Gry Strategiczne po premierze

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry po premierze z gatunku strategiczne ułożone według popularności.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Po premierze 2822
Strategiczne
Tematyki
Czas
PlayStation
Sony PlayStation 464Sony PlayStation 367Sony PlayStation 247Sony PlayStation 16PlayStation Portable36PlayStation Vita38
Xbox
Microsoft XBOX ONE51Microsoft Xbox 36093Microsoft Xbox24
Mobile
Android279Apple iOS350Windows Phone40
Nintendo
Nintendo Switch1Nintendo Wii28Nintendo DS100Nintendo Wii U12Nintendo 3DS9Game Boy Advance16Nintendo GameCube9
Hearts of Iron IV: Death or Dishonor
Hearts of Iron IV: Death or Dishonor

Strategiczne 14 czerwca 2017

Drugie rozszerzenie DLC do strategii czasu rzeczywistego Hearts of Iron IV. Opracowany przez Paradox Development Studio dodatek skupia się przede wszystkim na czterech państwach europejskich: Węgrach, Rumunii, Jugosławii i Czechosłowacji, które wybuch drugiej wojny światowej zamknął w kleszczach pomiędzy Trzecią Rzeszą i Związkiem Radzieckim. Państwa te otrzymały nowe, unikalne drzewka celów narodowych, które pozwalają na poprowadzenie wybranej nacji jedną z kilku dostępnych ścieżek. Wspomniane kraje wzbogacono też o nowe wydarzenia oraz elementy oprawy audiowizualnej: portrety przywódców, modele 3D pojazdów, kwestie dialogowe dla żołnierzy, a także nowe ścieżki muzyczne. Do gry trafiła mechanika licencjonowania sprzętu, która pozwala na produkowanie czołgów czy samolotów opracowanych przez przyjaźnie nastawione państwa. Możliwe jest również zużycie własnego przestarzałego sprzętu do ulepszenia aktualnego arsenału, oraz zaadaptowanie zdobycznego wyposażenia do własnych celów. Sfera dyplomacji wzbogacona została o nowy typ państwa podległego: Reichskommissariat, który umożliwia ścisłe kontrolowanie okupowanej nacji.

PC

Hearts of Iron IV
Hearts of Iron IV

Strategiczne 6 czerwca 2016

Czwarta pełnoprawna odsłona cyklu rozbudowanych strategii, który zadebiutował w 2002 roku jako spin-off popularnej serii Europa Universalis. Za powstanie obu gier od lat niezmiennie odpowiada ekipa Paradox Interactive. W grze pokierujemy polityką jednego z państw w okresie 1936-1948, a więc nie tylko podczas samej II wojny światowej. Do naszych obowiązków należy dbanie o stosunki międzynarodowe, zawierane sojusze, jak również rozwój wojska, wybór strategii i bezpośrednie działania militarne swojego narodu. Wzorem poprzednich edycji, rozgrywka łączy w sobie wiernie odwzorowane realia historyczne (w tym autentyczne postacie przywódców czy też wojska i technologie poszczególnych krajów) z możliwością swobodnego kreowania alternatywnej rzeczywistości. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami, ograniczono nieco mikrozarządzanie, skupiając się na ogólnej strategii. Dodano też cykl dobowy/roczny i wprowadzono możliwość grupowania prowincji w regiony, co znacznie ułatwiło zarządzanie.

PC

Europa Universalis IV
Europa Universalis IV

Strategiczne 13 sierpnia 2013

Czwarta odsłona cieszącego się dużą popularnością cyklu gier strategicznych Europa Universalis. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską Paradox Development Studio. Zgodnie ze schematem serii, Europa Universalis IV pozwala pokierować rozwojem wybranej nacji na przestrzeni kilku wieków. Tym razem ramy historyczne wyznaczone są datami 11 listopada 1444 roku oraz 2 stycznia 1821 roku Rozgrywka opiera się na klasycznych regułach gatunku 4X (eksploracja, ekspansja, eksploatacja i eksterminacja), a do obowiązków gracza należy m.in. zarządzanie podległymi prowincjami, opracowywanie nowych technologii, dowodzenie armiami oraz prowadzenie działań dyplomatycznych. Poza opcją zmagań z komputerową sztuczną inteligencją, gra oferuje również sieciowy tryb zabawy wieloosobowej dla maksymalnie 32 uczestników.

PC

Total War: Warhammer
Total War: Warhammer

Strategiczne 24 maja 2016

Kolejna odsłona cyklu epickich gier strategicznych, zapoczątkowanego przez studio Creative Assembly w 2000 roku. Po serii tytułów osadzonych w różnych okresach historycznych, twórcy zabierają nas do jednego z najpopularniejszych światów fantasy, wykreowanego przez firmę Games Workshop. W znanym uniwersum Warhammera różne rasy toczą ze sobą ustawiczną walkę o władzę i panowanie nad światem, jednocześnie są one nieświadome faktu, że prawdziwe zagrożenie stanowi nadciągająca z północy potężna siła. W Total War: Warhammer możemy stanąć po stronie jednej z ras, takich jak ludzie, orki, gobliny, krasnoludy czy wampiry. Poza wprowadzeniem do zabawy elementów fantastycznych, rozgrywka nie odbiega w znaczącym stopniu od rozwiązań znanych z poprzednich części serii, a jej sednem są w dalszym ciągu epickie potyczki, rozgrywane w czasie rzeczywistym. W przerwie pomiędzy bitwami zajmujemy się prowadzoną w trybie turowym rozbudową państwa, rozwijaniem ekonomii i nawiązywaniem stosunków dyplomatycznych.

PC

Cold Waters
Cold Waters

Strategiczne 5 czerwca 2017

Połączenie symulacji i gry strategicznej stworzone przez niezależny zespół Killerfish Games. Fabuła w luźny sposób nawiązuje do twórczości Toma Clancy'ego, opowiadając alternatywną wersję historii, w której zimna wojna przerodziła się w końcu w III wojnę światową. Gracz wciela się w rolę kapitana łodzi podwodnej, a jego zadaniem jest pokrzyżowanie planów Związku Radzieckiego dotyczących stworzenia przyczółku w krajach skandynawskich. Cele misji koncentrują się na walce z wrogimi jednostkami pływającymi i lądowymi, powstrzymywaniu desantów morskich i na rozbijaniu konwojów. Do naszej dyspozycji oddano nie tylko rozbudowany arsenał, na jaki składają się między innymi torpedy i rakiety dalekiego zasięgu, lecz także różnego rodzaju środki obronne oraz realistycznie działający sonar. Starcia odbywają się w czasie rzeczywistym, a na naszej drodze staje łącznie ponad czterdzieści rodzajów wrogich jednostek: od statków, przez okręty podwodne, po śmigłowce i samoloty. Deweloperzy przywiązują dużą wagę do realizmu, co objawia się w stosowanych przez adwersarzy taktykach bojowych oraz w odwzorowanych z dbałością o detale jednostkach.

PC

Warhammer 40,000: Dawn of War III
Warhammer 40,000: Dawn of War III

Strategiczne 27 kwietnia 2017

Trzecia odsłona osadzonej w konwencji science fiction serii strategii czasu rzeczywistego studia Relic Entertainment. Akcja Warhammer 40,000: Dawn of War III przenosi nas ponownie do popularnego uniwersum firmy Games Workshop. Podczas zabawy możemy stanąć na czele jednej z trzech dostępnych frakcji: Kosmicznych Marines, Eldarów oraz Orków, a każda z nich dysponuje oczywiście odmiennymi bohaterami, jednostkami, budynkami i zdolnościami. Pod względem mechaniki, tytuł łączy najlepsze rozwiązania poprzednich odsłon cyklu, koncentrując się na toczeniu spektakularnych bitew, rozgrywających się na wielkich mapach z udziałem setek jednostek. Rozgrywkę uzupełniają znane z gier RPG opcje modyfikowania jednostek i bohaterów, których możemy wyposażać w specjalistyczny ekwipunek oraz umiejętności, zdobywane wraz ze wzrostem doświadczenia. Całość oparta została na nowoczesnym silniku graficznym, oferującym atrakcyjną, trójwymiarową oprawę wizualną oraz spore możliwości niszczenia otoczenia.

PC

Blitzkrieg 3
Blitzkrieg 3

Strategiczne 2 czerwca 2017

Kontynuacja cyklu wojennych strategii RTS, wydawanych w latach 2003-2005. Za powstanie gry odpowiadają twórcy serii z rosyjskiego studia Nival Interactive, znanego m.in. za sprawą takich gier jak Heroes of Might & Magic V, Silent Storm czy seria Etherlords. W odróżnieniu od swych poprzedniczek, Blitzkrieg 3 nastawiony jest głównie na rozgrywkę w trybie multiplayer i czerpie z rozwiązań znanych z mobilno-przeglądarkowych strategii free-to-play pokroju Clash of Clans. Gracze opowiadają się po jednej z trzech stron wielkiego konfliktu: ZSRR, państw Osi lub aliantów zachodnich i przenoszą się na symulowaną linię frontu, gdzie głównym celem zabawy jest rozbudowa własnej bazy, rekrutowanie jednostek i rozwijanie technologii, a następnie obrona lub atakowanie umocnień przeciwnika. Całość uzupełnia przeznaczona dla jednego gracza kampania, w której mamy okazję prześledzić kluczowe wydarzenia z lat 1939-45, począwszy od agresji na Polskę aż po zdobycie Berlina przez Armię Czerwoną.

PC

Endless Space 2
Endless Space 2

Strategiczne 19 maja 2017

Kontynuacja wysoko ocenianej, turowej strategii kosmicznej 4X studia Amplitude z 2012 roku. Akcja Endless Space 2 przenosi nas ponownie w odległą przyszłość, pozwalając wziąć udział w galaktycznym konflikcie kilku potężnych ras, walczących ze sobą o kontrolę nad fragmentem kosmosu. Zarówno podczas zarządzania własnym imperium, jak i podczas bitew rozgrywka toczy się w systemie turowym, a do obowiązków gracza należy eksploracja wszechświata, przejmowanie kontroli nad poszczególnymi planetami, stworzenie sprawnie funkcjonującej ekonomii, prowadzenie badań nad nowymi technologiami oraz nawiązywanie stosunków handlowych i dyplomatycznych. Kluczową rolę w grze odgrywa także aspekt militarny, wsparty zaawansowanym modułem konstruowania statków, pozwalającym na samodzielne dobieranie poszczególnych jego modułów. Wirtualne uniwersum gry jest przy tym generowane losowo, co zapewnia unikalne przygody i wyzwania podczas każdej kolejnej rozgrywki.

PC

Europa Universalis IV: Third Rome
Europa Universalis IV: Third Rome

Strategiczne 14 czerwca 2017

Kolejny z licznych dodatków DLC do czwartej odsłony serii historycznych gier strategicznych firmy Paradox. Rozszerzenie zatytułowane Third Rome stanowi pierwszy z tzw. pakietów immersji, skupiających się na rozbudowaniu opcji specyficznych dla poszczególnych regionów świata. W tym wypadku mowa zaś o Rosji, czyli tytułowym Trzecim Rzymie, będącym duchowym spadkobiercą cesarstwa bizantyjskiego. Wraz z dodatkiem, rosyjscy władcy otrzymują cały szereg nowych opcji związanych z rządzeniem, w tym np. prawo do aneksji całych regionów czy możliwość wyniesienia wysoko rozwiniętych prowincji do rangi metropolii. W grze ukazano też zmagania głowy państwa z cerkwią prawosławną, a wybór ukazywanych na ikonach świętych może zapewnić nam różnego rodzaju bonusy. Nie zapomniano także o sferze militarnej, wprowadzając do zabawy nowe, unikalne jednostki, w tym np. strzelców moskiewskich.

PC

Sid Meier's Civilization VI
Sid Meier's Civilization VI

Strategiczne 21 października 2016

Szósta odsłona legendarnego cyklu turowych strategii, pozwalających na pokierowanie wybraną cywilizacją na przestrzeni kilku tysięcy lat jej rozwoju. Za powstanie gry odpowiada tradycyjnie studio Firaxis Games, a patronat nad produkcją objął sam twórca serii, Sid Meier. Pod względem mechaniki, Civilization VI łączy sprawdzone rozwiązania poprzednich części cyklu, jednak w grze pojawiło się także kilka rewolucyjnych zmian. Najważniejszą z nich stanowi nowy sposób rozwijania miast, które teraz zajmować mogą więcej niż jedno pole i składać się z czterech rodzajów dzielnic: przemysłowej, naukowej, handlowej oraz wojskowej. Modyfikacji uległ system rozwoju technologii, w którym do każdego wynalazku przypisany został dodatkowy miniquest, zapewniający przydatną premię. Istotne zmiany dotknęły także system dyplomacji oraz mechanikę walki, łagodzącą nieco obostrzenia wprowadzone w piątej części serii. Całość uzupełnia tradycyjnie rozbudowany i w pełni konfigurowalny tryb wieloosobowy.

PC

Age of Empires III
Age of Empires III

Strategiczne 18 października 2005

Trzecia pełnoprawna odsłona legendarnego cyklu strategii RTS, opracowanych i rozwijanych pod czujnym okiem firmy Microsoft. W przeciwieństwie do poprzednich części cyklu, których akcja osadzona była w starożytności i średniowieczu, tym razem prześledzimy czasy kilkusetletniego podboju Ameryki, zamykające się w przedziale od XVI do XIX wieku. Dzięki skupieniu się na szerszym i bardziej współczesnym horyzoncie czasowym, w grze możemy pokierować zarówno jednostkami wywodzącymi się ze średniowiecza, jak i korzystającymi z najnowszych osiągnięć techniki. Twórcy postawili na sprawdzoną mechanikę rozgrywki, poszerzając ją o szereg nowych elementów. Osią rozgrywki jest rozbudowana kampania fabularna, bazująca na wydarzeniach historycznych i fikcyjnych. W trybie rozgrywki wieloosobowej możemy zaś pokierować jedną z ośmiu grywalnych nacji, charakteryzujących się własnymi, unikalnymi cechami. Nowa odsłona gry to także efektowna, trójwymiarowa oprawa, wspomagana silnikiem fizycznym Havok.

PC

Might & Magic: Heroes VII
Might & Magic: Heroes VII

Strategiczne 29 września 2015

Siódma odsłona jednej z najpopularniejszych turowych strategii fantasy, zapoczątkowanej w 1995 roku. Za powstanie gry odpowiada niemieckie studio Limbic Entertainment, które ma na swoim koncie dodatki do poprzedniej części serii oraz RPG-owy Might & Magic X: Legacy. Akcja gry przenosi nas do targanego wojną domową Imperium, w którym młody książę Ivan utworzył Radę Cieni, złożoną z przedstawicieli sześciu różnych frakcji. Mechanika zabawy nawiązuje do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystuje wiele rozwiązań, nieobecnych w szóstej części gry. Wzbogacono m.in. okrojony uprzednio model ekonomiczny i przywrócono ekran miasta, z wszystkimi charakterystycznymi cechami poszczególnych frakcji. Mapy są znacznie większe i kładą większy nacisk na eksplorację, a typowy dla serii turowy model walki został nieco zmodyfikowany. Podczas bitwy korzystamy m.in. z katapult, wyrzutni i namiotów medyków, a areny bitew wypełnione są większą ilością rozmaitych obiektów i przeszkód.

PC

Command & Conquer: Red Alert
Command & Conquer: Red Alert

Strategiczne 9 listopada 1996

Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii RTS firmy Westwood Studios. W odróżnieniu od całkowicie fikcyjnej fabuły pierwowzoru, tym razem twórcy postanowili zaserwować graczom alternatywną wizję rzeczywistości, w której Stalin po dojściu do władzy postanawia „wyzwolić” świat z rąk imperialistów i podporządkować go sowieckiej władzy. Opowiadając się po jednej ze stron konfliktu, gracze ruszają na Zachód zjednoczeni pod czerwonym sztandarem lub w szeregach aliantów próbują zapobiec sowieckiej inwazji. W zależności od dokonanego wyboru, do dyspozycji mamy odmienne typy jednostek i uzbrojenia, przekładające się na nieco inną strategię rozgrywki. W odróżnieniu od pierwowzoru, zasób dostępnych środków zagłady został nieco urealniony, choć nie zabrakło również prototypowych typów uzbrojenia jak np. rażąca zbliżających się wrogów cewka Tesli. W każdej z kampanii czeka na nas 14 zróżnicowanych misji, zaś najlepsi mogą spróbować swoich sił w rozgrywce wieloosobowej.

PC

Fantasy General
Fantasy General

Strategiczne 29 lutego 1996

Kolejna gra strategiczna w dorobku studia Strategic Simulations Inc. Tym razem deweloperzy zabierają nas do świata łączącego elementy fantasy i steampunku – zadaniem, jakie przed nami postawiono, jest wcielenie się w jednego z czterech bohaterów, wezwanego jako mistrz mający unicestwić złowrogiego Shadowlorda i jego popleczników. Fundamentem Fantasy General jest toczenie bitew, na które posyłamy jednostki reprezentujące cztery kategorie (nieśmiertelne, magiczne, potwory oraz mechaniczne). Ponadto każdą z nich podzielono na dziesięć klas, takich jak na przykład lekka i ciężka piechota, kawaleria lub łucznicy. Choć kluczem do zwycięstwa jest zbudowanie urozmaiconej armii, która sprawdzi się w różnych warunkach terenowych, równie ważne jest ustalanie priorytetów badawczych i zadbanie o aspekty ekonomiczne. Opisywana tutaj produkcja powstała na bazie zmodyfikowanego silnika Panzer General – w odróżnieniu od poprzednich odsłon cyklu, tym razem oddziały składają się z maksymalnie piętnastu żołnierzy. Niemniej, podobnie jak miało to miejsce we wcześniejszych grach tego zespołu, możemy się bawić zarówno w trybie kampanii dla pojedynczego gracza, jak i w trybie multiplayer.

PC

Stellaris
Stellaris

Strategiczne 9 maja 2016

Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego z elementami RPG, opracowana przez firmę Paradox Interacive – twórców tak uznanych serii, jak Europa Universalis i Crusader Kings. Miejscem akcji gry jest generowana w sposób proceduralny, rozległa przestrzeń kosmiczna, a zadaniem graczy jest stworzenie własnego galaktycznego imperium. Przystępując do rozgrywki, możemy opowiedzieć się po stronie jednej z 7 grywalnych ras, różniących się między sobą pojęciem etyki, wyglądem oraz unikalnymi zdolnościami. Zabawa sprowadza się do przemierzania przestrzeni kosmicznej i ustawicznego rozwoju wybranej frakcji, a także zawierania sojuszy z innymi nacjami z wykorzystaniem zaawansowanego systemu dyplomacji. W grze nie zabrakło też rozlicznych potyczek z wrogo nastawionymi wspólnotami, które niejednokrotnie napotkamy podczas swej międzygwiezdnej podróży. Tytuł oferuje trzy niezależne drzewka technologiczne, tak więc w zależności od preferencji możemy postawić na rozwój społeczności, inżynierii lub fizyki.

PC

SimCity
SimCity

Strategiczne 5 marca 2013

Piąta odsłona popularnego cyklu strategii ekonomiczno-managerskich SimCity. Gra wyprodukowana została przez studio EA Maxis (znane m.in. z The Sims oraz Spore) przy wsparciu wydawniczym koncernu Electronic Arts. Zgodnie z konwencją serii, gracz wciela się w rolę zarządcy wirtualnego miasta, a jego zadaniem jest zbudowanie tętniącej życiem metropolii. Realizacja celu wymaga rozwiązywania złożonych problemów planistycznych, ekonomicznych i społecznych, a także szybkiego reagowania na rozmaite zdarzenia losowe (np. katastrofy naturalne). Na tle wcześniejszych gier z cyklu, SimCity wyróżnia się zastosowaniem nowoczesnego silnika Glassbox oraz rozbudowanym panelem społecznościowym CityLog (wzorowanym na podobnych systemach funkcjonujących w grach z serii Need for Speed i Battlefield).

PC

Twierdza: Krzyżowiec
Twierdza: Krzyżowiec

Strategiczne 24 września 2002

Kontynuacja utrzymanej w średniowiecznych realiach strategii ekonomicznej Stronghold, opracowanej przez studio FireFly w 2001 roku. Tym razem akcja przenosi nas na Bliski Wschód, w czasy wypraw krzyżowych organizowanych na przełomie XI i XII wieku. Mechanika zabawy nie zmieniła się w znaczący sposób, zaś główną nowość stanowią zupełnie nowe, wschodnie tereny oraz kilka drobnych zmian w mechanice rozgrywki m.in. konieczność dbania o mocno ograniczone zapasy wody. Twórcy przygotowali cztery kampanie, w których możemy stanąć na czele dowodzonych przez Ryszarda Lwie Serce europejskich rycerzy lub arabskich wojowników pod przewodnictwem Saladyna. Szeroki wachlarz jednostek bojowych wzbogacono o całkiem nowe, charakterystyczne dla każdej ze stron. W grze pojawił się jeszcze większy asortyment wymyślnych machin oblężniczych oraz środków obronnych, stosowanych w konfrontacji z przeciwnikami. Wprowadzono także funkcjonalny edytor własnych scenariuszy oraz nowy tryb rozgrywki: skirmish mode.

PC

Steel Division: Normandy 44
Steel Division: Normandy 44

Strategiczne 23 maja 2017

Kolejna strategia wojenna w portfolio wydawniczym Paradox Interactive, opracowana przez francuskie studio Eugen Systems. Produkcja czerpie garściami ze stworzonej przez zespół serii Wargame, pozwalając graczom wziąć udział w walkach w Normandii toczonych w 1944 roku. W grze znalazły się armie takich państw, jak Niemcy, Stany Zjednoczone, Francja, Kanada, Anglia, Szkocja oraz Polska. Produkcja kładzie olbrzymi nacisk na realizm, toteż bitwy toczone w czasie rzeczywistym podzielono na trzy fazy symulujące typowy przebieg drugowojennych potyczek. Przechodząc z jednego etapu starcia do kolejnego, otrzymujemy dostęp do nowych typów jednostek. Tych ostatnich jest tutaj ponad czterysta, a odtworzono je w oparciu o dane historyczne. Piechocie, czołgom i pojazdom wsparcia towarzyszą samoloty. W trakcie rozgrywki kluczową rolę odgrywa opracowanie właściwej taktyki – musimy mieć na uwadze przede wszystkim ukształtowanie terenu oraz morale żołnierzy, bowiem zbyt duży stres zmniejsza ich skuteczność bojową, a w ostateczności może ich zmusić do ucieczki. W Steel Division: Normandy 44 bawić się da zarówno w pojedynkę (w ramach kampanii), jak i w trybie multiplayer – w sieciowych bitwach może brać udział maksymalnie dwudziestu graczy jednocześnie.

PC

Crusader Kings II: Mroczne Wieki
Crusader Kings II: Mroczne Wieki

Strategiczne 14 lutego 2012

Kontynuacja wydanej w 2004 roku rozbudowanej gry strategicznej Crusader Kings, stanowiącej osadzoną w realiach średniowiecznych spin-offową odsłonę popularnej serii Europa Universalis, rozwijanej od ponad dekady przez studio Paradox. Akcja gry osadzona jest w XI wieku, a my wcielamy się w dobrze sytuowanego chrześcijańskiego szlachcica, którego celem jest przeprowadzenie swojej dynastii przez mroczne czasy średniowiecza. Podczas zabawy odpowiedzialni jesteśmy za szereg aspektów funkcjonowania naszego królestwa: społecznych, militarnych, dyplomatycznych, religijnych czy feudalnych. Najbardziej zauważalną zmianą w porównaniu do poprzedniczki jest znaczące rozbudowanie aspektu psychologicznego, dzięki któremu większą rolę odgrywać będą relacje społeczne oraz indywidualne motywacje naszych poddanych. Inne zmiany dotknęły m.in. obecności baronów zarządzających prowincjami, usług nadwornego szpiega, zwiększenia roli kobiet czy rozbudowania stosunków z Kościołem.

PC

This War of Mine
This War of Mine

Strategiczne 14 listopada 2014

Nietypowa gra wojenna, kładąca nacisk na aspekt survivalowy i inspirowana prawdziwymi historiami ludzi, próbujących przetrwać wojnę. Jej autorem jest polskie studio 11 bit, znane głównie z oryginalnej strategicznej serii Anomaly. W grze przejmujemy kontrolę nad grupą cywilów, walczących o przetrwanie w oblężonym mieście i zmagamy się z takimi problemami, jak głód czy brak odpowiednich lekarstw. W zależności od aktualnej pory dnia możemy skoncentrować się na ulepszaniu naszej kryjówki oraz wytwarzaniu broni, mebli bądź narzędzi lub zacząć eksplorować ulice miasta, poszukując pożywienia i przedmiotów, które pomogą nam w egzystencji. Losowo generowane misje zapewnią graczom szereg zróżnicowanych wyzwań, w których niejednokrotnie będziemy musieli poświęcić jednostkę w imię dobra pozostałych. Mroczną wojenną atmosferę gry podkreśla oryginalna oprawa graficzna, bazująca na grze świateł i cieni.

PCANDiOS

Total War: Rome II
Total War: Rome II

Strategiczne 3 września 2013

Widowiskowa gra strategiczna, wyprodukowana przez brytyjskie studio deweloperskie Creative Assembly. Total War: Rome II pozwala graczom wcielić się w role przywódców państw z okresu starożytnego Rzymu i stanąć do walki o władzę oraz terytoria. Wzorem wcześniejszych gier z serii Total War (np. Total War: Shogun 2 oraz Empire: Total War) rozgrywka łączy elementy strategii turowej oraz czasu rzeczywistego (RTS). Do zadań graczy należy zarządzanie państwem i podległymi prowincjami, a także dowodzenie armiami. Atutem gry są spektakularne bitwy z udziałem tysięcy jednostek. Twórcy Total War: Rome II dołożyli starań o zachowanie historycznych realiów związanych m.in. z formacjami wojskowymi, ich uzbrojeniem oraz taktyką walki. Wysokiej jakości oprawa wizualna w grze jest zasługą zmodyfikowanego silnika Warscape Engine.

PC

Ultimate Epic Battle Simulator
Ultimate Epic Battle Simulator

Strategiczne 2 czerwca 2017

Ultimate Epic Battle Simulator od Brilliant Game Studios pozwala na symulowanie średniowiecznych/starożytnych bitew, w których mogą brać udział dziesiątki tysięcy jednostek. Przy tym wszystkim gra przedstawia humorystyczne podejście do tematu, gdyż naprzeciw siebie mogą stanąć nie tylko rzymscy centurioni, średniowieczni rycerze, Spartiaci czy Persowie, lecz także orkowie i trolle, a nawet Święci Mikołajowie, pingwiny i kurczaki. Siły tych armii (nawet kurczaków) są mniej więcej wyrównane, przy czym każdy typ jednostek dysponuje unikalnym rodzajem ataku. Starcia rozgrywane są w zróżnicowanych środowiskach – od zimowych scenerii, przez szczyty gór i tereny pustynne, aż po zielone łąki. Akcję możemy obserwować z dowolnej perspektywy, co pozwala na uzyskanie szerszego wglądu w przebieg starcia. Ultimate Epic Battle Simulator działa w oparciu o zmodyfikowaną technologię Unity, dzięki czemu możliwe jest wyświetlanie ogromnej liczby jednostek przy zachowaniu przyzwoitej jakości obrazu.

PC

Constructor HD
Constructor HD

Strategiczne 26 maja 2017

Remake bestsellerowej strategii ekonomicznej z 1997 roku, przygotowany przez twórców oryginału z brytyjskiego studia System 3 Software. W grze wcielamy się w rolę właściciela firmy budowlanej, a naszym celem jest rozwój biznesu i wyeliminowanie depczącej nam po piętach konkurencji. Podczas zabawy musimy dbać o zapasy surowców, takich jak beton czy drewno, i wznosić dostosowane do wymagań klientów domy, których sprzedaż lub wynajem zapewni nam odpowiedni zysk. Cechą charakterystyczną tytułu jest możliwość skorzystania z szeregu nie zawsze zgodnych z prawem metod osłabienia konkurencji. Możemy opłacać protestujących hipisów, psychopatów, złodziei i sabotażystów, a na późniejszych etapach gry korzystać także z usług mafii. Odświeżona wersja Constructora to przede wszystkim podrasowana do rozdzielczości HD grafika. Twórcy postanowili nie ingerować w klasyczną mechanikę zabawy, nie zapominając także o sporej dawce humoru towarzyszącego naszym zmaganiom.

PCPS4XONESwitch

XCOM 2
XCOM 2

Strategiczne 5 lutego 2016

Turowa strategia taktyczna w realiach science-fiction, stanowiąca bezpośrednią kontynuację gry XCOM: Enemy Unknown z 2012 roku. Za oba tytuły odpowiada doświadczone studio deweloperskie Firaxis Games, założone przez legendarnego Sida Meiera. Akcja gry toczy się 20 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze. Mimo bohaterskiej walki z najeźdźcami z kosmosu, siły Ziemian okazały się bezsilne, wskutek czego Niebieska Planeta ostatecznie wpadła w ręce wrogich ras. Resztki paramilitarnej organizacji XCOM działają jednak nadal i z ukrycia, za pomocą działań partyzanckich, starają się odzyskać kontrolę nad planetą. Mechanika rozgrywki kontynuuje rozwiązania znane z poprzedniczki, dzieląc się na warstwę strategiczną, w której zarządzamy naszą mobilną bazą i wynajdujemy nowe technologie, oraz taktyczną – polegającą na rozgrywanych w systemie turowym potyczkach z obcymi. Nowością w grze są losowo generowane mapy oraz wyraźnie usprawniony model walki i wydawania rozkazów.

PCPS4XONE