Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Drago Entertainment

Firma polski producent wydawca

WWW: http://www.drago-entertainment.com/

Facebook: https://www.facebook.com/dragoentertainment

Adres: ul. Albańska 3, 30-662 Kraków

Polskie studio deweloperskie z siedzibą w Krakowie. DRAGO Entertainment istnieje od 1998 roku i ma w dorobku takie projekty, jak Vulture, Otherland oraz Gas Station Simulator.

Historia

Dzieje DRAGO Entertainment rozpoczynają się w 1998 roku. Firma, której siedziba mieściła się w Krakowie, została założona przez Adama i Lucjana Mikociaków, po ich odejściu z TopWare Poland.

Na premierę pierwszego dzieła krakowskiego studia nie trzeba było długo czekać; jeszcze w tym samym roku zadebiutowała bowiem strzelanka pod tytułem Vulture, w której gracze zasiadali za sterami śmigłowca bojowego. W 2003 roku DRAGO Entertainment oddało w ręce graczy taktyczną przygodową grę akcji pod tytułem Cold Zero: Ostatni Sprawiedliwy, której wydaniem zajęła się firma JoWooD Entertainment. Dwa lata później zespół przygotował strategię ekonomiczną pod tytułem Oil Tycoon 2.

W kolejnych latach krakowskie studio poświęciło się tworzeniu takich projektów, jak postapokaliptyczne MMO pod tytułem Grimlands (ostatecznie prace nad nim zostały przerwane) oraz pokrewne gatunkowo Otherland (które doczekało się mieszanych recenzji od graczy na platformie Steam).

Następnie ekipa skoncentrowała się na tworzeniu wszelkiej maści symulatorów. Ich długą listę otworzył Treasure Hunter Simulator (2018), w którego ślady miały pójść takie produkcje, jak Detective Simulator, Paparazzi Simulator, Airport Contraband, Winter Survival Simulator, Food Truck Simulator oraz Gas Station Simulator. Na tle tych pozycji wyróżniał się Red Frost, czyli gra survivalowa, która miała zabrać nas w podróż na mroźne rosyjskie pustkowia.

Gas Station Simulator zadebiutował na komputerach osobistych 15 września 2021 roku. Tytuł, którego wydaniem zajęła się firma Movie Games, odniósł spory sukces. Dość powiedzieć, że koszty produkcji, wynoszące około 450 tysięcy złotych, zwróciły się w ciągu... 90 minut od jego debiutu. W parze z powodzeniem komercyjnym szedł również sukces artystyczny; pozycja cieszyła się „bardzo pozytywnymi” recenzjami graczy na platformie Steam.