Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przegląd prasy 21 maja 2005, 09:53

Świat Gier Komputerowych zawartość Numeru Wydanie Specjalne 02/2005

adres: 85-858 Bydgoszcz, ul. Przyjazna 13
tel: (+48 052) 348-46-32
email: [email protected]
wydawca: Egmont Polska sp. z o.o.

Nowy numer Świata Gier Komputerowych Wydanie Specjalne to doskonały prezent dla miłośników gier strategicznych. Akurat ten gatunek gier od lat cieszy się największą popularnością i to niezależnie od tego czy mówimy o klasycznych "turówkach", czy strategiach czasu rzeczywistego. My przyjęliśmy inne kryterium podziału - rozpatrujemy całość dziejów cywilizacji ludzkiej i sprawdzamy, które jej etapy cieszą się największym "wzięciem" wśród twórców gier strategicznych. Idziemy nawet dalej: sprawdzamy, jaką wizję światów alternatywnych – fantasy i sf - serwuje nam się w tychże grach. Na uwagę zasługują tutaj przede wszystkim dwa artykuły autorstwa Błażeja Krakowiaka: "Przyszłość skryta w mroku" oraz "Krwawy świat fantazji".

Graczy zainteresowanych najnowszymi nowinkami technologicznymi, które od lat serwuje się w strategiach - że wymienię chociażby "rail gun", czy antymaterię - odsyłamy do tekstu "W imię lepszego jutra" Jarosława Chrostowskiego. Czy wiecie, że taki na przykład popularny w strategiach "rail gun" już wkrótce znajdzie się na wyposażeniu armii? I że prawdopodobnie został użyty ze spektakularnym skutkiem przeciwko czołgowi Abrams w czasie wojny w Iraku? Teraźniejszość dogania nam przyszłość.

Jak zawsze w ŚGK WS mamy także dwie pełne wersje gier. Tym razem to prawdziwe perełki: superprzebój strategii czasu rzeczywistego "Kozacy - Europejskie Boje" oraz kontynuację jednej z najsłynniejszych serii gier turowych - "Warlords 4 - Bohaterowie Etherii"; obydwie gry w polskiej wersji językowej z instrukcją w formacie .pdf na płycie. Dodatkowo, do "Kozaków" dodaliśmy rozbudowany poradnik! Zarówno jeden, jak i drugi tytuł to prawdziwe perełki strategii. "Kozacy - Europejskie Boje" były pierwszym RTS-em, w którym na ekranie mogło pojawić się jednocześnie tysiące żołnierzy. To dawało możliwość odtworzenia epickich bitew, będących głównym tematem gry. Oszałamiająca jest również różnorodność wojsk, jakimi możemy dowodzić – gracz, może mieć pod swoją komendą oddziały prawie dwudziestu europejskich narodów! Nieco inny rodzaj zabawy proponuje "Warlords 4 - Bohaterowie Etherii", w której walczymy o władzę nad wyimaginowanym światem fantasy. Tutaj również mamy do dyspozycji dziesiątki rodzajów wojsk, a prócz tego magię, potwory i bohaterów zdobywających doświadczenie niezależnie od tego, czy występują w kampanii, pojedynczym scenariuszu, czy grze sieciowej.

Świat Gier Komputerowych Wydanie Specjalne numer 2/2005 w sprzedaży już od 28 maja. Pytajcie w kioskach i punktach sprzedaży prasy!