Helldivers 2 daje całkiem sporo możliwości na odstrzelenie przeciwnikom głowy. Są karabiny automatyczne, strzelby, kusze, granatniki, mechy z ogromnymi działami czy stratagems. Mimo to znaczna część praktycznie wcale nie jest wykorzystywana na placu boju. Twórcy chcieliby widzieć różnorodne uzbrojenie, ale według graczy jest to niemożliwe i podają powód.
Jest za dużo opancerzonych robali
Każda frakcja ma kilka rodzajów jednostek. Znaczna część z nich jest opancerzona. Oznacza to, że otrzymują mniej obrażeń z powodu ochrony. Jest jednak możliwość na zniszczenie pancerza i odsłonięcie wrażliwych punktów wroga. Strzały w nie powodują znacznie więcej zniszczeń.
Jedyną możliwością na zneutralizowanie pancerza są bronie przeciwpancerne. Z tego powodu praktycznie cały arsenał, który obecnie zabierają do walki helldiversi posiada cechę penetracji pancerza. Wszystko jest wybierane z myślą o szybkim likwidowaniu opancerzonych przeciwników.
Problemem jest to, że w trakcie misji, zwłaszcza tych z wyższym poziomem trudności, znaczna część przeciwników posiada dużo pancerza. By nie zostać przytłoczonym gracze muszą wybierać uzbrojenie, które pozwala niszczyć opancerzenie. Nic innego nie jest w stanie likwidować zagrożenia wystarczająco szybko.
Balans nie jest nigdy rzeczą prostą. Sytuacja komplikuje się tym bardziej im więcej elementów gra posiada. Społeczność Helldivers 2 po raz kolejny udowadnia jednak, że potrafią zaproponować naprawdę dobre rozwiązania.
Musimy mieć więcej opcji niszczenia pancerza. Granaty zapalające na przykład
- Matterhock
Frakcja, która nie jest aż tak opancerzona też byłaby fajna. Jeśli ktoś ma dość broni przeciwpancernej mogą po prostu walczyć na innym froncie
Ewentualnie możliwość zdobycia informacji o tym, jakie rodzaje przeciwników można napotkać podczas misji, co pozwoli na dostosowanie arsenału bez broni przeciwpancernej. Robiłem ósemki i dziewiątki gdzie było za dużo anti-tank i takie gdzie pełny skład z AT ledwo dawał radę
- Bronze_Johnson
Gra to w 90% pokonywanie ciężko opancerzonych przeciwników, a później dobijanie niedobitków główną bronią. Byłoby super gdyby można było walczyć przeciwko dwóm tysiącom nieopancerzonych robali tylko z miotaczem ognia
- Casey090
Bolączki związane z tym, co wybierają helldiversi istnieją w grze od premiery. Oczywistym jest, że większość graczy weźmie to, co ma najlepsze wyniki. I nie ma w tym nic złego. Problem pojawia się gry każda alternatywa powoduje, że jest się dla swojej drużyny obciążeniem. Efektem tego będzie niechęć do testowania nowych rzeczy i zastój w mecie.
Walczą z tym twórcy każdej gry w mniejszym lub większym stopniu. W niektórych tytułach udało się znaleźć złoty środek, inne ciągle próbują. Helldivers 2 należy do tej drugiej kategorii, ale prawdopodobnie przejdą kiedyś do pierwszej.
Więcej na temat: Różności Helldivers 2
O Krypcie 77 z Fallouta nie dowiecie się z żadnej z gier ani z serialu. A szkoda, bo to dobry materiał na koszmary
Ten schron mógłby posłużyć za idealny materiał do przyszłego Fallouta, stworzonego być może w horrorowym klimacie.
O Krypcie 77 z Fallouta nie dowiecie się z żadnej z gier ani z serialu. A szkoda, bo to dobry materiał na koszmaryLEGO Barad-dur oficjalnie zaprezentowane. Zestaw imponuje skalą i ceną, która opustoszy wasz portfel
A wszystko to dla Saurona, który będzie mógł nas obserwować całymi dniami wprost z domowego regału.
LEGO Barad-dur oficjalnie zaprezentowane. Zestaw imponuje skalą i ceną, która opustoszy wasz portfelKrypty z serialu Fallout to raj w porównaniu do tej o numerze 11. New Vegas nie bało się pokazania naprawdę okropnego eksperymentu
Chociaż Amazon skorzystał z wielu fanowskich teorii i smaczków, z tą konkretną sprawą spotkamy się jedynie w grach.
Krypty z serialu Fallout to raj w porównaniu do tej o numerze 11. New Vegas nie bało się pokazania naprawdę okropnego eksperymentu