ten motyw z kamera i dadza zwykla latarke, aby przez większość gry nie ogladac otoczenia przez zielony filtr.

10.08.2016 22:11
wooda
27

@ Prawdopodobienstwo, ze gra z directxa 12 zostanie przeportowana na directx 11 jest nikle (zbyt kosztowne). Najprawdopodobniej gra od początku była pisana pod directx 11 z doklejonymi funkcjami dwunastki.

30.07.2016 22:25
odpowiedz
wooda
27

Dobra gra logiczna z wysokim progiem wejścia. Wiele zagadek ma podpowiedzi ich rozwiazania porozrzucane na całej wyspie, a nie jak w większości gier w pobliżu danej lokacji, stad wiele osob ma problemy i szybko się zniecheca.

20.07.2016 00:13
-1
wooda
27

@up Jeśli chodzi o walke to wiedzmin nie jest 8 cudem swiata ale i tak jest lepszy pod tym względem od skyrima, natomiast zgoda co do większych możliwości np. rozwój bohatera.

19.07.2016 13:01
1
wooda
27

Czego nie miał skyrim? To bardzo proste, nie miał dobrej fabuly, postaci, dialogow oraz decyzje podejmowane w grze miały marginalne znaczenie

18.07.2016 22:46
odpowiedz
4 odpowiedzi
wooda
27

Z tego co mi wiadomo to chyba żadna gra słynnego Bioware nie sprzedala się w takiej ilości ( rok po premierze) , tylko gry Bethesdy sprzedają się lepiej jeśli chodzi o gatunek RPG zresztą calkiem niezasłużenie.

30.06.2016 17:52
wooda
27

@Bazylisheq Na twoja argumentacje kon by się usmial.

30.06.2016 16:42
wooda
27

@Bazylisheq Bardzo prosto. Zalozmy, ze PIS deklaruje, ze zamierza opuscic szeregi unii europejskiej myślisz, ze taka deklaracja nie miałaby by wpływu na nasza walute, albo inny przykład rząd ogłasza zmniejszenie podatku vat i likwidacje np. CIT-u, uproszczenie przepisów prawa itd. Ja jestem przekonany, ze takie decyzje miałyby duzy wpływ na postrzeganie naszego kraju przez inwestorów a tym samym na nasza walute.

30.06.2016 12:16
wooda
27

@Bazylisheq Spekulanci dzialaja krotkoterminowo raptem kilka tygodni, rzadziej miesiecy, wiec ich wplyw na wachniecia waluty jest krotkotrwaly. Decyzje rzadu i RPP maja wplyw dlugotrwaly na wartosc waluty.

29.06.2016 22:28
wooda
27

@dzl i @Jj Tania zlotowka jest dobra dla eksporterow a zla dla importerow, rząd powinien sterowac waluta tak aby była najkorzystniejsza dla gospodarki i wcale nie jest powiedziane, ze niski kurs zlotowki jest dla niej zly. A i jeszcze jedno Dzl znawco ekonomii od siedmiu boleści, zobacz jakie kraje maja największe gospodarki i sa najbogatsze, tak dokładnie te co glownie eksportują swoje dobra a nie importują.

post wyedytowany przez wooda 2016-06-29 22:35:08
29.06.2016 19:20
-3
wooda
27

@DanueIX To rząd ma tak sterowac waluta, zebys ty mogl tanio kupic karte i popykać sobie w gierki. Chlopie dorośnij.

29.06.2016 18:20
-2
wooda
27

Ceny oscylują obecnie w granicach 1300zl, nie chce mi się wierzyc, ze w przeciągu 3 miesięcy spadna do 900 zl. No wlasnie niby ta "masa" przynosi największe zyski, ale to nvidia i intel trzepie niesamowity hajs a amd jest na minusie.

post wyedytowany przez wooda 2016-06-29 18:21:10
29.06.2016 17:58
-4
odpowiedz
wooda
27

Trzeba sobie to jasno powiedziec, Amd nie jest już w stanie rywalizować na rowni ani z Nvidia ani z Intelem. ZEN również nie będzie w stanie nawiazac walki z procesorami intela (skylake czy kaby lake).

08.06.2016 20:58
-1
wooda
27

@Lord W latch 60 i 70 w Stanach kręcono westerny, gdzie Indian grali biali pokolorowani na czerwono, dla mnie smiesznie to wygladalo. To tyle jeśli chodzi o tworczosc białych dla białych, czarnych dla czarnych.

post wyedytowany przez wooda 2016-06-08 21:08:15
08.06.2016 20:39
-2
wooda
27

A kiedy tworcy mogliby umiescic murzyna w grze jako glownego bohatera, zebys nie posadzil ich o poprawność polityczna?

08.06.2016 20:27
-5
wooda
27

Pomysl jak się musza czuc murzyni grając w gry, gdzie większość glownych bohaterow jest biala.

31.05.2016 09:37
wooda
27

Jeśli chodzi o dark souls 1 to mogę się zgodzić, ale dark souls 3 wygląda o wiele lepiej od tego.

post wyedytowany przez wooda 2016-05-31 09:38:03
31.05.2016 00:01
odpowiedz
5 odpowiedzi
wooda
27

Ciekawe kiedy panowie z Piranha Bytes wyjda z jaskini się rozejrzeć, jaki postep w ciągu 10 lat nastapil, jeśli chodzi o gry komputerowe.

28.04.2016 20:34
odpowiedz
wooda
27

Pamietam jak przed ta generacja mowilo się o podniesieniu cen gier, gracze mocno zaprotestowali i ceny z początku były jak na starej generacji. Cliff "wszystkowiedzący" Bleszinski powiadal, ze jak gracze się na podwyzke gier nie zgodza to niech się spodziewają mnóstwa dlc. Ceny gier poszly w gore, a mnóstwo badziewnych dlc do gier jak wychodzilo, tak dalej wychodzi.

21.03.2016 15:40
wooda
27

Tak z ciekawości wymien mi elementy, które baldur miał lepiej zrealizowane od mass effecta

20.03.2016 23:47
3
odpowiedz
wooda
27

pelen old school, drętwe animacje, slaba oprawa, przestarzaly interfejs, potyczki nieczytelne

16.01.2016 19:10
1
odpowiedz
wooda
27

@micin3 Piszesz, ze wiedzmin 3 miał nudny system walki z powodu turlania, a za przykład podajesz soulsy w którym turlanie jest niemal niezbędne zwłaszcza jak grasz postacia nie uzywajacej tarczy. W wiedzminie zamiast turlania, które tylko spowalnia walke używa się bloku na ludzi i unikow na potwory.

24.12.2015 12:44
odpowiedz
wooda
27

7. Pillars of Eternity (ah gdyby tylko udało im się zebrac 2 razy więcej pieniędzy ze zbiorki)
8. Football manager 2016 (gdziez już w to gralem, ano tak FM2015, 2014)
9. Soma
10. Fallout 4 (teatr kukiełkowy z fetch questami)

24.12.2015 12:17
odpowiedz
wooda
27

1. Wiedzmin 3 (za dużo klonow, skalowanie potworow, zlecenie na potwory mogly by być lepiej zrealizowane)
2. Bloodborne (w dalszym ciągu nie najlepsza detekcja trafien, może w następnej części wreszcie to ogarna)
3. Life is strange (szkoda ze decyzje podejmowane w trakcie gry, nie maja większego znaczenia dla finalu)
4. Batman Arkham knight (za dużo batmobilu, nie lepiej zrobić kilkanascie zagadek dobrze zrealizowanych niż setki wtórnych i na jedno kopyto?)
5. Phantom Pain (nie spodziewałem sie, ze Kojima polozy ta gre pod wzdledem fabularnym)
6. Gta v (ta seria jest bardziej wtorna od assassin creeda, Rockstarowi udaje sie uniknąć krytyki gdyż wydaje gre raz na kilka lat)

23.12.2015 20:10
odpowiedz
wooda
27

@ScotyT znajdz sily i checi aby się dowiedzieć dlaczego jestes na bakier z logicznym rozumowaniem

23.12.2015 19:33
odpowiedz
wooda
27

@ScovyT po twoich wyliczeniach, uzmyslowilem sobie dlaczego uważasz fallouta 4 bezapelacyjnie gra tego roku

21.12.2015 16:24
odpowiedz
wooda
27

Dokaldnie tak jak napisał Frytq, rola dziennikarzy jest przekazywanie informacji, dziennkarze nie byli zobligowani jakimiś klauzulami, tylko ten użytkownik, wiec sa całkowicie czysci. Gdyby mieli tak postepowac jak chce kaszanka9 to żadna afera nie ujrzałaby swiatla dziennego .

19.12.2015 00:33
odpowiedz
wooda
27

@NewGravedigger Nie tylko ogromny, ale tez bardzo silny, strzela z pistoletu trzymając go tylko w jednej dloni i to bardzo celnie

28.11.2015 20:08
odpowiedz
wooda
27

Hejt czasami odnosi pozytywny skutek i jest potrzebny. Gdyby Unity nie było tak zaciekle atakowane za swoja warstwę techniczna to mało prawdopodobne jest żeby ubisoft się przylozyl w kwestii technicznej do syndicate. To tak jak z przekleństwami od większości słyszysz ze to nie ladnie tak się wypowiadać, ale przekleństwa sa po to żeby wyrazac swoje emocje i sa potrzebne. Bo przecież gdy ktos będzie agresywny wobec twojej dziewczyny lub zony to nie powiesz zostaw ja brutalu tylko zostaw ja kur..a bo ci przypierd..e.

09.11.2015 20:16
odpowiedz
wooda
27

@Irek22 Tak się wlasnie zastanawiałem czy pisal to z ironia czy nie. Nigdy wcześniej z nim nie wymieniałem się opiniami, wiec nie znam jego stylu a z jego postow ciężko jednoznacznie stwierdzić ironie lub jej brak.

09.11.2015 20:01
odpowiedz
wooda
27

@Flyby Zle mnie zrozumiales przez drewniani NPC miałem na myśli bezplociowe, wyprane z emocji osobniki. Kwestie techniczne pomijam. Wiesz to zamiast kupować ich gry to lepiej zrob sobie sam, skoro fabule se dopowiesz, NPC stworzysz takich jakich chcesz, grafikę poprawisz. W sumie najlepiej by było żeby zamiast gry bethesda wydala zaawansowany edytor a moderzy zrobili gre :).

09.11.2015 19:44
odpowiedz
wooda
27

@Flyby ... i bedziesz miał tak samo drewnianych NPC i kiepska glowna fabule, jak w podstawce.

09.11.2015 19:19
odpowiedz
wooda
27

@BŁOND_07 Az 10 zapadających w pamięc postaci i to tylko z Fallouta 3, nie masz dla niego litości. Wystarczy 5, może wybierac sposrod Morrowinda, Obliviona, Fallouta 3 i Skyrima.

09.11.2015 18:44
odpowiedz
wooda
27

@ Mixon01 W wiedźminie masz zdecydowanie więcej questow, gdzie twoje wybory maja znaczenie i nie chodzi tu tylko o glowna fabule. Oczywiście ze sa pozory wyborow, w grach bethesdy możesz wybrać rozne opcje w trakcie wykonywania questa problem w tym ze nie ma z tego praktycznie zadnych konsekwencji.

09.11.2015 18:38
odpowiedz
wooda
27

@Mixon01 Gralem i doskonale wiem jak zbudowane sa questy w ich grach. To sa pozory wyborow a nie prawdziwa mozliwosc decydowania o czyms. W skyrimie zostałem mistrzem gildii magow znając 2 czy 3 czary, mistrzem gildii złodziei nie majac rozwiniętych umiejetnosci złodziejskich. To jest wlasnie odgrywanie roli według Bethesdy, byle jak, byle by było.

09.11.2015 18:28
odpowiedz
wooda
27

@Mwa Haha Ha ha O jakim ty odgrywaniu roli mówisz w grach bethesdy, przeciez tam praktycznie nie podejmujesz zadnych decyzji. Odgrywanie roli polegające na podejmowaniu decyzji cenie sobie zdecydowanie wyżej niż to jaki styl gry możemy obrac w danej grze (otwarta walka, skradanie), przynajmniej dla mnie.

09.11.2015 18:14
odpowiedz
wooda
27

@Mercc No mylisz się, ja mam zarzuty, bo bethesda robi slabe gry RPG natomiast dobre (Fallout 3) a nawet bardzo dobre (Skyrim, Morrowind) gry przygodowe z elementami RPG. Panowie z obsydian w new vegas pokazali im jak na tym archaicznym już silniku, można zbudować dobra gre RPG, ale oni nic się nie nauczyli.

09.11.2015 18:06
odpowiedz
wooda
27

@zielele odgrywanie roli w grach bethesdy zaczyna się i konczy na tworzeniu postaci

09.11.2015 17:47
odpowiedz
wooda
27

@Mwa Haha Ha ha wiedzmina a fallouta od bethesdy odrozniaja 3 glowne rzeczy na korzyść tego pierwszego: fabula, dialogi, postacie. Eksploracja w obu jest dobra, mechanika walki zadowalajaca.

09.11.2015 17:32
odpowiedz
wooda
27

A tak na marginesie to jestem w ciężkim szoku jak ta gra chodzi na konsolach przy tej grafice, która prezentuje https://www.youtube.com/watch?v=Jle5979Iqb4

09.11.2015 17:28
odpowiedz
wooda
27

@Mwa Haha Ha ha No wlasnie nie, chyba ze dla tych zabetonowanych gdzie musi być rzut izometryczny i aktywna pauza.

09.11.2015 17:14
odpowiedz
wooda
27

@dVk Fallout może sobie dostawac nagrody, ale prawdziwi fani RPG wiedza kto jest zwyciezca, jeśli zarzuty serwisow związanych z tym gatunkiem się potwierdza.

09.11.2015 16:58
odpowiedz
wooda
27

Tak jak można było się spodziewać, wiedzmin najlepsza gra RPG tego roku.

01.11.2015 20:41
odpowiedz
wooda
27

No panowie z SI, żeby poprawić silnik meczowy musieliby zaimplementować znacznie bardziej zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji i pewnie z bieda gra by chodzila na takim skylake przy wlaczonych kilkunastu ligach.

15.10.2015 23:50
odpowiedz
wooda
27

Niekoniecznie pomylka, swietny pomysl na promocje serwisu, skoro jeden z największych portali o grach w Polsce o tym wspomniał.

07.09.2015 18:34
odpowiedz
wooda
27

@ carsonix no mi się zawsze wydawalo, ze jak się ustala budżet dla gry to się bierze wszystkie koszta z tym związane wlacznie z reklama i marketingiem. Wiec w tych 80 mln mysle, ze je również uwzględniono.

07.09.2015 15:43
odpowiedz
wooda
27

5mln X 60 $ = 300 mln $. Niech do wydawcy skapnie tylko polowa. 150-80=70 mln przychodu. Niby dlaczego sprzedaż na poziomie 5mln miałaby być dopiero oplacalna, może mi ktoś odpowiedzieć ?.

23.08.2015 21:31
odpowiedz
wooda
27

@marcban Co do mentalności Polakow absolutnie się zgadzam. Oczywiście zgadzam się również, ze jeśli pieniądze maja już gdzies trafic to lepiej do branzy rozwijającej się niż takiej która jest u schyłku w dodatku nierentownej. Tylko dla mnie absurdem jest, ze podatnik finansuje dzialalnosc firmy, której roczny dochod jest większy niż dochod przeciętnego Kowalskiego jaki uzbiera w ciągu całego zycia.

23.08.2015 18:00
odpowiedz
wooda
27

@marcban zaraz ja nie mówie tu w jaki sposób przeprowadzac inwestycje w Polsce czy samodzielnie czy z udzialem funduszy unijnych, tylko o tym ze po moje jak i twoje, a także innych podatnikow pieniądze wyciagnela łapy firma, która w zeszłym roku jeśli mnie pamięć nie myli zarobila kilka milionow złotych.

23.08.2015 13:17
odpowiedz
wooda
27

@marcban a tak na marginesie pieniądze z unii, przeznacza się glownie na infrastrukturę nie dlatego, ze mamy takie widzimisię tylko dlatego, ze unia lwia czesc swojego budżetu przeznacza na ta strefe. Pieniadze w budzecie unijnym dla nowych krajów członkowskich na nowe technologie jest nieporównywalnie mniejszy niż na infrastrukturę. I to jest logiczne, bo przeciez Niemcy nie będą sobie robic sami konkurencji za swoje pieniędze.

23.08.2015 13:01
odpowiedz
wooda
27

@marcban Rozumiesz co się do ciebie pisze, napisałem ze budżet unii to sa pieniądze podatnikow i nie ma znaczenia ze Niemcy zapłacili więcej. Chodzi o sama idee ze podatnicy się złożyli.

22.08.2015 23:27
odpowiedz
wooda
27

@marcban Chlopie o czym ty mówisz. UE daje kase? Ty chyba zartujesz, żadna unia tylko my podatnicy, bo budżet unii to sa nasze pieniądze (podatnikow z krajów czlonkowskich). Krotko mowiac, wszyscy co placa podatki dolozyli sie na dodatki do wiedzmina 3 czy ktoś tego chciał czy nie.

18.08.2015 17:24
odpowiedz
wooda
27

Jestem przeciwny wszelkim dotacjom, a jeśli już jakies miałyby być to tylko w sektorach najważniejszych dla społeczeństwa np. rolnictwo albo posiłki w szkołach dla dzieci niedożywionych. Natomiast rozdawanie pieniędzy firmom, które dzialaja w jednej z najbardziej dochodowych branż to jakies totalne nieporozumienie.

15.08.2015 00:52
odpowiedz
wooda
27

Przewaznie tak długie gameplaye przed premiera pokazuja tworcy, którzy sa przekonani o wysokiej jakości swojego produktu, z tego co widać po materiale panowie z avalanche sa w bledzie.

14.08.2015 00:44
odpowiedz
wooda
27

krotko mowiac, przerost formy nad trescia

08.08.2015 14:40
odpowiedz
wooda
27

Może inaczej jeszcze, spojrz na Redow i ich darmowe DLC, mogliby se za nie policzyć wielu fanow by to kupilo i byliby zarobieni. Ale oni nie patrza krotkoterminowo tylko długofalowo i wierza, ze takie podejście się im zwroci. Już teraz na forach zagranicznych można zobaczyć jak sa chwaleni i jak zaciekle bronia producenta, gdy ktoś wejdzie i ośmieli się skrytykować choćby wiedzmina. Tak się buduje baze psychofanow i bardzo zagorzałych fanow, na których pieniądze w przyszłości można liczyc. Czasami warto zainwestować i pogodzić się ze stratami, by w przyszłości czerpać długofalowe zyski.

08.08.2015 14:28
odpowiedz
wooda
27

@Sir Xan no widzisz a Sony utrzymuje dzial telefonow pomimo olbrzymich strat jaki im przynosi, ciekawe dlaczego?

08.08.2015 13:50
odpowiedz
wooda
27

@Irek22 masz racje, ale problem o którym mowimy nie tyczy się tylko MGS, ale całego rynku gier, ba tu toczy się dyskusja o wszystkie produkty dostępne na naszym rynku.

08.08.2015 13:14
odpowiedz
wooda
27

@wysiak mi chodzilo o to, ze brak polonizacji po prostu nie przycznia się do rozwoju rynku. Jeśli wydawcy chcą czerpać większe zyski z naszego rynku musza po prostu w niego zainwestować. Bo gry w Polsce sprzedają się glownie dzięki miłośnikom gier, a nie dzięki niedzielnym graczom. Niedzielny gracz nie kupi gry, która nie spelnia jego wymagan (np. brak tłumaczenia).

08.08.2015 13:01
odpowiedz
wooda
27

@wysiak żeby spopularyzować dany segment trzeba skierować oferte, która odpowiada klientowi. Brak tłumaczenia jest bariera dla wielu ludzi. To tak jakby producent samochodow sprzedawal je z kierownica po prawej stronie w kraju gdzie obowiazuje ruch prawostronny i się dziwil czemu taka śladowa sprzedaż.

08.08.2015 12:23
odpowiedz
wooda
27

@ Sir Xan "A co ja mam zrobić z tym? To nie nasze produkty. Oni sami robią gry, a więc mają prawo do tego." Przede wszystkim nie pisać, ze ktoś gada głupoty gdy domaga się takiego samego traktowania jakie maja konsumenci zachodni.

08.08.2015 10:18
odpowiedz
wooda
27

@DzaQ A co mnie to obchodzi, ze nie sa to towary pierszwej potrzeby, chcą zarabiać w tym kraju to niech traktują polskiego konsumenta na rowni z Niemcem czy Hiszpanem, jeśli tego nie robia to jest to brak poszanowania dla nas. "Aha... I język angielski w grze jest oznaką braku szacunku?" nie, jest nim brak jezyka polskiego.
@Sir Xan Napisales ze tworcy AAA nie robia do każdej gry tłumaczenia bo maja to w d***, wiec jeśli takie traktowanie ciebie tobie odpowiada to twoja sprawa, mnie takie traktowanie nie odpowiada.

07.08.2015 18:25
odpowiedz
wooda
27

Tu chodzi o poszanowanie polskiego konsumenta, który placi za produkt taka sama cene a czasami nawet wyzsza niż Anglik, Hiszpan czy Niemiec. Uwierz mi, ze gra wydana np. w Japonii jedynie w jezyku angielskim nie miałaby praktycznie zadnych szans tam na zaistnienie.

07.08.2015 18:12
odpowiedz
wooda
27

Ta grupa to tak na oko polowa społeczeństwa. A produkt angielskojęzyczny zawsze możesz kupic, choćby przez sklep internetowy, steam czy inna usluge sieciowa.

07.08.2015 18:04
odpowiedz
wooda
27

Wyobraz sobie, ze w tym kraju zyja nie tylko młodzi ludzie, ale również starsi, u których znajomość jezykow jest bardzo slaba. Dlaczego osoba starsza miałaby być pozbawiona możliwości poznania na jakich warunkach kupuje produkt, bo zdarza się wciąż choć coraz rzadziej, ze nie tylko np. instrukcja obsługi jest w obcych jezykach, ale również warunki gwarancji.

07.08.2015 17:43
odpowiedz
wooda
27

Irek22 W swietle dzisiejszego prawa nic, ale zakazlbym wprowadzania produktów na nasz rynek bez jezyka polskiego, to się tyczy nie tylko gier.

07.08.2015 17:33
odpowiedz
wooda
27

@FanGta napisz do Rysława na fejsbuku to ci może przetłumaczy :). A tak na poważnie, tłumaczenie powinno się znaleźć i nie obchodzi mnie to, ze angielski jest jezykiem międzynarodowym, tacy Japonczycy wcale tak swietnie nie posluguja się angielskim, wiec to nie wynika z ulomnosci Polakow w nauce obcych jezykow.

05.08.2015 20:14
odpowiedz
wooda
27

Cos czuje, ze przy ogrywaniu tego tytulu bede musial sobie w tle zapuscic ojca chrzestnego, zeby poczuc mafijny klimat.

28.07.2015 21:39
odpowiedz
wooda
27

Na miejscu Bethesdy zrobilbym tak, chcecie fallout 2 w nowoczesnej oprawie ze swietna fabula, postaciami i mechanika itd., nie ma sprawy wystarczy zrzutka w wysokosci 50 mln $ i dostaniecie gre taka jaka chcecie. Ciekaw jestem ilu tych pyskaczy na forach by wylozylo pieniedzy z swojej kieszeni.

28.07.2015 21:23
odpowiedz
wooda
27

@ Irek22 Gdyby Bethesda wysluchiwala wszystkich opinii fanow na forach to musieliby wypuscic produkt za darmo, z darmowymi dlc, bez mikroplatnosci i na 200 godzin grania, do tego wysokiej jakosci a i tak zapewne znalazloby sie paru narzekaczy.

28.07.2015 17:18
odpowiedz
wooda
27

Jak tak czytam wypowiedz tej kompozytorki, to w ogole sie nie dziwie temu, ze Kojima poszedl na odstrzal. Zadna firma nie zgodzi sie na dluzsza mete pokrywac kosztow czyis blednych decyzji. Poza tym byl pracownikiem Konami, wiec jego obowiazkiem bylo dzialanie majace na celu maksymalizacje zyskow firmy a nie jego widzimisie.

16.07.2015 22:37
odpowiedz
wooda
27

Mnie to bawia w ogole rozwazania czy wydawca wiedzial o jakosci produktu czy nie. Oczywiscie, ze wiedzial, zreszta jak kazdy wydawca w koncu inwestuja niemale pieniadze w produkt, wiec trudno zeby sie nie interesowali jaki jest efekt wylozonych pieniedzy.

11.07.2015 19:58
odpowiedz
wooda
27

Nigdy by mi nie przyszlo do glowy wspierac tego typu inicjatyw, normalnie w biznesie jak sie chcesz dorobic to podejmujesz duze ryzyko, zaciagasz pozyczke liczac, ze biznes wypali. Natomiast na serwisach tego typu wiekszosc to cwaniaki, ktorzy chca sie dorobic potencjalnie duzych pieniedzy, nie podejmujac ze swojej strony praktycznie zadnego ryzyka.

04.07.2015 01:01
odpowiedz
wooda
27

@Battle_Axe absolutnie sie z toba nie zgadzam, ze skyrima nie mozna porownywac do wiedzmina, bo tamten jest sandbox a ten drugi rpg z otwartym swiatem. Ja moge porownywac nawet gry z calkiem innych gatunkow. Wezmy takiego counter-strika i wiedzmina, uwazam ze ten drugi jest lepsza gra, poniewaz obie dostarczaja graczowi swietnej rozrywki ale wiedzmin poza rozrywka oferuje cos wiecej, porusza problemy rasizmu, fanatyzmu religijnego, opowiada o glebokich relacjach dwojga ludzi, gra ta potrafi wzruszyc i sklonic do przemyslen. A wiec pod wzgledem artystycznym wiedzmin oferuje znacznie wiecej niz counter-strike i dlatego jest lepszym dzielem.

03.07.2015 11:44
odpowiedz
wooda
27

@kęsik wiedzmin 3 jest lepszy od gothica 2 pod kazdym wzgledem, poczawszy od fabuly, dialogow, questow, muzyki, grafiki, animacji i na walce konczac. W sumie gothic nie ma ani jednego elementu wykonanego lepiej od wiedzmina.

23.06.2015 19:47
odpowiedz
wooda
27

WB pozazdroscilo slawy Ubisoftowi i postanowilo go zrzucic z tronu najlepszego wydawcy gier

22.06.2015 12:09
odpowiedz
wooda
27

@K4RO8 Gdyby odrebna wersja wiedzmina na pc gwarantowalaby duzy zysk Redom to taka by powstala. Widocznie ryzyko inwestycji w osobna wersje bylo zbyt duze. Gdyby gra na pc wygladalaby znacznie lepiej niz na konsolach to wcale nie znaczyloby od razu, ze sprzedalaby sie gorzej na konsolach i ze to niby byl powod degradacji grafiki. U schylku poprzedniej generacji gry muliplatformowe wygladaly lepiej a czasami zdecydowanie lepiej na pc niz na konsolach a i tak sprzedaz byla znacznie wieksza na tych drugich.
@kapitan_konsola Granie w 30 fps na pc i na konsolach nie jest sobie rowne, wynika to ze znacznie wiekszego input laga na komputerach.

22.06.2015 11:26
odpowiedz
wooda
27

@K4RO8 to nie konsole hamuja rozwoj gier na pc, ale sami gracze. Gdyby gry na pc sprzedawaly sie w takiej ilosci jak na konsolach to developerom oplacaloby sie robic odrebne wersje na te platforme. Uproszczenia w grach to tez nie wina konsol, ale graczy gdyz wiekszosc z nich nie stanowia hardkorowcy, ale niedzielni gracze, ktorzy nie zamierzaja sie frustrowac grajac w gry, bo traktuja je jako forme relaksu.

22.06.2015 11:00
odpowiedz
wooda
27

@kapitan_konsola bo wszystkie znaki na niebie wskazuja, ze fallout 4 to bedzie shooter z elementami rpg, wiec tym bardziej wieksza plynnosc bedzie wskazana, zwlaszcza jak grasz na pc.

22.06.2015 10:47
odpowiedz
wooda
27

Bzdura, na pc na pewno nie bedzie takiego limitu, do tej gry wyjdzie pelno modow upiekszajacych grafike tak jak to bylo w przypadku innych gier bethesdy i oni dobrze o tym wiedza.

16.06.2015 21:57
odpowiedz
wooda
27

oczywiscie ze wpadlem, ale mozna to zrobic w znacznie elegantszy sposob niz to zrobil Kacper

16.06.2015 21:36
odpowiedz
wooda
27

Kacper lubie cie, ale twoje zachowanie jest slabiutkie, wystepujesz przed kamera pokazujac material dla nas, a bawisz sie komorka, nie zwracajac uwagi nawet na swojego rozmowce, na miejscu Heda to bym cie piznal przez glowe bez urazy

16.06.2015 18:11
odpowiedz
wooda
27

po prezentacjach dooma i shadow warriora wniosek nasuwa sie jeden, ta pierwsza przegrywa z kretesem z produkcja Flying Wild Dog

15.06.2015 17:57
odpowiedz
wooda
27

Dretwota postaci potwierdzona, choc jest lepiej niz w skyrimie. Oprawa artystyczna jak dla mnie na duzy plus w stosunku do poprzednich odslon, modyfikacja broni rowniez interesujaca.

03.06.2015 17:53
odpowiedz
wooda
27

K4RO8 kolorystyka o niczym nie przesadza, taki Drive z Ryanem Goslingiem jest bardziej mroczny niz nie jeden blocbusterowy horror

03.06.2015 17:13
odpowiedz
wooda
27

Predi2222 ja nie mowilem ze postacie na trailerze zachowuja sie jak kukly, tylko ze modele twarzy postaci sa na tyle uproszczone, ze jest malo prawdopodobne zeby udalo im sie za pomoca takiego modelu twarzy wyrazac emocje, ktore bylyby autentyczne. Polecam przyjrzec sie momentowi prawdopodobnie malzenstwa przy lozeczku w pewnym momencie jest zblizenie na ich twarz, dla mnie te modele nie wygladaja lepiej jak w skyrimie, a jaka w tej grze dysponowaly mimika postacie niezalezne doskonale pamietam.

03.06.2015 16:54
odpowiedz
wooda
27

Predi2222 Sorry kolego, ale jezeli w grze fabularnej rozmawiam z postacia a ona zachowuje sie jak kukla pomimo ze z dialogu wynika ze mowi z zalem albo zartobliwie to ja tego nie kupuje. Technologia poszla na tyle do przodu ze ten aspekt Bethesda w swoich grach moglaby w koncu zmienic. Gry wideo to jest medium audio-wizualne zarowna warstwa dzwiekowa jak i oprawa artystyczna jest rownie wazna jak fabula, dialogi oraz wykreowany swiat.

03.06.2015 16:44
odpowiedz
wooda
27

Szykuje sie kolejna gra z kukielkami, pozbawione osobowosci npc. Za pomoca modeli twarzy jak tych na zwiastunie (a w samej grze raczej bedzie tylko gorzej) nie da sie wyrazac emocji, ktore wygladalyby autentycznie. To nie jest nawet poziom mass effecta o wiedzminie czy dragon age nawet nie ma co wspominac.

19.05.2015 16:20
odpowiedz
wooda
27

@jaaboja zmniejsz jakosc cieniowania z ultra na high, fps mocno ci podskoczy zwlaszcza w zalesionych terenach, a na wygladzie praktycznie nic nie stracisz

16.05.2015 14:45
odpowiedz
wooda
27

Sir Xan wiesz moze nie zwracam uwagi, az tak bardzo na detale, taki risen 3 jesli chodzi oprawe graficzna byl dla mnie w zupelnosci wystarczajacy

16.05.2015 14:38
odpowiedz
wooda
27

Sir Xan tak ale w praniu nie bedzie sie na nie zwracac uwagi, sa to roznice ktore nie rzucaja sie od razu w oczy

16.05.2015 14:35
odpowiedz
wooda
27

czy ktos wie co to za kawalek z filmiku min vs max zaraz na poczatku, z gory dziekuje za odpowiedz

16.05.2015 14:31
odpowiedz
wooda
27

roznica pomiedy PS4 a PC niemal niezauwazalna, zaskoczeniem sa znikome roznice pomiedzy min vs max, okazuje sie ze osoby posiadajacy slabszy sprzet praktycznie nic nie straca na oprawie graficznej

14.05.2015 21:02
odpowiedz
wooda
27

co jak co, ale Redzi to mistrzowie marketingu w dobrym i zlym tego slowa znaczeniu

13.05.2015 09:56
odpowiedz
wooda
27

Wroce do tej serii jak Ubisoft zaimplementuje porzadna mechanike skradania i A.I (na litosc boska to jest w koncu gra o skrytobojcach)

12.05.2015 23:40
odpowiedz
wooda
27

@Yarovit bo jak wynika z recenzji, poza aspektem technicznym ta gra zamiata dragon agem jak chce, wiec trza ja porownywac do najlepszego sandboxa jaki niedawno wyszedl

12.05.2015 20:19
odpowiedz
wooda
27

Najlepszym rozwiazaniem to byloby zlikwidowanie ocen. Wezmy takiego skyrima, dla mnie to jest slaba gra RPG
(przecietna fabula, postacie niezalezne to kukly, pozbawione osobowosci, wyprane z emocji, prawie zadnych wyborow moralnych) ktorej nie dalbym wiecej jak 5/10 ale za to znakomita gra przygodowa w swiecie fantasy dajaca duzo frajdy i tu dalbym spokojnie 9. Ta sama gra, a tak dwie rozne oceny.

12.05.2015 18:01
odpowiedz
wooda
27

@GhostD13 moze dlatego, ze dla niektorych techniczna strona gry jest rownie wazna co zawartosc. Dla mnie na przyklad Vampire The Masquerade: Bloodlines czy Arcanum sa lepszymi grami od np. Baldur's gate czy Fallout, ale nigdy by nie dostaly oceny wiekszej jak 9, ze wzgledu na problemy techniczne.

12.05.2015 17:23
odpowiedz
wooda
27

(zartobliwie) U.V to mistrz marketingu, daje taka ocene a nie inna, bo liczy na olbrzymie zainteresowanie tym watkiem, a ile bedzie odslon tego dnia, ze hoho. A tak na marginiesie wiedzminy 1 i 2 mialy duze problemy techniczne, wiec to chyba nie powinno byc zadnym zaskoczeniem.

12.05.2015 17:13
odpowiedz
wooda
27

@bone_man dlatego najlepiej znalezc sobie takiego recenzenta, ktory trafia w twoj gust. Wtedy jest szansa, ze sie nie nadziejesz :)

12.05.2015 17:02
odpowiedz
wooda
27

na konkurencyjnym portalu Myszasty wystawil tez 8,5 wiec moze jest cos na rzeczy, w minusach tez zwraca uwage na spadki plynnosci i czego sie obawialem na walke. Co jak co, ale jesli chodzi o recenzje gier RPG to do tego goscia mam zaufanie.

08.05.2015 14:02
odpowiedz
wooda
27

@ Cyniczny Rewolwerowiec twoj komentarz potwierdzil to co napisalem, jesli producent karty graficznej nie wspolpracuje z developerem, to devi takie producenta olewaja i nawet nie staraja sie o optymalizacje pod jego produkty. (jestem posiadaczem karty nvidii)

08.05.2015 13:10
odpowiedz
wooda
27

Wina lezy po stronie producenta gry, ze gra chodzi tak slabo na kartach AMD. Po prostu producenci kart graficznych za bardzo przyzwyczaili developerow do odwalania za nich optymalizacji, stad te problemy.

07.05.2015 11:20
odpowiedz
wooda
27

Poza tym nie bronmy Redow, ze gry to ciagly proces i w trakcie niego trza isc na ustepstwa (to prawda). Jesli jestes developerem i widzisz,ze gra do opalenia detali jak na pierwszych materialach potrzebuje np. 780ti w sli, to tylko niepoprawny optymista liczy na to ze na ukladach graficznych, ktore sa w konsolach uda sie produkcje uruchomic z takimi detalami po optymalizacji. Redzi od poczatku wiedzieli, ze takiej oprawy na konsolach nie uda sie osiagnac, przeciez nie produkuja gier od paru tygodni i tylko od paru lat. Zbudowali hype wokol gry na grafice, to byla decyzja marketingowa.

07.05.2015 11:10
odpowiedz
wooda
27

@ gameboywik nie byloby z trailerami zadnego problemu, gdyby nie umiescili w nich magicznego napisu in-game footage, ktory sugeruje ze to jest gameplay z gry. Ale nie ma co rozdzierac szat obok Unity jest to najladniejszy sandbox, w dodatku wyglada na to, ze uzytkownicy konsol beda sie cieszyc przyzwoita plynnoscia.

30.04.2015 19:41
odpowiedz
wooda
27

Wlasnie ogrywam Gta V i nie wiem czemu ta gra jest oceniania znacznie lepiej od watch dogs, moim zdaniem wcale taka rewelacyjna nie jest, choc to dalej bardzo dobra pozycja (chyba magia nazwy tu zadzialala)

28.04.2015 10:07
odpowiedz
wooda
27

za jakis czas znowu beda probowac to wprowadzic tylko podzial zyskow bedzie bardziej korzystny dla samego modera i beda czekac na odzew spolecznosci na kolejna propozycje

25.04.2015 16:23
odpowiedz
wooda
27

@ cyniczny rewolwerowiec to tylko kwestia czasu gdy najlepsze mody beda platne, kasa nikt na dluzsza mete nie pogardzi, to bedzie stopniowy proces na razie jest hejt na tych moderow co pobieraja kase ale z czasem to sie uspokoi tak samo jak bylo z DLC, Henrar ma racje to jest wolny rynek, smutne tylko ze zabili taka wspaniala inicjatywe. Nastepna czesc elder scrolls zmodyfikowana w takim stopniu jak mam skyrima jedyne 50 dolcow hehe

24.04.2015 22:26
odpowiedz
wooda
27

tak sie konczy pomału darmowe modowanie, najpierw dobrowolne oplaty,a pozniej zakaz stosowania modyfikacji nie objetych "patronatem" przez developera, wydawce lub steam itp

04.04.2015 01:48
odpowiedz
wooda
27

@Priam009 masz racje, ze niektore historie towarzyszy wygladaly jak zapychacze, ale to sie bierze z ograniczen finansowych. Mnie smiesza wiadomosci gdy pisza, ze ta gra zebrala ponad 4 miliony dolarow co jest bardzo duza kwota, choc w rzeczywistosci to jest bardzo mala kwota. Wystarczy latwo policzyc niech to gre robilo 30 ludzi ze srednia pensja 5000 $ przez 2 lata. To wychodzi prawie 4 miliony na same pensje dla developerow, a gdzie oplaty stale jak rachunki, utrzymanie biur, do tego dochodza licencje itd.

04.04.2015 01:31
odpowiedz
wooda
27

Niestety dzisiejsze gry przyzwyczaily nas do zastepowania wyobrazni wizualizacja wszystkiego, co jest zrozumiale, bo ludzie sa wzrokowcami i gry sa w ten sposob latwiejsze w odbiorze. No ale gdy przyjdzie grac w gre gdzie wyobraznie jest istotna to dla niektorych to jest jak zderzenie ze sciana.

04.04.2015 01:24
odpowiedz
wooda
27

@Priam009 masz racje co do interakcji z towarzyszami mogly byc lepsze, ale ten slaby odbior bierze sie stad, ze w mass effect czy dragon age, rekacje naszych towarzyszy byly widoczne (mimika, gestykulacja). Obsydian nie mogl sobie na to pozwolic z racji ograniczen technicznych, wiec probowal sie ratowac opisami przy dialogach co robi nasz rozmowca, ale to nie to samo niestety.

04.04.2015 01:10
odpowiedz
wooda
27

"a to co w PoE wydumali to tylko czysta bajka dla dzieci" tak w sumie mozna napisac o kazdej fabule w swiecie fantasy

04.04.2015 00:18
odpowiedz
wooda
27

vito74m co ty tak siejesz niechecia do PoE? W wielu sprawach masz racje jesli chodzi o AI, bugi czy kamere ( mogli sie pokusic chociaz o rozwiazanie podobne do divinity original sin), czasami nie wiadomo co sie dzieje na polu walki, bo postacie sa przesloniete przez obiekty. Pomimo tego uwazam PoE za bardzo dobra pozycje RPG, lepsza od DA:I a juz z pewnoscia od slabiutkiego NWM. PoE ma lepsza fabule, ciekawsze zadania (mozliwosc zmiany pierwotnych decyzji). DA:I tylko pod wzgledem technicznym jest lepsze nic poza tym, a fabula o ratowaniu swiata w Bioware chyba sie nigdy nie znudzi.

07.03.2015 20:07
odpowiedz
wooda
27

- grafika dobra
- falująca roslinnosc wyglada klimatycznie
- animacje przyzwoite z zastrzerzeniem co do lotu wiwerny (komiczna) i plonacej pochodni (dziwnie przyspieszona)
- walki z duzymi potworami troche rozczarowujace, liczylem na wiecej dramaturgii w tych starciach, ze beda to pojedynki skladajace sie z wielu etapow

07.03.2015 11:55
odpowiedz
wooda
27

watch?v=il59S3HT6jI

03.03.2015 16:08
odpowiedz
wooda
27

AMD wypuszczajac Mantle, chcialo zmusic Microsoft do zmniejszenie narzutu na procesor (mniejszy wplyw procesorow na wydajnosc) tym samym skracajac przewage procesorow Intela nad ich wlasnymi w grach. Nie byli w stanie konkurowac hardwarem to zalatwili sprawe poprzez software. Teraz im juz Mantle niepotrzebne, ich procesory beda teraz bardziej konkurencyjne.

08.02.2015 15:53
odpowiedz
wooda
27

jesli proporcje pomiedzy gameplayem a przerywnikami filmowymi, beda w calej grze podobne jak na tym filmiku, to graczowi nie pozostanie nic innego jak zaopatrzyc sie w cole i popcorn

07.02.2015 11:52
odpowiedz
wooda
27

EA pewnie chce skrocic czas przejscia swoich gier do 3-4 godzin wiec 2 godziny zaznajamiania sie gracza z mechanika jest dla nich nie do przyjecia

27.01.2015 22:04
odpowiedz
wooda
27

Ja licze na to, ze zarobia sporo. Po wiedzminie czekam na cyberpunka. Mam dosc gier rpg, w ktorych glownym motywem jest ratowanie swiata np. skyrim, dragon age. Czekam na rpg pokroju Planescape Torment, Vampire The Masquerade: Bloodlines.

27.01.2015 21:25
odpowiedz
wooda
27

a zapowiadalo sie tak pieknie http://i.imgur.com/Vs3ne6l.jpg
Mimo to grafika jest wysokich lotow, co nie zmienia faktu, ze obnizenie grafiki jeszcze wieksze niz to mialo miejsce w przypadku watch dogs

26.01.2015 22:35
odpowiedz
wooda
27

@Benitonater Zrozum, ze jesli gra na PC sprzeda sie nawet w 1-2 mln egzemplarzy po pelnej cenie, co jest z mojej strony optymistycznym zalozeniem, to i tak to bedzie za malo zeby zwrocic im koszty.

26.01.2015 21:37
odpowiedz
wooda
27

@Dead Men moze to i dobrze, ze konsole sa takie slabe. Gdyby Microsoft i Sony wrzucili do konsol uklady graficzne na poziomie 7970 i 680 to pewnie gracze PC graliby przez kolejne 2 lata wylacznie w 30 fps i to na kartach pokroju 980

26.01.2015 21:23
odpowiedz
wooda
27

@Benitonater Nie zgadzam sie z toba z prostego powodu. Faktem jest, ze do tej pory gra rozeszla sie lepiej na PC niz na konsolach, ale nie zapominaj ze budzet wiedzmina 2 to bylo jakies 25 mln zl. Taka sume mozna bylo odzyskac z dobrej sprzedazy gry na PC na rynku europy srodkowej i wschodniej. Problem w tym, ze budzet wiedzmina 3 to grubo ponad 100 mln zl. Niemozliwe jest zwrocenie sie takich kosztow przez dobra sprzedaz tylko na PC. Tylko dobra sprzedaz na konsolach jest w stanie zwrocic im koszty produkcji, a nawet zarobic.

26.01.2015 21:08
odpowiedz
wooda
27

Jestem niemal przekonany, ze przez te 3 miesiace jakie im zostaly, beda siedziec glownie nad wersjami konsolowymi aby uzyskac satysfakcjonujaca plynnosc. Jak wyrobia sie wczesniej to wezma sie za wersje PC, a jak nie, to beda ja łatac niestety juz po premierze.

26.01.2015 20:52
odpowiedz
wooda
27

U.V Impaler ma racje, gra ma sie przede wszystkim sprzedac na zachodzie a tam najwiecej zarabia sie na konsolach. CDP bedzie robil wszystko, aby trafic w gusta zachodnich graczy, stad bardziej cukierkowata grafika. Porazka finansowa wiedzmina, moze sie skonczyc nawet bankructwem redow.

26.01.2015 18:53
odpowiedz
wooda
27

Wyglada na to, ze przesuniecie premiery nie mialo na celu doszlifowanie produktu ale sprawienie aby poprawnie w ogole dzialal. 980, wysokie ustawienia, oprawa graficzna zblizona do tego co na konsolach, na poziomie podobnym jak unity i tylko 30-40 klatek gdzie assassin na konfiguracji na ktorej grali dziennikarze ma 50-60 klatek. Szykuje sie niezly bubel na pc pod wzgledem wydajnosci.

08.12.2014 20:07
odpowiedz
wooda
27

czy moglby ktos wymienic tytuly, ktore mialy wielokrotnie przekladana premiere, a mimo to okazaly sie swietnymi pozycjami? O ile dobrze pamietam, tytuly wielokrotnie przekladane, okazywaly sie co najwyzej dobrymi grami.

18.09.2014 12:16
odpowiedz
wooda
27

Ekipa Birthday Massacre jedzie samochodem na koncert

13.09.2014 20:59
odpowiedz
wooda
27

nie dziwi mnie teraz, że wielcy wydawcy nie interesują się tego typu produkcjami (zaledwie 0,5 mln sztuk tak świetnej pozycji)

11.06.2014 12:04
odpowiedz
wooda
27

6:45 ghostbusters?