Ice-Pick Lodge
Facebook: https://www.facebook.com/icepicklodge
Adres: 115191, Moscow, 3-ya Roschinskaya street 5, «Ice-pick Lodge»
Telefon: +7 (495) 952-59-99
Niezależne rosyjskie studio deweloperskie działające od 2002 roku. Zespół, którego siedziba mieści się w Moskwie, tworzy oryginalne produkcje przeznaczone na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne. Najsłynniejszym dziełem firmy jest jej debiutancki projekt, czyli gra Pathologic z 2005 roku.
Historia
Firma Ice-Pick Lodge została założona przez Nikolaja Dybowskiego w 2002 roku. Niemal trzy lata później zespół dostarczył swoje debiutanckie dzieło, które ugruntowało jego pozycję w branży gier wideo. Mowa o Pathologic, czyli unikalnej hybrydzie przygodówki, erpega i horroru, wydanej na komputery osobiste w 2005 roku. Na tle podobnych produkcji tytuł wyróżniał się przede wszystkim za sprawą tego, że czas płynął w nim niezależnie od poczynań gracza. Pomimo że projekt nie ustrzegł się wad, odniósł sukces artystyczny i komercyjny.
Na kolejną grę Ice-Pick Lodge trzeba było jednak poczekać kolejne trzy lata. Mowa o Tension, czyli przygodówce wzbogaconej o elementy survival horroru. Tytuł zadebiutował na komputerach osobistych w 2008 roku, a jego sukces pozwolił zespołowi rozpocząć pracę nad kolejnym dziełem. Pracując nad Cargo! Quest for Gravity, deweloperzy utrzymali trzyletni cykl wydawniczy. Tym razem jednak postanowili oddać w nasze ręce grę akcji z elementami przygodówki, w której podróżowaliśmy po nietypowym świecie, gdzie grawitacja nie działała tak, jak powinna. Choć tytuł miał trafić również na inne platformy, ostatecznie pojawił się tylko na pecetach.
Inaczej miały się sprawy w przypadku wydanego dwa lata później Knock-knock, które zadebiutowało na komputerach osobistych, a następnie trafiło również na konsole i urządzenia mobilne. Autorzy zaproponowali nam ciekawy horror, w którym naszym zadaniem było przetrwanie do świtu w nawiedzonym domu. Podobnie jak wcześniejsze dzieła ekipy Ice-Pick Lodge, również Knock-knock przypadło graczom do gustu.
W kolejnych latach twórcy postanowili przypomnieć światu o swoim debiutanckim dziele. W 2015 roku na komputery osobiste trafiła jego zremasterowana wersja, czyli Pathologic Classic HD, z kolei w 2014 roku zapowiedziano Pathologic 2. Wbrew temu, co sugeruje tytuł, mowa nie o bezpośredniej kontynuacji pierwszego Pathologic, a o kompleksowym remake’u tej produkcji. Projekt odniósł sukces na platformie Kickstarter, a zmierzał na pecety, PlayStation 4 oraz Xboksa One.