GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Toribash! Gra jedyna w swoim rodzaju.

07.04.2009
20:43
[1]

Verax1 [ Junior ]

Toribash! Gra jedyna w swoim rodzaju.

Witam. Zdaje sobie sprawe, ze toribash byl tutaj prezentowany juz 3 razy, jednakze zawartosc informacji w tych tematach nie byla na tyle satysfakcjonujaca zeby kogokolwiek przekonac do tej gry :)


Jeśli nie chcecie czytać rozległego opisu, tutaj od razu jest strona gry -


Toribash to turowa (!), taktyczna (!), bijatyka (!), w stylu Ragdoll, do tego z multiplayerem. Część z was jest już chętna do ściągnięcia, część z was wychodzi z tematu. Czekajcie. Toribash z założenia jest grą, w której walczymy. Możemy w niej robić przeogromną ilość innych rzeczy. Możemy tańczyć breakdance, biegać, uprawiać parkour, pojedynkować się na szable, grać w piłkę nożną czy rzucać kamieniami do celu. Jednak, jak głosi slogan gry, violence perfected, główną zabawę gry powinniśmy brać z bicia, kopania, rozrywania i ogólnie rozumianej destrukcji nieprzyjaciela. To już zachęca do gry. Jednak najważniejsza jest jedna rzecz - tutaj to TY tworzysz ruchy, nie ma zaprogramowanych uderzeń, musisz odpowiednio poruszyć elementami ciała tak, aby poruszało się ono tak jak chcesz. Ważna jest więc tutaj fizyka gry. Biorąc różne kombinacje, w pierwszej sekundzie gry, na samym początku, możemy wykonać aż 27487790694 ruchów (o ile dobrze policzyłem :P)!


W grze jest Tori i Uke, czyli odpowiednio z obcego języka atakujący i broniący się. My jesteśmy Tori, po rejestracji nazwa Tori zmienia się na nasz nick. Możemy zmieniać wygląd naszego wojownika (o tym niżej), tak, aby stał się najpiękniejszy w grze. Uke to po prostu kukła (tu raczej nie chodzi o to, że jest z drewna, chodzi o bezruch). Standartowo, jak napisałem, nie rusza się, ale w singleplayer możemy przejąć nad nim kontrolę.

Uke i Tori

Teraz bardziej o mechanice. Twój tori dzieli się na 20 jointów(nie śmiać się). Joint to kulka, oznaczająca staw. Jointy to: nadgarstki, łokcie, ramiona, kark, barki, trzy części torsu, pośladki, uda, kolana i kostki. Każdym jointem można manipulować. Każdy z nich ma 4 stany:
+ Extending (dla dwóch jointów torso ma inną nazwę) - Poruszanie części ciała do tyłu lub wyprostowywanie części ciałą, w przypadku pośladków na zewnątrz.
+ Contracting (-||-) - Tak jak wyżej, jednak na odwrót. Zginanie i poruszanie do przodu, lub w przypadku pośladków do środka.
+ Relaxing - Totalny bezwład, część ciała opada jakby w paraliżu
+ Holding - Utrzymywanie w tej samej pozycji, niedoświadczeni gracze często używają holda

Walka wygląda dość prosto (łatwo opisać, trudno zrozumieć) - gdy jest nasza tura, ustawiamy jointy i wciskamy spacje, następuje chwila czasu, nasze ciało porusza się jak ustawiliśmy. Mija odpowiednia ilość klatek (frames). Jeśli kiedykolwiek robiłeś animację lub coś w tym stylu, wiesz czym są klatki. Są to części sekundy. Gdy mija ustalona wcześniej liczba klatek, ponownie następuje czas na wykonanie ruchów.


Czas wspomnieć o największym atucie gry, multiplayerze. Daje on ogromne możliwości zmierzenia się z ludźmi z całego globu. W grze zazwyczaj jest około 60 serwerów. Z rana jest ich około 40-50, wieczorami około 110. Wydaje się, że to mało? Wydaje się. Jednak każdy serwer może pomieścić 32 graczy. Wśród serwerów jest 28 serwerów stałych, hostowanych przez twórców gry. Są one podzielone według kilku poziomów zaawansowania. Każdy poziom zaawansowania ma kilka swoich serwerów z różnymi trybami walki, różniącymi się znacznie od siebie.
Jak wyglądają stopnie zaawansowania? W grze wprowadzono system beltów czyli pasów. Twój pas zależy od ilości stoczonych walk (stoczonych, bez względu na wynik). Stoczone walki oznacza się jako QI. Gdy osiągniesz odpowiednią ilość QI, awansujesz na wyższy belt. Poza dostępem do odpowiednich serwerów, wyższy belt umożliwia inne przywileje. Oto możliwe do zdobycia belty:

PAS - ilość wymaganego QI
White Belt - od początku go mamy
Yellow 20
Orange 50
Green 100
Blue 200
Brown 500
Black 1000 < czarny pas, jego zdobycie zazwyczaj oznacza się jako przestanie bycia newbie, turnieje dzielone na poziom trudności Junior i Senior zazwyczaj dzielą się właśnie przy tym belcie. Zdobycie go umożliwia kilkanaście dodatkowych zmian koloru.
Second Dan 2000 < Dany, to belki przy czarnych pasach, w toribashu, po zdobyciu black belta, zdobywamy kolejne dany, walcząc tysiąc walk na jeden
Third Dan 3000
Fourth Dan 4000
Fifth Dan 5000
Sixth Dan 6000
Seventh Dan 7000
Eighth Dan 8000
Ninth Dan 9000
Tenth Dan 10000 < Ostatni, 10 dan odblokowywuje kilka bardzo popularnych kolorów
Master Belt 15000 <Kolejny po 10 danie czarnego pasa, ci którzy osiągnęli go mają już zazwyczaj miano profesjonalistów
Custom Belt 20000 <Belt, który umożliwia nam dobranie tytułu. Tak więc możemy mieć Seledynowy Pas, Ziemniaczany Pas, Ciepły Pas, Poduszkowy Pas ITP. Po prostu sami wybieramy nazwę
God Belt 50000 <Obecnie gracz z najwyższym beltem, JePoY, ma God Belta
One Belt 100000
Elite Belt 1000000


Gra na multi wygląda tak: na miejsce uke i tori wchodzą gracze, gdy jest tura, mamy wykonać swoje ruchy jointami w ciągu 15 sekund, następuje przerzucenie klatek, zatem również wykonanie ruchów przeciwnika, potem jest kolejne 15 sekund na kontynuowanie ruchów.

Kolejny aspekt gry - możliwość ogromnej modyfikacji swojego wyglądu. W TORISHOPIE, możemy kupić przedmioty, płacąc walutą gry, ToriCredits. Możemy je zdobyć na wiele sposobów - wygrywając walki na stałych serwerach, zwyciężając turnieje, robiąc grafikę, lub sprzedając inne przedmioty. Za jedną wygraną walkę na stałym serwerze (który jest online cały czas), zdobywamy 5TC. Możemy też kupić TC za prawdziwe pieniądze (na szczęście TC wpływają na wygląd, dzięki nim nie będziemy lepiej walczyć) albo boostera (Zwiększa ilość TC za wygraną i umożliwia zdobywanie tc na wszystkich serwerach, nie tylko na stałych). Itemy kosztują od 10TC do ponad 100 tysięcy TC. Żeby kupić niektóre przedmioty trzeba mieć daną liczbę QI (o to chodziło w odblokowywaniu zmiany wyglądu).Przedmioty dzielą się na dwie kategorie
+ Rodzaj (Force, Relax, Blood, User Text) - czyli przedmioty modyfikującą daną częśc ciała, np Force zmienia pół koloru twoich jointów, a relax drugie pół, user text zmienia kolor nicka.
+Kolor - kolory mają swoje nazwy i to od nich zależy ogólna cena przedmiotu. Kolory to np. Orc (głęboki zielony), Titan (blady zielony), Pure (biały), Demon (czarny), Vampire (czerwony), Aqua (błękitny), Elf (fioletowy), Platinum (szary). Jest ich bardzo dużo i co miesiąc powstają nowe.


Kolejny ważny aspekt gry - jej modyfikacje. W grze znajdują się SETKI modów, które w mniejszym lub większym stopniu ją zmieniają. Niektóre sprawiają, że mocniej uderzasz, niektóre dodają broń, niektóre dodają tor przeszkód do przemierzenia, niektóre zmieniają walczących w samochody. Jest bardzo, ale to bardzo mało osób, które grały we wszystkie mody. Dodatkowo, istnieją skrypty LUA, które mogą w różnym stopniu zmieniać grę. Mogą dodać licznik szybkości, sprawiać, że będziemy mieli inaczej wyglądającą grę itp.
Jest też słowo MODE. Jest to mod + ustawienia. Są różne modes, takie jak Judo, Wushu, Taek-Kyon, Taekwondo, Sambo, Aikido itp.

Mod zweihander.tbm, dodający dwa ogromne miecze

Mod dodający deskorolkę, teraz tylko praktyka i możesz wykonać różne ciekawe ewolucje

Zbliża się koniec eseju. Przekazałem już wam sporo wiedzy. Teraz jeszcze tylko parenaście ciekawych informacji, linki i możesz ruszać w brutalny, świat toribasha.
Jeszcze wspomnę o ważnej rzeczy. Z początku jest BARDZO TRUDNO nauczyć się grać. Bardzo. Gdy z początku nie będziesz umiał ustać w jednym miejscu, próbuj dalej, w końcu nauczysz się. Jak mówił sam twórca gry (dla waszej informacji, jest do Hampus Soderstrom, szwed, o nicku Hampa) - ludzie oglądają filmy reklamujące i opisy gry, później ściągają ją i od razu kasują, bo nie potrafią zrobić czternastokrotnego obrotu w powietrzu i odkopania przeciwnikowi głowy, tak, jak to widzieli w filmie.

Druga ważna rzecz - toribash ma spory rozrzut wymagań. Mogą grać posiadacze słabych komputerów, mając słabą grafikę, ale aby zobaczyć pełne piękno gry, muszą mieć odpowiednio dobrą kartę graficzną obsługującą shadery. Bez nich gra wygląda gorzej. Przy okazji, gra ma około 8mb (instalka).

Trzecia - w grze jest system replayów - powtórek z walki. Aby zapisać rpl, po skończonej walce wciskamy F i wybieramy nazwę. Replaye mają format .rpl. Długi replay może mieć około 500kb. Możliwa jest ich edycja przez notatnik.


Więc teraz czas na najlepsze. FILMY NA YOUTUBE!
Film promujący Toribasha
Film jednego z legendarnych graczy, CheZDy
Jak robimy to w Polsce - film najlepszych graczy polskich


---
LINK DO STRONY GRY: www.toribash.com
LINK DO POLSKIEGO FANSITE: www.toribash.org

Będzie na tyle. Powodzenia, nowi gracze, szczęścia w świecie TORIBASH ;)

07.04.2009
20:51
[2]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Gra ma jedną wadę - rozwija skrzydła dopiero w multi, a żeby zacząć grać w multi, trzeba z miesiąc uczyć się ruchów na singlu, bo bez tego ani rusz.

07.04.2009
20:53
[3]

Chrupenc [ Konsul ]

Gram od ponad roku, 2nd black belt. Bo niezbyt dużo gram.

08.04.2009
08:39
smile
[4]

heri peter [ S1braS ]

Toribash jest zarąbisty szczególnie jak się umie zrobić jakieś fajne ciosy

08.04.2009
08:58
[5]

axel1 [ LaCroix ]

Gra jest naprawdę doskonała, jednak trzeba poświęcić trochę czasu na naukę. Polecam wszystkim serdecznie!

08.04.2009
10:30
[6]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Pozostaje upnąć, bo gra warta przynajmniej spróbowania.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.