Według graczy matematyka nie jest mocną stroną twórców Helldivers 2. Liczby z patch notesów nie zgadzają się ze stanem gry

Helldivers 2 otrzymało niedawno niedawno jedną z największych aktualizacji w historii. Jedna ze zmian dotyczyła patroli, przez którą są one teraz zmorą graczy.

Według graczy matematyka nie jest mocną stroną twórców Helldivers 2. Liczby z patch notesów nie zgadzają się ze stanem gry
Źródło fot. Midjourney
i

Wczoraj wieczorem na serwery weszła jedna z największych aktualizacji w Helldivers 2. Zmiany dotyczą sporej ilości arsenału, strategii i elementów rozgrywki. Jednym z nich są patrole, czyli grupy wrogów, które mają powstrzymać gracza. Zmiany dotyczą ich ilości w misjach, w których drużyna ma mniej niż 4 członków. W dużym skrócie ktoś, kto wykonuje misję solo będzie walczył z 1/4 tego, z czym muszą się mierzyć pełne składy. Przynajmniej tak mówią patch notesy, bo według graczy rzeczywistość wygląda inaczej.

„Nie utrudniamy gry specjalnie”

Działanie patroli pozostało niezmienione pod nóż poszły jedynie liczby. I tu właśnie jest problem, ponieważ nikt nie wie jak wyglądały one przed zmianami, a co za tym idzie nikt nie wie, jaki jest stan po ich wprowadzeniu. Teoretycznie gracz walczący solo zmierzy z 1/4 patroli, które zaatakowałyby pełny skład. Nieznana jest liczba rzucana na pełne drużyny, więc nie wiadomo ile wynosi ta 1/4.

To nie jest jednak główny zarzut graczy. Według nich to, z czym muszą się mierzyć w trakcie misji nie zgadza się z tym, co podał Arrowhead na Reddicie. Przeciwników jest zwyczajnie za dużo.

Graczom nie podoba się to, że wprowadzona zmiana jeszcze bardziej utrudnia granie w mniej niż 4 osoby. Niby tak to powinno działać, misje powinny być najłatwiejsze z pełną drużyną, ale teraz granie solo lub we dwójkę jest zbyt trudne, bo nawet matematyka jest przeciwko temu.

Czy ktokolwiek wie jak wyglądają prawdziwe liczby? Bo właśnie zrobiłem solo misję na poziomie trudności 5 przeciwko Terminidom i, o słodka demokracjo, to było straszne. 902 trupy, wystrzelałem całą amunicję kilka razy. A ich ciągle przybywało! (…)

- Sabreur

Po moich misjach dzisiaj stwierdzam, że patroli robali jest dwa razy więcej niezależnie od liczby graczy. Nieprzerwane ataki.

7 z 8 misji zakończyły się porażką

- MyJetpack

Ok, dobrze wiedzieć, ale gdzieś im nie wyszła matematyka. Zrobiłem misję na poziome drugim solo i patrole atakowały mnie nieustannie. To na pewno nie jest zwiększenie spawnowania o ~60% tylko o 300%.

- PolloMagnifico

Liczb podanych w powyższym poście nie ma w spisie zmian ani na Steam ani na Discordzie. Ciężko stwierdzić czy to ktoś z deweloperów pomieszał w kodzie czy to gracze przesadzają, a w misjach solo faktycznie było za mało przeciwników. Trzeba poczekać na reakcje ze strony studia i liczyć na to, że następne aktualizacje będą klarowniejsze.

Więcej na temat:   Różności   Helldivers 2

O Krypcie 77 z Fallouta nie dowiecie się z żadnej z gier ani z serialu. A szkoda, bo to dobry materiał na koszmary

Ten schron mógłby posłużyć za idealny materiał do przyszłego Fallouta, stworzonego być może w horrorowym klimacie.

O Krypcie 77 z Fallouta nie dowiecie się z żadnej z gier ani z serialu. A szkoda, bo to dobry materiał na koszmary

LEGO Barad-dur oficjalnie zaprezentowane. Zestaw imponuje skalą i ceną, która opustoszy wasz portfel

A wszystko to dla Saurona, który będzie mógł nas obserwować całymi dniami wprost z domowego regału.

LEGO Barad-dur oficjalnie zaprezentowane. Zestaw imponuje skalą i ceną, która opustoszy wasz portfel

Krypty z serialu Fallout to raj w porównaniu do tej o numerze 11. New Vegas nie bało się pokazania naprawdę okropnego eksperymentu

Chociaż Amazon skorzystał z wielu fanowskich teorii i smaczków, z tą konkretną sprawą spotkamy się jedynie w grach.

Krypty z serialu Fallout to raj w porównaniu do tej o numerze 11. New Vegas nie bało się pokazania naprawdę okropnego eksperymentu